پایان نامه دوره ارشد رشته مدیریت دولتی کلیه گرایش ها با موضوع بررسی میزان حساسیت کارکنان به میزان رعایت عدالت سازمانی و جایگاه سرمایه اجتماعی آنان در سازمان. دارای 110 صفحه متن همراه با فهرست مطالب و فصل بندی شده.
چکیده
در جهان پر شتاب امروز، سازمانهای زیادی در تلاشند تا برای رسیدن به اهداف سازمانی و اقتصادی و تداوم حیات خود از الگوها و شیوه های مختلف بهره ببرند و مزیت رقابتی جدیدی کسب نمایند تا از سقوط و واژگونی و خطرات ناشی از دگرگونی های سریع محیطی در امان بمانند. در دیدگاههای سنتی مدیریت توسعه سرمایه های اقتصادی، فیزیکی، ونیروی انسانی مهمترین نقش را ایفا می کردند؛ برای توسعه در عصر حاضر به سرمایه اجتماعی بیشتر از سرمایه اقتصادی، فیزیکی وانسانی نیازمندیم. زیرا بدون این سرمایه استفاده بهینه از دیگر سرمایه ها امکان پذیر نیست. در جامعه ای که فاقد سرمایه اجتماعی کافی است به احتمال زیاد سایر سرمایه ها تلف می شوند. از این روست که موضوع سرمایه اجتماعی محور اصلی مدیریت در سازمانها محسوب شده و مدیرانی موفق قلمداد می گردند که بتوانند در ارتباط با جامعه به تولید و توسعه سرمایه اجتماعی بیشتری نائل گردند.
فهرست
فصل اول: کلیات
مقدمه
مساله اصلی تحقیق
تشریح و بیان موضوع
ضرورت انجام تحقیق
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته
فرضیه های تحقیق
اهداف اساسی از انجام تحقیق
نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق
روش انجام تحقیق
قلمرو تحقیق
روشهای مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها
تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح
فصل دوم: مروری بر مبانی نظری
سرمایه اجتماعی
سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو
سرمایه اجتماعی از دیدگاه کلمن
سرمایه اجتماعی از دیدگاه پوتنام
تمایزات بر مبنای سطح تحلیل
تمایزات بر مبنای کاربردهای هنجاری
تمایزات بر اساس مزایای اصلی در مقابل مزایای ثانویه
سرمایه اجتماعی در حوزه سازمان و مدیریت
ابعاد سرمایه اجتماعی سازمانی
الگوهایی برای تبیین مفهوم سرمایه اجتماعی
نقش سرمایه انسانی و افراد در سرمایه اجتماعی سازمان
ویژگی های سرمایه اجتماعی
راههای ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی در سازمان
مزایای سرمایه اجتماعی
هزینه های بالقوه سرمایه اجتماعی
عدالت
عدالت اجتماعی
عدالت سازمانی
عدالت توزیعی
عدالت رویه ای
عدالت مراوده ای
عوامل موثر بر حساسیت افراد به رعایت عدالت
آثار و پیامدهای رعایت عدالت در سازمانها
فصل سوم: روش تحقیق
نوع تحقیق
روش تحقیق
روش گرد آوری داده ها
روایی و پایایی پرسشنامه
متغیر های تحقیق
جامعه آماری و نمونه آماری
روش های موردنظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
آمار توصیفی
جنسیت کارکنان
سطح تحصیلات پاسخگویان
آمار استنباطی
یافته های جانبی پژوهش
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
پیشنهاداتی با توجه به موضوع تحقیق
پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
منابع و ماخذ
پرسشنامه آماده مدیریت، این فایل مربوط به یک پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری می باشد که برای سنجش رابطه بین متغیرهای فناوری اطلاعات و توانمندسازی نیروی انسانی استفاده شده است. پرسشنامه حاوی 41 سوال با طیف 5 درجه ای لیکرت می باشد. لازم به ذکر است که منبع اصلی پرسشنامه در درون متن پرسشنامه ذکر
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریتتعداد مشاهده: 1606 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 4
حجم فایل: 20 کیلوبایت
توضیحات:
این فایل مربوط به یک پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری می باشد که برای سنجش رابطه بین متغیرهای فناوری اطلاعات و توانمندسازی نیروی انسانی استفاده شده است. پرسشنامه حاوی 41 سوال با طیف 5 درجه ای لیکرت می باشد. لازم به ذکر است که منبع اصلی پرسشنامه در درون متن پرسشنامه ذکر شده است.
