پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

بررسی اثرسطوح مختلف نمک طعا م بر جوانه زنی بذورگندمهای بها ره آذربایجا ن شرقی

دسته: کشاورزی

حجم فایل: 11 کیلوبایت

تعداد صفحه: 15

چکیده:

برای تشخیص و شناخت ژنوتیبهای مقاوم به شوری در گندمهای بهاره آذربایجان شرقی و در نهایت معرفی ژنوتیپ های مقاوم در مرحله جوانه زنی، این بررسی صورت گرفته است. آزمایش در قالب آزمایش فاکتوریل با طرح پایه CRD باچهار تکراراجرا گردید. برای آزمایش بذور 24 لاین برخاسته از توده های بومی منطقه همراه با دو توده یازلیق 1و2 در معرض غلظت های صفر، 100، 75، 50، 25 مینی مول نمک طعام خالص قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که بین ژنوتیپها، غلظت های مختلف و همچنین اثر متقابل ژنوتیپ*غلظت اختلاف بسیار معنی داری (P<%1) وجود دارد. بیشتر لاین های منتج از توده محلی باسمنج، دو توده یازلیق 1و2 و دو لاین پرش 1و2 دارای بیشترین درصد جوانه زنی را داشتند. همچنین با افزایش میزان غلظت در ژنوتیپ های حساس کاهش جوانه زنی معنی داری دیده شده امید است که نتایج این تحقیق پایه ای برای تحقیقات بعد جهت شناسایی و یافت ژنوتیپ های مقاوم جهت کشت در منطقه و یا منابع ژنتیکی برای اصلاح ارقام زراعی پر محصول سازگار منطقه باشد.

خرید

مطالب مرتبط

شیپ فایل بخشهای شهرستان زنجان

دسته: جغرافیا

حجم فایل: 28 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

  1. این شیپ فایل، در قالب یک فایل فشرده ارائه شده است که جهت استفاده ابتدا باید از حالت فشرده خارج شود.
  2. محتوای فایل: یک لایه ی پولیگونی با پسوند “shp”
  3. این فایل در محیط نرم افزار جی آی اس قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد.

خرید

مطالب مرتبط

پاورپوینت برنامه سازی پیشرفته

جلسه اول

مقدمه و معرفی درس

برنامه سازی پیشرفته

بیان مفاهیم پیشرفته برنامه سازی با استفاده از زبان C

منبع اصلی جهت مطالعه دانشجویان

کتاب: برنامه نویسی به زبان C

(ویرایش دوم)

جلسه دوم

انواع داده های اصلی int

float

double

char

void

boolean ?!!

جلسه سوم

ساختار یک برنامه ساده

#include < header file>

void main

تعریف متغیرها

دستورات اجرایی

جلسه چهارم

دستورات کنترل روند برنامه

ساختارهای تصمیم

حلقه های تکرار

جلسه پنجم

ساختارهای تکرار

for

while

do . while

جلسه ششم

توابع

(لیست پارامترها) نام تابع نوع خروجی تابع

دستورات

جلسه هفتم

آرایه

مجموعه ای از داده های

همنوع

ترتیب دار توسط اندیسها

با حداکثر عناصر مشخص

جلسه هشتم

اشاره گر (Pointer)

اشاره گر متغیری است که حاوی آدرس یک متغیر است و در واقع به آن اشاره می کند.

جلسه نهم

ساختمان (Structure)

برای نگهداری اطلاعات

از انواع داده ای مختلف (بر خلاف آرایه)

مرتبط با یکدیگر

تحت یک نام

جلسه دهم

فایل

برای انتقال خروجی برنامه ها به حافظه پایدار

بدلیل

ماندگاری آنها

ایجاد ارتباط بین برنامه ها (فایل بعنوان ورودی)

جلسه یازدهم

مهمترین توابع ورودی – خروجی فایل

fscanf

fprintf

fread

fwrite

خرید

مطالب مرتبط

تحقیق پیشینه (دوره ی قاجاریه)

