پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی وظیفه روغنکاری در خودرو
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 86
مقدمه
از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند. این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری می کند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک می کند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.
کار روغن موتور چیست؟
وظایف اصلی روغن موتور عبارت است: روان سازی قسمت های متحرک موتور، به حداقل رساندن اصطکاک و فرسایش، کمک به کاهش حرارت و جذب ذرات معلق و رسوبات لجنی حاصل از احتراق. از آنجا که روغن موتور باید این چند کار را به طور همزمان انجام دهد، فرمولاسیون شیمیایی پیچیده ای را می طلبد اما برای آگاهی از عملکرد روغن موتور چگونگی رده بندی آن و انتخاب نوع صحیح روغن موتور برای خودرویتان، نیازی نیست شیمیدان یا مهندس شیمی باشید بلکه کافی است با انواع مختلف روغن موتور، رده بندی و علائم و اختصارات آن آشنا شوید.
چکیده
نظریه ادبی چیست؟ چگونه ایجاد شده است؟ چه کاری انجام می دهد؟ چرا مهم می باشد و یا برای چه چیزی مناسب می باشد؟ مباحث مربوط به آن چه چیزهایی هستند هستند و چرا در برابر آن مقاومت می شود؟ آیا نظریه ادبی در واقع یک کلمه یا پدیده قابل تعریف می باشد؟ تمام این پرسش ها عمقی بوده و می بایست تحت بررسی قرار گیرند، پاسخ به هیچ یک از آن ها آسان نمی باشد، و مطمئنا در یک پیشگفتار یا مقدمه خلاصه نمی شوند. اما من می خواهم با چند پاسخ مفصل کار خود را آغاز کنم.
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است که در رابطه با دوستی های قبل از ازدواج با کمک spss قابل تحلیل است. این پرسشنامه شامل 27 سئوال می باشد که به مطالعه برخی از خصوصیات رفتاری افراد می پردازد. این پرسشنامه صرفاً جنبه پژوهشی دارد و در برنامه ریزی های کلان اجتماعی می تواند مؤثر واقع شود.
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیتعداد مشاهده: 264 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 21
حجم فایل: 42 کیلوبایت
توضیحات:
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است که در رابطه با دوستی های قبل از ازدواج با کمک spss قابل تحلیل است. این پرسشنامه شامل 27 سئوال می باشد که به مطالعه برخی از خصوصیات رفتاری افراد می پردازد. این پرسشنامه صرفاً جنبه پژوهشی دارد و در برنامه ریزی های کلان اجتماعی می تواند مؤثر واقع شود.
بخشهای مرتبط پایان نامه ای که این پرسشنامه در آن به کار رفته است به همراه پرسشنامه ضمیمه شده است.
عبارات کلیدی
چکیده
نصب خازن های شنت در سیستم های توزیع مستلزم قرار دادن بهینه و اندازه است. بیشتر هارمونیک ها به سیستم های توزیع تزریق شده است. اضافه کردن خازن های شنت ممکن است. منجر به اغتشاش سطوح بالا خط شود. مشکل قرار دادن خازن و به اندازه کردن یک ,مشکل غیر خطی بهینه سازی است، با جایابی و توان نامی در خازن های شنت مقادیر گسسته می شوند. هدف به حداقل رساندن هزینه کل از لحاظ اتلاف توان حقیقی ان هم از خازن های شنت در حین عملیات جبران کننده و محدودیت های کیفیت توان است. این مقاله برای حل این مشکل بهینه سازی با استفاده از ازدحام ذرات را پیشنهاد می کند (PSO). یک روش گسسته ازPSO ترکیب شده با یک توزیع شعاعی الگوریتم جریان قدرت (RDPF) به صورت یک الگوریتم هایبرید PSOاست. (HPSO) قبلا به کار گرفته شده استبه عنوان یک بهینه ساز جهانی برای پیدا کردن راه حل بهینه جهانی، در حالی که اخیرا برای محاسبه تابع هدف و برای بررسی محدودیت های ولتاژ باس استفاده شده است. شامل وجود هارمونیک ها، توسعه HPSOبا یک الگوریتم جریان توان هارمونیک یکپارچه شده است (HPF). پیشنهاد (HPSO-HPF) مبتنی بر روشی تست شده در IEEE13 با سیستم توزع شعاعی است. (13-Bus-RDS) یافته ها به وضوح ضرورت شامل هارمونیکها در قرار دادن خازن بهینه و اندازه برای جلوگیری از هر گونه مشکلات احتمالی وابسته به هارمونیک ها را ثابت می کند.
واژگان کلیدی: هارمونیک ها، ازدحام ذرات، خازن های شنت
مقدمه
خازن های شنت معمولا در سیستم های توزیع به منظور کاهش تلفات، بهبود پروفیل ولتاژ، و آزادسازی ظرفیت سیستم استفاده می شود. دستیابی به مزایای این چنینی در میان مزایای دیگر تا حد زیادی در مورد چگونگی این خازن های شنت بهینه نصب شده بستگی دارد. مطالعات نشان داده اند. که حدود 13٪ از توان تولید شده به عنوان مصرف در سطح توزیع اتلاف می شود. علاوه بر این، با مصرف بارها، پروفیل ولتاژ تمایل به افت می کند همراه توزیع سوخت در زیر محدودیت ها عامل قابل قبولی است. همراه با تلفات توان و افت ولتاژ، رشد فزاینده ای در برق تقاضا نیاز به ارتقاء زیرساخت های سیستم های توزیع شده است. خازن های شنت می توانند کمک بزرگی در افزایش عملکرد سیستم های توزیع ذاتا به چند دلیل مجزا نامتعادل هستند.
