پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه بررسی نقش زنان روستایی بر اقتصاد روستا-2865

پایان نامه بررسی نقش زنان روستایی بر اقتصاد روستا

عنوان کامل: نقش زنان روستایی بر اقتصاد روستا

دسته: اقتصاد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ٩١

فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه اینجا کلیک نمایید

بخشی از مقدمه:

در بیان مفاهیم توسعه، ملاحظه شد که همواره در توسعه، تحول می‌یابد جزء ذاتی باشد و همانطوریکه تحول جنبه‌ مادی و فیزیکی را دربرمی‌گیرد جنبه معنوی و انسانی را نیز دارد. لذا هدفهای مشخص اصلی برنامه‌های توسعه می‌یابد محور قرار دادن ابعاد انسانی بشر و ارتقاء کیفیت این جنبه‌ها باشد. بنابراین توجه به جنس مونث نه به عنوان نیمی از نیروی کار بلکه به عنوان نیمی از جمعیت و انسانهایی که مستحق توجه بیشتر می‌باشند می‌بایست مد نظر برنامه‌های توسعه باشد.

در این راستا ؟ زن و توسعه از دهه‌های بعد از ١٩۶٠ وارد ادبیات توسعه گردید و در انی میان بخشی از این رسالت بر دوش جغرافیای انسانی که قطب مهم و کار آمد مطالعات انرا انسان تشکیل می‌دهد قرار گرفت.

مساله اساسی که در ابتدای تحقیق مد نظر بوده است تأکید براین نکته داشته که زنان دارای نقش چندگانه‌ای در خانواده و جامعه می‌باشند، لیکن نقش تولیدی زنان روستایی بصورتی پنهان به انجام رسید دکتر تجلی اقتصادی و حتی اجتماعی یافته است. همچون از آنجائیکه بنیان اقتنصادی قریب به اتفاق روستاهای کشور، کشاورزی و فعالیتهای وابسته بدان می‌باشد، بهره‌گیری از نیروی کار زنان عمدتاً در امور حاشیه‌ای، پرزحمت و بعضاً طاقت فرساست. اما در عین حال کار زنان نقشی اساسی در ممانعت از سقوط خانوار روستایی در فقر مطلق دارد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.07مگابایت
  • شماره ثبت: 806

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

زنان روستایی و اقتصاد روستا

قیمت: 72000 ریال عنوان کامل: نقش زنان روستایی در اقتصاد روستا فهرست فصل اول نقش و حیطه کارزنان در فعالیتهای غیر زراعی نقش و حیطه کارزنان در فعالیتهای غیر زراعی دامداری و پرورش طیور زنبورداری نوغانداری صنایع روستایی فصل دوم ویژگیهای اجتماعی - اقتصادی فعالیتهای زنان روستایی منطقه تفاوتهای جنسی در نحوه بهره گیری از سواد و تأثیر آن بر اقتصاد روستایی منطقه: کم و کیف درگیری زنان در انواع...

تأثیر تحصیلات زنان بر توسعه اقتصادی کشور-4649

قیمت: 63000 ریال فهرست موضوعی مطالب مقدمه ... 1 چارچوبی نظری تحقیق ... 3 فرضیه‌ها ... 4 روش تحقیق ... 5 مشکلات و موانع ... 5 اصطلاحات و واژه‌های کلیدی ... 6 (1) فصل اول: ... 8 ... 1-1) توسعه و مفاهیم ... 8 ... 2-1) توسعه اقتصادی ... 17 ... 3-1) مطالعه اجمالی عوامل موثر بر توسعه اقتصادی ... 19 ... 4-1) بررسی وضعیت توسعه‌ای ایران طی سال‌های 1382...

پایان نامه تاثیر تحصیلات زنان بر توسعه اقتصادی-4685

عنوان کامل: تأثیر تحصیلات زنان بر توسعه اقتصادی کشور دسته: اجتماعی - اقتصادی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: ٩٠ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: افزایش مشارکت زنان در توسعه، شاید پیش از آنکه موضوعی اجتماعی باشد، بحثی اقتصادی است و افزایش زنان تحصیل‌کرده می تواند شاخصی برای پیشرفت محسوب شده و فرصتی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه...

