پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

ارسال خودکار مطالب در BlogSky

در این پست روشی را معرفی می‌کنم که با استفاده از آن بتوانید به طور خودکار هزاران مطلب را در بلاگ اسکای (blogsky) منتشر کنید.

نکته: این مطلب هیچگونه ارتباطی با ارسال SPAM ندارد. این روش هیچ ارتباطی با کپی کردن نتایج موتورهای جستجو همچون گوگل ندارد.

Blogsky Automation 1

مزایای این روش چیست؟

  1. سرعت (ارسال مطلب در کمتر از 5 ثانیه: بیش از 700 پست در ساعت یا حدود 17000 مطلب در روز)
  2. دقت (هیچ گونه اشکالی در وبلاگ یا مطالب آن رخ نمی‌دهد. برای نمونه، این احتمال وجود دارد که برنامه‌های اتوماتیک سازی موجب ایجاد خطاهایی در کدهای html شوند و بدین گونه ظاهر وبلاگ را در هم و آشفته کنند، ولی در این روش خبری از این نابسامانی‌های نیست.).
آیا به دنبال مزیت دیگری می‌گردید؟ چه مزیتی؟

چرا بلاگ اسکای؟

تعریف بلاگ اسکای توسط خود بلاگ اسکای

BlogSky ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا هر زمانی که مایل بودید، بلافاصله به انتشار ایده‌ها، افکار و دیدگاه‌هاﯼ خود بپردازید. BlogSky محیطی را به عنوان وبلاگ یا بلاگ در محدوده صفحات وب در اختیار شما می‌گذارد و شما با استفاده از این محیط می توانید به آسانی یک سایت اختصاصی داشته باشید. BlogSky به شما کمک می کند تا با سهولت بیشتر مطالب خود را در صفحات وب انتشار دهید، بدون اینکه نیاز باشد که کد برنامه ای را بنویسید و یا اینکه نگران نصب هیچ نوع نرم افزاری باشید. و حتی به شما اختیار کامل می دهد که بر روی مطالب وبلاگتان کنترل داشته باشید. کلاً، به جای نوشتن کد برای ساخت وبلاگ و قرار دادن صفحه‌های جدیدتان بر روی اینترنت، شما یک وبلاگ را به‌وسیله پر کردن چند فرم ساده در سایت BlogSky ایجاد می نمایید و بلافاصله وبلاگ شما با طراحی خودتان در شبکه‌ی اینترنت نمایش داده می‌شود. برای اینکه در BlogSky یک وبلاگ بسازم به چه چیزی نیاز دارم؟ ساده است … شما فقط ۲ دقیقه وقت نیاز دارید! هیچ زحمتی ندارد. ما همه کارها را برای شما آسان کرده‌ایم…

ارسال اتوماتیک (خودکار) مطالب در بلاگ اسکای چگونه کار می‌کند؟

این روش با به کار گیری افزونه‌ی فایرفاکس کار می‌کند! کدام افزونه؟ افزونه‌ی iMacros – برای نصب آن اینجا کلیک کنید.

من تمام فرمول‌های لازم را برای ساختن فایل اجرا کننده‌ی این افزونه در نرم افزار مایکروسفات اکسل نوشته‌ام. با خرید این فایل می‌توانید برای همیشه مطالب خود را به طور اتوماتیک در سیستم وبلاگ‌دهی بلاگ اسکای منتشر کنید.

چگونه از iMacros استفاده کنیم؟ چطور فایل ساخته شده را با این افزونه اجرا کنیم؟

نمونه‌ی فایلی که با استفاده از این فایل اکسل ساخته می‌شود در پایین آورده شده است (فرمت آن iim می‌باشد).

برای دانلود فایل نمونه کلیک کنید.

