مقدمه
از قرون و اعصار گذشته بشر در پی دستیابی به امکانات و ابزارهای توسعه تلاشهای فراوانی را در راه کشف مجهولات وتازه ها انجام داده است.
بی شک فلز درعصر حاضر به عنوان زیر ساخت توسعه و فناوری همواره مورد توجه بوده و کشورهای پیشرفته جهان با علم به این نکته سعی فراوانی را در راه کشف وتوسعه ذخایر و منابع فلزی خود انجام داده و هم اکنون نیز علاوه بر استفاده بهینه از ذخایر و منابع خود چشم به بهره برداری از مواد و کانی های غنی موجود در کرات دیگر و من جمله ماه دارند.
بدیهی است با توجه به بودن ذخایر و معادن قابل استحصال کشورها و همچنین استفاده نادرست در بعضی مناطق، دورنمای صنعت فلز مبهم نماید با توجه به مطالب فوق نیاز بشر به ابداع روشهای جدید فرآوری جهت بهره برداری از معادن و ذخایر کم عیار و همچنین استحصال آن بخشی از کانی هایی که از لحاظ متالوژیکی و کانه آرایی مشکل زا می باشند ضروری به نظر می رسد.
لذا در عصر حاضر تمام توجهات به سمت مواد و کانیهایی است که تاکنون مورد توجه نبوده و یا به دلیل مشکلات فرآوری قابل استحصال نبوده اند.
با توجه به این مطلب فلز آلومینیوم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز بشر به تولید واستحصال آن در سالهای آتی بسیار مورد توجه می باشد. در حال حاضر در صنعت آلومینیم جهان مهمترین منبع برای تأمین آلومینیوم کانی بوکسیت می باشد.
هم اکنون مهمترین و بهترین گزینه برای تأمین آلومینیوم بعد از بوکسیت، آلونیت می باشد. کانیهای دیگری نیز جهت تولید آلومینیوم مورد توجه قرار دارند که از آن جمله می توان به آنورتوزیت – نفلین- رسها و شیل اشاره کرد.
سمیناری که در حال مطالعه می فرمایید بحث در مورد روشهای موجود فرآوری کانی آلونیت در گذشته و حال می باشد که همراه با بحث در مورد رفتارهای اختصاصی کانی آلونیت در شرایط مختلف شیمیایی و حرارتی و مطالعه دقیق خواص این کانی در محیطهای اسیدی و قلیایی می باشد.
همچنین کاربردهای مختلف آلونیت به غیر از تولید آلومینا مانند استفاده به عنوان منعقد کننده (کواگولان) و (فلوگولانت) در بحث تصفیه آب (Water Treatment) و داروسازی مورد بحث قرار گرفته است.
بحث در مورد مشکلات محیط زیستی و مشکلات موجود فرآوری این کانی نیز از جمله مطالعات انجام گرفته در این سمینار می باشد.
با توجه به نیاز روزافزون، به تکنیک های جدید برنامه نویسی تحت وب، در صدد برآمدیم تا به طراحی و پیاده سازی یک سایت اینترنتی دینامیک بپردازیم…
کار با Dreamweaver MX
آموزش کامل با تصاویر
(پروپوزال روش تحقیق) مسئله ازدواج و زناشویی از جمله مسائل مهم حیات بشر در طول تاریخ بوده و هست. به همین خاطر، این مسئله، علاوه بر ادیان و مذاهب، مورد توجه حوزه های علمی مختلف چون جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد، روانشناسی، فلسفه و... بوده است. خانواده به عنوان یکی ازنهادهای مهم جامعه، درصورت هرگونه
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیتعداد مشاهده: 899 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 26
حجم فایل: 253 کیلوبایت
بررسی علل افزایش سن ازدواج دختران شهرستان خرم آباد در سال 1391
بیان مساله:
مسئله ازدواج و زناشویی از جمله مسائل مهم حیات بشر در طول تاریخ بوده و هست. به همین خاطر، این مسئله، علاوه بر ادیان و مذاهب، مورد توجه حوزه های علمی مختلف چون جامعه شناسی، حقوق، اقتصاد، روانشناسی، فلسفه و... بوده است. خانواده به عنوان یکی ازنهادهای مهم جامعه، درصورت هرگونه تغییر و تحول در جامعه، بالطبع تغییراتی در این نهاد نیز ایجاد خواهد شد. افزایش سن ازدواج دختران و بروز پدیده تجرد قطعی در بین آنان، از زمره این تحولات است که در نتیجه تغییرات کلان در سطح جامعه حادث می شود. سن ازدواج در اغلب کشورهای درحال توسعه، روندی صعودی دارد و آمارها نشان میدهد در چند دهه اخیر به طور مرتب با نوسانات جزیی افزایش یافته است. در حال حاضر دختران تمایل کمی به ازدواج دارند و به دلیل نبود شرایط برای ازدواج به این امر روی نیاورده و از ازدواج دوری کرده و ترجیح می دهند که مجرد و در خانه پدر و مادر خود بمانند حال در این راستا والدین ناراضی بوده و نگران آینده فرزندان خود می باشند.