مقاله زنان و اشتغال-3334

قیمت: 58000 ریال موضوع: مقاله زنان و اشتغال فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده در این تحقیق مطالعاتی در مورد زنان و کار و اینکه چه موانعی بر سر راه اشتغال زنان است و مانع پیشرفت آنها می شود و همچنین منافعی که زنان شاغل را در بر می گیرد و راهکارهایی برای بهتر شدن سطح فعالیت و کاربرای زنان و بررسی علل و عوامل رویکرد زنان به اشتغال انجام...

کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان-1958

کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 40 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 22 کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان

چکیده:

امروزه در ادبیات مدیریت، مدیریت عملکرد و سیستم‌ها و روش‌های مربوط به آن در سازمان‌های مختلف از جمله مهمترین مفاهیم موجود است که بحث توانمندسازی و قابلیت پاسخگویی در چارچوب اصول و مفاهیم مدیریت را برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی در قالب برنامه‌های اجرایی دنبال می‌کند. بدین منظور در سازمانها نظام ارزیابی عملکرد بعنوان فرآیندی برای سنجش و اندازه‌گیری عملکرد در قالب عباراتی نظیر کارآیی، اثربخشی و توانمندسازی بکار گرفته می‌‌شود. در این راستا، بکارگیری روش سنجش متوازن علاوه بر ایجاد یک سیستم اندازه گیری عملکرد در سازمان، می‌‌تواند یک سیستم یکپارچه مدیریتی که مدیران سازمان را قادر سازد تا با شفاف کردن فعالیت‌های خود، رسالت و راهبرد سازمان را جامه عمل بپوشانند، بحساب آید.

از اینرو این روش می‌‌تواند هم در فرآیند عملیات داخلی و هم بر خروجی سازمان، در جهت استمرار پیشرفت عملکرد و نتایج راهبردی، یک برآیند یا بازخور مناسب ارائه نماید. در نتیجه، زمانی که این روش به طور کامل در یک سازمان مستقر گردد، برنامه ریزی راهبردی که اغلب بصورت یک تمرین درسی علمی مطرح است، به یک برنامه عملیاتی در قلب سازمان تبدیل می‌شود. بدین منظور در این مقاله ضمن بیان مفاهیم نظری ارزیابی عملکرد، یک راهنمایی گام به گام در نحوه ایجاد یک نظام سنجش متوازن در جهت ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی در چهارچوب یک برنامه ریزی راهبردی در سازمان ارائه شده است. لازم به ذکر است که توانایی درک برنامه‌ریزی راهبردی یکی از رهنمودهای اولیه نظام ارزیابی متوازن در سازمان است که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است.

کلید واژه‌ها:

مدل سنجش متوازن

عملکرد

ارزیابی عملکرد

توسعه مدیریت مالی

مقدمه

سرعت تغییرات و تحولات موجود در جوامع کنونی و تغییر انتظارات و خواسته‌ها و مطالبات مردم از دولتها در عصر حاضر از یک طرف، و لزوم بهره گیری ‌کارآمد و اثربخش از منابع محدود جامعه از طرفی دیگر موجب شده است تا مدیریت بهینه نیازها و پاسخگویی به نیازهای جوامع امری ناگزیر از سوی دولتها تلقی گردد. یکی از مهمترین نظامهایی که دولتها جهت اطمینان از ‌کارآمدی عملکرد خود و هریک از دستگاه‌های اجرایی خود بکار می‌‌گیرند، نظام ارزیابی عملکرد می‌‌باشد. (انواری رستمی و همکاران، 1381، ص 1).

همه سازمان‌ها، چه دولتی و چه خصوصی، برای توسعه، رشد و پایداری در عرصه رقابتی امروزه به نوعی به سیستم ارزیابی عملکرد اثربخش نیاز دارند، که در قالب آن بتوانند کارآیی و اثربخشی برنامه‌های سازمان، فرآیند و نیروی انسانی خود را مورد سنجش قرار دهند. سازمان‌های کارا به جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها بسنده نمی‌کنند، بلکه از این داده‌ها برای بهبود سازمان و تحقق رسالت‌ها و راهبرد‌های سازمان استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، به جای ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد می‌پردازند.