پایان نامه مدیریت با عنوان: سیستم تولید بهنگام JIT، چکیده: JIT مخفف Just In Time در آغاز به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودی انبار های ژاپنی مطرح بود. امروزه Just In Time به یک فلسفه مدیریتی شامل مجموعه ای ازعلوم و دراختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیک های تولید گسترش یافته است....
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریتتعداد مشاهده: 822 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 87
حجم فایل: 74 کیلوبایت
چکیده:
JIT مخفف Just In Time در آغاز به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودی انبار های ژاپنی مطرح بود. امروزه Just In Time به یک فلسفه مدیریتی شامل مجموعه ای ازعلوم و دراختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیک های تولید گسترش یافته است. تولید به موقع درصورتی که به شکل مناسب دریک سازمان به کار گرفته شود ظرفیت تقویت مزیت رقابتی سازمان را در بازار به شکل اساسی با کاهش اتلاف ها و بهبود کیفیت محصول و بهره وری تولید دارا خواهد بود. از نظر رویکرد مدیریت تولید سیستم تولیدی Just In Time به این معنی است که خرید مواد خام و سایر قطعات تولید فقط در زمان مصرف این مواد قطعات در فرآیند تولید از فروشندگان تحویل شوند. و از طرفی تولید زمانی انجام خواهد شد که سفارش از مشتری گرفته شود به همین خاطر این سیستم تولید را اصطلاحا «سیستم کشش تولید تقاضا» نیز نامیده اند، زیرا تا مشتری تقاضا نکند تولیدی انجام نمی شود لذا عکس سیستم تولیدی سنتی است که در آن مواد تا حد ممکن به فرآیند تولید تزریق می شود و فرآیند نیز تا حد ممکن تولید می کند. این رویکرد دارای اصول متعددی است. اگر شرکتی بخواهد این رویکرد را در فرآیند تولید خود به کار اندازد بایستی یکسری اصول را تا حد امکان عملی کند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: معرفی سیستم Just In Time
تاریخچه و تکامل تولید به موقع Just In Time
تعریف تولید به هنگام Just In Time
نظام تولید به موقع Just In Time در یک نگاه
مبانی Just In Time
اجزای سیستم تولید به موقع Just In Time
اهداف کلی تولی به هنگام Just In Time
مزایا و محدودیت های Just In Time
منطق اجرای JIT
پیش نیاز های یک برنامه Just In Time
برنامه ریزی نظام تولید به موقع
فصل دوم: اجرای برنامه Just In Time
ایجاد یک استراتژی اجرایی
یک برنامه عملیاتی برای اجرا
سیستم های جمع آوری و سنجش داده ها
پروژه های آزمایشی
بحث در مورد مقاومت کارکنان و اتحادیه ها
فرآیند اجرای Just In Time
فصل سوم: کنترل Just In Time
کنترل تولید به موقع
سیستم کانبان
تولید یکنواخت
کاهش زمان عملیات و زمان چرخه
انواع جریان مواد
فصل چهارم: ابداع کننده Just In Time شرکت تویوتا
مقدمه
تاریخچه
سیستم تولید تویوتا (TPS)
تولید به هنگام
فلسفه و چشم انداز تویوتا
فرهنگ سازمانی و ارزش ها
آینده
تشریح مفاهیم
واژه نامه انگلیسی و فارسی
منابع
فهرست جداول
فهرست نمودارها و اشکال
عبارات کلیدیچکیده: هدف از پژو. هش حاضر مطالعه تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس کودکان بوده است. تحقیق با شرکت 200 نفر دانشآموزان پسر و دختر از هر کدام 100 نفر از بین 4 مدرسه راهنمایی شهرستان ایلام که بطور تصادفی انتخاب شده بودند انجام گرفت. تعداد آزمودنیها از هر مدرسه 50 نفر بوده است. دانشآموزان پرسشنامه...
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیتعداد مشاهده: 342 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 40 کیلوبایت
چکیده:
هدف از پژو. هش حاضر مطالعه تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس کودکان بوده است. تحقیق با شرکت 200 نفر دانشآموزان پسر و دختر از هر کدام 100 نفر از بین 4 مدرسه راهنمایی شهرستان ایلام که بطور تصادفی انتخاب شده بودند انجام گرفت. تعداد آزمودنیها از هر مدرسه 50 نفر بوده است. دانشآموزان پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه بدرفتاری والدین را همزمان تکمیل کردند. بررسیهایی که در ارتباط با هدف این تلاش تحقیقی بود نتایجی بدست داده است که عبارتند از:
الف) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان «کل نمونه» 27/0- است که در سطح 1/0 معنیدار بوده است.
