عنوان انگلیسی مقاله: Quest For identity
عنوان فارسی مقاله: در جست وجوی هویّت.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۴
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
چکیده ترجمه:
هویّت چیست؟ اول از همه اینکه هویّت یک فرآیند است نه یک چیز «یافت شدنی». شاید بتوان آن را به رد پایی تشبیه کرد که تمدن در طول حرکتش در تاریخ از خود بجا میگذارد. این رد پا همان فرهنگ، یا هویّتِ آن تمدن است.
دوم اینکه هویّت به سبب فرآیند بودنش نمیتواند مصنوع باشد. ما هویّتمان را در مواجهه با آنچه که تصور میکنیم مشکلات واقعیمان است، سر و شکل میدهیم. فیالمثل اروپاییها پیشروان انقلاب صنعتی بودند، بی آنکه دلنگران هویّت خود باشند. این کشورها به سبب کوششهایشان در این زمینه، ثروت بسیاری اندوختند امّا همچنان فرانسوی، انگلیسی یا آلمانی باقی ماندند.
سوم اینکه هویّت امری خودآگاه نیست. مثلاً شاید بتوانیم درباره منطق فرانسوی (فرانسوی بودن) سخن بگوییم امّا مردم فرانسه نمی کوشند این منطق را به دست آورند بلکه صرفاً تلاش میکنند معقول و منطقی باشند. این ما هستیم که میگوییم: « فلان چیز خیلی فرانسوی است».
ما با ادراک خود و محیطمان است که هویّت خویش را مییابیم. هر کوششی برای میانبر زدن و کوتاه کردن این فرآیند فهم یا ساختن و جعل هویّت، لاجرم به زیان همه ما خواهد بود. این کار نوعی فریب و تقلب، یا نوعی علامتدادن است. «علامت» آشکارا با «نماد» تفاوت دارد، چرا که تلویحاً متضمن نوعی واکنش از سنخ واکنش پائولوفی است؛ یعنی واکنشی است مجعول. همچنانکه شخصی پرچمی را تکان میدهد و دیگران از جا میپرند و ادای احترام میکنند.
↓-↓
قیمت: 49000 ریال بررسی رابطه عزت نفس با هر یک از پایگاههای هویت در دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی و سوم متوسطه مشهد فهرست مطالب: فصل اول: کلیات 1-1- مقدمه 1-2-موضوع تحقیق 1-3-اهداف تحقیق 1-4-اهمیت موضوع 1-5-دلایل انتخاب موضوع 1-6-سوالات تحقیق 1-7-تعاریف عملیاتی واژه ها فصل دوم: موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع 2-1-موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس 2-1-1-تعریف هویت وعزت نفس 2-1-2-شکل گیری...
عنوان انگلیسی مقاله: The relationship of consumer personality trait, brand personality and brand loyalty: an empirical study of toys and video games buyers عنوان فارسی مقاله: رابطه میان ویژگی های شخصیتی مصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند مطالعه تجربی خریداران اسباب بازی ها و بازی های ویدئوییصرف کننده، هویت نام تجاری و وفاداری به برند دسته: اقتصاد - بازاریابی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد...
5-2- نتیجه گیری نهایی درفصل چهارم این نتیجه حاصل شدکه بین عزت نفس وپایگاه هویت دستیابی رابطه مثبت ومعناداری وجودداردوبین عزت نفس وپایگاههای هویت پراکندگی رابطه منفی ومعناداری وجوددارد. بدین معنی که افراددارای پایگاههای هویت دستیابی ازعزت نفس بالایی برخوردارندوافرادپایگاههای هویت پراکندگی ازعزت نفس پائینی برخوردارند. درموردارتباط بین عزت نفس وپایگاههای ممانعت وتعلیق، هیچگونه رابطه معناداری بدست نیامد. ازسویی طبق پژوهش انجام شده، مشاهده شدکه عزت نفس دانش آموزان علوم...
دسته: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc حجم فایل: 32 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 بحران هویت جنسی مقدمه: در دنیای امروز، دنیایی که هر روز از سنتها فاصله گرفته و به سوی مدرنیست می رود، در همه ابعاد زندگی شاهد دگرگونی و تغییر نقش های جنس مخالف این پرسش را در ذهن میآورد که نقش حقیقی زن و مرد در یک جامعه چیست؟آیا زنان می توانند در عین...