پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

اشتها و حرکات معدی – روده ای : نقش پپتیدهای خانواده ی گرلین

دسته: پزشکی

حجم فایل: 315 کیلوبایت

تعداد صفحه: 17

اشتها و حرکات معدی – روده ای: نقش پپتیدهای خانواده ی گرلین

چکیده

اختلالات خوردن، چاقی و سوء هاضمه، زندگی میلیون ها انسان را در سراسر جهان به خطر می اندازند. خوشبختانه، در دهه ی اخیر، پیشرفت سریع و قابل توجهی در زمینه ی افشای مکانیزم های مولکولی و عصبی وجود داشته است که عدم توازن انرژی توسط آن توسعه می یابد. در سال 1999، گرلین به عنوان اولین پپتید روده ای ارکسیژنیک (افزاینده ی اشتها) شناسایی شد. گرلین اشتها را تحریک می کند و جنبندگی معده ای و ترشح اسید را از طریق فعال سازی رسپتور ترشحی هورمون رشد کنترل می کند. بعد از کشف گرلین، حالت های دیگر پروتئین های مربوط به گرلین از شکم موش صحرایی تفکیک شدند. شکل اصلاح نشده des-n-octanoyl (گرلین در شکل اسیل دار) و ابستاتین اخیر از طریق رسپتورهای متمایز عمل می کنند و در مقایسه با اسیل – گرلین، فعالیت بی اشتهایی را نشان می دهند. این یافته که این سه هورمون پپتید از همان عملیات فیزیولوژیکی مخالف اعمال شده ی پیش ماده مشتق می شوند، اهمیت مکانیزم های تعدیلی پس از انتقال را برجسته می سازد. بررسی های بیشتری برای برجسته سازی پیچیدگی فیزیولوژی گرلین به منظور درک بهتر مکانیزم های مربوط به توازن انرژی مورد نیاز می باشند و تدبیر موفقی از اختلالات خوردن، چاقی و سوء هاضمه فراهم می سازند.

کلیدواژگان: گرلین، ابستاتین، اشتها، حرکات معدی – روده ای

خرید

مطالب مرتبط

معرفی گیاه دارویی ماریتیغال (خار مریم)

نام فارسی: ماریتیغال (خار مریم)

نام علمی:
Silybum marianum

نام انگلیسی:
Milk thistle

تیره گیاه شناسی:
Asteraceae



برای مشاهده سایر عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید


بررسی روش مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و بررسی روش های مؤثر کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات
موضوع 1
سؤال ﺗﺤﻘیق 1
فرﺿیه های ﺗﺤﻘیق 1
روش ﺗﺤﻘیق 1
هدف ﺗﺤﻘیق 2
ضرورت و اهﻤیت ﺗﺤﻘیق 2

مفاهیم کلی 6
فصل دوم: مبانی نظری ﺗﺤﻘیق
نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭهشهای مربوط به روش آموزش به کمک راﻳﺎﻧه 8
برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش 10
استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی 13
مفهوم خلاﻗیت از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران 14
رابطه خلاﻗیت، هوش و پیشرفت تحصیلی 18
رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی 19
خلاقیت در سطح اجتماعی 20
دانش 21
فصل سوم: مزایا و محدودیتهای سیستم های رایانه
رایانه ماشین دلهره آور 23
محدودیتهای رایانه 25
آموزش برنامه ای 26
انواع برنامه های آموزش برنامه ای 27
نتایج پژوهشهای مربوط به روش آموزش برنامه ای 28
ماشین آموزشی 29
آموزش به کمک رایانه 31
مزایای آموزش رایانه ای 36
زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT در آموزش و پرورش 38
یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی 39

فصل چهارم: داده های آماری
ابزار جمع آوری 59
روش جمع آوری اطلاعات 59
یافته های تحقیق 59
جدول شماره 1 60
نمودار شماره 1 61
جدول شماره 2 62
نمودار شماره 2 63
جدول شماره 3 64
نمودار شماره 3 65
جدول شماره 4 66
نمودار شماره 4 67
جدول کل 68
نمودار کل 69
فصل پنجم: وارسی فرضیات و نتیجه گیری
تجزیه و تحلیل یافته ها 70
نتیجه گیری 70
فصل ششم: اراﺋه پیشنهادها و راهکارها
فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت 74
اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت 79
راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش 82
آموزش الکترونیکی برای معلمان 87
دیدگاه آرمانی 89
توصیه ها 90
موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای 91
شرایط اجرایی 93
پیوست ها
منابع

خرید

دانلود نمونه سوالات درس حقوق جزای عمومی 2 پیام نور

موضوع:

دانلود نمونه سوالات درس حقوق جزای عمومی ۲

رشته کارشناسی حقوق پیام نور

کد درس: ۱۲۲۳۰۲۴

(فایل PDF)

این فایل شامل موارد زیر است:

نمونه سوال درس حقوق جزای عمومی ۲ نیمسال دوم ۹۲-۹۳

نمونه سوال درس حقوق جزای عمومی ۲ نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه

نمونه سوال درس حقوق جزای عمومی ۲ نیمسال دوم ۹۱-۹۲

نمونه سوال درس حقوق جزای عمومی ۲ نیمسال دوم ۹۰-۹۱

نمونه سوال درس حقوق جزای عمومی ۲ نیمسال اول ۹۰-۹۱

خرید

مطالب مرتبط