پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پلان معماری طبقه همکف ساختمان آپارتمان 4 طبقه روی پیلوت - 46

دسته: معماری

فرمت فایل: dwg

حجم فایل: 102 کیلوبایت

تعداد صفحه: 1

نام فایل: برش

فرمت: dwg: AutoCAD 2007 or higher

با توجه به اینکه نقشه کشی و طراحی ساختمان به دقت فراوان و دانش کامل نیاز دارد، داشتن نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامی است. فایل موجود توسط طراحان با تجربه رشته نقشه کشی معماری طراحی شده است. این فایل تمامی استانداردهای طراحی معماری و اصول نقشه کشی را دارا بوده و هیچگونه نقصی ندارد. همچنین این فایل تمامی استانداردهای طراحی در نرم افزار اتوکد را دارا بوده و برای الگو برداری برای دانشجویان رشته نقشه کشی معماری و مبحث اتوکد بسیار مناسب می باشد.

شایان ذکر است که این فایل توسط مهندسان طراح و ناظر بررسی شده و مشکلات آن برطرف شده است.

از مزایای دیگر این فایل، کم حجم بودن آن است، بنابرین می توانید پس از پرداخت وجه بلافاصله آن را در کمترین زمان ممکن دانلود نموده و از آن استفاده کنید.

این فایل به صورت فایل اتوکدی با فرمت. dwg بوده و کاملا قابل ویرایش است.

توجه کنید که این فایل فقط با برنامه اتوکد 2007 و نسخه های بالاتر از آن قابل اجراست.

قیمت: 5,000 تومان

خرید

مطالب مرتبط

پاورپوینت تهیه دارو با استفاده از زهر مار

دسته: علوم پزشکی

حجم فایل: 300 کیلوبایت

تعداد صفحه: 13

مارها انواع گوناگونی دارند که از این بین تنها تعداد معدودی سمی و خطرناک هستند. به یاد داشته باشید که حتی مارهای سمی نیز تنها برای دفاع از خود یا به قصد شکار از نیش و سم خود استفاده می کنند. *مارهای سمی به گروه بزرگ تقسیم می شوند: 1- خانواده ی مارهای مرجانی شامل مار مرجانی، کبری، ماهبا و غیره2- خانواده ی افعی ها از جمله افعی، مارزنگی و غیره

نکات کلی و مشخصه های بارز برای شناخت و تشخیص دادن مارهای سمی و مارهای غیر سمیمارهای سمی حفره بین چشم و بینی دارند (حفره حسگر گرما) اما مارهای غیر سمی حفره بین چشم و بینی ندارند.

نکته:

استفاده از کمپرس سرد در مار گزیدگی ممنوع است.

فواید زهر مار

چگونگی کنترلMSو سرطان با استفاده از سم مار

هر گرم زهر خشک مار معادل 680 بشکه نفت ارزآوری دارد

محققان موسسه واکسن و سرم سازی رازی موفق به استخراج ترکیبی از زهر مار و عقرب با نام «ICD» شده اند که رشد سلول های سرطانی را به میزان 20 درصد متوقف کرده و موجب مرگ طبیعی این سلول ها شده است.

این ماده در واقع توده سرطانی بدخیم را به خوش خیم تبدیل کرده است. دکتر عباس زارع میرک آبادی رئیس بخش جانوران سمی و تهیه پادزهر موسسه رازی، با اعلام این خبر به خراسان می گوید: در حال حاضر این آزمایش ها روی موش های مبتلا به سرطان ادامه دارد و تبدیل این دارو به میکروکپسول نیز به زودی انجام خواهد شد.

