پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

شاخصه بیان بافت پروتئین اتصال به اسید چرب پیه دار جوجه ...

چکیده

پروتئین های اتصال اسید چرب به عنوان حاملان انتقال اسیدهای چرب محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعه و ایجاد ویژگی های چاقی ایفا می کند. پروتئین متصل به اسیدچرب (پیه دار). پیه دار (A – FABP) یکی از اعضای این خانواده است. در مطالعه حاضر به تحلیل و بررسی شاخصه بیان بافت FABP جوجه و اختلاف بیان آن بین نرهای لاغر و چاق در بافت چرب شکمی پرداخته می شود، بدین ترتیب رابطه احتمالی بین بیان A – FABP و رشدونمو بافت چرب شکمی در جوجه آشکار گردد. اولاً، پروتئین فیوژن گلوتاتیون 6 – ترانس فراز / A – FABP القا و خالص سازی شد و در نتیجه آنتی سرم حاوی آنتی بادی های پلی کلونال اختصاصی با کمک ایمن سازی عادات ماده سالم با استفاد از پروتئین فیوژن خالص سازی شده حاصل شد. دوماً، شاخصه و ویژگی بیان بافت A – FABP با کمک لکه وسترن بررسی شد. درنهایت، اختلاف بیان A – AFBP در بافت چرب شکمی بین نرهای چاق و لاغر به کمک روش های لکه گیری وسترن و real time transcription بررسی شد. نتایج نشان داد که A – AFBP در بافت چرب شکمی به طور خاص و قابل توجه بیان می شود و سطح بیان mRNA هفته 2، 3، 4، 6، 7 و 10 جوجه ها (P < 0/05) و سطح بیان پروتئین جوجه های نر چاق از جوجه های نر لاغر در سن 6 و 10 هفتگی (P < 0/05) کمتر بود. این نتایج حاکی از آن بود که A – AFBP جوجه می تواند با تغییر سطح بیان و آن بر رسوب چربی شکمی تأثیر بگذارد و مکانیسم احتمالی این گونه خواهد بود که سطح بیان بالای A – AFBP سرعت بالای لیپولیتی را القا می کند و بر همین اساس منجر به کاهش توسط چربی شکمی می گردد.

کلیدواژه: پروتئین متصل به اسید چرب پیه دار، شاخصه بیان، اختلاف بیان، نرهای چاق و لاغر

خرید

مطالب مرتبط

بررسی مسائل راهبردی فناوری اطلاعات

  • عنوان لاتین مقاله: Strategic Issues of Information Technology
  • عنوان فارسی مقاله: مسائل راهبردی فناوری اطلاعات.
  • دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

ما قبلا نشان دادیم که چگونه فناوری اطلاعات، زمانی که در موارد کاربردی راهبردی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند سازمان ها و صنایع را تغییر دهد. مثالهای ذکر شده در این بررسی، بعلاوه بحث های قبلی ما از صنعت بورس و هواپینایی، به اثبات قدرت فناوری اطلاعات امروزی برای تغییر کسب و کار می پردازد. زمانی که فناوری با استراتژی ادغام می گردد، ماهیت کسب و کار تغییر می کند. موسسه ای به نام باکستر، شرکتی می باشد که مرتبط به ارائه منابع بیمارستانی می باشد و به بیمارستان ها کمک می کند تا به مدیریت هزینه شان از طریق فناوری اطلاعات بپردازند. چندین سال بعد، مرکز بهداشت کاردینا این موسسه را خریداری کرد! شرکت مسافربری روزنبلوس، شرکتی که در این بررسی مورد بحث قرار داده می شود، تمرکز خود را از بخش رزرو و خرید بلیط به سمت کمک به شرکت برای مدیریت هزینه سفر از طریق استفاده خلاقانه از فناوری کشانده است. فناوری و استراتژی مسئول تغییرات مهم در ساختار و فعالیت سازمان می باشد.