دسته: تاریخ

حجم فایل: 28 کیلوبایت

تعداد صفحه: 29

محبوبی اردکانی در کتاب «تاریخ موسسات تمدنی جدید»، در مورد تأسیس دارالفنون در دوره ی قاجاریه می نویسد:

«نام مدرسه ای که به فرمان امیرکبیرتأسیس شد دارالفنون بود و این نام بالصراحه در روزنامه وقایع اتفاقیه مکرر دیده می شود ولی خود امیرکبیر در نامه ای که برای استخدام معلم به (جان داود) نوشته است آن را مکتب خانه پادشاهی خوانده و در نخستین خبر تأسیس آن هم (تعلیم خانه) نام برده شده است. و محتمل است که گذراندن نام دارالفنون تقلیدی از دارالفنون عثمانی و اساساً تأسیس آن هم، به همان اسم و روش کار، یکی از نتیجه های هم چشمی مخصوص امیر با اولیای دولت عثمانی بوده است.

محل دارالفنون همان جا بود که (الآن) دبیرستان دارالفنون هست. در سال 1266 هجری قمری در این محل که در شمال شرقی ارگ شاهی و قبلاً سربازخانه بود شروع به ساختمای مدرسه کردند. تا یکسال کار چندان پیشرفت نداشت و چون امیر می خواست زودتر به نتیجه برسد از سال 1267 میرزا رضای مهندس باشی را که در زمان فتحعلیشاه به لندن اعزام شده بود و درآنجا درس خوانده بود مأمور تهیه ی نقشه ی ساختمان کرد. میرزا رضا ظاهراً از روی نقشه سربازخانه و عمارت (وولیچ) انگلستان نقشه ساختمان را تهیه نمود. (محمد تقی خان معمار باشی) ساختمان آن را به عهده گرفت و در همان سال قسمت شرقی آن خاتمه یافت و این عمارت که به قول روزنامه وقایع اتفاقیه بنایی عالی و طرحی جدید مشتمل بر پنجاه حجره ی منقشِ مذهبِ وسیع بود، در سال 1269 هجری قمری به اتمام رسید. »

تجدید بنای دارالفنون

در نقشه ی عبدالغفار که به سال 1309 هجری قمری یعنی به فاصله بیش از 40 سال از ساخت مدرسه [در دوره ی قاجاریه] تهیه شده، ورودی اصلی دارالفنون از جنوب و از طریق معبری متصل به خیابان الماسیه است. قورخانه مبارکه و مسجد مهد علیا نیز در این خیابان قرار دارند. در این نقشه خیابان الماسیه از شمال به میدان توپخانه و از جنوب به خیابان درب اندرون متصل می شده است. تأتر و تماشاخانه ی مدرسه در شمال شرقی بنا و در لبه ی خیابان ناصرخسرو و در حدود شمالی موقعیت فعلی ورودی مدرسه قرار دارد. دکتر عیسی صدیق در کتاب «یادگار عمر» در مورد شکل اولیه و تغییرات مدرسه که به دستور او انجام شده است، می نویسد:

«درسال 1327 عمارت دارالفنون در اساس همان بود که در سال 1268 به دستور امیرکبیر ساخته شده بود و تا سال 1348 باقی بود و در وسط یک حیاط وسیع مشجر حوض بزرگی قرار داشت که قسمتی از آب شاه دائماً از آن می گذشت. در چهار طرف حیاط مذکور اطاق های درس بود و جلوی تمام آنها دور تا دور ایوان یک سره با گنبدهای آجری که از سمت حیاط بر ستون های عریض و ضخیم آجری تکیه داشت. عرض ایوان سرتاسری بیش از 5 متر بود و به همین سبب تمام اتاق های درس کمی تاریک بود. اتاق های ضلع جنوب را بر مجرای قنات بزرگ شاه ساخته بودند و همیشه مرطوب بود. در موقع تحصیل من [ عیسی صدیق ] در اتاق های نمناک جنوبی کلاس نقاشی و زبان انگلیسی و مقدمات طب دائر بود.

