پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

طرح توجیهی تولید نخ فانتزی

مقدمه:

نخ شنیل یک نخ فانتزی است که دارای سطح ریش ریش می باشد. در این نخ طولهای کوتاه نخ ریسیده شده یا فیلامنت در بین دو رشته نخ ظریف و مستحکم تابیده شده به دور یکدیگر، کنترل میشوند. نخهای با طول کوتاه، پرز یا نخهای سطحی و نخهای تابیده شده، مغزی نامیده میشوند. بازارهای اصلی این نخ عموما در ایتالیاست. تولید این نخ مشکل بوده و فرآیند تولید آن نیاز به مراقبت فراوان دارد. خصوصیات نخهای شنیل باعث میشود که در صورت استفاده از آنها بع عنوان نخ پود در ماشین ایرجت، حلقه و یا پا ملخی در سمت راست پارچه به وجود آید. نخ شنیل نخی است با جلوه ویژه که مقبولیت آن در چند سال اخیر افزایش یافته است و ستفاده از آن در کارخانجات بافندگی به عنوان نخ پود بیشتر گردیده است. در صورت استفاده از نخ شنیل به عنوان پود، پارچه حالت مخمل پیدا میکند.

فهرست مطالب:

معرفی کامل محصول

نام و کد آیسک محصول

شماره تعرفه گمرکی

شرایط واردات

فرایند و روش تولید

تجزیه و تحلیل هزینه

جمع کل سرمایه

هزینه تولید سالیانه

سود سالیانه

دریافت سالیانه

میزان برگشت سرمایه

نقطه سر به سر

بررسی جایگاه صنعتی

بررسی و ارائه استاندارد

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی این محصول

استانداردهای ملی و بین المللی

توضیح موارد مصرف و کاربرد

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده این محصول

شرایط صادرات محصول

کشورهای تولید کننده و مصرف کننده

شرایط حمایت های اقتصادی و بازرگانی

وضعیت عرضه و تقاضا

بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید

وضعیت طرحهای جدید و طرح های توسعه در دست اجرا

بررسی روند واردات محصول

بررسی روند مصرف

بررسی روند صادرات محصول

بررسی نیاز به محصول یا اولویت صادرات

بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم در فرآیند تولید محصول

بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت

میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح

وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال

بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی

تجزیه و تحلیل و ارائه جمع بندی و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید

منابع و مآخذ

خرید

مطالب مرتبط

خوردگی فولاد در آب نفتی اشباع شده از دی اکسید کربن

  • عنوان لاتین مقاله: Electrochemical characterization and computational fluid dynamics simulation of flow-accelerated corrosion of X65 steel in a CO2-saturated oilfield formation water
  • عنوان فارسی مقاله: مشخصات الکتروشیمیایی و شبیه سازی محاسباتی دینامیک جریان خوردگی تشدید شده توسط جریان فولاد ایکس 65 در آب نفتی اشباع شده از دی اکسید کربن
  • دسته: نفت
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

خوردگی تشدیدی توسط جریان (FAC) یک خط لوله X65در یک آب اشباع از CO2توسط اندازه گیری های الکتروشیمیایی و شبیه سازی محاسباتی دینامیکی جریان (CFD) بر روی میکرو الکترود های نصب شده بر روی یک سیستم جت اصابتی بررسی شده است. مورفولوژی سطح الکترودها بعد از تست خوردگی توسط میکروسکوپ روبشی الکترونی مشخص شد. نتایج اثبات می کند، نقش جریان هیدرودینامیکی در FAC فولاد، به اثر آن بر روی خوردگی کربناتی پوسته تشکیل شده بر روی سطح الکترود بستگی دارد. افزایش سرعت جریان و تنش برشی رقیق کننده، کاهش دهنده یا حتی به صورت کامل پوسته را پاک می کند و خوردگی فولاد افزایش می یابد. برخورد اریب و مایل جریان عموماً افزایش نرخ خوردگی فولاد را نتیجه می دهد. تأثیر زاویه برخورد بر روی خوردگی فولاد به توزیع جریان سیال و تنش برشی بر روی سطح الکترود نسبت داده می شود. در برخورد نرمال یک سرعت جریان کم و تنش برشی و بنابراین نرخ انتقال جرم کم در منطقه مرکزی تولید خواهد شد. نتیجتاً پوسته خوردگی فشرده می تواند بر روی سطح الکترود برای حفاظت فولاد از خوردگی تشکیل شود. بیشترین نرخ خوردگی بر روی میکرو الکترودهایی که در نزدیکی مرکز هستند، با بیشترین سرعت جریان و تنش برشی مشاهده شده است. در زاویه برخورد مایل سرعت جریان سیال و تنش برشی و نرخ خوردگی میکرو الکترودها در مکان های دور از نازل نسبت به نزدیکی نازل بیشتر است. فعالیت خوردگی الکترود فولاد که در مرکز نگه دارنده فولاد قرار دارند عموماً با کاهش زاویه برخورد ناشی از افزایش اثر برش بر روی پوسته خوردگی افزایش می یابد.

