پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

ترجمه مقاله بررسی اثرات آگهی های تخفیف بر تصمیمات مصرف کنندگان برای خرید ؛ موضوع مطالعه : سوپر مارکت

دسته: مدیریت

حجم فایل: 2547 کیلوبایت

تعداد صفحه: 14

بررسی اثرات آگهی ‌های تخفیف بر تصمیمات مصرف‌کنندگان برای خرید؛

موضوع مطالعه: سوپر مارکت

Yildirim Yildirim *، Orcun Aydin b

*inönü University، İİBF، Malatya، 44280، Turkey

b Turkish Statistical Institute، Bursa، 16580، Turkey

چکیده

سوپر مارکت ها نزدیک‌ترین واحدها به مشتریان هستند از این رو بازاریابی و سیستم مؤثر اطلاعات بازاریابی نقشی فعال دارند. آن‌ها به سادگی می‌توانند تأثیر گذاشته و به طور برجسته تصمیمات مشتریان را هدایت کنند. مادامی که بازاریابی در این امر در حال کامیابی است، پر کاربردترین ابزار بازاریابی آگهی های فروشگاه تحت عنوان مقرون به صرفه بودن است. یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که بازاریابی ها با آن مواجه می‌شوند، مدیریت برای سود بردن از این قابلیت می‌باشد. در این مقاله ما اثر آگهی های سوپر مارکت را بر رفتارهای مشتریان به هنگام خرید مطالعه می‌کنیم. توجه و عکس العمل مشتریان در کنار هم طی خرید تحلیل شده است. نظرات مشتریان در مورد نوع آگهی و نحوه ارائه آن توسط فروشگاه نیز در نظر گرفته شده است. نوع و مقدار درآمد شخصی که به عنوان گروه‌های مختلف درآمدی در نظر گرفته شده‌اند امکان دارد به آگهی های فروشگاه ها به نحو متفاوتی عکس العمل نشان دهند. در این مطالعه ما تمرکز داریم بر این که چگونگی تهیه لیست خرید می‌تواند توسط آگهی های فروشگاه تغییر کند.

انحصاری انتشارات Elsevier، انتخاب و یا تجدید نظر متناظر تحت مسئولیت پروفسور دکتر Hüseyin Arasli

کلیدواژگان: فروشگاه های بزرگ، تخفیف های قیمتی، تشویقات، رفتارهای مصرف‌کننده

خرید

مطالب مرتبط

پروژه بررسی دستگاه اندازه گیری مختصات و کاربرد آن در فناوری نانو

مقدمه

امروزه ارقام حاصل از اندازه گیری به عناوین مختلف و بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کیفیت ارقام حاصله از اندازه گیری بطور مستقیم به اندازه گیری هایی بستگی دارد که از سیستم های اندازه گیری (ابزار دقیق) گرفته می شود. اندازه گیری فرایند مقایسه ای یک کمیت بین یک استاندارد تعریف شده و یک مقدار مجهول می باشد. در عصر شتاب در پیشرفت علمی، استاندارد خدمات، تولید و گسترش روشهای تولید، روشهای اندازه گیری نیز گسترش در خور توجهی نموده اند. روش های اندازه گیری سه بعدی یکی از مهمترین روش های اندازه گیری می باشند. دستگاه های اندازه گیری مختصات (CMM) برای اندازه گیری سه بعدی قطعات و یا هر چیزی که اندازه های آن با پارامترهایی مانند توازی، تعامد، زاویه، ابعاد و … در آن باید بصورت سه بعدی اندازه گیری شوند در صنایع مختلفی نظیر خودرو سازی، ماشین سازی، هوا فضا و مخصوصا علم نوین نانو کاربرد وسیعی دارند. در این مقاله سعی بر این است که درک صحیحی از عملکرد، تاریخچه، بخش های مختلف یک سی. ام. ام، شرایط محیطی و کالیبراسیون یک دستگاه سی. ام. ام و اصول استفاده از آنها در مقیاس نانو ارائه گردد.

خرید

مطالب مرتبط

خیام نیشابوری

مقدمه

می دانید که خیام عنصر خاصی است در ادبیات فارسی، خاصّ از این جهت که هم شاعر است. هم نیست. بیشتر عالم شناخته شده. در زمان خود به این عنوان معروف بوده است. گذشته از آن درست روشن نیست که چه تعداد رباعی گفته و یا اصلاً این رباعی های منسوب به او تا چه مقدار به او مربوطند. چنانکه می بینیم چند سوال و ابهام در برابر نامش هست.

