پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

بررسی ارتباط بین امنیت و رشد اقتصادی در ایران با استفاده از الگوی ARDL

عنوان کامل: بررسی ارتباط بین امنیت و رشد اقتصادی در ایران با استفاده از الگوی ARDL

مقدمه

امروزه ضرورت و اهمیت امنیت در حوزه های مختلف بر کسی پوشیده نیست، چرا که تمامی امکانات زندگی در صورت نداشتن امنیت می تواند تحت الشعاع قرار گیرد. بنابراین پیگیری امنیت اقتصادی شامل تلاش برای رشد اقتصادی به عنوان مؤلفه اصلی توسعه و مشارکت در شکل گیری اقتصاد بین المللی و مسائل سیاسی – نظامی بین المللی در راستای منافع کشور می باشد. در این پژوهش ابتدا به صورت تئوری به برسی ارتباط بین خدمت سربازی و امنیت اقتصادی پرداخته ایم، یافته های مربوط به مطالعات داخلی و خارجی وجود رابطه بین خدمت سربازی و رشد اقتصادی را تایید کردند. سپس با استفاده از داده های اقتصادی ایران در دوره 1391-1370 و با استفاده از تکنیک اقتصاد سنجی ARDL رابطه علی بین رشد اقتصادی و امنیت اقتصادی را مورد مطالعه قرار دادیم، نتایج نشان داد رابطه معنی دار و مثبتی بین این دو متغییر برقرار است.

کلیدواژگان: خدمت سربازی، رشد اقتصادی، تکنیک ARDL، امنیت اقتصادی

خرید

مطالب مرتبط

تجمع عناصر کمیاب در بافت خوراکی 5 گونه سگ ماهی (ماهی خاویار)

چکیده

در این مطالعه به تجمع 20 عنصر کم مقدار (Ag, Ba, Bi, Cd, Co, Cr, Cs, Cu, Ga, In,Mn, Mo, Pb, Rb, Sb, Sn, Sr, Ti, V, Zn) در ماهیچه های 5 گونه سگ ماهی (Acipenser guldenstaedti, A. persicus, A. nudiventris, A. stellatus و Huso huso) جنوب دریای خزر پرداخته می شود. علاوه بر این، رابطه برخی ویژگی های بیولوژیکی و میزان عناصر کم مقدار و همچنین روابط بین عنصری ارزیابی شد. نمونه ها (10 نمونه از هر 5 گونه) از دو منطقه مهم صید سگ ماهی در قسمت ایرانی در سال 2002 گردآوری شد. غلظت عناصر با استفاده از ICPMS مشخص شد. فقط در مورد Cs تفاوت های قابل توجه بین دو منطقه نمونه گیری منتخب مشخص شد. تفاوت قابل توجهی در میزان Co, Ga, Rb, Sn, Ti, Pb در ماهیچه گونه ها وجود داشت. تنها در مورد Cd تفاوت های بهم مرتبط وزن بین گونه ها مشاهده شد. روابط وابسته به طول قابل توجه برای Ga و Ba مشاهده شد. الگوهای تجمع عناصر با روشهای آماری ارزیابی شد و با سایر پژوهش مقایسه شد. در همه موارد، مقدار عناصر کم مقدار سمی (Cd, Cu, Pbو Zn) به طور قابل توجهی زیر سرمشق های بین المللی برای مصرف انسان است.

کلیدواژگان: دریای خزر، سگ ماهی (Sturgeon) ، عناصر کم مقدار

مقدمه

در طی چهل سال گذشته، بالاخص در دهه اخیر میزان آلاینده های (شامل فلزات سنگین، آفت کش ها، هیدروکربن های نفتی و …) در دریای خزر افزایش یافته است و در نتیجه فشارهای بشری بر اکوسیستم های دریایی و ساحل رشد فزاینده داشته است. از آنجا که دریای خزر یک آبگیر محصور است، زمان اقامت آلاینده ها نیز نسبتا طولانی است و این یکی از دلایل افزایش الاینده است. به عبارت دیگر، از آنجا که دریای خزر یک محدوده آبی مشترک است، فعالیت های یکی از کشورهای ساحلی بر محیط زیست سایر کشورها نیز تأثیر می گذارد. آلودگی درای خزر مسئله ای جدی است و یکی از این آلودگی ها در دوران حکومت شوروی رخ داد. زباله ها و آلودگی حاصل از فعالیت های صنغتی و میدان نفتی در برخی مجلات وگزارشات گزارش شده است. دریای خزر غذا، آب، فرصت های صنعتی، گاز و نفت کشورها همسایه خود را تأمن می کند. با توجه به نقش حیاتی درای خزر در زندگی میلین ها انسان، آلودگی فزاینده آن در حال حاضر یکی از نگرانی های عمده محیط زیست شناسایی در سرتاسر دنیا و بویژه کشورهای حاشیه دریاچه خزر می باشد.

