پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

خوراک دام، اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی لایه نازک، روش آزمون

مقدمه:

استاندارد"خوراک دام – اندازه گیری زیرالنون به روش کروماتوگرافی لایه نازک- روش آزمون"که توسط کمیسیونهای مربوط تهیه و تدوین شده و در چهارصدوهجدهمین جلسه کمیته ملی استاندارد خوراک و فرآورده های کشاورزی مورخ ۱۶/۱۲/۸۲ مورد تصویب قرار گرفته است، اینک به استناد بند یک ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ بعنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفت های ملی و جهانی در زمینه صنایع، علوم و خدمات، استانداردهای ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها ارائه شود، در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده کرد.

در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه در حد امکان بین این استاندارد و استاندارد ملی کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود

خرید

مطالب مرتبط

پایان نامه رابطه سبک های دلبستگی وشیوه های مقابله با استرس با خودکارآمدی دختران

این پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی تهیه شده است.

پایان نامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد روانشناسی

تعداد صفحات: ۹۲

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه ۲

بیان مساله – ۲

اهمیت و ضرورت پژوهش — ۷

هدف ها ۸

فرضیه ها ۹

تعاریف نظری و عملیاتی – ۹

فصل دوم: ادبیات و پیشینه های پژوهش

مقدمه ۱۲

خود کارآمدی – ۱۲

نظریه بندورا با رویکرد شناختی-اجتماعی: ۱۲

مفهوم خودکارآمدی – ۱۴

نقش خودکارآمدی – ۱۵

منابع خودکارآمدی و عوامل مؤثر در ایجاد خودکارآمدی – ۱۶

ویژگیهای افراد خودکارآمد – ۱۸

دلبستگی چست؟ – ۱۹

نظریه های مختلف در مورد دلبستگی: ۲۱

سبک های دلبستگی در کودکی: ۳۲

ثبات الگوهای دلبستگی: ۳۵

تلویحات دلبستگی برای رشد بعدی: ۳۶

بیان معنا و مفهوم استرس — ۳۷

بیان نظریه های استرس — ۳۹

دیدگاه ها و نگرش های مختلف نسبت به مفهوم استرس — ۴۲

پیشینه های پژوهشی – ۴۷

پیشینه های داخلی – ۴۷

پیشینه های خارجی – ۵۴

خلاصه فصل – ۵۷

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه ۶۰

روش پژوهش — ۶۰

جامعه آماری – ۶۰

حجم نمونه آماری – ۶۰

روش نمونه گیری – ۶۱

روش و ابزار گردآوری داده ها ۶۱

روش اجرا ۶۴

روش آماری – ۶۵

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه: ۶۷

توصیف داده ها ۶۷

تحلیل داده ها ۶۸

تحلیل رگرسیون چندگانه – ۶۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

پیش گفتار – ۷۷

خلاصه یافته های پژوهش — ۷۷

بحث و نتیجه گیری – ۷۷

محدودیت های پژوهش — ۸۱

پیشنهادات پژوهشی – ۸۱

منابع فارسی: ۸۴

منابع انگلیسی – ۸۸

فهرست جداول

جدول۳-۱-ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن و شیور – ۶۲

جدول (۴-۱) شاخص های توصیفی مربوط به خودکارآمدی، سبک های دلبستگی و شیوههای مقابله با استرس ۶۷

جدول ۲-۴: خلاصه نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون بین متغیرها ۶۹

جدول ۳-۴ خلاصه ضرایب رگرسیون – ۷۰

جدول ۴-۴ خلاصه ضرایب رگرسیون – ۷۲

جدول (۵-۴) : خلاصه ضرایب رگرسیون به منظور بعد پیش بینی خودکارآمدی بر اساس راهبردهای مقابله ای ۷۴

چکیده

هدف از پژوهش حاضر پیش بینی خودکارآمدی براساس سبکهای دلبستگی و شیوههای مقابله با استرس ب ود. جامعه آماری در برگیرنده دانش آموزان دختر ۱۸-۱۴ سال منطقه ۵ شهر تهران در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ بود که از بین آنها ۲۸۰ نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه های مقیاس دلبستگی بزرگسالان هازن و شیور، راهبردهای مقابله ای (CSQ) ، خودکارآمدی عمومی شرر را تکمیل کردند. پس از آزمون فرضیه ها، با روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه، نتایج حاصل نشان داد سبک دلبستگی ایمن با خودکارآمدی همبستگی مثبت و معنادار دارد. حال آن که، همبستگی متغیر دلبستگی ناایمن دوسوگرا با خودکارآمدی منفی و معنادار است. همچنین شیوه مقابله هیجانی و اجتنابی با خودکارآمدی همبستگی منفی و معنادار دارند.

