بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه
چکیده تحقیق:
در این تحقیق به بررسی رابطه بین فشار روانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان ابهر پرداخته ایم. نمونه تحقیق ۳۷۲ نفر (۱۹۱ نفر دختر و ۱۸۱ پسر) از دانش آموزان مذکور را شامل می شود، که در سال تحصیلی ۸۷-۸۶ مشغول به تحصیل بوده اند. روش این تحقیق توصیفی و از نوع میدانی بوده و ابزار جمع آوری اطلاعات، برای متغیر فشار روانی، پرسشنامه اورسولا مارکهام است که احساس فشار روانی را می سنجد. برای گردآوری اطلاعات متغیر پیشرفت تحصیلی، ضمن مراجعه به کارنامه های تحصیلی دانش آموزان درسال تحصیلی۸۷-۸۶، معدل آنان ثبت شده است. داده های به دست آمده با استفاده از روشهای آماری تجزیه و تحلیل گردیده و فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها حکایت از آن می کند که میزان فشار روانی دختران بیشتر از میزان فشار روانی پسران است. همچنین میزان پیشرفت تحصیلی دختران بیشتر از میزان پیشرفت تحصیلی پسران است. ولی رابطه ای بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی دختران دیده نشده، همچنین بین میزان فشار روانی و میزان پیشرفت تحصیلی پسران رابطه معناداری مشاهده نشده است. اثر متقابل جنس و پایه های تحصیلی بر روی فشار روانی دانش آموزان نیز معنی دار نیست.
عنوان
چکیده
فصل اول
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
سئوالات تحقیق
فرضیه ها
تعاریف عملیاتی متغیرها
فصل دوم
تاریخچه فشار روانی
تعاریف و نظریه های فشار روانی
علل استرس
عوامل موثر در تشدید فشار روانی
عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی
ارزشیابی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی
تحقیقات انجام در داخل و خارج
فصل سوم
مقدمه
جامعه
نمونه و نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روائی و اعتبار مقایس سنجش احساس فشار روانی
روش تحقیق
یافته های پژوهش
فصل چهارم
جداول
فصل پنجم
نتیجه گیری
پیشنهادات
محددیت ها
منابع
فایل ورد (Word) قابل ویرایش