خرید

مطالب مرتبط

بررسی عوامل مؤثر بر طلاق

چکیده: یکی از مسائل اجتماعی که در زمان معاصر اهمیت فزاینده ای یافته وابعاد پیچیده ای پیدا کرده مسئله طلاق می باشد. طلاق از آن دسته از مسائل اجتماعی است که عمدتاً به نا بسامانی های اجتماعی وفرهنگی مربوط می شود. هرچند در اکثر جوامع طلاق روشی پذیرفته شده ونهادینه شده ای برای پایان دادن به ازدواج است ولی دارای عوارض وتبعاتی است که از دیر باز آن را یک مسأله اجتماعی مطرح کرده است. تحقیقات متعدد جرم زا بودن طلاق وتأثیر طلاق در تشدید انحرافات اجتماعی وهمبستگی میان طلاق و بزهکاری نوجوانان را بوضوح نشان داده است. لذا طلاق یک مسأله اجتماعی است که زمینه ساز انحرافان اجتماعی دیگر نیز می گردد. این پژوهش با هدف شناخت وضعیت و عوامل مؤثربر طلاق در جهت مشخص کردن راه کارهای عملی در کاهش آن انجام شده است.

کلیدواژه ها: طلاق، عوامل طلاق، وضعیت طلاق

مقدمه … 5

بیان مسأله … 7

اهمیت و ضرورت پژوهش … 10

اهداف پژوهش … 12

تئوری پژوهش … 14

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها … 16

پیشینه پژوهش … 17

فمنیسم در ایران … 19

جایگاه و حقوق زن از دیدگاه امام خمینی (ره)… 20

حقوق زن … 22

تعریف طلاق … 23

طلاق در نظام های حقوقی گذشته و حال … 24

طلاق در نظام حقوقی اسلام … 27

اختصاص حق طلاق به مرد و نظر اسلام در این مورد … 30

برخی عوامل مؤثر در بروز طلاق در جوامع امروزی … 34

نتیجه گیری … 43

منابع … 46

خرید

مطالب مرتبط

طراحی بهینه شبکه برق برای یک مزرعه بادی بزرگ دریایی براساس رویکرد الگوریتم ژنتیک اصلاح شده

چکیده

توسعه روز افزون مزارع بادی در مقیاس بزرگ دریایی درسراسر جهان باعث ظهور بسیاری ازچالش های فنی و اقتصادی جدیدشده است. هزینه سرمایه شبکه برقی که از مزارع بادی بزرگ دریایی پشتیبانی می کند، بخش قابل توجهی از هزینه کل مزارع بادی را تشکیل می دهد. لذا، یافتن طراحی بهینه شبکه برق یک وظیفه خیلی مهم است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. در این مقاله یک مدل هزینه توسعه یافته است که هزینه های دقیق تر و واقعی تر ترانسفورماتورها، پست ها و کابل ها را در بر می گیرد. همین موضوع باعث شده است مدل جدید ارائه شده نسبت به روش های موجود مبسوط تر و بهتر باشد. همچنین از یک الگوریتمی استفاده شده است که مبتنی است بر الگوریتم ژنتیک بهبودیافته و شامل الگوریتم خاصی است که حین طراحی آرایه های شعاعی، سطح مقطع های گوناگون کابل ها را هم در نظر می گیرد. رویکرد ارائه شده توسط یک مزرع بادی بزرگ دریایی آزموده شده است؛ نتایج آزمون نشان می دهد که الگوریتم معرفی شده طراحی های بهینه معتبری از شبکه برق را فراهم می کند.

