مقدمه
به عقیده بسیاری از دانشمندان از جمله بارده 1، برنام هریزی شهری یا شهرسازی، نخستین بار توسط کلرژه 2 در سال 1910 مورد استفاده قرار گرفت. متعاقب این واقعه، -1923) جامعه فرانسوی معماران – شهرسازان در سال 1914 به ریاست اوژن هنارد 31849) بنیا نگزاری شد. بعدها، در سال 1924، انستیتوی شهرسازی دانشگاه پاریس به وجود آمد. ورود این علم به طور رسمی در عناوین دانشگاهی به حدود سی سال بعد یعنی به سال 1953 زمانی که گوتن 4 آن را به عنوان بخشی از معماری در عناوین درسی خود گنجاند، بر میگردد. بر طبق تحقیقات به عمل آمده، اولین فردی که به طور اصولی در زمینه برنامه ریزی شهر یا شهرسازی دست به فعالیت زد، فردی از اهالی میلتوس 5 به نام هیپوداموس 6 بود. وی در حدود سال 480 قبل از میلاد م یزیست. 7واتسلاف ا وستروفسکی 8 که یکی از کارهای بزرگ مربوط به برنامه ریزی شهر ییا شهرسازی را به رشته تحریر درآورده است، عنوان میدارد که شاید بتوان ادعا نمود که اولین فردی که اقدام به چاپ و انتشار کتابی در رابطه با پیشگام ان برنامه ریزی شهری نمود، پوس نر 9 باشد. وی در سال 1936 کتابی در باره پیشگامان معماری مدرن منتشر کرد. لوکوربوزیه آغاز شهرسازی معاصر را در پایان قرن هفدهم میداند و لوئیچهاردهم را نخستین شهرساز دنیای غرب، بعد از تمدن روم معرفی می کند. امازیگفرید گیدیون 10، آغاز شهر سازی مدرن را ب هیک قرن پیش از آن، یعنی دوره پاپیسیکستوس پنجم مربوط میداند. چرا که این اولین شهرسازی بود که شهر راارگانیسم زنده و چند بعدی تلقی میکرد.
1. G. Bardet
PE. 2
3. CHleenragred
4. Gotten
5. Miletus
6. Hippodamus
2081 ق. م.) را به دلیل این که اولین قوانین شهرسازی را تدوین و به مرحله – 7. البته گروهی حمورابی (2123 اجرا گذاشته است، نخستین شهرساز و برنامه ریز شهری معرفی می کنند. ولی از زندگی و آثار این دانشمند، اطلاعات دقیقی در دست نیست. 8. W. Ostrowski 91.0 N.Z.P. eGvisdneeorn دولت شهرها؛ برنامه ریزی شهری در عهد استان 3برونو زوی 1، معماری از اهالی فرا 2 به نام بیاجو روزتی را در پایان قرن پانزدهم، به عنوان مبدع شهرسازی مدرن معرفی نمود. بعدها پاتریک گدس 3 نشان داد که شهر انگلیسی سالیسبوری 4، تقریبا تمامی خصوصیات و ویژگیهایی را که هوارد 5 برای با غشهر خود برشمرده است، داراست. حال آن که این شهر در قرون وسطی بنا شده بود. بنابراین می توانیم سازندگان چنین شهرهایی را به عنوان شهرسازان مدرن معرفی نماییم. اما روستوتسف عنوان داشت که شهرهای دوره امپراطوری روم را باید سرآغاز عصر شهرسازی مدرن معرفی کرد. به عقیده این دانشمند، این گونه شهرها، جای مهمی در شهرسازی غرب دارند.
مقدمه
در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن به طور مفصل شرح داده شد. سپس به مدلسازی ساختار مذکور پرداخته شد. با توجه به اینکه در زمینه این موتور اطلاعات کمی منتشر شده است مدل ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه الگوریتم طراحی تهیه شد و به کمک برنامه ای در محیط متلب طراحی موتور خطی انجام شد و خصوصیات مورد نظر آن توسط مدل ارائه شده در محیط ANSYS با استفاده از روش اجزاء محدود تست شد. سپس موتور طراحی شده با انتخاب اهداف مختلفی بهینه سازی گردید. نتایج عمده به دست آمده در این پژوهش به شرح زیر است:
1.بررسی ساختارهای مختلف موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی به طور منسجم ارائه شد و در مورد هر ساختار تا حدودی بحث گردید.