  1. پس از نصب iMacros، فایرفاکس را به طور کامل ببندید و دوباره اجرا کنید.
  2. روی آیکون نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید (گوشه‌ی بالای پنجره سمت راست).
    iMacros Icon
  3. حال بروید گوشه‌ی پایین سمت راست و روی Manage کلیک کنید.
    iMacros Manage
  4. حال به تنظیمات افزونه‌ی iMacros بروید (Settings).
    iMacros Settings
  5. در برگه‌ی عمومی (General) تنظیماتی را ملاحظه می‌فرمایید. Replay speed همان سرعت اجرای فایل است. به طور پیش‌فرض روی Fast قرار دارد، ولی اگر به هر دلیلی بخواهید سرعت اجرا را کاهش دهید می‌توانید Medium یا Slow را انتخاب کنید. Timeout Limit به طور پیش‌فرض فکر می‌کنم که روی 60 ثانیه تنظیم شده باشد، ولی چنانچه مانند من اینترنت خیلی خوبی ندارید، بهتر است که آن را بیشتر از 100 بگذارید.
    iMacros Settings General
  6. حال به برگه‌ی مسیرها (Paths) بروید. مسیر نشان داده شده در شکل با رنگ زرد همان مسیری است که باید فایل iim را داخل آن پِیست کنید.
    iMacros Settings Path
  7. پس از پِیست کردن فایل ساخته شده (در تصویر زیر فایل تست که می‌توانید از بالا دانلود کنید) در پوشه‌ی مورد نظر، دو بار روی آیکون iMacros (واقع در بالای پنجره سمت راست) کلیک کنید. بدین صورت فایل شما قابل اجرا است. روی آن کلیک کنید و روی Play کلیک کنید.
    نکته: فایل تست صرفاً برای اطمینان شما از عملکرد این روش است.
    iMacros Play Test File

بسیار خوب! حال چگونه باید فایل iim مطالب خودمان را بسازیم؟

دو راه وجود دارد

  1. به این آدرس بروید و نحوه‌ی کار کردن با iMacros را یاد بگیرید. سپس با توجه به نیاز به این آدرس بروید تا یاد بگیرید که چگونه باید از اکسل در چنین مواردی استفاده کرد (من از این راه استفاده کرده‌ام).
  2. خرید و استفاده از فایلی که من ساخته‌ام (برای افراد تنبل – For lazy people). افراد تنبل می‌توانند در انتهای همین صفحه این فایل را خریداری کنند.

در داخل فایل اکسل چه چیزهایی وجود دارد و چگونه باید از این فایل استفاده کنیم؟

لطفاً به تصویر پایین نگاه کنید

Excel iMacros BlogSky Automation

مواردی که شما نیاز دارید

  1. عنوان مطالب (در ستون A)
  2. کد html مطالب (در ستون B)

بله تنها مواردی که شما نیاز دارید، خود مطلب‌ها هستند. در ضمن، به جای yourblogid باید آیدی وبلاگ خودتان را وارد کنید.

هشدار: برای جایگزین کردن آیدی خود به جای yourblogid هرگز این سلول را پاک نکنید (روی آن delete نزنید)، بلکه پس از کلیک روی آن، فقط آیدی خود را تایپ کنید. در مورد فاصله بین ارسال دو پست نیز این نکته صدق می‌کنید.

سپس، سلول C2 را کپی و تا جایی که مطلب دارید (فرضاً تا سلول C5800) آن را پِیست کنید.

آخرین مرحله: محتویات تمام سلول‌های ستون C را کپی و در یک فایل iim پِیست کنید. این کار را می‌توانید با Notepad انجام دهید.

حال برای اجرای فایل iim که شما ساخته‌اید، مطابق با دستورالعمل عمل کنید.

نکته‌ی بسیار مهم

گاهی اوقات در مطالب کاراکترهای نامعتبری وجود دارد که در فایل iim اختلال ایجاد می‌‌کنند. سعی کنید تا جای ممکن کاراکترهای عجیب و غریب در کد html خود نداشته باشید. چنانچه نتوانستید مشکل را حل کنید، با من مکاتبه کنید.