کلیدواژگان: خودکارآمدی، سبکهای دلبستگی، شیوههای مقابله با استرس

مقدمه

ادراک و باور به توانمندی خود، نقش تعیین کننده ای برای انجام هر عمل و رفتار دارد، بنابراین باور به خود کارآمدی به عنوان تعیین کننده ی این که فرد در یک موقعیت چگونه رفتار خواهد کرد پیش بینی کننده افکار و عواطف تجربه شده در آن موقعیت می باشد (بندورا [۱]، ۱۹۸۶). بر طبق نظریه شناختی – اجتماعی باور به کارآمدی، اساس و پایه فعالیت انسان است و زندگی افراد توسط این باور شخصی هدایت می شود. کلیه کارکردهای روانشناسی متأثر از انتظارات خودکارآمدی [۲] است (بندورا، ۲۰۰۵). افراد دارای خودکارآمدی بالا از نقاط قوت و ضعف خود مطلع اند، آنها اهداف واقع بینانه انتخاب می کنند، واز خود انتظارات معقولی دارند واز مزایای استفاده از مقابله متمرکز بر مشکل، در مقابل مقابله متمرکز برهیجان آگاه هستند. افراد دارای خودکارآمدی بالا بسیار جرات مند و اجتماعی هستند و از عزت نفس بالایی برخوردارند ونیز کنترل بیشتری بر زندگیشان دارند. کارایی شخصی زیاد ترس از شکست را کاهش می دهد، سطح آرزوها را بالا می برد و توانایی های مساله گشایی وتفکر تحلیلی را بهبود می بخشد (کار [۳]، ۱۳۸۷).

با وجود پیامد های خودکارآمدی، پژوهش های انگشت شماری در این خصوص در داخل کشور انجام شده است. با توجه به ارزش زمان و اهمیت آن در دنیای واقعی امروزی، بررسی عوامل زمینه ساز خودکارآمدی از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. بر همین اساس دراین پژوهش سبک های دلبستگی [۴] و شیوه های مقابله با استرس [۵] به عنوان متغیرهایی که ممکن است بر خودکارامدی دانش آموزان موثر باشد مورد بررسی قرار گرفته است.

بیان مساله

خودکارآمدی و عوامل مؤثر بر آن سال ها است که در کانون توجه روان شناسان پرورشی و دیگر کارشناسان آموزش و پرورش جای دارد. در سال های گذشته، راستای نگرش کارشناسان و پژوهش گران در این زمینه، از عوامل رفتاری به سوی ریشه های شناختی معطوف گردیده است. در میان این دیدگاه ها، دیدگاه شناختی – اجتماعی عوامل تعیین کننده رفتار را از لحاظ شناختی، فراشناختی، و انگیزشی بررسی می کند، نگاه های بسیاری را به سوی خود متوجه کرده است (آندرسون و استین [۶]، ۲۰۱۳).

بندورا (۱۹۹۷) از نظریه پردازان دیدگاه شناختی – اجتماعی است که سازوکارهای تأثیرگذار بسیاری را بررسی کرده است. وی در میان سازوکارهای تأثیرگذار، هیچ کدام را در کنترل کارکرد پرنفوذتر از خودکارآمدی و باورهای افراد از توانایی خود نمی داند (پاجارس [۷] ۱۹۹۷؛ پینت ریج، روسر، و دوگروت [۸]، ۱۹۹۴). از سوی دیگر، وی بر آن است که خودکارآمدی هم چون عاملی شناختی – انگیزشی، دارای نقشی پرمایه در پدیدآوری تفاوت های فردی و جنسیتی در گستره ی کارکرد و پیشرفت افراد است (بندورا، ۲۰۰۱).