وی می افزاید: پادزهرهای تولید شده توسط محققان ایرانی از نظر کیفیت، کمیت و تنوع حرف اول را در منطقه خاورمیانه می زند و قادر به رقابت با کشورهای صاحب نام غربی در این زمینه است. دکتر زارع می گوید: سالانه 85هزار آمپول محتوی پادزهر مار و عقرب برای داخل و ٧ تا 10 هزار آمپول برای صادرات تهیه می شود که هر آمپول محتوی 10 سی سی پادزهر باقیمت 52 دلار صادر می شود ولی قیمت جهانی آن 40 دلار است. به عبارتی هر10 سی سی پادزهر مار ساخت متخصصان ایرانی حدود 70 لیتر نفت، ارزآوری دارد. در واقع از هر یک گرم سم خشک مار، حدود یک هزار و 500 ویال آمپول پادزهر تولید می شود (هرویال معادل 10 سی سی است..)

خرید

مطالب مرتبط

ترجمه مقاله انتشار ابتکار نسل های متوالی با دینامیک سیستم

دسته: برق

حجم فایل: 968 کیلوبایت

تعداد صفحه: 17

انتشار ابتکار نسل‌های متوالی با دینامیک سیستم

مطالعه تجربی شرکت Nike Golf+ نسخه انگلیسی2013

An innovation diffusion of successive generations by system dynamics:

An empirical study of Nike Golf Company

چکیده

بیشتر مدل‌های چندنسله، پتانسیل بازارِ به طور یکنواخت افزایشیِ نسل بعد را با توسعه کاربردهایی برای محصول، بررسی می‌کنند و در کنار این، متغیرهای بازاریابی صنفی و محیط رقابتی در نظر گرفته نمی‌شود. با این حال، محصول جدیدی که معرفی می‌شود در خلاء نیست و به علت دیگر عوامل تاثیرگذار، پتانسیل به احتمال زیاد پویا (دینامیک) است. علاوه بر این، آن‌ها تمایل دارند تا پیش‌بینی‌ها را از طریق برونیابی تمایلی هدایت کنند که به طور معمول از موارد شدید چشم‌پوشی می‌کند. این مطالعه یک مدل انتشار چندنسله یکپارچه را بر اساس دینامیک سیستم بنا می‌کند، که پتانسیل بازار پویا را با یک رابطه رقابت‌آمیز بین نسل‌ها و محصولات در نظر می‌گیرد. همچنین، این مطالعه نحوه به کارگیری قیمت به عنوان یک متغیر مستقل را بررسی می‌کند. برای تایید مدل ارائه شده، یک مطالعه تجربی، کلوب‌های گلف Nike SQ SUMO و Nike SQ SUMO 5000 بررسی می‌شود، که در آن‌‌ چرخه‌های حیات محصولاتشان بیشتر موارد شدید را پوشش می‌دهد، رکود بزرگ در 2008 و 2009. در نتیجه، این مدل با دریافت دلایل پویایی صنعت، پیش‌بینی بهتری را فراهم می‌کند. بنابراین، می‌تواند از گسترش ظرفیت غیرضروری در ماه می سال 2007، آگوست 2008 و می 2009 اجتناب کند، با اینکه دوره‌های پیک وجود دارد و می‌تواند در دسامبر 2007 و 2008 برای تعطیلات کریسمس ظرفیت بیشتری را فراهم کند.

کلیدواژگان: مدل های انتشار، نسل چند، پتانسیل بازار پویا، قیمت، پویایی سیستم، پیش بینی، ابداع

مقدمه

در طی بازار پویا، فناوری‌های جدید به تدریج جایگزین فناوری‌های قبلی می‌شوند و فاصله زمانی بین چند نسل متوالی به طور چشمگیری کاهش یافته است. در مورد تلویزیون، CRT با LCD جایگزین شده است. حافظه با دسترسی موقت پویا (DRAM) از 4 k به 16 k، 64 k، 256 k، 1 M، 4 M و اکنون 8 M رسیده است. برای یک شرکت بسیار مهم و حیاتی است که محصولات خود را مدام نو کند تا در بازار ورشکسته نشود. از این رو، فرایند انتشار پذیرش محصول جدید به یک مساله بغرنج تبدیل شده است، که تحت تاثیر چند عامل قرار دارد، منجمله ساختار بازار، فعالیت‌های ارتقا، جایگزینی و مشارکت دانش فنی و غیره. از این منظر، پیش‌بینی کل فروش در تعداد فعلی خرید و بدون ذکر پیش‌بینی فرایند تعویض بین محصولات تحت توسعه، دشوار است. با این حال، تجارت باید به ناچار چشم‌اندازهای قابل اطمینانی به عنوان اساس تصمیم‌گیری فراهم کند، به خصوص زمانی که یک محصول جدید در شرف معرفی است.