نقش اسید آمینه سرین در گیاهان

Serine in plants: biosynthesis, metabolism, and functions

سرین در گیاهان: بیوسنتز، متابولیزم و نقش‌ها

Roc Ros، Jesus Munoz-Bertomeu و Stephan Krueger

اصل مقاله‌ی انگلیسی: دانلود رایگان

همین مقاله در پایگاه اطلاعاتی ScienceDirect: مشاهده کنید


نتیجه‌گیری و نگاهی به آینده

پیشرفت‌های اخیر در توصیف وظایف مسیرهای بیوسنتز L-سرین نشان می‌دهند که بیوسنتز L-سرین از مسیر گلیکولات و انتقال متعاقب آن از طریق آوند آبکش آن قدر کافی نیست که نیازهای تمام یاخته‌ها را برآورده کند. مسیر فسفریله‌شده‌ی بیوسنتز L-سرین برای متابولیزم و نمو گیاه ضروری است، احتمالاً به این دلیل که این مسیر L-سرین را برای انواع ویژه‌ای از یاخته‌ها (مانند یاخته‌های تاپتوم بساک یا یاخته‌های مریستمی) فراهم می‌سازد. مسیر فسفریله‌شده‌ی بیوسنتز L-سرین یک مسیر مرکزی بوده که در متابولیزم کربن و نیتروژن شرکت می‌کند و ممکن است یکی از پیوندهای نادیده‌گرفته‌شده‌ی متابولیزم در ارتباط با نمو گیاهان، همانند آنچه که در حیوانات مشاهده شده است، باشد. پژوهش‌های دیگری برای تعیین مشارکت دقیق هر کدام از مسیرهای بیوسنتز L-سرین در گونه‌ها و روش‌های متابولیزمی مختلف (مانند گیاهان C4 که در آن‌ها به دلیل میزان پایین تنفس نوری، مسیر گلیکولات محدود می‌شود و در نتیجه وظیفه‌ی مسیر فسفریله‌شده‌ی بیوسنتز L-سرین ممکن است نسبت به گیاهان C3 اهمیت بیشتری داشته باشد، یا در شرایط محیطی متفاوت) مورد نیاز است. هماهنگی و اتصال پیوندهای بین مسیرهای مختلف نیز نیازمند پژوهش‌های تکمیلی است. به‌طور ویژه چگونه تنفس نوری و مسیر فسفریله‌شده‌ی بیوسنتز L-سرین با هم برهمکنش داشته و هم‌ایستایی L-سرین را در گیاهان تنظیم می‌کنند، چگونه شرایط محیطی تغییرپذیر این برهمکنش‌ها را متأثر می‌کند و عواقب دقیق این‌ها برای گیاهان همگی مسایلی هستند که در آینده‌ی نزدیک بایستی به آن‌ها پاسخ داد.


پایان نامه الکترونیک (ساخت انواع سنسور و سنسور پارک)

مقدمه

امروز وابستگی علوم کامپیوتر، مکانیک و الکترونیک نسبت به هم زیاد شده اند و هر مهندس و با محقق نیاز به فراگیری آن ها دارد، و لذا چون فراگیری هر سه آنها شکل به نظر می رسد حداقل باید یکی از آن ها را کاملاً آموخت و از مابقی اطلاعاتی در حد توان فرا گرفت. اینجانب که در رشته مهندسی مکانیک سیالات تحصیل می کنم، اهمیت فراگیری علوم مختلف را هر روز بیشتر حس می کنم و تصمیم گرفتم به غیر از رشته تحصیلی خود سایر علوم مرتبط با خودرو را محک بزنم. می دانیم که سال هاست علوم کامپیوتر و الکترونیک با ظهور میکروچیپ ها پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند و این پیشرفت دامنگیر صنعت خودرو نیز شده است، زیرا امروزه مردم نیاز به آسایش، ایمنی، عملکرد بالا از خودرو خود توقع دارند. از نشانه های ظهور الکترونیک و کامپیوتر در خودرو پیدایش سنسورها در انواع مختلف، و سیستم های اداره موتور و سایرتجهیزات متعلقه می باشد. این تجهیزات روز و به روز تعدادشان بیشتر و وابستگی علم مکانیک به آن ها بشتر می شود. در ادامه سعی دارم نگاهی به تولید و سنسورهای موجود در بازار بیاندازیم و زمینه را برای ساخت یک سنسور پارک مهیا کنم، تا از ابزارهای موجود حداکثر بهره را برده و عملکرد مطلوب ارائه داد. امروزه بحث سنسور به اهمیت مفاهیمی از قبیل میکروپرسسور (پردازش گر) ، انواع مختلف حافظه و سایر عناصر الکترونیکی رسیده است، با این وجود سنسور هنوز هم فاقد یک تعریف دقیق است همچنان که کلمات الکترونیکی از قبیل پروب، بعدسنج، پیک آپ یا ترنسدیوسر هنوز هم معانی لغوی ندارند. جدا از این ها کلمه سنسور خود ریشه بعضی کلمات هم خانواده نظیر المان سنسور، سیستم سنسور، سنسور باهوش و تکنولوژی سنسور شده است کلمه سنسور یک عبارت تخصصی است که از کلمه لاتین Sensorium، به معنی توانایی حس کرد، یا Sensus به معنی حس برگرفته شده است.