بررسی سن ازدواج جوانان ایرانی در چند دهه اخیر، روندی صعودی را نشان میدهد در حالی که سن ازدواج در سال 1354 حدود 25 سالگی بود، پس از چند دهه افزایش (بجز سال 1365) در سالهای اخیر برای پسران به 28 و دختران به 24 رسیده است. البته آمارهای متفاوتی در این باره ارائه میشود و طبق اعلام مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، سن ازدواج برای پسران 29 و دختران 28 است. این اعداد و ارقام هر چه که باشد، از بالا بودن نامعقول سن تاهل خبر میدهد که بالطبع از جنبههای مختلف و به صورت پردامنه به آسیبزایی در جامعه عرفپسند و هنجارطلب میپردازد. هدف از این تحقیق بررسی دلایل افزایش سن ازدواج و عوارض ناشی از آن که بهمراتب گسترده محسوب میشود و ارائه برخی راهکارهای احتمالی برای بهبود وضعیت افزایش سن ازدواج می باشد.
عبارات کلیدی
پایان نامه کارشناسی ارشد کشاورزی گرایش باغبانی، مقدمه: ایران مهد پرورش وسرزمین مادری انگور به شمار می رود نظری به جنگلهای مازندران وجنگلهای غربی بخصوص مناطق سردشت که دارای بوته های فراوان انگور خودرو می باشد این نظریه را که معتقدند پرورش انگور برای اولین بار از منطقه ای واقع در بین کوه های قفقاز...
دسته بندی: فنی و مهندسی » کشاورزی و زراعتتعداد مشاهده: 237 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 113
حجم فایل: 1,751 کیلوبایت
مقدمه:
ایران مهد پرورش وسرزمین مادری انگور به شمار می رود نظری به جنگلهای مازندران وجنگلهای غربی بخصوص مناطق سردشت که دارای بوته های فراوان انگور خودرو می باشد این نظریه را که معتقدند پرورش انگور برای اولین بار از منطقه ای واقع در بین کوههای قفقاز تا سواحل جنوبی بحر خرز ارتفاعات غربی ایران شروع شده است تاثیر میکند بعلاوه تنوع ارقام و تاکستانهای فعلی مناطق آذربایجان که طی قرون و اعصار به وجود آمدهاند نیز میتواند موید این نظریه باشد و شاید بتوان گفت که مطمئناً از همین مناطق بوده است که کوچکی پرورش درخت انگور و انتشار ارقام، مسیر وحرکت خود را همراه با فتوحات ایرانیان در غرب، آغاز سپس توسط یونانیان، رومیان واعراب به مناطق اروپا وافریقا انتشار داده است، بطوریکه در تاریخ نیز مذکور است در سده دوم قبل از میلاد انگور از نواحی شمال شرقی امپراطوری ایرانیان بر چین رسیده است بنا به عقیده ای اطلاق نام سلطانایا که به انگور کشمش بی دانه ایران معروف است در کشورهای اروپایی به این علت است که از سلطانیه آذربایجان به اروپا آورده شده است واین همان واریته تامسون سیوس است که از اروپا به آمریکا رفته است امروز بهترین واریته مورد کشف در کشورهای انگور خیز دنیاست وسالیانه صدهزار تن خشکبار از آن تهیه می شود.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- رده بندی گیاهی و مشخصات گیاه شناسی
1-1-1- ریشه