خرید

مطالب مرتبط

بازشناسی دسترسی به تکنولوژی آموزشی در نظام آموزشی ایران (ترجمه)

چکیده

تکنولوژی آموزشی، یکی از عناصر اصلی و مهم در نظام های آموزشی است که از یک طرف باعث افزایش کیفیت آموزش از طرف دیگر منجر به کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد نظام های آموزشی و آموزش و پرورش است که در بعضی از موارد در آموزش های تخصصی، هزینه ها را نصف تقلیل داد. از اواسط قرن بیستم با اختراع رایانه، سیطره تکنولوژی بر صنعت، خدمات، کشاورزی و تمام اضلاع زندگی بشری هویدا شد. از فناوری آموزشی و اطلاعاتی برای فراگیری دانش و مهارت به عنصری ضروری در نظام های آموزشی سراسر دنیا تبدیل شده است و با به کارگیری فناوری های آموزشی به نیازهای جامعه علمی پاسخ داده می شود. در این پزوهش ضمن بررسی رویکردهای موجود و نقش فناوری در آموزش و اثرات مثبت و مفید آن به تحلیل، مولفه های آشنایی، کمیت، کیفیت و سهولت می پردازیم. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی است. نمونه آماری انتخابی از بین معلمان و خبرگان تکنولوژی آموزشی است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دسترسی به فناوری و رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادار مثبت وجود دارد. بین مولفه های آشنایی و کاربرد فناوری نیز رابطه معناداری وجود دارد. این مسئله در مورد کیفیت و کمیت فناوری و به روز بودن فناوری و میزان رضایت و موفقیت معلمان رابطه معنادری وجود دارد.

واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات، دسترسی، تکنولوژی آموزشی، کمیت و کیفیت، فناوری و اقتصاد

عصر کنونی، به عنوان عصر اطلاعات و یا دانایی نام گرفته است. در این عصر، فناوری اطلاعات به عنوان یک راهبرد و طرز تفکر جدید شناخته می شود. اطلاعاتی شدن جوامع پدیده ای است که بر تمام اضلاع و ابعاد زندگی اجتماعی، سازمانی و انسانی تاثیر عمیقی گذاشته است. یکی از مواردی که از این پدیده تاثیر دیده است، نظام آموزشی است. این تغییر باعث شده است تا مدل جدید توسعه مبتنی بر دانایی محوری جوامع ایجاد گردد. در این مدل نقش و جایگاه آموزش و نظام های آموزشی به عنوان یکی از ارکان هدایت کننده جریان گرایش به سمت دانش مداری و توسعه علم و اندیشه غیرقابل چشم پوشی است. نظام های آموزشی پیش رو در دنیای متلاطم هزاره سوم و در عصر تغییر نیازمند بازسازی مداوم کیفیت هستند تا خود را توانا و قدرتمند نمایش دهند. امروزه به قول شپرد «نظام آموزشی توانا انسان های فردا را تحویل جامعه می دهد و صرفاً نگهداشت منابع انسانی یا تولید آدم های معاصر نیست» (شپرد، ترجمه آرام، 1378). برای قوی کردن و توانا ساختن نظام های آموزشی نیازمند این هستیم تا از فناوری های آموزشی در تدریس استفاده گردد. این امر موجب شده است تا کم کم مدارس و نظام های آموزشی به سمت مجهز شدن به ابزار الکترونیک حرکت می کنند و اصطلاحاتی جدیدی تحت عنوان دیوارهای سنخگو، مدارس گویا، سلف سرویس دانش و کتابخانه بدون دیوار زاییده این ابزار است.