کلیدواژه ها: سیستم توزیع برق، الگوریتم ژنتیک، مزرعه بادی دریایی، بهینه سازی

مقدمه

انرژی بادی کم کم دارای اهمیت استراتژیک و اقتصادی فزاینده ای در سراسر جهان می شود. این انرژی یکی از گزینه های نویدبخش در بین سایر فناوری های تولید انرژی های تجدیدپذیر است و انتظار می رود نقش مهمی در کاهش پیامدهای زیست محیطی در رفع نیاز جوامع مدرن از صنعت برق ایفا کند. استفاده از تولید برق بادی دریایی بنا به دلایل زیر جذاب و قابل توجه است: 1) مزارع بادی دریایی، منابع باارزش سرزمین ها را به تصرف در نمی آورند؛ 2) استفاده از مکان های دریایی (مترجم: یعنی استفاده از مکان های داخل دریا) بدین معناست که مزرعه بادی تا حد زیادی دور از چشم و دید بوده و آلودگی صوتی نخواهد داشت؛ 3) جریان باد توسط ساختمان ها و جنگل ها مشوش نشده و بطور مستقیم و با سرعت زیاد با تیغه های توربین برخورد خواهد داشت لذا عملکرد توربین افزایش خواهد یافت؛ 4) طرح های توربین بادی دریایی با توان نامی بزرگتری نسبت به طرح های ساحلی موجودند که این نرخ های بزرگ باعث توسعه اقتصادی می شود؛ و 5) آب دریا باعث می شود خنک سازی قطعات امکانپذیر بوده و هزینه کمی را به دنبال داشته باشد.

خرید

مطالب مرتبط

تحقیق ویژگی مدیریت عملکرد سازمانی (ترجمه)

چکیده

جستجو برای کشف مشخصات مدیریتعملکرد سازمانی با نگرش تفکری به راه توسعه این خرده نظم آکادمیک ظاهر شده ممکن است استنتاج شود. شناخت ماهیت تحقیق کمکی به رشته مدیریت عملکرد که ممکن است بوسیله بازنگری مختصر ماهیت مدیریت به عنوان یک نظم و چگونگی مدیریت عملکرد درون این متن جا داده شده است. مدیریت عملکرد در 2بعد اصلی جای گرفته است: شناخت و آن چیزی که در ارتباط با سازمان اجتماعی چنانچه بوسیله گیبون و بچر پیشنهاد شده است. روش شناسی زمینه ای از مدیریت عملکرد با تجزیه و تحلیل که تاکنون متعهد شده در تلاشی برای تجزیه و تحلیل مدیریت به عنوان نظم را مقایسه کند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تحقیق در زمینه مدیریت عملکرد، تحقیق مدیریتی اصلی تر بی شباهت احتمالاً سخت و بکارگرفته شده است (روی بعد اصلی شناختی-بچر و همگرا و شهری (روی بعد اصلی در ارتباط با سازمان اجتماعی اش گیبون). نتایج به صورت جزئی بحث شده است.

کلیدواژه: مدیریت عملکرد؛ عملکرد سازمانی؛ تحقیق

مقدمه

یک نظم درونی رشد یافته مورد علاقه در عملکرد سازمانی در همه ظهورهایش در حال حاضر وجود دارد. تاریخ این علاقه بوسیله توجه قابل ملاحظه ای که بوسیله شاغلین حمایت شده است اما اخیراً تمرکز توسعه یافته ای روی سهم آکادمیکی که در این زمینه ایجاد شده وجود دارد. آکادمی مدیریت بریتانیا، از طریق گروه علاقمند خاص مدیریت عملکرد، برای مثال؛ بازنگری جامعی از مدیریت عملکرد آغاز شده است که در نظم کلیدی مدیریت تعریف و دانسته شده است.

مدیریت عملکرد به عنوان پایه سازماندهی برای دانشنامه مکتب تجاری دانشگاهی باز در مدیریت استفاده می شود و بطور فزاینده نظریه عملکرد به عنوان یک الگوی کامل در برنامه های فوق لیسانس «ارتباط جهان واقعی» را منعکس کرده است و به عنوان راه اتمام و توازن عملی تکنیکهای سودمند (بوسیله مدیران و مشاوران مورد استفاده قرار می گیرد) ، با ساختهای تئوریکی مورد استفاده است. تمرکز مطالعه دور از تمرین ساده و به سمت بیشتر تئوری حرکت کرده است. ما این تغییر را در تأکید غیرقابل اجتناب طوریکه آکادمیها به یک حالت انتقادی نیاز خواهند داشت با اینکه آنها بتوانند بهتر بدانند و مبناهای تجربی و تئوریکی را استنتاج کنند که تعدادی از اصولی که سایر نظریه های عملکرد ایده هایشان چگونه آنها را تحریک می کند، چگونه توسعه پیدا می کند و چگونه تغییر می کنند. این مقاله تلاش می کند مطالعه عملکرد بوسیله استفاده از تعدادی ساختهای استفاده شده بوسیله محققینی که تلاش می کنند طبقه بندی مدیریت را معلوم کنند. با تنظیم نتایج این تمرین ما روی راههای مطالعه عملکردی که علاقه افزایش یافته را ممکن است تغییر دهد می اندیشیم.

خرید

مطالب مرتبط