خرید

مطالب مرتبط

ملاقات با مشتری قبل از طراحی پروژه مسکونی

دسته: معماری

حجم فایل: 36 کیلوبایت

تعداد صفحه: 50

مقدمه:

قبل از طراحی یک پروژه مسکونی طراح باید چند کار مقدماتی را انجام دهد که هر کدام شامل جمع آوری سازماندهی و ارزیابی اطلاعاتی است که اساس مراحل بعدی طراحی را تشکیل می دهند. ملاقات و گفتگو با مشتریان معمولا اولین کار در مرحله تحقیق و آماده سازی بوده که در این فصل به تفصیل پیرامون آن بحث می نماییم.

دیگر اعمال مقدماتی بیشتر مربوط به خود محل بوده و عبارتند از:

1. بدست آوردن ابعاد و اندازه های مکان مورد نظر

2. ؟؟؟؟؟ bare sheet و نقشه پایه با مقیاس مشخص

3. ارزیابی و تحلیل مکان و بالاخره

4. نوشتن برنامه طرح که جملگی در فصول 6 و 7 ارائه خواهد شد.

ملاقات و گفتگو با مشتریان گام مهمی است چون زمینه تضمین مراحل طراحی را فراهم می کند. در این جاست که طراح با اطلاعات لازم در مورد خواسته ها و نیازهای مشتریان در مورد مکان طراحی آشنا می شود. چنانچه این ملاقاتها به درستی انجام شود نحوه تعامل بین طراح و مشتریان را در اداه مراحل طراحی مشخص خواهد شد. برخورد صادقانه و شفاف هر یک از دوطرف جهت اعتماد سازی و احترام متقابل بین آنها بسیار مهم است. در این فصل راهکارهای شروع مثبت و سازنده پروژه که شامل آگاهی در مورد طراح اولین تماس با مشتری ملاقات با مشتریها و تنظیم یک پیش طرح حاوی خدمات طراحی است، ارائه می گردد. تمام این موضوعات و اعمال اساس تعامل حرفه ای و لذت بخش بین طراح و مشتریان می باشد.

آشنایی با طراح:

راههای احتمالی زیادی برای آشنایی ابتدایی مشتریان با طراح وجود دارند که معمولا با کسب آگاهی اولیه پیرامون طراحی و اطلاعات شغلی اساسی در مورد طراحی (حقیقی) و یا شرکت طراحی (حقوقی) مربوطه شروع می شود. این فرآیند آشنایی باید آنقدر برای مشتری بالقوه آسان و جالب توجه باشد تا وی را وادار به پیگیری از طریق تلفن یا حضور در دفتر کار طراح بنماید. مشتریان از راههای مختلفی می توانند با شرکت طراحی آشنا شوند که اهم آنها عبارتند از: تبلیغات، بروشور، وب سایت، تابلوی محل کار و بالاخره تبلیغ کلامی. از این رو طراحی باید از راههای مختلف جهت ارتباط با مشتریان استفاده نماید به گونه ای که نگاه و فکر آنها را جهت پیگیری خدمات طراحی جلب نماید. تبلیغات مالکین منازل می توانند از طریق تبلیغات موجود در روزنامه ها، مجلات محلی یا برنامه های رویدادهای ورزشی یا موسیقی یا از طرق تلویزیون و رادیوی محلی بایک شرکت طراحی آشنا شوند.

اندازه و محتوای این گونه تبلیغات کوتاه و مختصر بوده به طوری که با چند کلمه و تصویر جذاب توجه مشتری را به خود جلب می نمایند. باید این تصاویر تبلیغاتی خیلی جالب باشند چون اولین چیزی هست که نگاه مشتری به آن افتاده و دیگر اینکه آنها می توانند تا حد زیادی بیانگر احساس و سبک کار طراح باشند. در هر موقع ممکن؛ بهتر است یک طراح گرافیک حرفه ای یا شرکت تولیدی را برای تولید یک آگهی مناسب برای این منظور استخدام نمود. آگهی و تبلیغات علیرغم پر هزینه بودن آن در بعضی موارد توانایی جلب نگاه مشتریان زیادی را دارد.

خرید

مطالب مرتبط