نخست به عنوان عالم یعنی ریاضیدان، متفکر، فیلسوف و کسی که در ستاره شناسی کار می کرده معروف شده. ولی بعد موضوع شاعریش مطرح گردیده. می دانید که وی تا حدود صد سال پیش در ایران شاعر معروفی نبود. نام او به عنوان شاعر در میان بود، ولی کسی او را به عنوان یک گوینده صاحب دیوان به شمار نمی آورد. بیشتر شعر به سبک «خیامی» رواج داشت، که دیگران به تقلید او می سرودند. واقعیت آنست که شهرتش از زمانی بالا گرفت که فیتز جرالد انگلیسی تعدادی رباعی ها را به اسم او ترجمه کرد و انتشار داد و بعد از این، شهرت او از انگلستان شروع شد و به سراسر جهان سرایت کرد.

خرید

مطالب مرتبط

تحقیق حسابداری منطقی

دسته: حسابداری

حجم فایل: 224 کیلوبایت

تعداد صفحه: 170

هدف حسابداری چیست؟

در زمان تمدن های قدیمی که تاریخچه آن ها به هزاران سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد، فعالیت های اقتصادی بسیار ساده و در جهت امرار معاش بوده، تا به امروزکه روابط تجاری بسیارگسترده شده اند، کنترل حسابها و دخل و خرج و نوعی ثبت و نگهداری دفاتر وجود داشته است در ضمن عصرحاضر به عنوان عصر اطلاعات نامیده شده است، بنابر این کسانی در این عصر موفق هستند که به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند، امروز برای تصمیم گیری درهر امری و ازجمله اموراقتصادی نیازبه اطلاعات داریم وبدون داشتن اطلاعات کامل درمورد موضوع موردنظرتصمیم گیری صحیح بسیارمشکل خواهد بود. یکی ازاطلاعات موردنیازبرای فرایند تصمیم گیری های اقتصادی، اطلاعات مالی می باشدکه وظیفه تهیۀ آن برعهده سیستم حسابداری است. وجود اطلاعات مالی قابل اتکاء، لازمه بقای جامعه امروزین است، فرد سرمایه گذاری که تصمیم به خرید یا فروش سهام می گیرد، بانکداری که درمورد تایید یا رد تقاضای وام یک شرکت تصمیم می گیرد و دولت برای وصول مالیات بردرآمد نیاز به اطلاعات مالی دارندکه این اطلاعات توسط سیستم حسابداری تهیه می شود. بنابراین می توان مهمترین هدف حسابداری را تهیه و تأمین اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران وبستانکاران وسایراستفاده کنندگان ازاطلاعات مالی دانست، بطوری که این اطلاعات برای آنان مفید واقع شود و آنها بتوانند از این اطلاعات درتصمیم گیریهای اقتصادی خود استفاده کنند. همچنین ازاهداف دیگرحسابداری می توان به برقراری یک انضباط مالی در سازمانها اشاره کرد، چون بدون وجود یک سیستم حسابداری منسجم ممکن است در سازمان سوء استفاده از منابع مالی و ریخت و پاشهایی صورت بگیرد که برقراری یک سیستم حسابداری قوی احتمال روی دادن چنین مسائلی کم می شود. بنابراین ارائه اطلاعات حسابداری وگزارشگری مالی اگرخوب باشد، به جامعه کمک می کند تا منابع اقتصادی خود را به کارآمدترین شکل تخصیص دهد و از این منابع بهترین استفاده بعمل آید.

تعریف حسابداری:

امروزه حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی مطرح است که رویدادهای مالی یک سازمان را شناسایی و ثبت می کند،

و به آگاهی استفاده کنندگان از اطلاعات مالی می رساند. یا می توان حسابداری به صورت زیرتعریف کرد.

حسابداری عبارتست از دانش و فرایند تشخیص، جمع آوری، تجزیه و تحلیل اندازه گیری ثبت. طبقه ی وتلخیص اطلاعات مربوط به فعالیتها و رویدادهای دارای اثرمالی یک سازمان و گزارش آنها در قالب صورتهای مالی به افراد ذینفع.

بنابراین براساس تعریف بالا، سیستم حسابداری ابتدا باید انواع رویدادهای مالی که در یک سازمان، بسته به نوع فعالیت آن می تواند اتفاق بیافتد را شناسایی و تشخیص دهد. بعد باید اسناد و مدارک اولیه را درمورد رویدادهای اتفاق افتاده جمع آوری کند،

به عنوان مثال درمورد مبادلاتی مانندخرید و فروش کالا فاکتورهای خرید و فروش به عنوان اسناد و مدارک اولیه تلقی می شوند، در مورد تمامی رویدادهای مالی اسناد و مدارک اولیه وجود دارد که باید جمع آوری شوند، و بدون وجود اسناد و مدارک اولیه ثبت رویدادهای مالی امکان پذیر نخواهد بود و یا این که فاقد قابلیت تایید خواهد بود.

بعدازجمع آوری اسناد و مدارک اولیه، این اسناد و مدارک باید تجزیه و تحلیل شوند، در این تجزیه و تحلیل مشخص می شود که این رویداد مالی که در مورد آن اسناد و مدارک اولیه جمع آوری شده است بر روی چه حسابهایی تاثیر می گذارد.

در مرحله بعدی بعد از مشخص شدن حسابهایی که تحت تاثیر این رویداد مالی قرار می گیرند باید میزان تاثیر این رویداد بر حسابهای مشخص شده از نظر پولی اندازه گیری شود. در حسابداری فقط یک واحد و معیارسنجش وجود دارد، آن هم واحد پول رایج کشور (ریال) می باشد، و اگر رویدادی قابلیت سنجش به پول را نداشته باشد، شناسایی و ثبت و نخواهد شد. بعد از اندازه گیری میزان تاثیر یک رویداد از نظر پولی، به مرحله ثبت این رویداد مالی در دفاتر روزنامه کل می رسیم، تمامی رویدادهای مالی باید بطور روزانه در دفتر روزنامه که یکی از دفاتر رسمی حسابداری است ثبت شوند و رویدادهای ثبت شده در دفتر روزنامه، حداکثر هفته ای یکبار و در پایان هفته از دفتر روزنامه به دفتر کل منتقل می شوند. اطلاعات مالی باید طبقه بندی و خلاصه شوند (تلخیص)

خرید

مطالب مرتبط

ترجمه مقاله اهمیت مربوط به انواع توزیع براساس آنالیزهای عنصر مطلق برای برقرار ساختن فوندانسیون

دسته: زمین شناسی و نفت

حجم فایل: 1155 کیلوبایت

تعداد صفحه: 14

اهمیت مربوط به انواع توزیع براساس آنالیزهای عنصر مطلق برای برقرار ساختن فوندانسیون

خلاصه

ما اثرات مربوط به استفاده کردن از انواع مختلف توزیع های آماری (لگاریتمی، گاما، و بتا) را برای مشخص کردن محقق بودن مدل های یانگ در خاک ها در آنالیزهای مربوط به عنصر مطلق مربوط به برقرار ساختن فوندانسیون کم عمق را بررسی کردیم. ما از الاستیک خطی دو بعدی، کرنش صفحه ای، مدل عنصر مطلق با یک بنیان کردن رقمی براساس الاستیک خاک را مورد استفاده قرار دادیم. نسبت پویسن برای خاک به صورت ثابت در نظر گرفته شده است و مدل های یانگ با استفاده از حوزه های تصادفی و با مقادیر بی نهایت برای مقیاس فوندانسیونی مشخص شده اند. ما یک آنالیزها با حساسیت بالا را برای مقایسه کردن توزیع های محاسبه کردن پناهگاه ها در زمانی در نظر گرفته ایم که انواع مختلفی از توزیع های آماری برای مدل های یانگ، انواع ضریب های گوناگپونی برای مدل های یانگ و مقیاس های مختلفی از نوسان برای حوزه تصادفی مدل های یانگ در نظر گرفته شده است. تعداد زیادی از ادراک ها در شبیه سازی های مونت کارلو برای ارزیابی کردن اثرر مشخصات مربوط به توزیع های آماری تحت مطالعه در نظر گرفته شده اند. نتایج نشان دهنده انواعی از توزیع ها می باشد که برای مشخصات مربوط به حوزه تصادفی مدل های یانگ در نظر گرفته شده اند که می تواند دارای اثر معنی دار براساس نتایج استقرار در نظر گرفته شده باشد. به صورت خاصی، انواع مختلفی از توزیع ها برای مدل های یانگ در نظر گرفته شده اند که می توانند منجر به بیش از 600 درصد تفاوت براساس محاسبه کردن متوسط استقرارها برای مواردی با ضریب بالاتری از گوناگونی و مقیاس بزرگ تر نوسانی برای مدل های یانگ شوند. اثر مربوط به در نظر گرفتن انواع مختلفی از توزیع ها کاهش می یابد اما به صورت کامل محدود نمی گردد برای ضریب های کوچک تر تغییر مربوط به مدل های یانگ و برای مقادیر کوچک مقیاس نوسانی مدل های یانگ صدق می کند.

کلیدواژگان: عناصر مطلق استوکستیک- مونت کارلو- حوزه تصادفی- متغیر پذیری خاک- مقیاس نوسانی- ضریب گوناگونی

خرید

مطالب مرتبط