بدین منظور از چند دهه پیش، اندیشمندان و کارگزاران مدیریت دولتی تلاش کرده‌اند تا عملکرد دولت و سازمانهای دولتی را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج آن را در فرآیند بودجه انعکاس دهند. نقطه آغازین این تلاش‌ها از سال 1949 با طرح ارزیابی عملکرد بودجه از طرف “کمیسیون هاور” در آمریکا شکل گرفت و با نظام بودجه‌ریزی برنامه‌ای (PPBS) توسط جانسون و بودجه‌ریزی بر مبنای صفر (ZBB) در زمان ریاست‌جمهوری کارتر ادامه یافت. در این تکنیک‌ها، ضمن تعریف برنامه‌های دولت، نتایج برنامه‌ها با ابزار تحقق آنها ارتباط پیدا می‌کرد. اما این تکنیک‌ها جزء نگر بوده و قادر به ارزیابی عملکرد متوازن همه‌ بخش‌های یک سازمان نبودند.

فهرست مطالب

عنوان مقاله: کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان 1

چکیده: 1

کلید واژه‌ها: 2

مقدمه 2

تعریف و مفهوم عملکرد و ارزیابی عملکرد 4

ویژگیهای نظام ارزیابی عملکرد سازمانی ‌کارآمد 6

موضوع تحقیق به مدل سنجش متوازن و بیان مفهوم و کاربرد آن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان اشاره گردد: 7

مدل سنجش متوازن عملکرد: (BSC) 7

ابعاد اصلی این مدل عبارتند از: 8

مدل سنجش متوازن چیست؟ 8

کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی 10

لازم به ذکر است که بودجه سالانه دارای دو جزء است: 14

راهبرد سازمان چیست؟ 16

یک راهبرد واضح و روشن مستلزم دو چیز است: 16

منبع 22

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

عبارت های کلیدی

  • کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان
  • مدل سنجش متوازن
  • عملکرد
  • ارزیابی عملکرد
  • توسعه مدیریت مالی
  • دانلود مقاله مدیریت کاربرد مدل سنجش متوازن در ارزیابی عملکرد و توسعه مدیریت مالی سازمان
  • خرید مقالات، پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی الکترونیک
  • انجام پروژه و پایان نامه
  • مقالات ترجمه شده

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی-1203

دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 39 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 8 استفاده از کارت امتیازدهی متوازن در ارزیابی عملکرد منابع انسانی مقدمه: از دیر باز توجه به مفاهیمی همچون ارزیابی عملکرد و شایسته سالاری و تعالی مداری پارادایم هایی مهم و موثر می باشد. نتیجه گرایی و دستیابی به اهداف در طول قرون، بشریت را به سمت ارزیابی و سنجش عملکرد رهنمون ساخته است. به دلیل اهمیت موضوع...

کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک-341

دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 139 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک مقدمه چرا عموما بودجه ها ارتباط مستقیم اندکی با اهداف استراتژیک بلند مدت شرکت دارند؟ زیرا این اهداف به حد کافی لحاظ نمی شوند. کارت امتیازی متوازن معیارهای مالی سنتی را با محک هایی از اجرا، در سه حوزۀ غیرمالی می سنجد: • رابطۀ شرکت و مشتریان •...

روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی-4960

دسته: گردشگری و توریسم فرمت فایل: pdf حجم فایل: 1397 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 25 روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی مقدمه روش ارزیابی متوازن در ﺻﻨﻌﺖ ﺟﻬﺎﻧﮕﺮدی بعنوان جزء لاینفک سازمانهای جهانی درآمده است و تمام (Strategic Management) امروزه مدیریت استراتژیک شرکتها برای بقای خود به مدیریت استراتژیک روی آورده و سعی در پیاده سازی مبانی آن در سازمان را دارند، در این مقاله سعی بر آموزش مدیریت و...

ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت-135

دسته: حسابداری فرمت فایل: doc حجم فایل: 40 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت چکیده: در محیط رقابتی امروز، بقای بنگاههای اقتصادی در گرو بهبود مستمر عملکرد در راستای افزایش توان رقابتی و کسب منافع بیشتر است. در روش ارزیابی متوازن علاوه بر تحلیلهای مالی به رضایت مشتریان، آموزش مستمر کارکنان و نحوه انجام فرآیندهای داخلی توجه می شود. روش ارزیابی...

در جست وجوی هویّت-3950

ترجمه مقاله در جست وجوی هویّت

عنوان انگلیسی مقاله: Quest For identity

عنوان فارسی مقاله: در جست‌ وجوی هویّت.