1-1-2- تنه وبازوها
1-1-3- شاخه های یک ساله
1-1-4- جوانه
1-1-5- پیچک
1-1-6- برگ
1-1-6- گل
1-1-8- خوشه ومیوه
1-2- سطح زیر کشت انگور در دنیا و ایران
1-3- انگورهای تازه خوری، کشمشی وشیره ای
1-4- ارزش غدایی انگور
فصل دوم: بررسی منابع
2-1- روشهای شناسایی درختان میوه
2-1-1- شناسایی ارقام میوه براساس صفات مورفولوژیکی
2-1-2- شناسایی ارقام میوه به روش مولکولی
فصل سوم: موادها و روش ها
3-1- مواد و روش ها
3-1- شاخه جوان
3-2- 1- میزان بازشدگی نوک
3-2- 2- تراکم کرک های خوابیده نوک
3-2- 3- شاخه رنگ آنتوسیانین کرکهای خوابیده نوک
3-3- صفات اندازه گیری شده روی برگ جوان
3-3-1 رنگ سطح رویی پهنک
3-3-2- تراکم کرک های خوابیده بین رگبرگ های اصلی در سطح زیرین پهنک
3-2- تراکم کر ک های ایستاده روی رگبرگ های اصلی در سطح زیرین پهنک
3-4- صفات شاخه سال جاری
3- 4- 1- عادت رشد (قبل ازبستن)
3- 4- 2- رنگ قسمت پشتی میان گره (نوردیده)
3- 4- 3- رنگ قسمت شکمی میان گره
3- 4- 4- تراکم کرکهای ایستاده درمیان گره ها
3-5- پیچک
3- 5- 1 تعدادپیچکهای متوالی
3 - 5-2- طول پیچک
3- 6- اندامهای جنسی گل
3-7- برگ گل
3-7-1- اندازه ی پهنک
3-7-2- شکل پهنک
3-7-3- تاولی شدن سطح رویی پهنک
3-7-4- تعداد لوب
3-7-5- عمق بریدگی های جانبی بالایی
3-7-6- آرایش بریدگی بالایی بین بخشهای پهنک
3-7-7- آرایش بریدگی پهنک در مجاور دمبرگ
3-7-8- بریدگی ختم شده به رگبرگ های اصلی
3-8- دندانه
3-8-1 طول دندانه
3-8-2- نسبت طول به عرض دندانه
3-8-3- شکل دندانه
3-9- برگ کامل
3-9-1- رنگ انتوسیانین رگبرگهای اصل درسطح رویی پهنک
3-9-3- تراکم کرکهای ایستاده روی رگبرگهای اصلی درسطح زیرین پهنک
3-9-4- طول دمبرگ درمقایسه بارگبرگ میانی
3-10- زمان شروع رسیدن حبه
3-11- خوشه
3-11- 1- اندازه (بدون دم)
3-11- 2- تراکم
3-11- 3- طول دم خوشه
3-12- حبه
3-12-1- اندازه حبه
3-12-2- شکل حبه
3-12-3- رنگ پوست (بدون لایه سفید ومومی)
3-12-4- سهولت جداشدن از دمگل
3-12-5 ضخامت پوست
3-13- گوشت حبه
3-13-1- رنگ انتوسیانین گوشت
3-13-2- سفتی گوشت
3-14- شاخص طعم
3-15- تشکیل دانه
3-16- شاخه چوبی
3-16-2- صافی سطح
فصل چهارم: نتایج و بحث
4-1- ارقام شناسایی شده در شهرستان مرند
4-2- بررسی خصوصیات اندازه گیری شده ارقام انگور
4-2- 1-صاحبی (sahebi)
4-2- 2-عسگری (asgari)
4-2- 3-گز نداحی (gaz nadahi)
4-2- 4- خلیلی (khalili)
4-2- 5-فن آقی (fan agi)
4-2- 6- امام (emam)
4-2- 7- تبرزه (tabarze)
4-2- 8- کشمشی (keshmeshi)
4-2- 9- انگور سفید (اغ ایوزوم) (ngour sefid)
4-2- 10- کشمشی قرمز (keshmeshi germez)
4-2- 11- دیزماری (diz mari)
4-2- 12- پستان گاو (اینح امجحی) PESTAN GAVE
4-2- 13- رزاقی (RAZAGI)
4-2- 14. فخری سرخ FAKHRI SORKH
4-2- 16- رشیدی RASHIDI
4-2- 15-کافوری KAFOURI