مقدمه: مکان یابی راه ها و شبکه های ارتباطی در شهر، ارتباط مستقیمی با مکان یابی کاربری ها دارد. به این صورت که هر چند مکان یابی کاربری صحیح و باتفکر بر شرایط فعلی و آینده باشد از مشکلات دسترسی نیز کاسته خواهد شد. برآورد لزوم دسترسی به کاربری ها و حتی نوع آن هاست که بر چگونگی شبکه ی ارتباطی از نظر...
دسته بندی: فنی و مهندسی » معماریتعداد مشاهده: 316 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 226
حجم فایل: 15,501 کیلوبایت
مقدمه:
مکان یابی راه ها و شبکه های ارتباطی در شهر، ارتباط مستقیمی با مکان یابی کاربری ها دارد. به این صورت که هر چند مکان یابی کاربری صحیح و باتفکر بر شرایط فعلی و آینده باشد از مشکلات دسترسی نیز کاسته خواهد شد. برآورد لزوم دسترسی به کاربری ها و حتی نوع آن هاست که بر چگونگی شبکه ی ارتباطی از نظر طول و عرض سواره رو و پیاده رو و سیستم های اتصالی مستقیماً تاثیر می گذارد. بنابراین در طراحی جدید شهرها، ابتدا کاربری ها مکان یابی می گردند و سپس خطوط ارتباطی با توجه به میزان تردد برای هر کاربری مشخص می شود.
پایانه ها به ویژه در ابتدای خطوط مواصلاتی اصلی که شهرها را با مراکز جمعیتی و تولید دیگر متصل می نماید، استقرار یافته اند پایانه محلی امن و آسوده برای آغاز و پایان یک سفر است و مفصل ارتباطی و محل تلاقی حمل و نقل درون شهری و برون شهری است و احداث پایانه و همچنین توسعه و تجهیزات در بافت و ساختار شهری، یک ضرورت است:
مانند توسعه ی فضای انتظار مسافر در ترمینال، نصب دستگاه های خودپرداز، تعبیه تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ایجاد محل استقرار اتوبوس ها، فضای سبز و مبلمان پایانه از مهم ترین اثرات توسعه ی حمل و نقل شهری، عوامل کاربری زمین در شهرهاست و سهم قابل توجهی از بهترین زمین های شهری را به خود اختصاص می دهد توسعه ی بی رویه این سیستم این عارضه را تشدید می کند به طوری که گاهی تا 30 درصد از زمین های مناطق شهری به این سیستم اختصاص یافته است.
فهرست مطالب:
1- بخش اول: مطالعات پایه
مقدمه
1-1 تعریف مسافرت وجهانگردی
2-1 تاریخچه مسافرت وجهانگردی
3-1 اثرهای مسافرت و جهانگردی
4-1 دلایل ا نتخاب موضوع در شهر شیراز
5-1 دلایل اجتماعی ضرورت ایجاد پایانه ی مسافربری
6-1 تاثیرات ترافیک در آلودگی هوا
7-1 مهندسی ترافیک یا طراحی تسهیلات حمل و نقل در برخورد با مسئله آلودگی هوا
2- بخش دوم: بررسی نمونه های موردی
1-2 پایانه شهید کاراندیش شیراز
2-2 بررسی چند نمونه از پایانه های خارج از کشور
3-2 تجزیه و تحلیل نمونه های موردی
3- بخش سوم: استانداردهای فضایی وبرنامه فیزیکی
1-3 وظایف پایانه
2-3 مشکلات و معضلات پایانه های موجود
3-3 پایانه های مسافربری اتوبوسرانی
4-3 چیدمان عملکردی
5-3 انواع فرم پایانه
6-3 انواع سیرکولاسیون پایانه
7-3 مسافر
8-3 اتوبوس
9-3 سکوهای مسافر گیری
10-3 ساختمان پایانه
11-3 خدمات مستقر در محوطه
12-3 بررسی فضاهای درون پایانه
13-3 ظرفیت پایانه
14-3 انواع فرم های سیرکولاسیون مسافر
15-3 خوابگاه رانندگان
16-3 پایانه های موجود در شهر شیراز
4- بخش چهارم: مکان یابی و معرفی استان فارس، شهر شیراز و سایت انتخابی
1-4 بررسی موقعیت جغرافیایی استان فارس
2-4 بررسی موقعیت جغرافیایی شهر شیراز
3-4 تحلیل شرایط اقلیمی بر استقرار پایانه (آب و هوا و دما
4-4 معرفی سایت انتخابی
5- بخش پنجم: معرفی طرح: کانسپت، معماری، سازه وتاسیسات
1-5 روند طراحی
2-5 ایده و کانسپت
3-5 توجیه ومبانی طرح
4-5 معماری تندیس وار
5-5 سایت پلان وپلان
6-5 سیستم سازه بنا
7-5سیستم تاسیسا تی
6- بخش ششم: نقشه های معماری
1-6 سایت پلان
2-6 پلانهای معماری
تریدی
منابع
عبارات کلیدی