خرید

مطالب مرتبط

مقاله استانداردهای ساختمان کتابخانه

عوامل مؤثر در برنامه ریزی

دگرگون پذیری

گزینش جا و دسترسی

همکاری با سایر مؤسسات فرهنگی، آموزشی، تفریحی

نمای کتابخانه

استانداردها

بخش امانت بزرگسالان

بخش مرجع بزرگسالان

فضای مورد نیاز در بخش مرجع با قفسه باز

فضای مورد نیاز برای مراجعین

فضای مورد نیاز برای نگهداری و مراجعه به نشریات ادواری

رسانه ها و وسایل دید و شنودی

نگهداری رسانه های دید و شنودی

نگهداری وسایل دید و شنودی

استفاده از رسانه ها و وسایل دید و شنودی

کتابخانه کودکان

بخش امانت

فضای ویژه مطالعه

بخش ویژه دیگر فعالیتها محل نمایشگاه

مخزن کتاب

دفتر و اطاق کار کارمندان

دستشوئی، توالت، آبدارخانه، رخت کن ویژه کارمندان

فضای آیند و روند

دیگر قسمتها

مخارج کتابخانه عمومی

کتابخانه

مراجعه کنندگان به کتابخانه

مجموعه مواد کتابخانه

نحوه سازماندهی مواد

واحد خدمات عمومی

بخش فضاهای قرائت و نگهداری مواد

واحد خدمات فنی

واحد خدمات اداری

ضوابط طراحی فضاهای آموزشی

فضاهای آموزش نظری

ضوابط طراحی فضاهای آموزشی عملی

آتلیه های طراحی و رسم فنی

کارگاه ها

کارگاه شناخت مواد و مصالح

کارگاه حجم سازی

کارگاه های قلم زنی و میناکاری

کارگاه کاغذ سازی

کارگاه های سفال و سرامیک

کارگاه چرخکاری

کارگاه لعاب و کوره

آزمایشگاه لعاب و کوره

کارگاه های سنگ و شیشه

کارگاه چرم و پوست

کارگاه های مرمت و نگهداری آثار هنری

کارگاه ها و آزمایشگاه های حفاظت و مرمت

کارگاه عکاسی

الف لابراتوار چاپ و ظهور سیاه و سفید

ب سالن نورپردازی

اتاق کامپیوتر

کارگاه طراحی نقوش و خوشنویسی

ضوابط طراحی فضاهای کمک آموزشی

تعیین خطوط دید

طرز چیدن صندلی ها

صحنه نمایش

اتاق پروژکسیون

اتاق های پشت صحنه

فضای انتظار

سرویس های بهداشتی

نمایشگاه و سالن قضاوت

مطالعات اجتماعی

معیارها و ضوابط در طرح ریزی کالبدی شهر جدید پرند

بررسی سایه و نقش آن در طراحی فضاهای شهری

زاویه تابش خورشید و تأثیر آن در طراحی فضاهای شهری

اصول و مبانی طراحی محیط مسکونی و بررسی استقرار و جهت بهینه آن در رابطه با خصوصیات اقلیمی

فرهنگسرای ارسبان

فرهنگسرای شفق

فرهنگسرای بهمن

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای اندیشه

سخن طراح

مرکز فرهنگی نیشی نان

مرکز فرهنگی تی جی با او

مرکز فرهنگی کمیل

مرکز فرهنگی بوعلی

مرکز فرهنگی زعفرانیه

مرکز فرهنگی ایران و ژاپن

واحد مسکونی محله ناحیه و شهر

تفکیک اراضی تجاری

ساختمان های تجاری

ساختمانهای آموزشی، آموزش عالی و درمانی

خرید

مطالب مرتبط