پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس

ترجمه مقاله طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس برمبنای EEG

چکیده ترجمه

اهمیت شناسایی سبک یادگیری (LS) یادگیرنده برای تضمین موفقیت در یک فرایند آموزش و یادگیری ضروری است. درعین حال، IQ و و ویژگی های شخصیتی نظیر استرس نیز در پژوهش های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته اند و این پژوهش ها در تلاشند تا به طور دقیق تری یادگیرندگان را بشناسند. با این وجود، این تلاش ها معمولاً به آزمون روانشناسی محدود می گردد.

با ظهور تکنولوژی برق نگاری مغز (EEG) می توان مستقیماً به مشخصه های مغزی یادگیرنده دسترسی پیدا کرد و و نتایج می توانند با آزمون های مرسوم مورد پشتیبانی قرار گیرند. در این مطالعه، شرکت کنندگان (n=80) با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کلب (KLSI) به سبک های یادگیری واگرا، جذب کننده، همگرا یا انطباق دهنده گروه بندی می شوند. درنتیجه، سیگنال های مغز آن ها با استفاده از EEG در حالت چشمان باز و چشمان بسته ثبت گردید. ابزار آماری SPSS 16 با هدف تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از تحلیل خوشه ای دو مرحله ای، مجموعه های داده ای EEG شرکت کنندگان برای LS مربوطه طبقه بندی گردید. سپس دسته آلفا برای ارتباط بین LS، IQ و استرس انتخاب گردید. این مطالعه نتیجه گرفت که سبک واگرا، سبک یادگیری با بالاترین IQ می باشد درحالیکه سبک همگرا و واگرا سبک های در معرض استرس هستند.

مقدمه

سبک یادگیری

نتایج پیشرفت های علمی در حیطه هوش و ذستاوردهای علمی گذشته، گسترده تر شده است. درحقیقت، مفاهیم زیادی از قبیل ادراک کنترل تحصیلی و انگیزه تحصیلی در رابطه با یادگیری وجود دارند که درهنگام دلسردی درمورد برتری تحصیلی باید مدنظر قرار داد (Cassidy و Eachus، 2000). یکی از مفاهیم مهمی که نکات ارزشمندی را در یادگیری به همراه داشته است، سبک یادگیری (LS) است. LS به این مفهوم اشاره دارد که افراد نسبت به اینکه چه حالتی از آموزش و مطالعه برای آن ها اثربخش تر است، با یکدیگر متفاوتند (Kolb، 1984). LS همچنین فرایندی تعریف می گردد که یک شخص از طریق آن دانش یا مهارت را از طریق درک و حفط اطلاعات کسب می نماید (Adesunloy و سایرین، 2008). پژوهش ها و اقدامات آموزشی نشان داده است که زمانیکه فرایند آموزش با سبک های یادگیری متفاوت دانش آموزان همراه است، یادگیری ارتقاء می یابد (Buch، 2002).

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.48 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

پایان نامه روانشناسی کودکان استثنائی
عنوان پایان نامه: روانشناسی کودکان استثنائی فهرست مطالب چکیده فصل یکم: کلیات پژوهش مقدمه... 2 بیان مساله... 5 اهمیت پژوهش... 7 اهداف پژوهش... 8 سوالات پژوهش... 8 فرضیات پژوهش... 9 تعریف عملیاتی متغیرها... 9 فصل دوم: پیشینه پژوهش الف)تاریخچه نظریه های یادگیری... 13 جایگاه هوشیاری در مکاتب روانشناسی... 17 آغاز نظریه های شناختی یادگیری... 18 نظریه های رشد شناختی... 20 نظریه خبرپردازی یادگیری... 23 الگوهای شناختی... 25 تاریخچه پژوهش های فراشناختی... 28 ب)مرور مبانی نظری... 30 حافظه کوتاه مدت... 31 تقطیع... 34 حافظه دراز مدت... 34 تداخل... 35 مدل پردازش اطلاعات در یادگیری... 36 فرایندهای کنترل کننده در پردازش ...
ترجمه مقاله تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله
مقاله ترجمه شده با عنوان تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش تعداد مشاهده: 756 مشاهده فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: Word تعداد صفحات: 15 حجم فایل: 531 کیلوبایت ترجمه مقاله تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله مقاله ترجمه شده با عنوان تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله عنوان انگلیسی مقاله: Learning Curve Theory عنوان فارسی مقاله: تئوری منحنی یادگیری دسته بندی: روان شناسی فرمت فایل ترجمه شده: Word (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15 ترجمه سلیس و روان آماده خرید می باشد. بخشی از ابتدای مقاله: ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد