پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

دندانپزشکی: مقایسه استحکام برشی باند بین مواد ترمیمی زیبایی

چکیده

نوجیلا و همکاران (2012) استحکام باند برشی گلاس اینومر معمولی گلاس اینومر رزین- مدیفاید (RMGI) ، پلی اسید مدیفاید کامپوزیت (کامپومر) و رزین کامپوزیت هایبرید را اندازه گیری و با یکدیگر مقایسه کردند. در این مطالعه همچنین نحوه شکست باند (ادهزیو، کوهزیو و مختلط) مورد ارزیابی قرار گرفت. عاج اکلوزال 40 دندان بطور تصادفی و برحسب ماده ترمیمی به چهار گروه 10 تایی تقسیم شد. گروه I: سمان گلاس اینومر معمولی (گروه شاهد) : گروه II: گلاس اینومر رزین مدیفاید (RMGI) : گروه لIII) : کامپومر؛ گروه IV: رزین کامپوزیت هایبرید. استحکام باند برشی (SBS) توسط دستگاه اینسترون با سرعت 0/5 mm/min اندازه گیری شد. سطح شکست باند با استفاده از استرئومیکروسکوپ با بزرگنمایی 10 برابر مورد ارزیابی قرار گرفت. میانگین SBS گروه های I تا IV به ترتیب برابر با 3.81، 9.71، 11.96، و 18.16 مگاپاسکال بدست آمد. میانگین استحکام باند بین تمام گروه ها با استفاده از آنالیز واریانس یکطرفه و بین دو گروه با کاربرد آزمون (t-test) T مقایسه شد. در این مطالعه نتیجه گیری شد که استحکام باند برشی کامپومر در مقایسه با گلاس اینومر معمولی و RMGI بالاتر و در مقایسه با رزین کامپوزیت کمتر است.

خرید

اعسار و آثار فقهی و حقوقی آن

دسته: فقه و حقوق اسلامی

حجم فایل: 209 کیلوبایت

تعداد صفحه: 151

نمونه پایان نامه

چکیده

در طبیعت آفرینش انسان، جامعه‌ای متحد و متفق که امت واحده‌ای را تشکیل می‌دادند پدیدار شد در این اجتماع بدوی بشراختلاف درامور دنیوی وتضاد دراندیشه وعقاید وجود نداشت. لیک باگسترش تدریجی جامعه انسانی، تضاد و تعارض بین انسانها در بهره‌برداری از منابع مادی حیات ایجاد شده در همین مرحله بشر احساس کرد نیازمند مجموعه قواعد و قوانین صحیحی است که بتواند این اختلاف فطری را مرتفع کند و راه سعادت و کمال انسانی را ظاهر سازد. همگام با رشد و تکامل تدریجی اجتماعی و بروز تضاد اجتناب‌ ناپذیر بین مردم با لطف الهی، انبیاء عظام مامور می‌شوند به منظور هدایت تشریحی بنی آدم مجموعه حدود ومقررات راهنمای دنیوی و اخروی را در لباس دین بر مردم عرضه نمایند. بدین ترتیب تشریع وقانون‌گذاری مذهبی همراه با اعجاز و نشانه‌های محکم با رسالت حضرت نوح (ع) آغاز می‌گردد و متعارف آن حضرت، پیام‌آوران وی منطبق با مقتضیات زمان، مقررات کاملتری را برای بشر به ارمغان می‌آورند و سرانجام با بعثت خاتم‌‌الانبیا شرایع الاسلام ناب محمدی (ص) تبیین ولطف و نعمت الهی به کمال می‌رسد.

کلمۀ اعسار مصدر باب افعال از ریشۀ «عسر» به معنای فقیر شدن و نیازمندی است. در اصطلاح حقوقی صفت کسی است که تاجر نباشد و به جهت کافی نبودن دارایی و یا دسترسی نداشتن به آن قدرت دادن بدهی‌های خود یا هزینه‌های دادرسی را نداشته باشد. در فقه واژۀ اعسار، افلاس استفاده می‌شود. از واژۀ اعسار در قوانین موضوعه و محاکم قضایی استفاده می‌شود. بعد از تصویب قانون اعسار طبق مادۀ 39: «از تاریخ اجراء این قانون دیگر دعوایی به عنوان دعوی افلاس، پذیرفته نخواهد شد. »

خرید و دانلود

روشهای نمونه برداری و جمع آوری داده

چکیده

نمونه ها از یک صنعت تولیدی در مالزی برداشته شد. به چند دلیل، تغییر تهیه حساب برای مدیران (حسابداری مدیریتی) احتمالا در این نوع از شرکت روی می دهد. شرکت های تولیدی در معرض تغییراتی در ارتباط با محیط تولید همانند تغییرات در ساختار هزینه تولید و تکنیک های تولید با فناوری جدید قرار می گیرند. این صنعت به این دلیل انتخاب شده است که به عنوان فعال ترین و مهمترین حامی اقتصاد مالزی می باشد. تمرکز این بررسی بر روی مدیران حساب ها/ یا بخش مالی شرکت های تولیدی در مالزی می باشد. رئیس بخش مالی یا حسابداری مد نظر مد نظر قرار می گیرد زیرا اکثر شرکت های تولیدی مالزی دارای واحدهای مجزا جهت تهیه حساب برای مدیران نمی باشند. همان طور که توسط بانیس و لانگ فیلد تاکید شده است، درک مدیران در این موقعیت در مقایسه با بکارگیری اقدامات هدفمند مهم به نظر می رسد زیرا:

1) درک مدیر از شرایط می باشد که حائز اهمیت بوده، و این افکار می باشند که تصمیمات را با توجه به انتخاب استراتژی و تغییرات در سازمان های دیگر و تغییرات تهیه حساب برای مدیران تحت تاثیر قرار می دهند.

2) اندازه گیری تغییرات هدفمند همانند میزان تغییر در محیط یا تغییر در موضوعات استراتژیک مشکل می باشد.

3) این موضوع مورد بحث می باشد که افراد دارای درک کافی به منظور دادن اطلاعات نسبتا موثق از مراحل تصمیم گیری باشند.

جمعیت هدف برای این بررسی شرکت های تولیدی می باشند که قبل از سال 2003 با هم ادغام شده اند. این موارد در انطباق با هدف بررسی به منظور تجزیه و تحلیل تغییرات در شرکت های تولیدی در یک دوره 5 ساله منحصرا از سال 2003 تا 2007 می باشند. جمعیت مورد بررسی از 800 شرکت تولیدی در این مطالعه با استفاده از نمونه برداری احتمالات (روش تصادفی ساده) انتخاب شدند. دستورالعمل FMM به عنوان چارچوب نمونه برداری برای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. چارچوب نمونه برداری برای اطمینان از این مورد حائز اهمیت می باشد که نمونه ها به اندازه کافی نماینده جمعیت هدف مورد نظر که بر مبنای آن نتایج تست فرضیه عمومیت پیدا می کنند، می باشد. داده ها با استفاده از بررسی از طریق ارسال ایمیل جمع اوری شد. به منظور بالا بردن میزان پاسخ، نامه یادآوری کننده برای تمام نمونه ها) حتی اگر قبلا پاسخ خود را داده اند) به عنوان یک اقدام پشتیبانی، ارسال شد. پرسشنامه شامل هشت صفحه بعلاوه صفحه دیگری که به توضیح اهداف این بررسی و چگونگی پاسخ به آن می پرداخته است، بود. به دنبال آماده سازی اسناد، 800 پرسشنامه برای انجام بررسی ارسال شد. در طی دو ماه ارسال پرسشنامه از طریق ایمیل، 174 شرکت که شامل 21.7 درصد نرخ مشارکت بوده است، پاسخ دادند.

خرید

پایان نامه بررسی تاثیر سرمایه فکری بر رضایت شغلی کارکنان و عملکرد سازمانی

چکیده: سرمایه های فکری در یک سازمان دارایی هایی هستند که ارزش آنها با به اشتراک گذاشتن با دیگران و گذشت زمان افزایش می یابند. هدف از انجام این تحقیق بررسی اثر سرمایه فکری بر رضایت شغلی و عملکرد کارکنان می باشد. این تحقیق ازنظرهدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی است....

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 467 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 178

حجم فایل: 2,669 کیلوبایت

دارای فهرست مطلب، چکیده فارسی و انگلیسی، پرسشنامه و خروجی نرم افزار

چکیده:

سرمایه های فکری در یک سازمان دارایی هایی هستند که ارزش آنها با به اشتراک گذاشتن با دیگران و گذشت زمان افزایش می یابند. هدف از انجام این تحقیق بررسی اثر سرمایه فکری بر رضایت شغلی و عملکرد کارکنان می باشد. این تحقیق ازنظرهدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کارکنان بیمارستان شهید دکتر لبافی نژاد تهران می باشد روش گردآوری مباحث نظری آن کتابخانه ای بوده و داده های آن ازطریق پرسشنامه بدست آمده است. روایی پرسشنامه با نظر صاحبنظران در زمینه مدیریت تایید شد و و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ بدست آمد و برابر با 955/0 بوده است. داده ها از طریق نرم افزار SPSS و لیزرل و با استفاده از آزمون همبستگی و مدل معادلات ساختاری تحلیل شده است. نتایج به دست آمده از مدل معادلات ساختاری نشان می دهد که سرمایه انسانی بر سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری تاثیر گذار است و سرمایه مشتری نیز بر سرمایه ساختاری تاثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که سرمایه انسانی و سرمایه مشتری بر عملکرد سازمان تاثیر ندارند و نهایتا این که رضایت شغلی بر عملکرد سازمان تاثیر گذار است.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
2-1 بیان مسئله
3-1 چارچوب نظری
4-1 اهمیت تحقیق
5-1 اهداف تحقیق
1-5-1هدف اصلی تحقیق
2-5-1اهداف فرعی
6-1 فرضیه های تحقیق
7-1-حدود مطالعاتی تحقیق
1-7-1-قلمرو مکانی تحقیق
2-7 -1-قلمرو زمانی تحقیق
8-1 تعریف واژ گان و اصطلاحات کلیدی تحقیق
فصل دوم
مروری بر ادبیات تحقیق
1-2- مقدمه
2-2- سرمایه فکری
1-2-2- مروری بر چشم انداز تاریخی سرمایه فکری
2-2-2- عناصر سرمایه فکری
1-2-2-2- سرمایه انسانی
2-2-2-2- اجزاء سرمایه انسانی
3-2-2-2- سرمایه ساختاری (سازمانی)
4-2-2-2- اجزاء سرمایه ساختاری
5-2-2-2- سرمایه ارتباطی (مشتری)
6-2-2-2- اجزاء سرمایه ارتباطی
3-2-2- سنجش سرمایه فکری
1-3-2-2- دلایل سنجش سرمایه فکری
4-2-2- دلایل عدم توجه به اندازه گیری سرمایه فکری از سوی سازمانها
5-2-2- منافع و مزایای اندازه‌گیری سرمایه فکری
6-2-2- مدلها و روشهای اندازه گیری سرمایه فکری
7-2-2- مدلهای سنجش غیرمالی سرمایه فکری
8-2-2- نقاط ضعف مدل های ارزش گذاری سرمایه فکری
3-2- رضایت شغلی
1-3-2- اهمیت رضایت شغلی
2-3-2- ویژگی های رضایت شغلی
3-3-2- عوامل تعیین کننده رضایت شغلی
1-3-3-2- عوامل جمعیت شناختی
2-3-3-2- عوامل شخصیتی
3-3-3-2-عوامل شغلی
4-3-2- نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی
تئوری سلسه مراتب نیازها
تئوری Y و x مک کریگور
نظریه نیازها
تئوری آلدرفر (وجود، وابستگی، رشد)
تئوری جذابیت-انتظار
تئوری دو عاملیهرزبرگ
5-3-2- رضایت شغلی و عملکرد
4-2- عملکرد شغلی
1-4-2- اهمیت عملکرد شغلی
2-4-2- عوامل موثر بر عملکرد شغلی
3-4-2-سیستم عملکرد فردی
4-4-2-ابعاد عملکرد شغلی
1-4-4-2- عملکرد وظیفه ای
2-4-4-2- شهروندی سازمانی
3-4-4-2- عملکرد ضد تولیدی
5-4-2- عوامل مرتبط با عملکرد شغلی
6-4-2- ویژگی های شخصیتی و عملکرد شغلی
1-6-4-2- برون گرایی
2-6-4-2- وجدان کاری
3-6-4-2- ثبات هیجانی
4-6-4-2- سازگاری
5-6-4-2- تجربه پذیری
5-2- عملکرد
6-2- عملکرد سازمانی
1-6-2- شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها
2-6-2- مدیریت عملکرد در سازمان
7-2- پیشینه تحقیق
1-7-2- مطالعات داخلی
2-7-2- مطالعات خارجی
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
1-3مقدمه
2-3 روش تحقیق
3-3 روش های گردآوری داده ها
4-3 ابزار گردآوری داده ها
5-3 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری داده ها
1-5-3 روایی
2-5-3 پایایی
6-3جامعه آماری
7-3 تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری
8-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها
1-8-3 مدل اندازه گیری
2-8-3 مدل ساختاری
9-3 آزمون های برازندگی مدل کلی
1-9-3شاخص مجذور کای دو
2-9-3 جذر برآورد واریانس خطای تقریب
3-9-3شاخص بنتلر- بونت یا شاخص نرم شده برازندگی
4-9-3 شاخص تاکر- لویز یا شاخص نرم نشده برازندگی
5-9-3 شاخص برازندگی تطبیقی
6-9-3 شاخص تعدیل شده برازندگی
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات
1-4 مقدمه
2-4 توصیف داده های جمعیت شناختی
1-2-4 اطلاعات مربوط به سنپاسخ دهندگان
2-2-4 اطلاعات مربوط به وضعیت جنسی پاسخ دهندگان
3-2-4 اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی پاسخ دهندگان
5-2-4 اطلاعات مربوط به وضعیت سابقه پاسخ دهندگان
3-4 برازندگی مدل تحقیق
1-4-4 بررسی مدل ساختاری و اندازه گیری تحقیق
1-4-5 آزمون فرضیه اول
2-4-5 آزمون فرضیه دوم
3-4-5 آزمون فرضیه سوم
4-4-5 آزمون فرضیه چهارم
5-4-5 آزمون فرضیه پنجم
6-4-5 آزمون فرضیه ششم
7-4-5 آزمون فرضیه هفتم
فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادات
1-5 مقدمه
2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیات تحقیق
1-2-5 نتیجه فرضیه اول
2-2-5 نتیجه فرضیه دوم
3-2-5 نتیجه فرضیه سوم
4-2-5 نتیجه فرضیه چهارم
5-2-5 نتیجه فرضیه پنجم
6-2-5 نتیجه فرضیه ششم
7-2-5 نتیجه فرضیه هفتم
3-5 پیشنهادات تحقیق
4-5 پیشنهادات برای تحقیقات آتی
5-5- موانع و محدودیت های تحقیق
پیوست
پیوست الف: پرسش نامه
پیوست ب: خروجی نرم افزار
منابع ماخذ
منابع فارسی
منابع لاتین
Abstract
فهرست جداول
فهرست نمودارها
عبارات کلیدی