رای گیری اخیر از 200 مدیر اجرایی نشان داد که، آن ها بر این عقیده می باشند که فناوری اطلاعات به عنوان عنصر کلیدی برای مزایای رقابتی می باشد. به هر حال 52 درصد از این مدیران بر این عقیده می باشند که آن ها ارزش پولی خود را از فناوری اطلاعات بدست نیاورده اند. مشاوران اندرسون این مطالعه را انجام داد، که شامل مدیران اجرایی، کارکنان عملیاتی، و کارکنان امور مالی بوده که فروش سالانه شرکت را در محدوده 250 میلیون دلار تا 20 میلیارد دلار نشان داده اند. این فصل توضیح می دهد که چگونه فناوری برای کسب مزایای رقابتی و استراتژیک می تواند مورد استفاده قرار گیرد. ما بر این عقیده می باشیم که بسیاری از مشکلاتی که توسط مدیران اجرایی در بررسی اخیری که ذکر شده است حاصل کوتاهی آن ها برای مدیریت فناوری اطلاعات به طور فعال در شرکت می باشد. بعد از اینکه ما به بحث فناوری اطلاعات و استراتژی پرداختیم، ما ایده هایی را مطرح می کنیم از اینکه چگونه شما می بایست به مدیریت فناوری پرداخته به گونه ای که سهمی در استراتژی شرکت داشته باشد. مزایای رقابتی چه می باشد؟ شرکتی می تواند مزایا رقابتی را بدست آورد که قادر باشد بعضی از فعالیت ها را بهتر از رقبایش انجام دهد. بهتر به این معنی که دارای محصولات ممتازتر، فرایند تولید با بازدهی بیشتر، دانش منحصر به فرد، یا قابلیت های دیگری که رقبایش فاقد آن هستند، باشد. به عنوان مثال، شرکت اینتل دانش خود را در ارتباط با اینکه چگونه به ایجاد و سازمان دهی مزایای رقابتی شرکت تولیدی مواد نیمه رسانای خود بپردازد، مدنظر قرار می دهد. بعضی این مورد را بحث می کنند که کنترل شرکت مایکروسافت در ارتباط با سیستم عامل مزایای رقابتی بسیار زیادی را برای او در فروش نرم افزار کامپیوتر شخصی، به ویژه جستجوگر وب ایجاد می کنند. بعد از کسب مزایای رقابتی، شرکت با چالشی برای حفظ این موقعیت زمانی که رقبایش به رقابت می پردازند، مواجه می شود.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.81 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

رویکردهای جدید حذف فلزات سنگین فاضلاب صنعتی

چکیده

فرایندهای ابتکاری برای تصفیه فاضلاب صنعتی حاوی فلزات سنگین، اغلب موارد شامل فناوری هایی برای کاهش سمیّت به منظور برآوردن استانداردهای تصفیه مبتنی بر فناوری می باشد. این مقاله به بررسی پیشرفت ها و قابلیت های فناوری تصفیه های متوع برای حذف فلزات سنگین از فاضلاب صنعتی می پردازد. تمرکز ویژه ای به فرایند نوآوری شده فیزیکی- شیمیایی همچون جذب در ارتباط با جاذب های جدید، فیلتراسیون غشا، الکترودیالیز، و فوتوکاتالیست اختصاص داده شده است. مزایا و محدودیت های آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته اند. شرایط عملیاتی اصلی همچون PH، و عملیات تصفیه ارائه شده است. بررسی های به چاپ رسیده از 94 مرجع نقل قول شده (1999-2008) مد نظر قرار داده شده است. از این بررسی مشخص می شود که جذب کننده های جدید و فیلتراسیون غشا حاوی بیشترین تعداد مطالعات بوده و در سطح گسترده ای برای تصفیه فاضلاب های آلوده شده با فلزات کاربرد دارند. به هر حال، درآینده نزدیک، مهم ترین بوده روش نویدبخش برای تصفیه چنین سیستم های پیجیده ای به نام روش فوتوکاتالیتیک بوده که به کاهش فوتون های بی ارزش از منطقه موردنظر نزدیک به اشعه فرابنفش می پرد ازد. آن ها منجر به کاهش آلاینده های ارگانیک و بازیافت فلزات در سیستم های تک ظرفی می گردند. از طرف دیگر، با در نظر گرفتن فرایندهای سنتی، رسوب اهک به عنوان یکی از موثرترین ابزارها برای تصفیه فاضلاب غیرآلی با غلظت فلز >1000 mg/L می باشد. بیان این مسئله حائز اهمیت می باشد که هزینه کل تصفیه آب های آلوده به فلز متغیر می باشد، که بستگی به مراحل بکارگرفته شده و شرایط منطقه ای دارد. در کل، قابلیت فنی، تسهیلات صنعتی، و ثمربخش بودن به عنوان فاکتورهای کلیدی در گزینش مناسب ترین تصفیه برای فاضلاب های غیرآلی می باشد.

کلیدواژه: فلزات سنگین، تصفیه فاضلاب، حذف، تکنیک های پیشرفته

مقدمه

در میان صنایع تولید کننده مواد شیمی ایی، صنایع تولیدکننده فلزات سنگین مانند کادمیم، کروم، مس، نیکل، سرب و روی به دلیل تخلیه مقادیر زیادی از فاضلاب فلزدار، جزو زیان آورترین ها هستند. امکان جذب این فلزات توسط ارگانیزم های زنده به دلیل انحلال پذیری زیادشان در محیط های آبزی وجود دارد.

خرید

مطالب مرتبط

چاقو طراحی شده در SolidWorks (سالیدورکس) و CATIA (کتیا) - 202

دسته: مکانیک

حجم فایل: 98 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

تانگو طراحی شده در SolidWorks و CATIA

قابل مشاهده در CATIA – SolidWorks – NX – PRO

همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی

آماده جهت رندرگیری

برای سفارش هرنوع پروژه یا مدل دیگر یا تهیه نقشه از مدل ها به آدرس زیر ایمیل بزنید تا درخواست شما در اسرع وقت در سایت قرار داده شود

قیمت: 3,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط

برش ساختمان آپارتمان مسکونی 3 طبقه - 434

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 361 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: پلان معماری

فرمت: dwg: AutoCAD 2007 or higher

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط