تقاضا برای دندانپزشکی زیبادی پیوسته رو به ازدیاد است و تمایل بیماران به داشتن دندان هایی با ظاهر زیبا افزایش مییابد. عمده ترین هدف بیشتر بیماران برخورداری از دندانهای هر چه سفیدتر است. با این حال، هنگام بلیچینگ یا سفید کردن دندانها توجه به برخی نکات احتیاطی الزامیست. طی دهه گذشته، در مطالعات متعدد تاثیر سفید کننده ها بر مواد ترمیمی ارزیابی شده است. در این مقاله تاثیر کلینیکی بلیچینگ بر روی ترمیم های آمالگام، پرسلن، اورموسر، گلاس آینومر، کامپومر و رزین کامپوزیت مورد بحث قرار میگیرد.
با رواج بیشتر بلیچینگ دندانی، بسیاری از بیماران این درمان را به دلایل زیبایی انتخاب می کنند. در اغلب موارد فرد خواستار دندان های سفیدتری است و در سایر موارد بلیچینگ به منظور برطرف کردن تغییر رنگهای داخلی مرتبط با فلوراید، نکروز پالپ، تتراسایکلین، مصرف دخانیات و نوشیدن چای، قهوه یا سایر نوشیدنیهای رنگزا انجام میگیرد. با رواج بیشتر بلیچینگ و عرضه فرآورده های جدید، بسداری از محققان اثرات این محصولات را بر روی دندانها و مواد ترمیمی مورد مطالعه قرار داده اذد. بنظر میرسد پراکسید هددروژن (HP) و کاربامید پراکساید (CP)، بعنوان رایج ترین سفید کننده ها، می توانند خواص فیزیکی ترمیم های دذدانپزشکی از قبیل رنگ، خشونت سطحی، سختی و نشت یونی را تغییر دهند. در این مقاله، تغییرات مواد ترمیمی در اثر بلیچینگ از جنبه کلینیکی مورد بحث قرار گرفته است.
تهران بزرگترین شهر میان استانبول و بمبئی است؛ شهری با 13 میلیون جمعیت در کویر. مانند تمامی شهرهای دیگر ایران، به شکل استراتژیکی در دامنه کوه قرار دارد تا آب آن تأمین شود. اما امروزه تمام این چیزها فراموش شده و گسترش بی رویه شهری خاطره این شبکه آبرسانی زیرزمینی قنات را پاک کرده است. شگفت آور نیست که در دهه شصت زمانی که الگوهای نوین سازی غربی برای رشد پایتخت آسیای مرکزی به روی میز گذاشته شد، این زیرساخت ارگانیک آب نادیده گرفته شد. اما امروزه شمار آنها تکان دهنده است: از بیش از شش صد قنات رها شده، و دو میلیون لیتر آب هر ساله هدر می رود.
آب شهر (HydroCity)، آزمایشگاه پزوهشی بین المللی در تقاطع هنر، محیط زست و شهر به تازگی کارگاهی را در باره قنات های تهران در دانشکده معماری دانشگاه تهران برگزار کرده است. آب شهر، قراردادی برای طرحهای دوراندیشانه برای کشاکش های زمان واقعی پیشنهاد کرده است. کارگاه با همکاری دانشکده تخصصی معماری پاریس با پروژه رشد پایدار برای برنامه شهرها که کار کریس یونس فیلسوف است، برگزار شد. پرسش این نبود که چگونه قنات های تهران در شکل سنتی شان بازیابی شوند، بلکه جایگاهی که این زیرساخت می تواند در چارچوب و زمینه امروزی بازی کند، به خیال درآورده شود.
از سال 1877م که نخستین آنتن ساده توسط هرتز ساخته شد. نظریه طراحی آنتن ها به سرعت پیشرفت کرده است و این پیشرفت ادامه دارد، با توجه به اینکه آنتن ها جزئی از یک سیستم مخابراتی الکترونیکی هستند، بایستی تکنولوژیست ها و مهندسین برق الکترونیک در این زمینه دانش کافی داشته باشند. امید است در این مقال اندک که در زیر به اجمال عنوان فصول آن را خواهیم آورد، قدمی هر چند کوچک در این راه برداشته باشیم.
این پایان نامه از 5 فصل تشکیل شده است. فصل اول در قالب طرح تحقیق به بررسی تاریخچه و نیز اهمیت مساله مورد تحقیق می پردازد. قابل ذکر است که اهداف ویژه تحقیق در این مساله نیز با توجه به عنوان و روش انجام این تحقیق به جای فرضیه ها و سوال های تحقیق در طرح تحقیق گنجانده شده است. در فصل دوم به مبانی مبحث آنتن ها – انواع و پارامترهای آن پرداخته شده است. آنتن مایکروویو بوقی و مخروطی و نیز آنتن های آرایه ای از جمله آنتن های مهم مورد بحث می باشند. جهت دهندگی آنتن، پهنای شعاع آنتن، مقاومت پرتو افکنی آنتن، امپدانس ورودی آنتن، سطح موثر و طول موثر آنتن پلاریزاسیون آنتن و... نیز از جمله شاخص ترین پارامترهای آنتن می باشند که در این فصل درباره آنها سخن گفته شده است. در فصل سوم به بحث پیرامون شبکه های کامپیوتری می پردازیم. مطالب مورد بحث در این فصل شامل توضیح مختصری در مورد سخت افزار شبکه، نرم افزار شبکه، پشته پروتکلی 802.11 – به عنوان مهمترین شبکه محلی بی سیم – و نیز پشته پروتکلی 802.16 – مهمترین شبکه بی سیم باند گسترده می باشند. در فصل چهارم آنتن های هوشمند و کاربرد و مزیت آنها در شبکه های بی سیم در بخش اول این فصل و نیز آنتن های آرایه فازی به طور تخصصی تر در بخش دوم این فصل مورد بحث قرار می گیرند. فصل پنجم نیز نتیجه گیری کلی و پیشنهاد به دیگر پژوهندگان علاقه مند به این موضوع را شامل می شود.