دسته: روانشناسی

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۴

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه:

هویّت چیست؟ اول از همه اینکه هویّت یک فرآیند است نه یک چیز «یافت شدنی». شاید بتوان آن را به رد پایی تشبیه کرد که تمدن در طول حرکتش در تاریخ از خود بجا می‌گذارد. این رد پا همان فرهنگ، یا هویّتِ آن تمدن است.

دوم اینکه هویّت به سبب فرآیند بودنش نمی‌تواند مصنوع باشد. ما هویّت‌مان را در مواجهه با آنچه که تصور می‌کنیم مشکلات واقعی‌مان است، سر و شکل می‌دهیم. فی‌المثل اروپایی‌ها پیشروان انقلاب صنعتی بودند، بی آنکه دل‌نگران هویّت خود باشند. این کشورها به سبب کوشش‌هایشان در این زمینه، ثروت بسیاری اندوختند امّا همچنان فرانسوی، انگلیسی یا آلمانی باقی ماندند.

سوم اینکه هویّت امری خود‌آگاه نیست. مثلاً شاید بتوانیم درباره منطق فرانسوی (فرانسوی بودن) سخن بگوییم امّا مردم فرانسه نمی ‌کوشند این منطق را به‌ دست آورند بلکه صرفاً تلاش می‌کنند معقول و منطقی باشند. این ما هستیم که می‌گوییم: « فلان چیز خیلی فرانسوی است».

ما با ادراک خود و محیط‌مان است که هویّت خویش را می‌یابیم. هر کوششی برای میانبر زدن و کوتاه کردن این فرآیند فهم یا ساختن و جعل هویّت، لاجرم به زیان همه ما خواهد بود. این کار نوعی فریب و تقلب، یا نوعی علامت‌دادن است. «علامت» آشکارا با «نماد» تفاوت دارد، چرا که تلویحاً متضمن نوعی واکنش از سنخ واکنش پائولوفی است؛ یعنی واکنشی است مجعول. همچنانکه شخصی پرچمی را تکان می‌دهد و دیگران از جا می‌پرند و ادای احترام می‌کنند.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.96مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

بررسی رابطه عزت نفس با هویت در دانش آموزان-3113

قیمت: 49000 ریال بررسی رابطه عزت نفس با هر یک از پایگاههای هویت در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی و سوم متوسطه مشهد فهرست مطالب: فصل اول: کلیات 1-1- مقدمه 1-2-موضوع تحقیق 1-3-اهداف تحقیق 1-4-اهمیت موضوع 1-5-دلایل انتخاب موضوع 1-6-سوالات تحقیق 1-7-تعاریف عملیاتی واژه ها فصل دوم: موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع 2-1-موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس 2-1-1-تعریف هویت وعزت نفس 2-1-2-شکل گیری...

ترجمه مقاله رابطه ویژگی های شخصیتی مصرف کننده و وفاداری به برند-1748

عنوان انگلیسی مقاله: The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers عنوان فارسی مقاله: رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئوییصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند دسته: اقتصاد - بازاریابی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد...

هویت و عزت نفس-2839

5-2- نتیجه گیری نهایی درفصل چهارم این نتیجه حاصل شدکه بین عزت نفس وپایگاه هویت دستیابی رابطه مثبت ومعناداری وجودداردوبین عزت نفس وپایگاههای هویت پراکندگی رابطه منفی ومعناداری وجوددارد. بدین معنی که افراددارای پایگاههای هویت دستیابی ازعزت نفس بالایی برخوردارندوافرادپایگاههای هویت پراکندگی ازعزت نفس پائینی برخوردارند. درموردارتباط بین عزت نفس وپایگاههای ممانعت وتعلیق، هیچگونه رابطه معناداری بدست نیامد. ازسویی طبق پژوهش انجام شده، مشاهده شدکه عزت نفس دانش آموزان علوم...

بحران هویت جنسی-5133

دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 32 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 بحران هویت جنسی مقدمه: در دنیای امروز، دنیایی که هر روز از سنتها فاصله گرفته و به سوی مدرنیست می رود، در همه ابعاد زندگی شاهد دگرگونی و تغییر نقش های جنس مخالف این پرسش را در ذهن می‌آورد که نقش حقیقی زن و مرد در یک جامعه چیست؟آیا زنان می توانند در عین...