2.در بخش مدلسازی عمده تمرکز بر روی مدلسازی مغناطیسی قرار گرفت. مدل لایه ای بسیار مناسبی ارائه گردید که با توجه به در نظر گرفتن ساختار غیر همگن بخش الکترومگنت های موتور می توان گفت اولین مدل لایه ای مناسب ارائه شده برای این موتور است. مدل ارائه شده به جهت سادگی و فرمول بندی مناسب می تواند برای پژوهش های آینده در زمینه این موتور به عنوان مرجع مناسبی تلقی شود زیرا که مدلسازی پایه تحقیقات دیگر موتور است. هارمونیک های مختلف میدان در مدل مذکور در نظر گرفته شده است که مزیت دیگر آن به حساب می آید. به جرات می توان گفت این فصل از پایان نامه وقت گیر ترین و پر دقدقه ترین موضوع این پژوهشش بوده است زیرا که بقیه فصول بر پایه آن بنا گردیده است. مدل به دست آمده با مدل دیگری که تعمیم مدل موتور سنکرون آهنربای دائم خطی است نیز مقایسه گردید. مقایسه نتایج هر دو روش با نتایج حاصل از مدل روش اجزا محدود حاکی از دقیق تر و کامل تر بودن مدل لایه ای ارائه شده در این پژوهش است. هامونیک های مختلف به دست آمده توسط این روش نیز تطابق بسیار مناسب و زیادی با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود دارند که دلیل دیگری بر دقت زیاد مدل مذکور می باشد.
3.الگوریتم معینی که روند طراحی و ترتیب به کار گیری روابط را مشخص کند در مراجعی مورد بررسی قرار گرفت وجود نداشت لذا علاوه بر تعمیم برخی از روابط از موتورهای گردان به موتورهای خطی و استفاده از برخی از روابط موتور سنکرون آهنربای دائم خطی این الگوریتم ارائه شد. به دلیل سادگی و وقت گیر نبودن مدل لایه ای ارائه شده در بخش قبل در الگوریتم طراحی که مستلزم تکرار زیاد است از مدل مذکور استفاده شد.
4.کار نسبتا جدید دیگری که در بخش طراحی مورد توجه قرار گرفت استفاده از مدل روش اجزاء محدود در حلقه کم تکرار الگوریتم طراحی در کنار مدل لایه ای استفاده شده در حلقه پر تکرار آن می باشد. مزیت این روش استفاده از دقت زیاد روش اجزاء محدود در کنار سرعت نسبتا مطلوب روند طراحی است.
5.در زمینه بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی نیز جای کار بسیاری وجود دارد. در این پژوهش دو تابع هدف مهم چگالی وزنی نیرو و حاصلضرب بازده در ضریب توان را به طور جداگانه و به طور ترکیبی مورد بهینه سازی قرار دادیم. بهینه سازی بازده در ضریب توان منجر به کاهش ابعاد و هزینه اینورتر مورد استفاده می گردد و بهینه سازی چگالی وزنی نیرو امکان استفاده بهتر از مواد مصرفی در موتور را به دست می دهد. در بهترین حالت توانستیم چگالی وزنی نیرو را 93 درصد و حاصلضرب بازده در ضریب توان را 1.43 درصد بهبود دهیم.
6.با بهینه سازی ابعاد موتور علاوه بر به دست آوردن مشخصات الکتریکی مطلوب موتور و کم کردن هزینه توانستیم قدرت شتاب گیری مناسبی را نیز برای موتور فراهم کنیم. این در حالی است که میزان بار قابل حمل بر روی موتور قابل توجه بوده و کاملا مناسب مقاصد حمل و نقل است. برای هر موتور این میزان حدود 20 تن است. این در حالی است که برای مقاصد حمل و نقل معمولا در دو طرف وسیله نقلیه موتور خطی تعبیه می شود و در هر طرف وسیله نیز تعداد آن بیشتر از یکی است که بستگی به کاربرد دارد
اکسپرسیونیسم انتزاعی به همراه پاورقی و عکس و فهرست منابع، پیشگفتار: در آغاز قرن بیستم، نهضت بزرگی بر ضد رئالیسم و امپرسیونیسم پا گرفت که آرامآرام مکتب «اکسپرسیونیسم» از دل آن بیرون آمد. واژهی اکسپرسیونیسم برای اولین بار در تعریف برخی از نقاشیهای «اگوست اروه » به کار رفته است. اکسپرسیونیسم...
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیکتعداد مشاهده: 292 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 33
حجم فایل: 592 کیلوبایت
پیشگفتار:
در آغاز قرن بیستم، نهضت بزرگی بر ضد رئالیسم و امپرسیونیسم پا گرفت که آرامآرام مکتب «اکسپرسیونیسم» از دل آن بیرون آمد. واژهی اکسپرسیونیسم برای اولین بار در تعریف برخی از نقاشیهای «اگوست اروه » به کار رفته است.
اکسپرسیونیسم جنبشی در ادبیات بود، که نخست در آلمان شکوفا شد. هدف اصلی این مکتب نمایش درونی بشر، مخصوصاً عواطفی چون ترس، نفرت، عشق و اضطراب بود.