بندورا خودکارآمدی را دریافت و داوری فرد درباره ی مهارت ها و توان مندی های خود برای انجام کارهایی که در موقعیت های ویژه بدان ها نیاز است، تعریف می کند. از سوی دیگر، خودکارآمدی تنها زمانی بر کارکرد تأثیر می گذارد که شخص مهارت های لازم برای انجام کاری ویژه را دارا باشد و برای انجام آن کار به اندازه ی کافی برانگیخته شود (فراری [۹] ۱۹۹۱، برگرفته از پاجارس ۱۹۹۶). در حقیقت، خودکارآمدی نقش میانجی گر و آسان ساز را در پیوند میان کنش های شناختی بازی می کند. (بندورا ۱۹۹۷؛ بری [۱۰] ۱۹۸۷؛ لاریوی [۱۱] ۱۹۹۱، بر گرفته از بندورا ۲۰۰۱).

خرید

مطالب مرتبط

دانلود پایان نامه پیرامون میزان شیوع عارضه باز شدن سینوس ماگزیلاری

پایان نامه جهت دریافت دکترا دندانپزشکی

میزان شیوع عارضه باز شدن سینوس ماگزیلاری به دنبال خارج ساختن دندان های مولر فک بالا در مراجعین به یک مرکزدندانپزشکی

فهرست مطالب

عنوان شماره صفحه

چکیده

فصل اول: مقدمه و بیان مسئله تحقیق

– دلایل انتخاب موضوع ۱

– بیان مسأله ۲

فصل دوم: بازنگری منابع و اطلاعات موجود

الف- کلیات موضوع ۵

ب – مرور مطالعات ۱۵

فصل سوم: اهداف و فرضیات

– اهداف تحقیق ۲۴

الف- هدف اصلی ۲۴

ب- اهداف اختصاصی ۲۴

ج- اهداف کاربردی ۲۴

د- سؤالات و فرضیات تحقیق ۲۴

– جدول متغیرها ۲۶

فصل چهارم: روش تحقیق

الف- نوع مطالعه و روش انجام آن ۲۷

ب- جامعه مورد بررسی ۲۷

ج- حجم نمونه، شیوه محاسبه آن و روش نمونه گیری ۲۷

د- روش اجرای تحقیق ۲۷

ه- مشکلات حین انجام تحقیق ۲۸

و- روش تجزیه و تحلیل آماری ۲۸

ز- ملاحظات اخلاقی ۲۹

فصل پنجم: نتایج تحقیق

– نتایج تحقیق ۳۰

فصل ششم: بحث

– بحث ۳۴

فصل هفتم: نتیجه گیری و پیشنهادات

– نتیجه گیری ۳۹

– محدودیت ها ۴۰

– پیشنهادات ۴۰

منابع

– منابع ۴۱

Abstract

چکیده

بیان مسأله

یکی از عوارض مرتبط با خارج ساختن دندان های فک بالا، باز شدن سینوس ماگزیلاری است که در صورت عدم درمان مناسب می تواند مشکلات متعددی برای بیمار ایجاد نماید. با وجود اهمیت عارضه باز شدن سینوس ماگزیلاری متعاقب جراحی دندان ها، شیوع آن در اکثر موارد ناشناخته بوده و تحقیقات بسیار اندکی در این زمینه انجام شده است.

هدف

تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان شیوع باز شدن سینوس ماگزیلاری به دنبال خارج کردن دندان های مولر فک بالا در مراجعین به بخش جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درسال۱۳۹۰ انجام شد.

مواد و روش ها

در یک تحقیق توصیفی-مقطعی، ۱۰۰ بیمار کاندید خارج ساختن مولرهای فک بالا با روش مراجعه مستمر انتخاب و متغیرهای جنس، سن، بروز عارضه باز شدن سینوس، سمت بروز عارضه و نوع دندان مرتبط با عارضه باز شدن سینوس در آنها تعیین گردید. تفاوت بیماران برحسب جنس، سمت بروز عارضه و نوع دندان مرتبط با آن با آزمون دقیق فیشر بررسی شد.

یافته ها

از کل ۱۰۰ بیمار مراجعه کننده برای خارج کردن دندان های مولر فک بالا در این مرکز؛ در ۴ مورد (۴%) عارضه باز شدن سینوس فک بالا روی داده بود (فاصله اطمینان ۹۵% برابر ۹/۹%-۱/۱%). بیشترین موارد باز شدن سینوس فک بالا هنگام خارج ساختن دندان های مولر اول (۳ مورد از ۴ بیمار) ، همگی آنها در مردان، در دهه چهارم زندگی (محدوده سنی ۳۶-۳۱ سال) و اغلب موارد هم در سمت چپ دهان افراد (۳ مورد از ۴ بیمار) مشاهده گردید، هرچند تفاوت های معنی داری از نظر آماری در این موارد دیده نشده و این متغیرها نقشی در میزان بروز این عارضه نداشته اند.