کلمات کلیدی: فولاد، EIS، پلاریزاسیون، SEM، خوردگی اسیدی

مقدمه

تصدیق شده است که خوردگی CO2موجب شکست خط لوله ها و ترکیبات ساختاری در محصولات نفتی شده است و نتیجۀ آن ضرر اقتصادی و سوانح فاجعه بار همانند آلودگی های محیطی و منابع آبی خواهد شد. خوردگی CO2پیچیده است همراه با یک سری فاکتورهایی که بر فرایند خوردگی فولاد موثر هستند به ویژه جریان هیدرودینامیکی یک نقش با اهمیت تری سرتاسر یک ارتباط پیچیده اندازه حرکت هیدرودینامیکی و انتقال جرم به خوبی پارامترهای جریان که تعریف می کنند خصوصیات جریان عمومی با واکنش های خوردگی فولاد را بازی می کند. عموماً معتقدند که جریان سیال فرایند انتقال جرم را تسریع می کند و تشکیل پوستۀ خوردگی محافظ بر روی سطح فولاد را کاهش می دهد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.86 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

توسعه کشاورزی و پیشرفت صنعتی

مقدمه

انسان برای تامین نیازهای روزمره خود را پیش رو داشت. ابتدا شکار و استفاده از گیاهان خودرو و سپس به مرور زمان و با فرا گرفتن فنون اولیه کشاورزی اقدام به تهیه مایهتاج خود نمود. با توجه به خطراتی که در شکار حیوانات انسان را تهدید می کرد، لذا تمایل به سمت کشاوزی بیشتر و بیشتر شد تا جایی که در گذشته ای نه چندان دور، بیشتر مردم عدی در کره زمین پیشه کشاورزی را برگزیدند. کشاورزان با سه عامل زمین، نیروی کار و آب روبرو هستند که اهمیت هر سه مورد به نوع خود بسیار مهم بوده و می باشد. امروزه با مکانیزه شدن صنعت کشاورزی نوع محصولات و تنوع فصلی آنها و نیز مقدار تولید آنها تفاوتهای بسیاری بوده است با استفاده از ابزار آلاتی مانند کمباین، تراکتور و دستگاه های مخصوص شخم زنیف سم پاشی های هوایی و نیروی انسانی کمتری درگیر کشاورزی می شود که این امر موجب کاهش هزینه تولید در مجموع، و از طرف دیگر افزایش بیکاری را سبب می شود. امروزه کشاورزی سنتی در مقایسه با سالهای گذشته بسیار کمتر شده است. اکثر کشاورزان یا کوچ کرده و به شهرهای بزرگ آمده اند و یا آنهایی که توان مالی داشته اند با سیستم های امروزه خود را وقف داده و از سیستم های نوین آبیاری و ماشین آلات کشاورزی استفاده می کنند. در سالهای اخیر با استفاده از نانوتکنولوژی، تولید محصولات فصلی، در تمام فصول امکانپذیری شده است که این امر به منزله انقلابی در کشاورزی به حساب می آید. از این رو می توان گفت دیگر می توان کشاورز را به همان دیدگاه قدیم نگریست بلکه نیازمند توجه و دیدگاه علمی و دقیق می باشد.