به عبارت دیگراکسپرسیونیسم شیوهای نوین از بیان تجسمی است که در آن هنرمند برای القای هیجانات شدید خود از رنگهای تند و اشکال کج و معوج و خطوط زمخت بهره میگیرد. اکسپرسیونیسم به نوعی اغراق در رنگها و شکلهاست، شیوه ای عاری از طبیعت گرایی که می خواست حالات عاطفی را هرچه روشنتر و صریح تر بیان نماید. دوره شکل گیری این مکتب از حدود سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۳۵ میلادی بود ولی در کل این شیوه از گذشتههای دور با هنرهای تجسمی همراه بوده و در دورههای گوناگون به گونههایی نمود یافتهاست. مثلا مکتب تبریز را در نگار گری ایرانی، اکسپرسیونیسم هنر ایران می نامند. عنوان «اکسپرسیونیسم» در سال ۱۹۱۱ برای متمایز ساختن گروه بزرگی از نقاشان به کار رفت که در دهه اول سده بیستم بنای کارشان را بر باز نمایی حالات تند عاطفی، و عصیان گری علیه نظامات ستمگرانه ی حکومتها، مقررات غیر انسانی کارخانهها و عفونت زدگی شهرها و اجتماعات نهاده بودند. این هنرمندان برای رسیدن به اهداف خود رنگهای تند و مهیج و ضربات مکرر و هیجان زده قلم مو و شکلهای اعوجاج یافته و خارج از چارچوب را با اینجاد ژرفانمایی و بدون هیچگونه سامانی ایجاد می کردند و هر عنصری را که آرامش بخش و چشم نواز بود از کار خود خارج می کردند.
فهرست مطالب:
پیگشفتار
مقدمه
پیشینه
فصل اول: کلیاتی در مورد سبک هنری اکسپرسیونیسم (Expressionism)
گفتار اول: اکسپرسیونیسم (Expressionism)
گفتار دوم: موضوع و مضمون آثار اکسپرسیونیستی (Expressionisti)
گفتار سوم: عقاید اکسپرسیونیست ها (Expressionistha)
گفتار چهارم: قالبهای ادبی و هنری
گفتار پنجم: گراوورهای اکسپرسیونیستی
فصل دوم: اکپرسیونیسم انتزاعی Abstract Expressionism
گفتار اول: اکپرسیونیسم انتزاعی Abstract Expressionism
گفتار دوم: هنرمندان
گفتار سوم: ویژگی ها
گفتار چهارم: نقاشان معاصر امریکایی و گریز از فلسفه
گفتار پنجم: تداخل در بوم
گفتار ششم: مکاشفه
نتیجه گیری
فهرست منابع
فهرست تصاویر
عبارات کلیدی
مقدمه: در انجام هر کاری و تحقق بخشیدن به اهداف کم و بیش مشکلاتی پیش روی مجریان امر خواهد بود. مسلماً گستردگی کار موجب افزوده شدن بر میزان مسائل و متعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد. آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ و خطیر، علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر...
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیتعداد مشاهده: 394 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 78
حجم فایل: 48 کیلوبایت
مقدمه:
درانجام هر کاری و تحقق بخشیدن به اهداف کم و بیش مشکلاتی پیش روی مجریان امر خواهد بود. مسلماً گستردگی کارموجب افزوده شدن بر میزان مسائل و متعاقباٌ حجم مشکلا ت خواهد شد. آن چه که باید بیشتر به آن توجه نمود این است که در انجام کارهای بزرگ و خطیر، علی رغم اینکه وجود مشکلات اجتناب ناپذیر می نماید، کوچکترین مشکلات پیامدهایی را خواهند داشت که چون نوع کار ارزش بالایی دارد، این پیامدها نیز چشمگیرتر جلوه می نمایند. درواقع می توان گفت که اگر به ارزش کار توجه شود، مشکلات بزرگ درکارهای کوچک شاید قابل چشم پوشی باشند اما مشکلات کوچک درکارهای بزرگ و شایسته نباید نادیده گرفته شوند و با دیده غفلت از آنها گذشت. درک گذشته بشری به مانشان می دهد که پیشبرد کارها و تحقق اهداف همواره مستلزم سازماندهی امور می باشد. بر این اساس سازمانهای مختلف جهت تحقق اهداف مختلف به منصه ظهور می رسند. هدف توسعه و پیشرفت در هر جامعه مسلماٌ با ارزشترین هدف هر جامعه به حساب می آید وت حقق این هدف را باید سازمانهایی بر عهده گیرند. شاید بتوان گفت که مراکز علمی و پژوهشی و بخصوص دانشگاهها مهمترین مؤسساتی می باشند که می توانند بیشترین کمک را جهت محقق ساختن این هدف داشته باشند. اینکه جامعه تا چه اندازه ودرکدام زمینه ها بتواند پیشرفت وتوسعه یابد، دردرجه اول به عملکرد همین مؤسسات وابسته باز می گردد. به عبارتی می توان گفت هر اندازه زمینه لازم برای فعالیت مؤسسات علمی و پژوهشی بیشتر فراهم گردد، می توان عملکرد بهتری را از آنها انتظار داشت.
