پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

طراحی آموزشی در آموزش و پرورش

  • عنوان اصلی (انگلیسی) مقاله: Instructional design in education: new model
  • عنوان فارسی مقاله: طراحی آموزشی در آموزش و پرورش: مدل جدید
  • رشته: علوم تربیتی، راهنمایی و مشاوره، تکنولوژی آموزشی
  • تعداد صفحات: 13

قسمتی از مقدمه

آموزش، طرحی از فعالیت‌های آموزش و یادگیری است که در آن یادگیری سازماندهی شده است. این طرح آموزشی دانش‌آموزان را برای یادگیری تشویق می‌کند. هدف دستورالعمل اجرا کردن فرآیند آموزش است.

با توجه به مقاله‌ی گوستافسون (1996)، طراحی آموزشی:

  • تجزیه و تحلیلآن‌چه که تدریس/آموخته شود؛
  • تعیین چگونگیآن‌چه که تدریس/آموخته شود؛
  • انجام آزمایشوتجدید نظر؛ و
  • ارزیابی این که آیایادگیرندگان، یاد گرفته‌اند؟

آموزش فرایندی سیستماتیک است که در آن هر جزء (یعنی معلمان، دانش‌آموزان، مواد، و یادگیری محیط اطراف)، برای موفقیت در یادگیری بسیار مهم است (دیک و کری، 1996). آموزش با فعالیت‌های تدریس و یادگیری سروکار دارد. این فعالیت‌ها باید دانش‌آموزان را به یادگیری دانش کمک کنند و این دانش را از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلندمدت انتقال دهند. برای انجام این کار، دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که چگونه به تمرین کردن، به رمز درآوردن، پردازش و بازخورد دانش جدید بپردازند که در زمان نیاز بتوانند آن‌ها را به یاد آورند.

Abstract

The main goal of the new instructional design model is to organize long term and full learning activities. The new model is based on the theoretical foundation of behaviourism, cognitivism and constructivism. During teaching and learning activities, learners are active and use cognitive, constructivist, or behaviourist learning to construct new knowledge. To construct new knowledge, educational technology materials are used. These materials are related to the model’s goals and objectives. The new model is described as a five-step systematic planning process: (1) input; (2) process; (3) output; (4) feedback; and (5) learning. This process can be used to plan a variety of instructional approaches, ranging from teacher lectures to hands-on student-centred activities. In addition, as a result of using this process, teachers should be able to develop effective instruction that can help students to learn and retain more knowledge. (Contains 6 figures.)

Descriptors

  • Constructivism (Learning)
  • Instructional Design
  • Learning Activities
  • Educational Technology
  • Teaching Methods
  • Models
  • Behaviourism
  • Cognitive Objectives
  • Educational Principles
  • Program Descriptions
  • Foreign Countries
  • Educational Practices
  • Educational Strategies