مبانی نظری فناوری آموزشی-247

پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی و روانشناسی با عنوان مبانی نظری فناوری آموزشی

دسته: علوم اجتماعی

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 159 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 215 پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی و روانشناسی با عنوان مبانی نظری فناوری آموزشی

تعریف تکنولوژی آموزشی

تکنولوژی آموزش در طول سالهایی که کارشناسان آن را به کار برده‌اند، دستخوش تغییراتی شده است ک علاوه بر تغییر در جنبه‌های ظاهری، در محتوا و معنای آن نیز تغییرات رخ داده است. برای درک بهتر تعریف و معنای اصطلاح تکنولوژی آموزشی، لازم است به معنای هر یک از واژه‌های تشکیل دهنده آن توجه کنیم.

الف) تعریف تکنولوژی

شناخت دقیق تعریف، موضوع و قلمرو رشته تکنولوژی آموزشی تا حدود زیادی به ریشه‌یابی کلمه تکنولوژی بستگی دارد. این واژه از کلمه تکنولوژیا در یونانی به معنای انجام دادن سیستماتیک یک هنر یا حرفه گرفته شده است. بخش اول این کلمه (techno) تلفیقی از معنای یک هنر و یک فن مشتمل بر دانش مربوط به اصول و توانایی دستیابی به نتایج مورد نظر است. به عبارت دیگر فن به معنای مهارتهای عملی مانند دانستن و انجام دادن است. ریشه کلمه (logos) نیز به معنای استدلال، تبیین، اصل و ارائه دلیل است. بنابراین تکنولوژی به معنای بکارگیری مستدل با منطقی دانش خواهد بود.

بنابراین تکنولوژی به معنی هر گونه مهارت عملی است که در آن از نتایج و یافته‌های علمی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، تکنولوژی به معنی دانش کاربردی در مقابل علم محض است. این کلمه در اصل از دو کلمه «تکنیک و لوژی» تشکیل شده است. «تکنیک» به معنای انجام دادن ماهرانه هر کار و «لوژی» – معادل پسوند «شناسی» و به معنای «علم و دانش» است. بنابراین، تکنولوژی را می‌توان روش شناسی یا دانش و علم به روشهای ماهرانه انجام دادن امور دانست، این معنای دوم چیزی است که واژه تکنولوژی بیشتر برای بیان آن به کار رفته است. دانش تکنولوژی دارای مفاهیم، قواعد و ساختار و تغییرات خاص خود است که برخاسته از، و نهفته در فعالیت انسانی است. در مقابل دانش محض یا دانش علمی که به بیان جهان طبیعی و پدیده‌های موجود در آن می‌پردازد، دانش تکنولوژیک درباره روشهای انجام دادن امور است، که از طریق فعالیت تعریف می‌شود و با فعالیت به وجود می‌آید و به کار گرفته می‌شود.

کلمات کلیدی:

رسانه

الگوهای آموزشی

هدفهای آموزشی

فناوری آموزشی

راهبردهای یادگیری

فهرست مطالب

مبانی نظری فناوری آموزشی 1

فصل اول: تعریف تکنولوژی آموزشی 1

الف) تعریف تکنولوژی 1

ب) تعریف آموزش از دیدگاههای مختلف 2

ج) تعریف تکنولوژی آموزشی 7

شکل 1 – رابطه علوم محض با علوم کاربردی 8

شکل 2- طبقه بندی ابعاد و حیطه‌های رشته تکنولوژی آموزشی 9

تاریخچه پیدایش و تحول تکنولوژی آموزشی 10

جدول 1- دوره‌های تحول رشته تکنولوژی آموزشی از آغاز تکوین تاکنون 12

تعریف رسانه و وسایل آموزشی 16

تحقیق درباره رسانه‌ها 17

نتایج تحقیقات در زمینه رسانه‌ها 21

دوره دوم: رویکرد تعبیری- شناخت گرایی- تکنولوژی نظامها 25

مباحث محتوایی تکنولوژی آموزشی در دوره دوم 27

رخداد سوم: 31

دوره سوم: رویکرد اقتصادی- ساخت گرایی- تکنولوژی متفکرانه 37

کاربرد و دستاوردهای کنونی رشته تکنولوژی آموزشی 40

رابطه رشته تکنولوژی آموزشی با سایر رشته‌های علوم تربیتی 44

ماهیت کاربردی این رشته دو نوع ارتباط را با سایر رشته‌های درون و بیرون علوم تربیتی برقرار میکند: 45