  1. دانلود پایان نامه
  2. پایان نامه مدیریت
  3. پایان نامه سرمایه فکری
  4. پایان نامه سرمایه مشتری
  5. پایان نامه سرمایه انسانی
  6. پایان نامه سرمایه ساختاری
  7. پایان نامه رضایت شغلی
  8. پایان نامه عملکرد سازمانی
  9. سرمایه فکری
  10. سرمایه مشتری
  11. سرمایه انسانی
  12. سرمایه ساخ

خرید

ترجمه تئاتر غربی، تئاتر شرقی

چکیده

نمایش شرقی، نمایشی روایتی است. برای بازیگر شرقی طبیعی است که دارد دیگری را بازی می کند و یا از چیزی غیر خود خبر می دهد، بنابراین به راحتی و به کمک کنایه ها و مبالغه های بازیگری، اشاره به ورای خود را، با ایجاد فاصله بین خود و نقش، قابل لمس می سازد. درک و تحلیل همین جنبه ها در اروپای معاصر از یک طرف به تکوین فکر «فاصله گذاری» کمک کرد، و از طرف دیگر زیربنای «نمایش آیینی» شد. به هر حال، در هر دو تئاتر غربی و شرقی «آیینی بودن» و «فاصله داشتن» هیچ کدام هدف نیست، بلکه منطق ذاتی و طبیعی نمایش است. دیگر طبیعی است که حس ها گرچه واقعی ست ولی بازی ها واقعی نباشد، و طبیعی است که بازیگران خود را با نقش یکی نکنند، زیرا نمی گویند «ما آن شخصیت» هستیم، بلکه فقط از «او» خبر می دهند، یا «شخصیت نقش را برای ما» روایت می کنند. پس دیگر طبیعی است که بازیگر ناظر بر نقش هم باشد و با تأکید بر زشتی عمل یا نیکی رفتار شخص بازی، قضاوت های موافق و مخالف تماشاگر را برانگیزد و طبیعی است که بازیگر (که همه مهارتش را در تجسم بخشیدن به اشیا و ابعاد غایب و ایجاد فضاهای گوناگون به کار می برد) در فاصله ها و وقفه های قرار گرفتن در آن شخصیت مثلا آب بخواهد تا نفسی تازه کند، یا گریم را ترمیم کند، یا در سراسر بازی نقشش را از روی نوشته بخواند، زیرا او نمی گوید که واقعه در حال رخ دادن است، بلکه واقعه ای رخ داده را با منظور معین تعریف می کند. «فاصله گذاری» در تعزیه و در کار برتولت برشت هر چند به نتایج مشابهی می رسد ولی مطلقا از یک جنس نیست. برشت می کوشد با فاصله گذاری تماشاگر را از حل و جذب شدن، یا مثلا تسخیر شدن توسط جادوی صحنه دور نگاه دارد تا قضاوتش بیدار بماند. در تعزیه، بازیگر و نقش اصلا و اساسا نمی توانند یکی بشوند، زیرا آنچه بازیگر انجام می دهد در واقع نوعی تذکار مذهبی و عبادتی است. او خود را کمترین ذره در مقابل امامان و دشمن در مقابل دشمنان ایشان می داند.

خرید