خرید

مطالب مرتبط

بررسی علل افزایش طلاق و کاهش میزان ازدواج در بین دانشجو

دانلود پروژه آماری پیرامون بررسی علل افزایش طلاق و کاهش میزان ازدواج در بین دانشجو

مقدمه:

از آنجاییکه اساس و بنیان هرجامعه را خانواده پی ریزی می کند. از اینرو شناخت دقیق و بررسی متغییرهای در ارتباط با آن یعنی ازدواج و طلاق مهم است. تحقیق حاضر با هدف بررسی علل افزایش طلاق و کاهش میزان ازدواج در بین دانشجویان آغاز شد. این تحقیق از نوع توصیفی است و دارای دو جامع آماری بود.

۱- دانشجویان مراجعه کننده به دادگاه خانواده طی ۳ ماه

۲- دانشجویان رشته مشاوره دانشگه آزاد اسلامی واحد قوچان نمونه آماری جامعه اول ۹۴ نفر بودند و نمونه آماری جامع دوم ۲۰۰ نفر بودند. (۶۳% دختر و ۳۷% پسر) نتایج نشان داد که علل اصلی طلاق در بین دانشجویان به ترتیب عبارتند از: ناازگاری اخلاقی و رفتاری ۲۵% اختلاف فرهنگی ۲۱% دخالت والدین ۱۳% سن کم ۱۱% توقعات و انتظارات زیاد از همسر ۱۰% فساد اخلاقی ۹% اعتیاد ۶% بیماری جسمانی و روانی ۳ % آزار و اذیت توسط مرد ۲% و علل کاهش میزان ازدواج به ترتیب عبارتند از: نداشتن شغل ۲۵% مشکلات مادی ۲۰% عدم شناخت طرف مقابل ۱۹% ترس از ازدواج ۱۵% طولانی شدن دوران تحصیل ۱۳% مشکل خدمت سربازی ۸% در این تحقیق ۴۰% دانشجویان ۷۵% دختر و ۲۵% پسر به فکر ازدواج بودند و ۶۰% به فکر ازدواج نبودند و سن مناسب برای ازدواج از نظر دختران ۲۶-۲۲ سال و پسران ۳۰-۲۵ است. در پایان با توجه به نتایج به دست آمده می توان پیشنهاد داد مشاوره قبل از ازدواج به ماننده مشاوره ژنتیک اجباری گردد.

خرید

مطالب مرتبط

مقاله ماهیت حقوقی وفای به عهد

دسته: فقه و حقوق اسلامی

حجم فایل: 86 کیلوبایت

تعداد صفحه: 10

پیش از آن که به چگونگی انجام تعهد و بررسی ارکان و احکام آن پرداخته شود، باید روشن گردد که انجام تعهد و وفای به عهد از نظر حقوقی و فقهی چه حقیقتی دارد. روشن ساختن ماهیت عناوین مطرح شده در فقه و حقوق هم می‌تواند دلیل اختلافات اهل فن را آشکار سازد و هم زمینه تجزیه و تحلیل بهتر احکام و مقررات را فراهم آورد.

قانون مدنی ایران همانند قانون مدنی فرانسه در مورد تعریف وفای به عهد و بیان عقد و ایقاع بودن ماهیت آن ساکت است و به جای آن در مقام احصای سقوط تعهدات برآمده و وفای به عهد را یکی از طرق سقوط تعهد برشمرده است.

در حقوق سایر کشورها مانند انگلیس، مصر، آلمان، سوییس، آمریکا و عراق نیز اشاره‌ای به موضوع نشده است. با این حال، فقهای عظام و حقوق‌دانان در این خصوص اظهار نظر نموده‌اند و هر کدام به نحوی درصدد بیان ماهیت قضیه برآمده‌اند که حاصل آن چند نظریه است.

نظریه قرارداد بودن وفای به عهد

براساس این نظریه، وفای به عهد دارای ماهیتی قراردادی است و نیاز به اراده انشایی دو طرف (متعهد و متعهدله) دارد. در واقع وفای به عهد نوعی قرارداد و توافق است و مانند سایر قراردادها و توافق‌ها اراده انشایی طرفین برای تحقق آن ضروری می‌باشد.

خرید

مطالب مرتبط