خرید

مطالب مرتبط

برنامه انرژی خورشیدی فضایی و فناوری انتقال توان (انرژی) بی سیم میکروویو

چکیده

مفهوم قرار دادن بی شماری از سیستم های ماهواره ای انرژی خورشیدی (SPS) در فضا، معرف یکی از چند گزینه فناوری جدید می باشد که توان ظرفیت مبتنی بر سلامتزیست محیطی و در مقیاس بالا را در بازارهای جهانی ایجاد می کند. در ایالات متحده مفهوم سیستم های ماهواره ای انرزی خورشیدی (SPS) در سطح گسترده ای در اواخر دهه 70 توسط سازمان انرژی ایالات متحده (DOE) و سازمان ملی هوا فضا (NASA) مورد بررسی قرار گرفت. اخیرا، موضوع انرژی خورشیدی فضایی (SSP) توسط ناسا از سال 1995 تا 1997 در «مطالعات نگاه تازه» و در طی 1998 در بررسی «تعریف مفهومی SSP» مجددا مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه چنین تلاش هایی، در سال 1999 تا 2000، برنامه فناوری و جستجوی اکتشافی انرژی خورشیدی فضایی (SERT) را به عهده گرفت که تحقیق و توسعه فناوری راهبردی مقدماتی را برای فعال کردن سیستم های SSP چندمگاواتی و بزرگ و انتقال توان بی سیم (WPT) را برای ماموریت های دولتی و بازارهای تجاری (در فضا و زمین) آغاز کرد. در طی سال های 2001 تا 2002، ناسا، برنامه توسعه فناوری و مفهوم SSP به نام (SCTM) [1] را به همراه برنامه SERT، با تاکید خاص بر روی شناسایی فناوری های جدید و با نفوذ بالا را که امکان پیشرفت عملی بودن سیستم های SERT آینده را ایجاد می کرد، دنبال کرد. علاوه بر این، در سال 2001، شورای پژوهش ملی ایالات متحده (NRC) ، گزارش مهمی را منتشر کرد که نتایج مرتبط به نقشه راه بررسی های مشترک فناوری و پژوهش راهبردی SSP ناسا را ارائه می داد. یکی ار فناوری های کلیدی مورد نیاز برای توانمند ساختن کاربرد آینده SSP/SPS در ارتباط با سیستم WPT (فناوری بسته پهنای باند) می باشد. پیشرفت در آنتن ها و رکتانس هذی آرایه ای فازی، پایه های اصلی سیستم WPT تحقق پذیر را ایجاد کرده است. این مولفه های اصلی شامل مبدل dc-RF در فرستنده، سیستم کنترل شعاعی مسیر برگشت و دریافت رکتنا می باشد. هر یک از موضوعات مختصرا مورد بررسی قرار می گیرد، و نتایج حاصل از برنامه SERT که در سیستم SPS 5.8-GHz مورد بررسی قرار گرفته است، ارائه می گردد. این مقاله، خلاصه ای از نتایج حاصل شده از تلاش های SSP ناسا را به همراه خلاصه ای از وضعیت توسعه فناوری میکروویو WPT، ارائه می دهد.

خرید

مطالب مرتبط

ترجمه مقاله رفتار جامعه مسلمان در هدایت بانک اسلامی : نقش تعدیل کننده دانش و قیمت گذاری

دسته: مدیریت

حجم فایل: 378 کیلوبایت

تعداد صفحه: 11

ترجمه مقاله رفتار جامعه مسلمان در هدایت بانک اسلامی: نقش تعدیل کننده دانش و قیمت گذاری + نسخه انگلیسی

مترجم: نهال چوبندی

چکیده

هدف این مطالعه در تعیین عواملی است که رفتار جامعه مسلمان را در کاربرد خدمات بانکداری اسلامی در Surakarta تحت تاثیر قرار میدهند. جمع آوری داده ها از طریق توزیع پرسشنامه انجام میشود. در مجموع، 220 پرسشنامه توزیع شد و 198 پرسشنامه برگردادنده شد (نسبت بازگشت 90٪). تجزیه و تحلیل ها با استفاده از روش سلسله مراتب رگرسیون انجام شد. نتایج استنباطی تجزیه و تحلیل نشان داد که نگرش اثر قابل توجهی دارد . نفوذ اجتماعی در مراحل اولیه بررسی بسیار مهم است، اما در مرحله بعد همانند قیمت گذاری و دانش از بین میرود. هر دو متغیرها به عنوان اعتدال در نظر گرفته میشوند که نمی توانند رابطه بین نگرش ها و تأثیرات اجتماعی را با هدف کاربرد بانک های اسلامی بیان کنند. متغیر دانش یک متغیر قابل توجهی در تحت تاثیر قرار دادن استفاده از بانک های اسلامی، به منظور جایگزین نفوذ اجتماعی به عنوان متغیر مستقل میباشد.

خرید

مطالب مرتبط