خلاصه
جامدات متخلخل از میکای فلوئوریدی آلومین ستون دار (APMs) ، که از میکای سدیم تتراسیلیک فلوئور [NaMg2.5Si4O10F2] بدست آمده، توسط سولفوریک اسید در دمای 25 درجه سانتیگراد تهیه شد. محصولات توسط XRD, ICP, SEM, TEM و جذب سطحی- دفعی نیتروژن به صورت ایزوترم در k77 بررسی شد. اندازگیری های XRD نشان داد که ساختار لایه درونی ستون دار دارای یک فاصله کفی بزرگ فروریخته در طول مراحل اولیه عملیات اسیدی می باشد. تحلیل های ICP نشان داد که یون های Al3+ و Mg2+ از میکای ستون دار در طول عملیات اسیدی شسته شده اند. مشخصات حفره (تخلخل) محصولات شسته شده، متفاوت از میکای ستون دار مادر بود: شستشوی اسیدیِ میکاهای ستون دار منجر به شکل گیری مزوپورها حدود nm3.2 در قطر شد. همبستگی بین تغییر در مشخصات حفره و رفتار شستشوی کاتیون پیشنهاد می دهد که شکل گیری مزوپور در نتیجه شستشوی یون های Mg2+ از صفحه هشت وجهیِ میکاهای ستون دار می باشد. محصولات شستشو شده بدین ترتیب از باقیمانده شکل شناسی لایه ای میکاهای ستون دار بدست آمده است. این نتایج نشانگر عملیات اسیدی ملایم کاربرد APMs تهیه گر یک مسیر جدید برای دستیابی منحصر به فرد به جامدات مزوپور دارای ذرات بزرگِ میکای مادر می باشد.
کلمات کلیدی: مواد لایه ای، جادادن، میکای فلوئوریدی آلومین ستون دار، عملیات اسیدی، مزوپور
– مقدمه
چندین روش شناخته شده برای ساخت مواد متخلخل از سنگ معدنی وجود دارد. سنگ های ستون دار اکسیدی نوعی از مواد متخلخل ریز سرامیکی از متورم شدن سنگ معدن توسط توده کاتیون های غیر آلی بین لایه ای درون مناطق بین لایه ای شان و عملیات گرمایی بعدی. در گرمایش کاتیون های بسیار در مناطق بین لایه ای به اکسید های مقاوم گرمایی که لایه ها را مجزا به صورت ستون هایی نگه می دارد تبدیل شده میکاهای فلوئوریدی ستون دار اکسیدی از میکاهای فلوئوریدی قابل تورم بدست آمده است. به صورت کریستال های میزبان، به همین صورت از سنگ معدن های طبیعی. میکاهای قابل تصویری به صورت کریستالیته بالا نشان می دهد، ظرفیت زیاد تبدیل کاتیون و مقاومت بالای گرمایی را نیز نشان می دهد.
دسته: مکانیک
حجم فایل: 651 کیلوبایت
تعداد صفحه: 1
موس طراحی شده در SolidWorks
قابل مشاهده در SolidWorks
همراه با درخت طراحی و امکان ویرایش درخت طراحی همراه فایل تک تک قطعات داخل فایل سه بعدی
آماده جهت رندرگیری
برای سفارش هرنوع پروژه یا مدل دیگر یا تهیه نقشه از مدل ها به آدرس زیر ایمیل بزنید تا درخواست شما در اسرع وقت در سایت قرار داده شود
قیمت: 3,000 تومان
مقدمه
تاریخچه مدیریت مالى
در سال ۱۹۰۰، مدیریت مالى یک رشته علمى شد. از آن زمان تاکنون وظایف و مسئولیت هاى مدیریت مالى همواره دستخوش تغییر بوده است و تردیدى نیست که در آینده نیز شاهد تغییرات بیشترى خواهد بود.
تا سال ۱۹۰۰، مدیریت مالى جزئى از اقتصاد کاربردى بود. طى دو دهه ۱۸۹۰ و ۱۹۰۰، چندین شرکت بزرگ آمریکائى درهم ادغام شدند. ۱۸ شرکتى که به دنبال این ادغام ها به وجود آمدند نیمى از کل تولیدات صنایع مربوط را در دست گرفتند
این ادغام ها نیازمند سرمایه هاى هنگفت بود. مدیریت ساختار سرمایه یکى از وظایف مهم مدیران شد و مدیریت مالی رشته خاصى ار مدیریت بازرگانى شد. یادآورى این نکته مهم است که در آن زمان، چگونگى تهیه صورت هاى مالى و تجزیه و تحلیل آنها دوران طفولیت خود را مى گذراند. تجزیه و تحلیل هاى مالى فقط در داخل شرکت ها انجام مى شد. به آنان که در خارج از سازمان قرار داشتند، مانند سرمایه گذاران، گزارش هائى در مورد وضع مالى و عملکرد شرکت ها داده نمى شد تا بتوانند در زمینه هاى سرمایه گذارى تصمیم گیرى کنند.
در دهه ۱۹۳۰، شرکت هاى تولیدى مقادیر فراوانى کالا تولید کردند و سودهاى کلانى بردند. این امر باعث شد مسائل برنامه ریزى و کنترل به ویژه از نظر قدرت نقدینگی به تدریج در مبحث مدیریت مالى موردتوجه قرار گیرد. ولى تأمین مالى این شرکت ها و مسائل مبتلا به ساختار سرمایه در مورد ادغام ها باعث شد که مؤسسات تأمین سرمایه پدید آمدند، به تأمین مالى شرکت ها از راه تضمین خرید اوراق بهاءدار منتشر شده کمک هاى شایانى کردند
دسته: حسابداری
حجم فایل: 10 کیلوبایت
تعداد صفحه: 4
این فایل شامل آمار معاملات روزانه شرکت گروه صنعتی بارز در سال 90 بوده و شامل بخشهای نوسان، نسبت قیمت به سود، سود هر سهم، بالاترین و پایین ترین قیمت، حجم سهام و ارزش بازاری می باشد
دسته: آمار
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحه: 25
چکیده:
ضرورت آمار در تحقیق علمی:
روش های محاسبه و استنباط آماری از مبانی ضروری تحقیق علمی هستند. اما این حقیقت نه تنها برای مردم عادی بلکه غالباً برای دانشجوی مبتدی چنان که باید، روشن نیست. تصور عامه این است که آمار نوعی تفنن در محاسبه و به کار بردن فرمول هاست و ماند فرمول های ریاضی محض که همگان بدان رغبت ندارند ممکن است محاسبات آماری هم دارای فایدة آشکار و عملی نباشد. علت اصلی این ابهام و ناآشنایی آن است که عامة مردم (و مبتدی در تحصیل علم) ممکن است به نحوی از نتایج و قواعد علمی با خبر شوند و از صورت کلی و مختصر و تقریبی آنها آگاهی یابند، اما به دقایق و جزئیات، از جمله به منطق تحقیق و چگونگی تشکیل حقیقت علمی، پی نمی برند و ناچار متوجه نمی شوند که ضرورت آمار در علم به عنوان وسیله تحقیق از کجاست. سپس ساده ترین راه نشانی دادن ضرورت و فایده آن این است که مراحل عمده و تحقیق را به اجمال تشریح کنیم.