ب) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان در بین دخترها 245/0- است که در سطح 5% معنیدار بوده است.
ج) ضریب همبستگی بین بدرفتاری والدین و عزت نفس کودکان در بین پسرها 56/0- است که در سطح 1% معنیدار بوده است.
د) تفاوت تأثیر بدرفتاری والدین بر پسرها و دخترها بوسیله آزمون t بررسی شد که نشان داد میانگین تأثیر بدرفتاری والدین بر پسرها بیشتر از دخترهاست این تفاوت در سطح 1/0 معنیدار بوده است.
ه) تفاوت میانگینهای عزت نفس در دختران و پسران معنیدار نیست.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله
اهداف تحقیق
سؤالات و فرضیات تحقیق
روش انجام تحقیق
تعریف واژهها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
الف: پیشینه نظری تحقیق
عزت نفس بالا، عزت نفس پایین
ب: تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران
فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق
جامعه و نمونه
روش نمونهگیری
ابزار اندازهگیری
چگونگی گردآوری دادهها
روش آماری
فصل چهارم: یافتهها و نتایج تحقیق
مقدمه
یافتهها
فصل پنجم: بحث یافتهها و تجزیه و تحلیل دادهها
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات تحقیق
فهرست منابع و ضمائم
ضمیمه الف: جداول نمرات هر دو گروه
1- جدول نمرات خام آزمودنیهای پسر
2- جدول نمرات خام آزمودنیهای دختر
فهرست منابع
ضمیمه ب: پرسشنامهها
1- پرسشنامه بدرفتاری فیدل
2- پرسشنامه عزت نفس جنیس فیلد
فهرست جداول
1- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس
2- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دخترها
3- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس پسرها
4- تفاوت میانگین بدرفتاری والدین پسر و دختر
عبارات کلیدی
چکیده: هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه سبک مدیریت (رابطه مدار- ضابطه مدار) با بهداشت روانی و خلاقیت دبیران دبیرستان می باشد. در پژوهش حاضر جهت جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه سبک مدیریت، بهداشت روانی و خلاقیت استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران دبیرستانهای شهر بندر ترکمن میباشد. نمونه...
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریتتعداد مشاهده: 66 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 124
حجم فایل: 167 کیلوبایت
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه سبک مدیریت (رابطه مدار- ضابطه مدار) با بهداشت روانی و خلاقیت دبیران دبیرستان می باشد. در پژوهش حاضر جهت جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه سبک مدیریت، بهداشت روانی و خلاقیت استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دبیران دبیرستانهای شهر بندر ترکمن میباشد. نمونه آماری تحقیق شامل 108 نفر از معلمین این مقطع میباشدکه به شیوه تصادفی طبقه ای وبراساس جدول مورگان انتخاب گردیده اند. ابزارگردآوری اطلاعات پرسشنامه های، سبک مدیریت، بهداشت روانی و خلاقیت بود و روش تجزیه و تحلیل داده ها با کمک نرم افزار SPSS بصورت توصیفی و استنباطی انجام شده است و نتایج تحقیق نشان می دهد که در فرضیه اول رابطه معناداری بین سبک های مدیریت (رابطه مدار - ضابطه مدار) و بهداشت روانی به صورت چند گانه با خلاقیت وجود دارد و ترکیب این متغیر ها قادر به پیش بینی خلاقیت درسازمان می باشند در فرضیه دوم پژوهش سبک مدیریت ضابطه مدار پیش بینی کننده بهتری برای بهداشت روانی می باشد ولی سبک مدیریت رابطه مدار به تنهایی قادر به پیش بینی بهداشت روانی نمی باشد و در فرضیه سوم بین سبک مدیریت ضابطه مدار پیش بینی کننده بهتری نسبت به سبک مدیریت رابطه مدار برای خلاقیت دبیران می باشد یعنی اینکه مدیران دارای سبک مدیریت ضابطه مدار دبیران خلاق تری را پرورش می دهند و در فرضیه چهارم از ابعاد بهداشت روانی (اختلالات جسمانی، اختلال اضطراب، اختلال اجتماعی و افسردگی) ابعاد اختلالات در کارکرد اجتماعی و افسردگی به تنهایی قادر به پیش بینی خلاقیت می باشند و در فرضیه پنجم مدل اوصاف ابعاد بهداشت روانی نمی توانند به عنوان متغیر میانجی بین سبک مدیریت ضابطه مدار و خلاقیت نقش ایفا کنند.