4-2- 17- پلنگی PALANGI
4-2- 18- حسینی HOSSEYNI
4-2- 19- گرمیان GARMIYAN
4-2- 20- خزانی KHARANI
4-2- 21- علی بابا ALIBABA
4-2- 22- سلطانی SOLTANI
4-2- 23- خلیلی سیاه (قره خلیلی) KHALILI SIYAH'DH
4-2- 24- مسکا MESKA
4-2- 25- عسگری دانه دار ASGARI DANEDAR
4-2- 26- لعلی بی دانه LALIYE BI DANE
4-2- 27- انگور کج (بورن ایی) ANGOR KAJ
4-2- 28- ریش بابا RISH BABA
4-2- 29- الحقی (ALHAGI)
نمودار تجزیه کلاستر به روش وارد
5-1- پیشنهادات
منابع و مإخذ
عبارات کلیدی
مقدمه
بدیع چیست؟
بدیع چنانکه قدما گفته اند علمی است که از وجوه تعیین کلام بحث می کند و از ما بدیع مجموعه شگردهایی است (با بحث از فنونی) است که کلام عادی را کم و بیش تبدیل به کلام ادبی می کند و یا کلام ادبی را به سطح والاتری (از ادبی بودن یا سبک ادبی داشتن) تعالی می بخشد.
مثلا مهم ترین عاملی که به این کلام سعدی حیثیت ادبی بخشیده است آوردن لفظ (خویش) به دو معنی مختلف است (جناس تام) :
غم خویش در زندگی خور که خویش به مرده نپردازد از حرص خویش به همین لحاظ اگر به جای یک خویش (قوم) و به جای دیگر (خود) بگذاریم دیگر کلام ادبی نخواهد بود. همین توجه ذهن به وجود این گونه ارتباطات هنری در بین کلمات است که جنبه های زیبا شناختی کلام را مشخص و برجسته می کند و در خواننده احساس التذاذ هنری به وجود می آورد. گاهی در کلام عواملی است که می توان در مقام تمثیل به آنها (پارازیت) گفت، بدین معنی که گیرنده را در فهم مستقیم پیام فرستنده دچار اشکال می کند و به عبارت دیگر باعث مکث یا وقفه در روانی کلام می شوند. اما دقت در فهم آن ها منجر به درک حیثیت ادبی کلام می شود. شاعر به جای آن که بگوید شیرین تنها ماند، می گوید: «چو تنها ماند ماه سروبالا» و به جای آن که بگوید از چشمان اشک ریخت، می گوید: «فشاند از نرگسان لؤلؤ لالا» و گاهی شاعر دست به «غریب سازی» می زند و فعلی در طی کلام می آورد که از نظر ارتباط با متمم یا مفعول موجب اعجاب و تعجب هنری می شود. نقش عواملی از این دست، در سبک ادبی به حدی است که می توان گفت در آثار برخی از شاعران بدیع گرا (مثلا نظامی و خاقانی) ، سبک، کاملا مبتنی به شگردها و عوامل بدیعی و بیانی است و اگر این عناصر را از آن حذف کنیم، سبک ادبی به سرعت به سطح کلام عادی تنزل می یابد. پس از زبان سبک ادبی، زبانی است که از لحاظ معنی و موسیقی از زبان سبک های دیگر (علمی، تاریخی و.) مثلا زبان روزمره یا استاندارد متمایز است. هرگونه انحراف و تغییر هنری از زبان عادی چه در معنی و تصویر و چه در لفظ و موسیقی، یک مورد یا صنعت بدیعی است. به عبارت دیگر هر واژه ای که در ارتباط یا واژه دیگر از یک سطح لغوی محض به یک سطح گسترده معنایی یا از یک سطح عادی آوائی به یک سطح موسیقیایی تعالی یا به یک مورد بدیعی است.