پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

مهندسی شیمی: نانو ذرات نیکل ...

چکیده

نانوذرات نیکل (2-6 نانومتر) با موفقیت در MOF-5 (Zn4O (BDC) 3، BDC = 1، 4- بنزن دی کربوکسیلات توسط یک استراتژی آسان مرطوب اشباع به منظور آماده سازی نیکل @ MOF-5 به کارگیری شده نیکل (acac) 2 (acac = acetylacetonate) به عنوان پیشرو در حلال اتانول مطلق به علت حساسیت به رطوبت MOF-5 رسوب می شوند. نیکل @ MOF-5 بخوبی فعالیت کاتالیزوری را برای هیدروژن دار کردن C = C با استفاده از باند کروتونالدهید به عنوان مولکول کاوشگر تحت شرایط واکنش خفیف (تبدیل> 90.0٪، گزینش> 98.0٪، 2.0 مگاپاسکال، 100 درجه سانتی گراد، 40 دقیقه) به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، این کاتالیزور می تواند مجدد مورد استفاده قرارگیرد و ساختار چارچوب MOF-5 هنوز هم حفظ شده است. بنابراین، MOF-5 وعده انتخاب جدیدی را برای حمایت از کاتالیزور هیدروژنه میدهد.

کلیدواژه: استراتژی اشباع رطوبت، Ni@MOF-5، کروتونالدهید، هیدروژن دهی

مقدمه

در سال های اخیر، چارچوب های فلز آلی (MOFs) توجه قابل ملاحظه ای را در زمینه تجزیه بخاطر مناطق سطح بزرگ خاص و تخلخل بالا بی نظیر شان جلب می کنند که تا کنون توسط دیگر مواد سنتی جلب نشده است. با توجه به پایداری گرمایی پایین شان (200-500 درجه سانتی گراد) MOFs می تواند برای واکنش هایی بکار رود که نیاز به شرایط خفیف، متوسط، و شدیدی مانند تراکم knoevenagel، cyanosilylation آلدهید، اکسیداسیون الفین، تبادل استری و غیره دارند. با وجود بسیاری از دستاوردهای هیجان انگیز که به تازگی ساخته شده اند، این منطقه از MOF مبتنی بر تجزیه است که هنوز در مراحل ابتدایی است. یکی از بنیان های MOFs، MOF-5 (Zn4O (BDC) 3) با مساحت سطح BET از 260 M2 / G به 4400 M2 / G به روش مصنوعی و پایداری حرارتی خوب تا 400 درجه سلسیوس می باشد.

خرید

مطالب مرتبط

سخت شدن بلوک خاک رس طی چرخه انجماد و ذوب

چکیده

با توجه به فقدان منابع مرتبط با رفتار بلوک های خاک رس در معرض چرخه های انجماد، ذوب، کار اکتشافی در این بلوک به منظور مطالعه اثرات چرخه انجماد ذوب در خواص مکانیکی آنها انجام شده است. از آنجا که بلوک ها تثبیت شده نیستند، روش ها بطور مرسوم برای چرخه های انجماد، ذوب بکار برده می شود، به گونه ای که در آن نمونه ها غوطه ور شده و با این مورد مطالعه سازگار می شوند: نمونه ها با قرار گرفتن در یک محیط مرطوب به مدت 1 هفته (20 درجه سلسیوس و رطوبت نسبی 95 درصد) مرطوب شده و پس از آن بدون هیچ گونه رطوبت مجدد بین چرخه ها در معرض چرخه انجماد ذوب قرار می گیرند. تغییرات وزن و سرعت موج متراکم نشان داد که چرخه های انجماد، ذوب منجر به خشک شدن نمونه ها می شود. عواقب ناشی از این چرخه ها در خصوصیات بلوک های خاک خشکی و سخت شدن نمونه ها می باشد. این سختی توسط مطالعه خصوصیات مکانیکی بلوک های خاک رس (مدول ها و مقاومت فشاری مشخص شد.

کلیدواژه: بلوک های خاک رس، چرخه های انجماد و ذوب، سخت شدن خشک کردن

مقدمه

زمین یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و هنوز هم به طور گسترده در بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده قرارمی گیرد. حتی امروزه، یک سوم از جمعیت انسانی در خانه های خاکی زندگی می کند که در کشورهای در حال توسعه این رقم بیش از نیم است. (Minke، (2006 در کشورهای پیشرفته، به عنوان مثال، در جنوب غربی فرانسه، خاک عمدتا برای ساخت و ساز تا سال 1870 مورد استفاده قرار گرفت. پس از این تاریخ، سیمان توسعه پیدا کرد و برای ساخت و ساز ترجیح داده شد. با این حال، در 20 سال گذشته، خاک به عنوان ماده مرتبط با ساخت و ساز در اقتصاد های پیشرفته و به خصوص در کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا و یا در کشورهای جدید صنعتی مانند هند در نظر گرفته می شود. دلایل متعددی برای این جاذبه جدید از مصالح ساخت و ساز در کشورهای صنعتی وجود دارد اما مهم ترین دلایل تاثیر کم این مواد بر محیط زیست و تنظیم شرایط هیدروترمال آب و هوا در محیط داخلی است. با علاقه زیادی که اخیر در توسعه پایدار شکل گرفته، ساخت و سازهای خاکی بسیار جذاب شده اند. نتیجه این علاقه، ظهور مطالعات علمی در مصالح ساخت و ساز در 20 سال گذشته بوده است.

