امروزه مدیریت دانش و فعالیت های دانایی محور همواره مورد تاکید تمامی سازمان ها و صاحب نظران عرصه های مختلف جامعه قرار دارد. در حقیقت مدیریت دانش کارآمد، منجر به کاهش خطاها و دوباره کاری ها می شود، سرعت حل مسائل و تصمیم گیریها را افزایش میدهد، کاهش هزینه ها را در پی دارد، تفویض اختیارات بیشتر به اعضاء
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریتتعداد مشاهده: 1057 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 54 کیلوبایت
بیان مساله:
امروزه مدیریت دانش و فعالیت های دانایی محور همواره مورد تاکید تمامی سازمان ها و صاحب نظران عرصه های مختلف جامعه قرار دارد. در حقیقت مدیریت دانش کارآمد، منجر به کاهش خطاها و دوباره کاری ها می شود، سرعت حل مسائل و تصمیم گیریها را افزایش میدهد، کاهش هزینه ها را در پی دارد، تفویض اختیارات بیشتر به اعضاء موجب روابط اثربخش تر و خدمات مطلوب تر به مشتریان خواهد شد و نگرانی های مدیران منابع انسانی را در مورد بازنشستگی افراد و کمبود نیروهای متخصص را نیز جبران میکند و همچنین از میزان تخلفات و فساد اداری می کاهد. از یک سو مدیریت دانش سالهای زیادی است که وجود دارد، اما از سوی دیگر فقط در چند سال اخیر به آن توجه چشمگیری شده است. امروزه گفته میشود، که ارزش افزوده در بیشتر حرفهها به شکل دانش بروز میکند. صنعت فناوری اطلاعات بر این باور اشاره دارد که مدیریت دانش نه تنها هزینهها را کاهش و انعطافپذیری راهبردی را افزایش میدهد، بلکه تولید و کاربرد دانش را به ویژه در شرکت هایی که در محیط های فعال به رقابت میپردازند، سهل و آسان میکند.
مفهوم اعتماد و تعهد در مدیریت دانش در چند سال گذشته به طور فزاینده ای محور مطالعه سازمان ها گردیده است. امروزه اهمیت اعتمادوتعهد و هزینه در سازمان های دانش محور به خوبی آشکار گردیده است چرا که برقراری ارتباطات و تحقق همکاری میان افراد نیازمند وجود اعتماد و تعهد می باشد. در عصری که روابط بین افراد و گروه ها سست تر شده و به سرعت در حال تغییر است، اعتمادو تعهد، موضوع محوری سازمان ها است که رشد و حیات آنها را تضمین می نماید. اهمیت اعتماد و تعهد در مدیریت به این دلیل است که مدیران به دنبال درک و شناخت چگونگی ایجاد همکاری موثر در سازمان ها می باشند (احمدی، 1381)
اعتماد عاملی کلیدی است زیرا همکاری را به وجود می آورد اعتماد وتعهد و هزینه بحثی مهم و جدی است که تا این مسئله حل نشودشکوفائی علمی، پیشرفت صنعتی و مدیریت دانش رخ نخواهد داد در صورتی که در بین افراد یک شرکت، اعتماد و تعهد سازمانی وجود نداشته باشد، دانش احتکار خواهد شد. مدیران باید قادر باشند تا ارزیابی دقیقی از آنچه که مورد نیاز است داشته باشند تا ارزیابی دقیقی از آنچه که مورد نیاز است داشته باشند تا بتوانند واحد خود را به واحدی کارا و موثر تبدیل کنند. اعتماد و تعهد می تواند منجر به توانمندسازی مدیریت دانش سازمانی گردد چرا که برنامه های توانمندسازی مدیریت دانش بدون وجود اعتماد و تعهد محکوم به شکست هستند. اعتمادو تعهد یکی از ابعاد توانمندسازی مدیریت دانش سازمانی و از عوامل مؤثر بر آن می باشد.