ارتباط با رشته‌های مهندسی: 45

ارتباط با رشته‌های همجوار: 46

فصل دوم آماده سازی 49

الف) الگوهای آموزشی 49

1- الگوی کمپ 51

2- الگوی انستیتوی توسعه آموزشی 52

3- الگوی روش تهیه برنامه‌های آموزشی ضمن خدمت 55

4- الگوی تهیه نظامهای آموزشی 55

5- الگوی آموزش معیاری 55

ب) سنجش نیازها 56

تعریف نیاز 57

شکل 9- سنجش نیازها 58

ج) تحلیل موضوع 61

در این قسمت به بحث درباره روشهای تجزیه و تحلیل هر یک از موضوعات عملی و نظری می‌پردازیم: 64

1- تجزیه و تحلیل موضوعات عملی 64

2- تجزیه و تحلیل موضوعات نظری 66

د) تعیین و اندازه‌گیری مهارتهای ورودی فراگیران 69

ه) طراحی نظام مدیریت 73

طراحی نظام مدیریت شامل پنج فعالیت است که در ذیل به شرح هر یک از آنها می‌پردازیم: 75

1- برنامه‌ریزی 75

2- سازماندهی 77

3- هماهنگی 79

4- ارزشیابی 81

5- گزارش 82

فصل سوم طراحی 82

الف) تعیین هدفهای آموزشی 82

1- طبقه بندی هدفهای آموزشی بلوم 86

طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه شناختی 86

طبقه بدنی هدفهای آموزشی در حیطه عاطفی 88

طبقه بندی هدفهای آموزشی در حیطه روانی- حرکتی 89

1- دریافت (آگاهی از اشیاء و کیفیت آنها): 89

2- آمادگی (آمادگی و تطبیق برای انجام دادن یک عمل خاص): 89

3- پاسخ هدایت شده (رفتاری که زیر نظر مربی انجام شود): 89

4- خودکار شدن عمل (رفتار یادگیری شده به صورت عادت در می‌آید): 90

5- رفتار مرکب (رفتار ماهرانه و با صرف حداقل وقت و انرژی انجام شود): 90

6- تطبیق و ابداع (تغییر رفتار با توجه به تغییر وضعیت). 90

2- طبقه بندی هدفهای آموزشی گانیه 91

1- مهارتهای ذهنی 94

2- راهبردهای شناختی 95

3- اطلاعات لغوی 95

4- مهارتهای یدی 96

5- گرایشها 96

3- طبقه بندی هدفهای آموزشی مریل 97

ب) طراحی آموزشی 105

1- الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر رویکرد سیستمی 107

طراحی آموزشی در سطح خرد 107

طراحی آموزشی در سطح کلان 107

2- الگوی طراحی گانیه و بریگز 108

3- الگوی طراحی مریل (نظریه نمایش اجزاء) 115

اینک به بررسی سوال محوری سوم می‌پردازیم: 127

ج) روشهای ارائه و ارزشیابی آموزش کدامند؟ 127

4- الگوی طراحی رایگلوث (نظریه شرح و بسط) 130

الف) اجزاء تشکیل دهنده آموزش کدامند؟ 131

ب) ترتیب و توالی اجزاء آموزش به چه شکل است؟ 132

ج) روشهای ارائه و ارزشیابی آموزش کدامند؟ 137

مراحل بکارگیری الگوی رایگلوث در طراحی آموزش 139

5- طراحی انگیزه‌ای آموزش 140

6- الگوی طراحی آموزش مبتنی بر رویکرد ساخت گرایی 151

2- موارد مربوط 159 160

3- منابع اطلاعاتی 162

4- ابزارهای شناختی (ساختن- دانش) 163

5- ابزارهای مباحثه/ همکاری 168

6- پشتیبانی اجتماعی/ زمینه‌ای 170

پشتیبانی یادگیری در محیطهای یادگیری ساخت گرا: 171

ج) انتخاب رسانه آموزشی 182

تعریف رسانه آموزشی 183

وسایل کمک آموزشی 183

تفاوت رسانه آموزشی با وسایل کمک آموزشی 184

تحقیقات در زمینه رسانه‌ها 186

تحقیقات عکس‌العملهای شناختی در مواجهه با رسانه‌ها 191

1- گرایش شاگرد نسبت به رسانه 192

2- برداشت شاگرد از میزان سهولت یا صعوبت یادگیری از یک رسانه 194

3- انتخاب روش و رسانه به وسیله فراگیر 194

اصول انتخاب رسانه 196

د) تعیین راهبردهای یادگیری 198

انواع راهبردهای یادگیری 201

1- راهبردهای تکرار و تمرین پایه 202

2- راهبردهای تکرار و تمرین پیچیده 202

3- راهبردهای شرح و بسط پایه 203

4- راهبردهای شرح و بسط پیچیده 205

5- راهبردهای سازماندهی پایه 206

6- راهبردهای سازماندهی پیچیده 207

7- راهبردهای نظارت بر درک مطلب 209

8- راهبردهای احساسی و انگیزه‌ای 210

قیمت فایل فقط 69,000 تومان

عبارت های کلیدی

  • پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی و روانشناسی با عنوان مبانی نظری فناوری آموزشی
  • راهبردهای یادگیری
  • هدفهای آموزشی
  • فناوری آموزشی
  • دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی و روانشناسی با عنوان مبانی نظری فناوری آموزشی
  • تعریف تکنولوژی آموزشی
  • الگوهای آموزشی
  • خرید پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی
  • انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

ترجمه مقاله روش های جدید در فناوری و طراحی آموزشی

عنوان انگلیسی مقاله: New Trends and Approaches in Instructional Design and Technology عنوان فارسی مقاله: گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی دسته: علوم تربیتی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6 دانلود رایگان نسخه انگلیسی خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است. پیشروی در این زمینه از...

دانلود پاورپوینت مقدمات مدیریت آموزشی-5818

قیمت: 150000 ریال فهرست مطالب ارزشها جامعه سازمانی سازمان اجتماعی سازمان رسمی هنجارها تعریف سازمان انواع سازمانها تعریف مدیریت موقعیت ملاک ها تجزیه فراگرد مدیریت کارکردهای مدیریت شیوه های مطالعه مدیریت تصمیم گیری تعریف تصمیم گیری مراحل تصمیم گیری انواع تصمیمات شرایط تصمیم گیری تعیین اهداف و برنامه ریزی فراگرد برنامه ریزی هدف ها هدفهای لفظی و واقعی تغییر هدفها ملاک های تعیین هدف پیش نگری روشها و فنون پیش...

مقاله نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران-3378

قیمت: 50000 ریال موضوع: مقاله نیازهای آموزشی و ترویجی توتون کاران فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده بررسی نیازهای آموزشی یک فرآیند نظام دار برای تعیین هدفها وتشخیص تفاوتها و تعیین اولویت ها به منظور انجام برنامه ریزی است به عبارت دیگر بررسی نیازهای آموزشی یعنی مطالعه یک جامعه به منظور تعین نیازها و خواسته های آموزشی قبل از اخذ هرگونه تصمیمی پیرامون راهبردهای توسعه است. شاغلین بخش کشاورزی از...

مقاله اصول مدیریت آموزشی (پاورپوینت)-1466

قیمت: 128000 ریال موضوع: مقاله اصول مدیریت آموزشی (پاورپوینت) فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش) فهرست مطالب پیشگفتار بخش اول فصل اول مقدمه فصل دوم زمینه فرهنگی-اجتماعی مدیریت نظام آموزشی کارکردهای آموزش و پرورش آشکار پنهان فصل سوم تمرکز و عدم تمرکز در مدیریت آموزش و پرورش فصل چهارم « ویژگیهای بی همتای مدیریت آموزشی » بخش دوم «مبانی نظری مدیریت آموزشی» فصل پنجم «جایگاه نظریه در مدیریت آموزشی» فصل ششم...

کارآموزی در نمایندگی ایران خودرو 3-3222

قیمت: 40000 ریال

فهرست مطالب

مقدمه 1

نمایندگی مجاز ایران خودرو کاشان 3

ارزیابی قسمتهای مرتبط با رشته کارآموز 7

دستگاه تنظیم موتور و سوخت به طور اتوماتیک 8

سنسورهای مورد استفاده در Air bag 11

تحلیل گر و سیستم کنترلی مورد استفادهدر Air bag 16

انواع سیستمهای جرقه زنی پلاتینی و ترانزیستوری 17

شبکه مالتی پلکس بر روی خودروهای پژو 23

سیستم های مداریآلارم لنت ترمز پژو 405 26

توربوشارژر و نقش آن در تقویت موتور 29

کندی یا تنبلی توربو 34

سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پرشیا 38

سیستم مداری قفل مرکزی 40

انواع سیستمهای انژکتور 45

نکات ایمنی در مورد ECU 49

انواع سنسورهای 54

مقدمه

ایران خودرو یا ایران ناسیونال سابق ابتدا در اوایل دهه 40 با ورود کلیه قطعات از خارج مینی بوس کومر را با ظرفیت 12 سرنشین و به تعداد 100 دستگاه تولید کرد که متاسفانه هم اکنون نمونه ای از آن وجود ندارد.