خرید

مطالب مرتبط

الگوریتم تخمین فازور دینامیکی اصلاح شده برای سیگنال گذرای ژنراتورهای توزیع شده

چکیده

در این مقاله، یک روش تخمین (پیش بینی) فازور دینامیک اصلاح شده برای رله های حفاظتی ارایه شده است، تا فازور دینامیکی مولفه اصلی فرکانس را با دامنه متغیر-با-زمان، محاسبه کند. فرض شده است که جریان خطا، ترکیبی از آفست میرا شونده dc، یک فرکانس مولفه اصلی میرا شونده، و هارمونیک های با دامنه های ثابت است. توابع نمایی آفست dc در حال محو و مولفه اصلی فرکانس، با سری های تیلور جایگزین شده اند. سپس، از روش LC (کوچکترین مربع یا مجذور) برای تخمین دامنه ها و ثابت های زمانی مولفه های میرا شونده، استفاده شده است. عملکرد این الگوریتم، با بکاربری از سیگنال هایی که بر مبنای معادلات ساده و سیگنال های خطای بدست آمده از مدل مزرعه بادی DFIG در MATLAB Simulink شبیه سازی شده اند، ارزیابی شدند. نتایج نشان می دهند که الگوریتم ارایه شده ما می تواند تخمینی دقیق از دامنه میراشونده و ثابت زمانی مولفه اصلی فرکانس، ارائه دهد.

کلیدواژه: ژنراتورهای توزیع شده، فازور دینامیک اصلاح شده، تخمین فازور، جریان خطای متغیر با زمان

مقدمه

این روزها، علایق زیادی برای اتصال منابع مختلف انرژی برق که با عنوان منابع انرژی توزیع شده (DER) معروف هستند به سیستم های قدرت، وجود دارد. مقدار زیادی از این علاقه به دلیل تقاضای انرژی پاک، قابلیت اطمینان بالا، و کیفیت توان بهبود یافته، می باشد. DERها چندین امکان برای تبدیل انرژی و تولید برق، ارایه می دهند. منابع انرژی و مبدل های گوناگون، برای تولید برق با استفاده از آرایه های PV (پیل خورشیدی) ، توربین های بادی، مزرعه های بادی، میکروتوربین ها، موتورهای متناوب دیزولی و گاز طبیعی مرسوم، توربیین های با سوخت گاز، توربین های با بویلرهای گازی، و تکنولوژی های ذخیره انرژی بکار می روند [1].

خرید

مطالب مرتبط

ترجمه مقاله کاهش اغتشاشات ولتاژ در سیستم توزیع ولتاژ پایین با استفاده از ساختار جدید بازیاب ولتاژ دینامیکی (DVR)

دسته: برق

حجم فایل: 3270 کیلوبایت

تعداد صفحه: 18

کاهش اغتشاشات ولتاژ در سیستم توزیع ولتاژ پایین با استفاده از ساختار جدید بازیاب ولتاژ دینامیکی (DVR)

چکیده: این مقاله در مورد طراحی و توسعه کنترل کننده DVR جهت جبران ولتاژ نامتعادل با استفاده از تکنیک تبدیل d-q-o بحث می کند. کنترل کننده موجود در مختصات d-q-o نسبت به کنترل کننده های مرسوم، دارای عملکرد بهتری است. سپس متغیرهای کنترل شده موجود در مختصات d-q-o به طور معکوس تبدیل به ولتاژ های اصلی می شوند که ولتاژ های مرجع را نسبت به یک DVR به وجود آورده اند. عملکرد این الگوریتم پیشنهاد شده، توسط جعبه ابزار سیستم توان MATLAB/SIMULINK SIM شبیه سازی شده است. درساختارجدید DVR که نسبت به نمونه اولیه توسعه پیدا کرده است میزان تاثیر راه حل کنترل کننده پیشنهاد ی را ثابت می کند.

نتایج آزمایش و شبیه سازی برای شرایط مختلف شبکه ای که حاوی عدم تعادل ولتاژ در ولتاژ منبع تغذیه میباشد بیانگرمیزان تاثیر جبرانسازی توسط ساختار جدید DVR است.

کلیدواژگان: کنترل کننده – تثبیت کننده ولتاژ دینامیکی – عدم تعادل ولتاژ- MATLAB/SIMULINK – مختصه ی d-q-o – اختلالات

خرید

مطالب مرتبط