خرید

انواع چرخ دنده (پایان نامه مکانیک)

مقدمه

بر صاحبان خرد و دانش و بینش پوشیده نیست، که یکی از شاخص های ارزنده موفقیت ملل بر دیگران میزان اطلاعات و مسئولیت های فردی است که بایستی در قبال کار و تخصص خود داشته باشند. بدیهی است که استادان و مهندسان و معلمان چون مشعل دارانی بزرگ، روشنی بخش راه های تیره و تار زندگی ابناء بشر می باشند زیرا که توانسته اند زندگی عادی اولیه جامعه را به صورت نوین امروزی تبدیل نمایند. همانطوری که ملاحظه می شود اغلب کشورها از جمله کشورهای اروپای غربی و شرقی که دارای صنایع سنگین بوده وپیوسته در پناه کوشش و زحمات طاقت فرسای مهندسین کار آزموده و دانشمندان لایق خود توا نسته اند کشورشان را به اوج عظمت برسانند و از دسترنج و تکنیک های برتر خود سایر کشورها را رهنمون باشند و ماشین آلات صنعتی و الکترونیکی خود را در اغلب کشورهای جهان گسترده نمایند در این صورت دنیایی که با این سرعت بطرف دانش و بینش و صنعت پیش میرود بر ما است که بکوشیم تا لااقل قطره ای ازدریا باشیم. البته ناگفته نماند که کشور عزیز ما با داشتن مهندسین متخصص وجوانهای متفکر استعداد صنعتی ش دن را خواهد داشت در این صورت بر این افراد است که در کمک به صنعت و خود یاری کوشا باشند.

اما در این میان مهندسین یا متخصصین در هر رشته ای را خود مأخذ و منبعی باید تا در تحت آن بتوانند بوظایف کار خود و پیشرفت و تکنیکهای نوین آگاهی پیدا کنند و برای دسترسی به این اهداف، کتاب یکی از منابع مهم بوده که می توان توسط آن خود و دیگران را در جهت علم و صنعت هدایت نمود. از آنجایی که در امور فنی وتکنیک امروزه کتابی در این مورد در دسترسی دانشجویان و دانش پژوهان در رشته های صنایع و مکانیک و ذوب فلزات نمی باشد لذا تصمیم بر آن گرفتم تا شاید این مجموعه کوچک ناچیز کمکی به دانش دیگران و راهنمایی برای کارخانجات ماشین سازی بوده و در پیشرفت صنعت شریک باشم.

خرید

دانلود پایان نامه دندانپزشکی: بهداشت دهان و دندان

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بهداشت دهان و دندان
دسته: علم دندانپزشکی
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 59

عوامل مؤثر بر پوسیدگی دندان
پوسیدگی یا همان کرم خوردگی دندان، انهدام انساج سخت دندان که معمولا با درد همراه است می باشد. کرم خوردگی یا پوسیدگی دندان برای تمام افراد بشر رخ می دهد. به طور کلی عواملی که در ایجاد پوسیدگی دندان دخالت دارند عبارتند از:
کمبود ویتامین های («آ»، «ث»، «د» و کلسیم و فسفر) عوامل ارثی، بهداشتی، شکل فیزیک ی دندان (چاله های عمیق Deep pits و شکاف های عمیق Deep fissure)، عوامل تغذیه ای و بالاخره ترکیب بزاق و مقدار ایمونوگلبولین آن (IGA). در هنگام پوسیدگی، آب سرد و خوردن شیرینی باعث احساس درد در دندان می گردد و در غیر این صورت دندان بدون درد است. وقتی که دندانی در اصطلاح می پوسد، نسبت به گرما و تماس با شیرینی جات حساس می شود و بر روی آن نقاطی تیره رنگ پدید می آید. پوسیدگی دندان در طفولیت و جوانی بیشتر از سایر سنین است. بنابراین سن یکی از عوامل مؤثر بر پوسیدگی دندان های ماست. در کسانی که شیرینی پز هستند و یا با مواد مختلف شیمیایی به خصوص اسیدها سر و کار دارند پوسیدگی دندان دیده می شود.

راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان
1. افزودن فلوئور به آب آشامیدنی و رساندن آن به حد استاندارد.
2. مسواک زدن بعد از خوردن غذا و همچنین قبل از خوابیدن.
3. پرکردن دندان یا ترمیم آنها، برداشتن قسمت های پوسیده و ترمیم آن ها با مواد پرکردنی مختلف.
4. استفاده کمتر از تنقلات وشیرینی جات.

جرم دندان چیست؟
در صورت این که مدتی مسواک نزنیم و پلاک را به طور کامل از روی دندان هایمان پاک نکنیم به مرور زمان تبدیل به جرم می شود. ما خود قادر به برداشتن جرم از روی دندان نیستیم، زیرا جرم چنان محکم به دندان ها چسبیده است که تنها دندان پزشک قادر به برداشتن آن است. جرم گیری دندان به سلامت لثه کمک می کند. جرم هایی که در بالای لثه بر روی دندان ها تشکیل می شوند قابل رؤیت هستند. این جرم ها به صورت رسوب هایی به رنگ قهوهای و یا سیاه در اطراف طوق دندان ها دیده می شوند. سطح خشن جرم یکی از محل های شایع تجمع پلاک است.

خرید