ایران ناسیونال در سال 1345 با عقد قرار دادی با کمپانی کرایسلر انگلستان امتیاز سواری هیلمن هانتر را بدست آورده و در سال 46 تاسیسات خودروسازی پیکان با ظرفیت سالانه 6 هزار دستگاه استقرار یافت در سال 54 بدلیل قدیمی بودن پیکان تصمیم گرفته شد تولید آن متوقف شود که به علت همزمانی با انقلاب بدون نتیجه ماند.

در واقع پیکان اولین تجربه ایران از تولید خودرو انبوه بود در ابتدا کلیه قطعات این خودرو از تالبوت انگلستان خریداری و فقط در ایران عملیات مونتاژ، جوشکاری و رنگ آمیزی روی ان صورت می گرفت. از سال 1347 ایران خودرو ساخت بسیاری از قطعات از جمله قالب اتاق، بدنه و درب ها و صندلی و …. را در ایران آغاز کرده و تا جایی پیش رفت که هم اکنون 98 در صد آن را در داخل کشور می سازد این خودرو طی سه دهه عمر خود در ایران د رمدلهای کار، دولوکس، تاکسی، جوانان، وانت و استیشن تولید شده است. از دیگر تولیدات ایران خودرو ناسیونال خودرو سواری هیلمن با موتور اونجر بود که شباهت زیادی به پیکان داشته و فقط طی سالهای 57-55 تولید شد.

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

دانلود گزارش کارآموزی دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC-4268

قیمت: 30000 ریال موضوع: دانلود گزارش کارآموزی دستگاه تراش و دستگاه فرزو CNC فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه تاریخچه مختصر از شرکت ایران خودرو: شرکت ایران خودرو (سهامی عام) تحت پوشش سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران می باشد. تاریخ تاسیس شرکت درمرداد ماه 1341 با شماره ثبت 7352 وبا نام شرکت سهامی کارخانجات ایران ناسیونال می باشد. اولین محصولات تولیدی شرکت را اتوبوسهای مدل 321و 319 ومینی بوس تحت...

پروژه تشخیص محل پلاک خودرو-1033

تشیخیص محل پلاک خودرو مهمترین مرحله شناسایی پلاک خودرو در سیستمهای حمل و نقل هوشمند است. در این مقااله روشی بلادرنگ وسریع برای پیدا کردن پلاک خودروها در تصاویر پیچیده معرفی می­شود. در الگوریتم پیشنهادی ابتدا با استفاده از عملگر سوبل اقدام به یافتن لبه های عمودی تصویر میکنیم سپس با استفاده از تحلیل هیستوگرام وترکیبی از عملگرهای مورفولوژیکی پلاک خودرو را از تصویر اصلی استخراج میکنیم. پلاک خودرو، پلاک...

گزارش کارآموزی تعمیرات و عیب یابی خودرو-3913

قیمت: 59000 ریال گزارش کارآموزی تعمیرات و عیب یابی خودرو فایل word قابل ویرایش مقدمه: در این تعمیرگاه چهار نفر به عنوان تعمیرکار کار و چند نفر به عنوان کارآموز و شاگرد مکانیک مشغول به کار می باشند و این تعمرگاه از سالهای قبل از انقلاب تا کنون بوده که در چند سال اخیر با پیشرفت های چشمگیر به کار خود ادامه داده و با گسترش دادن این واحد و...

گزارش کارآموزی تولید قطعات خودرو ( دیفرانسیل پیکان و RD )-2656

قیمت: 30000 ریال موضوع: گزارش کارآموزی تولید قطعات خودرو (دیفرانسیل پیکان و RD) فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه: در کشور ما به دلایل مختلف از ورود تکنولوژی صنعتی محروم هستیم و خود این گویای تمام حقایق در قسمت قطعه سازان کشور میباشد. محل این پروژه در شرکت محور سازان ایران خودرو میباشد که از قویترین شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو است. با تاریخ چه این شرکت در ادامه آشنا...