خنک سازی توربین بعنوان یک تکنولوژی کلیدی برای توسعه موتورهای توربین گازی
عملکرد یک موتور توربین گازی تا حد زیادی تحت تاثیر دمای ورودی توربین می باشد و افزایش عملکرد قابل توجه را می توان با حداکثر دمای ورودی توربین مجاز بدست آورد. از یک نقطه نظر عملکردی احتراق با دمای ورودی توربین در حدود می تواند یک ایده ال به شمار آید چون هیچ کاری برای کمپرس کردن هوای مورد نیاز برای رقیق کردن محصولات احتراقی به هدر نمی رود. بنابراین روند صنعتی جاری, دمای ورودی توربین را به دمای استوکیو سوخت بخصوص بردی موتورهای نظامی, نزدیکتر می کند. با این وجود دماهای فلز مولفه مجاز نمی تواند از کند. برای کارکردن در دماهای گازی بالای این حد, یک سیستم خنک سازی مولفه بسیار موثر مورد نیاز است. پیشرفت در خنک سازی, یکی از ابزار اصلی برای رسیدن به دماهای ورودی توربین بالاتر می باشد و این امر به عملکرد اصلاح شده و عمر بهبود یافته توربین منتهی می شود. انتقال حرارت یک عامل طراحی مهم برای همه بخش های یک توربین گاز پیشرفته بخصوص در بخش های توربین و کمبوستور می باشد. در بحث وضعیت طراحی خنک سازی مصنوعی بخش داغ، باید به خاطر داشته باشید که طراح توربین مرتباً تحت فشارهای شدید برنامه زمانبدی توسعه, قابلیت پرداخت, دوام و انواع دیگر محدودیت های درون نظامی می باشد و همه اینها قویاً انتخاب یک طرح خنک سازی را تحت تاثیر قرار می دهند.
جرم آدم ربایی و مخفی کردن دیگری دو مصداق از جرایم علیه اشخاص است که علاوه بر سلب آزادی و صدمات بدنی که ممکن است به مجنی علیه وارد شود، بیشتر شخصیت معنوی قربانی جرم، مورد تعرض قرار می گیرد. این جرم که به صورت خاص، یک ماده و به صورت عام، چند ماده از قانون مجازات اسلامی را به خود اختصاص داده و در منابع قوانین کیفری ایران، مصوبات فراوانی در مورد آن دیده می شود، کمتر در نوشته های حقوقی، مورد کنکاش وبررسی قرار گرفته است.
این مقاله سعی دارد ضمن بررسی عناصر عمومی و اختصاصی این دو جرم، به وضعیت قوانین و مقررات موجود هم اشاره شود تا ناسخ و منسوخ و عام و خاص این مقررات مشخص شود و این مطلب، بخش زیادی از مقاله را به خود اختصاص خواهد داد؛ زیرا ابهامهای فراوانی در این زمینه وجود دارد که نیازمند تنقیح جدی می باشد. همچنین تبیین دیدگاههای فقهی، ارتباط این دو جرم با جرایم مشابه (مانند توقیف و حبس غیرقانونی) علل تشدید مجازات، شروع در جرم و تعلیق مجازات از مباحث دیگری است که بخشی از مقاله را به خود اختصاص خواهند داد.
چکیده 1
1- تعریف آدم ربایی 2
2- عنصر قانونی جرم آدم ربایی وبررسی قوانین ناسخ ومنسوخ 3
2-1- ماده 209 قانون مجازات عمومی مصوب 1304 3
2-2- قانون مربوط به تشدید مجازات رانندگان متخلف مصوب 5/10/1335 4
2-3- قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص، مصوب 18/12/1353 4
2-3-1- ربودن طفل تازه متولد شده 9
2-3-2- مخفی کردن اموات 10
2-3-3- مخفی کردن مجرم 11
2-3-4- ربودن اتباع ایرانی 12
2-3-5- توقیف غیر قانونی 12
3- عنصر مادی آدم ربایی و مخفی کردن 14
3-1- آدم ربایی 14
3-2- مخفی کردن 14
4- عنصر معنوی آدم ربایی 16
5- علل تشدید مجازات آدم ربایی 17
5-1- سن مجنی علیه کمتر از پانزده سال تمام باشد 17
5-2- ربودن با وسیله نقلیه 17
5-3- آسیب جسمی به مجنی علیه 17
5-4- آسیب حیثیتی به مجنی علیه 18
6- شروع به آدم ربایی 18
6-1- براساس ظاهر تبصره موصوف، شروع در مخفی کردن دیگری مجازات ندارد 18
6-2- ممکن است جرم آدم ربایی به صورت ناگهانی و بدون قصد قبلی رخ دهد 18
6-3- شخصی که دیگری را ربوده است 19
7- دفاع در مقابل آدم ربایی 19
8- غیر قابل تعلیق بودن مجازات آدم ربایی 19
9- جرم آدم ربایی از دیدگاه فقهی 20
9-1- آدم ربایی به عنوان سرقت 20
9-2- آدم ربایی به عنوان افساد فی الارض 21
9-3- آدم ربایی به عنوان جرم مستوجب تعزیر 22
9-4- غصب انسان 22
منابع 24