چکیده
نانوذرات نیکل (2-6 نانومتر) با موفقیت در MOF-5 (Zn4O (BDC) 3، BDC = 1، 4- بنزن دی کربوکسیلات توسط یک استراتژی آسان مرطوب اشباع به منظور آماده سازی نیکل @ MOF-5 به کارگیری شده نیکل (acac) 2 (acac = acetylacetonate) به عنوان پیشرو در حلال اتانول مطلق به علت حساسیت به رطوبت MOF-5 رسوب می شوند. نیکل @ MOF-5 بخوبی فعالیت کاتالیزوری را برای هیدروژن دار کردن C = C با استفاده از باند کروتونالدهید به عنوان مولکول کاوشگر تحت شرایط واکنش خفیف (تبدیل> 90.0٪، گزینش> 98.0٪، 2.0 مگاپاسکال، 100 درجه سانتی گراد، 40 دقیقه) به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، این کاتالیزور می تواند مجدد مورد استفاده قرارگیرد و ساختار چارچوب MOF-5 هنوز هم حفظ شده است. بنابراین، MOF-5 وعده انتخاب جدیدی را برای حمایت از کاتالیزور هیدروژنه میدهد.
کلیدواژه: استراتژی اشباع رطوبت، Ni@MOF-5، کروتونالدهید، هیدروژن دهی
مقدمه
در سال های اخیر، چارچوب های فلز آلی (MOFs) توجه قابل ملاحظه ای را در زمینه تجزیه بخاطر مناطق سطح بزرگ خاص و تخلخل بالا بی نظیر شان جلب می کنند که تا کنون توسط دیگر مواد سنتی جلب نشده است. با توجه به پایداری گرمایی پایین شان (200-500 درجه سانتی گراد) MOFs می تواند برای واکنش هایی بکار رود که نیاز به شرایط خفیف، متوسط، و شدیدی مانند تراکم knoevenagel، cyanosilylation آلدهید، اکسیداسیون الفین، تبادل استری و غیره دارند. با وجود بسیاری از دستاوردهای هیجان انگیز که به تازگی ساخته شده اند، این منطقه از MOF مبتنی بر تجزیه است که هنوز در مراحل ابتدایی است. یکی از بنیان های MOFs، MOF-5 (Zn4O (BDC) 3) با مساحت سطح BET از 260 M2 / G به 4400 M2 / G به روش مصنوعی و پایداری حرارتی خوب تا 400 درجه سلسیوس می باشد.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: پروژه بررسی انواع و کاربرد سیستم های بارکدینگ
طبقه بندی: کامپیوتر
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 97
مقدمه
امروزه سیستمهای اطلاعاتی کامپیوتری سهم بسزایی درکارایی امور تجاری و کنترلی دارند. لذا برای حصول این کارایی ضروری است که اطلاعاتی که به کامپیوترها وارد می شوند، دقیق و بهنگام بوده و در ضمن، گردآوری آنها نیز هزینه زیادی دربر نداشته باشد. درمیان انواع سیستمهای شناسایی خودکار، تکنولوژی بارکد جزء ساده ترین ها است. این سیستم به صورت تجهیزات جانبی کامپیوترهای شخصی که امروزه در واحدهای صنعتی، تجاری و اداری کشور جایگاه مهمی یافته اند، قابل بکارگیری است. در این تحقیق سعی شده انواع سیستم های بارکدینگ معرفی شده و کاربرد های هر یک مورد بررسی قرار گیرند. همچنین باتوجه به پیشرفت روز افزون علوم مختلف، و توسعه تغییرات در تکنولوژی های موجود، ما را بر آن داشت تا از فنآوری های جایگزین و جدید نیزمواردی را بیان کنیم.
در سالهای اخیر، نوارهای سیاه وسفید ظاهراً همشکلی که روی بسیاری از کالاهای تجاری از قبیل مجلات، نوشابه ها، کنسروها، کتابها، انواع جعبه ها و … چاپ می شود، بسیاری از نظرها رابه خود جلب کرده است. این نوارهای سیاه وسفید که بارکد نام دارند، علائمی هستند که حاوی اطلاعاتی در مورد کالا ها می باشند. برای رمزگشایی این علائم باید از دستگاهی به نام اسکنر بارکد استفاده نمود که بارکد را بصورت نوری می خواند و به کامپیوتر متصل به آن منتقل می کند. اسکنر بارکد از خود نوری می تاباند که پس از برخورد با نوارهای سیاه و سفید بارکد، دوباره به دستگاه بازباتانده می شود. جاهایی که سیاه است نور را کمتر و جاهایی که سفید است، نور را بیشتر بازمی تابانند و در نتیجه اسکنر می تواند تغییرات و در حقیقت پهنای نوارها را تشخیص دهد. این نوارها بسته به ضخامتشان و فاصله شان از هم، اطلاعات مختلفی را در بردارند (ارتفاع خطوط، اطلاعاتی را بیان نمی کند).
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی و تحلیل روش های کاهش ضریب تمرکز تنش با تغییرات شکل هندسی به روش المان مدود توسط نرم افزار CATIA
طبقه بندی: مکانیک
فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات پروژه: 167
مقدمه
در 15 ژانویه 1919، در خیابان تجاری بوستون واقعه ای وحشتناک رخ داد. مخزن بزرگی با 27 متر قطر و حدود 15 متر ارتفاع، ناگهان شکست و بیش از 5/7 میلیون لیتر شیره قند در خیابان ریخت. ناگهان قسمت بالای مخزن به هوا و پهلوها به دو طرف پرتاب شدند. ساختمانی در آن نزدیکی، که کارمندانش در حال صرف نهار بودند، فرو ریخت و چند نفر مدفون شدند و قسمتی از مخزن به ایستگاه آتش نشانی برخورد کرد و تعدادی آتش نشان کشته و مجروح شدند. به هنگام فروریختن، قسمتی از مخزن به یکی از ستونهای ساختمان بلند شرکت راه آهن بوستون اصابت کرد. این ستون کاملا قطع شد و ساختمان از حالت قائم خارج و چند فوت نشست کرد. بر اثر غرق شدن در شیره قند، یا خفگی، و یا در اثر برخورد با آوار دوازده نفر جان باختند، بیش از 40 نفر مجروح شدند. تعداد زیادی اسب که در آن ساختمان می زیستند غرق شدند، وبقیه را نیز بر اثر شدت جراحات مجبور بودند بکشند. شکست مخزن شیره قند شناخت وقایعی را که به شکست زودرس قطعات مهندسی منجر می شوند، الزامی می کند. گاهی سایر سازه ها نیز به همین سرنوشت دچار می شوند. برای مثال، در بلژیک، کانادا، اتریش و ایالات متحده آمریکا در طی پنجاه سال گذشته چندین پل فرو ریخت، علاوه بر آن تا به حال در تعداد بسیاری کشتی باری شکست رخ داده است. از مطالعات بعدی نتیجه گیری شده است که این شکستها، که به دو قسمت شدن کشتی منجر می شود، ناشی از تمرکز تنشها در قسمت بالای کشتی و امکان پذیر بودن عبور ترک از قسمت جوش است، جوشهایی که صفحات فولادی دا به همدیگر وصل می کند همچنین نواقص جوشکاری و کیفیت نامطلوب فولاد به فرآیند شکست کمک می کند. اخیرا تعداد زیادی شکست در کشتیهای حامل نفت رخ داده است که به آلودگی سواحل و محلهای غنی از ماهی منجر شده است.
جالب است بدانیم که مسیر شکست در کشتیهای باری شبیه به مسیر شکست در کشتی مسافربری تایتانیک است که در سال 1912 با کوه یخ برخورد و غرق شد، در نتیجه باعث مرگ 1500 مسافر و خدمه کشتی شد. بقایای این کشتی را ابتدا در سال 1985 دکتر رابرت بالارد (Robert Ballard) و همکارانش در عمق 6/3 کیلومتری از سطح اقیانوس اطلس کشف کردند. گاردز و همکارانش حدس زدند که غرق شدن کشتی تایتانیک ناشی از شکست ترد ساختار فولادی است که در اثر برخورد با کوه یخ در شمال اقیانوس اطلس رخ داده است. گانن گزارش کرده است آزمون شکست شارپی که روی یک قطعه از بدنه کشتی در˚1C- انجام شده، تقریباً برابر با دمای آب در لحظه وقوع فاجعه بوده، و تأیید کرد که بدنه کشتی از فولاد ترد ساخته شده است. این فولاد ترد به وجود درصد گوگرد زیاد و یا به دمای زیاد دگرگونی ترد-نرم مرتبط شده است. به علاوه، لبه های قطعاتی که پیدا شده بود ناصاف، و تقریبأ خرد شده بود و بر روی خود فلز نشانه ای از خمش نبود. تصاویری را که گروه تحقیق بالارد از اجزای بدنه کشتی تایتانیک گرفتند، مارشال بررسی و نظریه شکست ترد فلز را، که باعث غرق شدن آن بود تأیید کرد. «قطعات شبیه به قسمتهای ترک خورده پوسته تخم مرغ است و به نظر می رسد که شکست بدون توجه به بستها و مرزهای صفحات گسترش یافته است». عقیده بر این است که جداشدن نهایی قسمت جلو و عقب کشتی به روش زیر رخ داده است: وقتی قسمت جلوی کشتی به کوه یخ برخورد می کند به زیر آب می رود، بنابراین قسمت عقب کشتی به سمت بالای آب می آید. قسمت معلق عقب کشتی ماکزیمم ممان خمشی را به وسط کشتی اعمال می کند و کشتی را دونیم می کند، این کار روی یا نزدیک به عرشه بالای کشتی، که تنش خمشی از نوع کششی است، رخ داده است. در نتیجه، کمانه کردن قسمت جلو کشتی نزدیک به قسمت پائین به وضوح دیده می شود، این علائم نشان دهنده وجود تنشهای خمشی فشاری نزدیک به کف کشتی است. با توجه به حوادث ناگوار توأم با هزینه های جانی و مالی، پر واضح است که شناخت پدیده تمرکز تنش و راههای پیشگیری و تعدیل آن امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد.
چکیده
نامتعادلی ولتاژ یکی از مهمترین عوامل اغتشاش در شبکه های توزیع می باشد. هر چند منابع تولید انرژی ولتاژی را با اندازه یکسان و متعادل تولید می کنند، اما در انتهای شبکه های توزیع به دلیل بارهای تک فاز بزرگ، توزیع غیر متعادل بارها و اثر ترانسفور ماتورها و عوامل دیگر این نامتعادلی ولتاژ را بوجود می آورند. عموماً این نامتعادلی ولتاژ می تواند به عنوان یک بی نظمی در منابع تولید توان در یک سیستم باشد. این پروژه عملکرد یک موتور القایی را تحت شرایط نامتعادلی ولتاژ که می تواند در اندازه یا فاز یک منبع ولتاژ ایجاد گردد با استفاده از محاسبات ریاضی و محیط شبیه سازی مطلب ارائه می دهد.
فصل اول: موتورهای القایی سه فاز
1-1 چکیده
1-2 مقدمه
1-3 موتور های القایی سه فاز
1-4 قسمت های اصلی
1-5 روتورهای موتور القایی
1-6 اصول کار موتور های القایی
1-7 مفهوم گشتاور
1-8 ایجاد گشتاور القایی در یک موتور القایی
1-9 مفهوم لغزش
1-10 مدار معادل موتور القایی
1-11 مدل ترانسفور ماتوری موتور القایی
1-12 نحوه اتصال سیم پیچ ها
1-13 تلفات و نمودار عبور توان
1-14 راندمان در موتورهای القایی
فصل دوم: تعریف نامتعادلی ولتاژ
2-1 تعریف نامتعادلی ولتاژ
2-2 استاندارد NEMA
2-3 استاندارد IEC 60034-26
2-4 دسته بندی شرایط نامتعادلی ولتاژ
2-5 بررسی حالت مختلف نامتعادلی ولتاژ
2-6 آنالیز حالت پایدار
2-7 امپدانس مدار معادل برای توالی مثبت و منفی
2-8 روابط لغزش در توالی مثبت و منفی
2-9 بررسی نامتعادلی ولتاژ با نتایج ریاضی
فصل سوم: بررسی نتایج مختلف حالت نامتعادلی ولتاژ
3-1 بررسی نتایج مختلف حالت نامتعادلی ولتاژ
3-2 نتایج تاثیر نامتعادلی ولتاژ با افزایش ولتاژ توالی مثبت
3-3 تغییرات ضریب قدرت موتور در اثر تغییرات ولتاژ توالی مثبت
3-4 عملکرد موتور تحت درصد های مختلف نامتعادلی ولتاژ به شکل کاهش ولتاژ در یک فاز
3-5 نامتعادلی ولتاژ با ولتاژ مولفه مثبت ثابت
فصل چهارم: شبیه سازی در محیط نرم افزار مطلب
4-1 معرفی نرم افزار مطلب
4-2 ترسیم مدار در محیط Simulink
4-3 معرفی پارامترهای موتور القایی در نرم افزار
4-4 نامتعادلی ولتاژ با تغییر در ضریب نامتعادلی ولتاژ
4-5 شکل موجی خروجی حاصل از نتایج شبیه سازی
4-8 بررسی حالت نامتعادلی ولتاژ با تغییرات در فاز ولتاژ ورودی
4-9 تغییرات گشتاور خروجی نسبت به در صد نا متعادلی ولتاژ
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری
فصل ششم: منابع و مراجع
6-1 منابع و مراجع
مقدمه
هاورکرافت جزء ماشینهای نقلیه کلاس بالائی می باشد که برروی هر سطحی اعم از خشکی، آب، یخ، چمن و هر چیز دیگری که بتوان هوا را به تله انداخت حرکت می کند. علت نیاز به این وسیله آنست که تنها وسیله ای می باشد که قابلیت حرکت در شرایط مختلف را دارد و مثلا می توان در نواحی کم عمق که امکان حرکت برای سایر شناورها مقدور نیست باهاور کرافت به گشت زنی پرداخت.
هاورکرافت با هوانا و که بر روی بالشتکی از هوای فشرده حرکت می کند. که هوا توسط یک فن یا کمپرسور بداخل بالشتک پمپ می شود.
از مهمترین مزایای ها و کرافت می توان به سرعت زیاد، نداشتن محدودیت در نواحی کم عمق، توان حرکت در خشکی، توان پنهان شدن در خشکی در عملیاتهای نظامی،… اشاره کرد.
مهمترین علت آنکه این وسیله هنوز بطور گسترده و ناوگان حمل و نقل وارد نشره است آنست که هزینۀ تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد می باشد و پس عواملی مثل صدای زیاد، تاثیر شرایط جوسی در سرعت و شعاع آن در رده های بعدی قرار دارند.
در این پروژه سعی شده تا اصول کلی مربوط به هاورکرافت و اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد.
مروری بر تحقیقات گذشته:
استفاده از لایۀ هوا جهت کاهش اصطکاک بین سطوح به گذشته های دور باز می گردد. در سال 1716، Emmanuel توانست یک لایۀ هوا را بین دو صفحه بصورت دستی ایجاد کند. در سال 1882، نخستین اختراع Air lubrication در انگلستان توسط؟ثبت شد. در سال 1916، Von Tomohul برای نیروی دریائی استرالیا یک قایق ساخت که به وسیلۀ یک فن، هوابدرون حفره این که در زیر آن تعبیر شده بود فرستاده می شد. این قایق اولین نمونه از گشتیهای اثر سطحی (Surface Effect Ships) می باشد. ایجاد یک حجم هوای فشرده زیر قایق سبب شد که اشکال مختلفی از بالشتکهای هوا شروع به استنتاج شود.