عبارات کلیدی
مقدمه
در هر سازمان و موسسه ای نیاز مبرم به کنترل داخلی احساس می شود، بنا به وسعت سازمان کنترل داخلی نیز مفهوم پیدا می کند بدین معنی که هر چه سازمان بزرگتر باشد این نیاز را بیشتر احساس می کند. به طور خلاصه کنترل های داخلی شامل کلیه اقداماتی است که توسط مدیریتبرای اطمینان از اجرای صحیح امور و مطابقت آن با مقررات و سیاست واحد تجاری صورت می گیرد. کنترل داخلی تنها به حسابداری و معاملات مالی محدود نشده بلکه تمام واحد تجاری و فعالیتهای آن را در بر می گیرد. کنترل داخلی عبارتست از وضعی در یک شرکت یا موسسه که کارها به نحوی تقسیم شود که کار هر کارمند توسط دیگری کنترل و تکمیل و طوری انجام شود که کار در هر مرحله مسئولی مشخص داشته باشد البته اجرا و تقسیم کار در چنین موسسه یا شرکت مستلزم داشتن یک سازمان صحیح است که وظایف ومسئولیت ها و اختیارات در هر اداره را طوری مشخص نماید تا بدینوسیله بتوان وظیفه و مسئولیت هر کارمند شاغل در هر اداره را معین نمود ضمناً وظایف او طوری باشد که با انجام عملیات او کار به پایان نرسد بلکه در اداره دیگر توسط فرد مشخص دیگری کار او تکمیل یا به نحوی دیگر کنترل گردد.. این روش و سیستم کار خصوصاً در مورد کارهای مالی وضعی را به وجود می آورد که یک کارمند کار را از اول تا آخر خود انجام ندهد بلکه کار او توسط کارمند دیگر کنترل تکمیل وامکان سوء استفاده جز با تبانی چند نفر میسر نباشد. بنابراین برای اجرای چنین هدفی از لحاظ سیستم کار باید یک روش صحیح حسابداری در شرکت به وجود آید که کارهای مالی اعم از حسابداری مالی، حسابداری صنعتی و کنترل بودجه با روش و سیستم صحیح پایه گذاری گردیده و احتیاجات موسسه یا شرکت را برآورده نماید.
پرسشنامه آماده مدیریت، این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد می باشد که در سال 1389 در یک پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد به کار رفته است. تعدا سوالات این پرسشنامه 17 سوال و ابعاد مورد سنجش به شرح زیر هستند: کسب، بکارگیری و انتقال دانش، کار و یادگیری تیمی، یادگیری مرتبط با رسالت و چشم انداز...
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریتتعداد مشاهده: 1097 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 18 کیلوبایت
توضیحات:
این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد می باشد که در سال 1389 در یک پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد به کار رفته است. تعدا سوالات این پرسشنامه 17 سوال و ابعاد مورد سنجش به شرح زیر هستند:
- کسب، بکارگیری و انتقال دانش
- کار و یادگیری تیمی
- یادگیری مرتبط با رسالت و چشم انداز سازمان
- ایجاد فرهنگ یادگیری
- محیط تسهیل کننده یادگیری
- به کارگیری فناوری عبارات کلیدی
فهرست مطالب
فصل اول – طرح تحقیق
مقدمه تعریف موضوع تحقیق
اهداف کلی و آرمانی تحقیق
هدفها یاسوالهای پژوهش
روش انجام تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
محدودیتهای موضوع تحقیق
فصل دوم – سابقه موضوع تحقیق
مقدمه
تاریخچه اینترنت در ایران
اینترنت در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه
آمار استفاده از اینترنت در آمریکا
ایران چند کاربر اینترنتی دارد؟
تاثیر جنسیت بر چگونگی استفاده از اینترنت
بارقههای نور
موج تحول
چکیده پایان نامه ها و تحقیقات مرتبط
فصل سوم – روش تحقیق
مقدمه
روش گزینش نمونه
اهداف ویژه تحقیق ما عبارت بو دند از
روش آماری
فصل چهارم – یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل یافته ها
مقدمه
فصل پنجم-خلاصه تحقیق و پیشنهادها
خلاصه تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع
دسته: کشاورزی
حجم فایل: 87 کیلوبایت
تعداد صفحه: 65
کــــود
در اصطلاح کشاورزی کود عبارت است از مواد غذایی که گیاه برای تغذیه و ادامه زندگی خود به آن نیاز دارد و زمین نیز با آن حاصلخیز شود. اهمیت کود در سبزیکاری بیش از سایر قسمتهای زراعت است. زیرا جذب مواد غذایی از زمین به وسیله سبزیهایی که تماماً قابل استفاده است و پسمانده ناچیزی دارند، زیاد است. بنابراین جبران مواد غذایی جذب شده فقط با کود امکانپذیر است. کود سه عامل مهم را برای حفظ و سلامتی گیاه انجام میدهد که عبارتند از:
خواص فیزیکی خاک را بهبود میبخشد و در نتیجه زمین و گیاه سالم باقی میمانند.
موادی که زمین در اثر شستهشدن و یا تثبیتشدن نمیتواند در دسترس گیاه قرار دهد در اختیار آن قرار میدهد.
موادی که گیاه هر ساله و یا پس از هر بار برداشت محصول از زمین خارج میکند به آن برمیگرداند.
بطور کلی کودها به دو دسته بزرگ تقسیم میشوند که عبارتند از کودهای آلی یا طبیعی و کودهای معدنی یا شیمیایی.
کودهای آلی یا طبیعی
این کودها موادی هستند که توسط موجودات زنده اعم از انسان، حیوان و گیاه تولید میشود مثل انواع کود حیوانی، کودسبز، تورب وی ا کمپوست.
کود حیوانی
کودهای حیوانی شامل فضولات جامد و مایع چهارپایان همراه با مقداری کاه و یا گیاهان خشک دیگر است. مواد آلی که توسط این نوع کود به زمین افزوده میشود، در مقایسه با سایر کوها نقش مهمتری را ایفاء میکند و در حاصلخیزی خاک نیز بسیار مؤثر است. (جداول 7-2 تا 10-2). هوموس از دسترفته توسط کود حیوانی جایگزین میشود. برای متعادل کردن میزان هوموس در خاک سالانه به 4 تن ماده آلی خشک در یک هکتار نیاز است که این مقدار با 22 تن کود گاوی و یا با 10 تن تورب جبران میشود. سبزیها در کشتهای متراکم پس از برداشت مقدار زیادی بقایای گیاهی در زمین باقی میگذارند که مقدار ماده آلی آن در اکثر اوقات بیش از 4 تن است و نیاز به دادن کود حیوانی نخواهد بود.
جدول 10-2 مقدار مورد نیاز کودهای آلی را در کشتهای چندمرحلهای سبزیها در یک قطعه زمین مشخص نشان میدهد. قابل توجه است مقدار مواد آلی را که بقایای گیاهان در تناوبهای مختلف زراعی به جای میگذارند، بخش مهمی از نیاز مواد آلی خاک را برطرف میکند.
به ازای 40 تن کود حیوانی مقادیر 200 کیلوگرم ازت، 100 کیلومتر فسفر، 260 کیلومتر پتاس، 2 کیلوگرم منگنز، 18/0 کیلوگرم مس و 51/0 کیلوگرم بردر هکتار در زمین پخش میشود. باید دانس که مواد موجود در کودها در سالهای متمادی در دسترس گیاه قرار میگیرد.
فهــرست مطـالـب
محصولات زراعی 1
گندم و جو 2
سیب زمینی 3
پیاز 4
نباتات علوفهای 5
حبوبات آبی 6
سبزی و صیفی
گیاهان جالیزی 8
دانههای روغنی 9
برنج 10
پنبه 11
محصولات باغی 12
توصیه کودی سیب و گلابی و به 13
هلو، شفتالو، شلیل، گیلاس، آلبالو و زردآلو 14
انگور 15
بادام
گردو
فندق
سماق
درختان غیر مثمر سایه دار و زینتی
بیوفسفات صلائی محتوی روی
ساری کود (گوگرد کشاورزی گرانوله)