همان طور که اشاره شد هر اندازه نوع کار خطیر وب ا ارزشتر باشد وجود مشکلات حتی در سطح پایین، لطمات بیشتری خواهد داشت. حال با توجه به رسالت عظیم دانشگاهها باید دید که چه مشکلاتی پیش روی این مراکز وجود دارد.
فهرست مطالب:
مقدمه
هدف ارزشیابی
عوامل مورد ارزشیابی
توصیف نظام (برنامه)
سوالهای مورد ارزشیابی
طرح ارزشیابی وشیوه اجرای آن
ابزار اندازه گیری
روشهای گرد آوری داده ها
زمینه های آموزشی گروه
گروه علوم اجتماعی
گروه قرآن وعلوم حدیث (الهیات)
گروه معارف اسلامی
گروه زبان وادبیات فارسی
گروه آموزشی حسابداری
گروه علوم سیاسی
گروه علوم تربیتی، گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی
گروه چغرافیا وبرنامه ریزی شهری
گروه زبانهای خارجه
گروه معماری
مسائل و مشکلات مدیر گروههای آموزشی دانشگاه مازندران
مدیر گروه ادبیات فارسی
مدیر گروه معارف اسلامی
مدیر گروه جغرافیا
مدیر گروه تربیت بدنی
مدیر گروه معماری
مدیر گروه علوم اجتماعی
زمینه آموزشی گروه صنایع دستی
زمینه پژوهشی مدیرگروههای دانشگاه مازندران
گروه معارف اسلامی
گروه جغرافیا
گروه تربیت بدنی
گروه علوم اجتماعی
گروه علوم سیاسی
گروه صنایع دستی
گروه علوم سیاسی
گروه حسابداری
گروه جغرافیا
گروه علوم تربیتی
گروه معماری
گروه حقوق
گروه ادبیات فارسی
مسائل و مشکلات مالی
گروه صنایع دستی
گروه حسابداری
گروه زبانهای خارجه
گروه جغرافیا
گروه حقوق
گروه علوم اجتماعی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و کودکان مرزی 12-7 ساله در شهرستان ارومیه، چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه...
دسته بندی: کتاب » تربیتیتعداد مشاهده: 301 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 129
حجم فایل: 940 کیلوبایت
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه عزت نفس و سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی والدین کودکان عادی و والدین آموزش پذیر می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل سه نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه عزت نفس و پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه عزت نفس شامل سه مقیاس عملکرد تحصیلی و ارزیابی اجتماعی و ارزیابی ظاهری می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در والدین دانش آموزان مرزی بیشتر از دانش آموزان عادی است بدین معنی که والدین کودکان مرزی از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ عزت نفس بین والدین دانش آموزان عادی و مرزی مشاهده نشد و مشحص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین والدین دانش آموزان عادی بیشتر از والدین دانش آموزان مرزی می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و متغیرها
فصل دوم ادبیات و پیشنیه تحقیق
مبانی نظری و یافته های پژوهشی
عزت نفس در قرآن مجید
عزت نفس کلی
عزت نفس اجتماعی
عزت نفس تحصیلی
مولفه های عزت نفس
ماهیت عزت نفس
نظریات مرتبط با عزت نفس
سلامت روان
تعریف سلامت روانی
تعریف بهداشت روانی در فرهنگهای مختلف
اصول بهداشت روانی
خصوصیات افراد دارای سلامت روانی
عوامل موثر درتامین سلامت روانی
نقش خانواده درتامین سلامت روانی
نظریات مرتبط با سلامت روانی
بهزیستی روانشناختی
عقب ماندگی ذهنی
عقب ماندگی ذهنی آموزش پذیر
ویژگیهای کودک استثنایی
نیازهای والدین کودکان استثنایی
احساسات والدین کودکان استثنایی
پژوهشهای انجام شده در ارتباط با موضوع
فصل سوم فرایند پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
پرسشنامه بهزیستی روانشناختی
پرسشنامه عزت نفس
پرسشنامه سلامت روانی
روشهای تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم یافته های پژوهش
تجزیه و تحلیل داده ها
بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها
بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت
بررسی حجم نمونه به تفکیک سن
بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات
بررسی حجم نمونه به تفکیک نوع شغل
بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد
بررسی متغیرهای اصلی فرضیات تحقیق
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فرضیه ششم
فصل پنجم نتیجه گیری
خلاصه یافته های پژوهش
بحث و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادهای تحقیق
فهرست منابع و ماخذ
ضمائم
فهرست جداول
عبارات کلیدی