پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

تاثیر فاکتورهای داخلی و خارجی بر روی نوآوری محصول شرکت

عنوان انگلیسی مقاله: The effect of external and internal factors on firms product innovations

عنوان فارسی مقاله: تاثیر فاکتورهای داخلی و خارجی بر روی نوآوری محصول شرکت

طبقه بندی: مدیریت

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25

چکیده

در این مقاله، به بررسی تاثیر فاکتورهای داخلی و خارجی شرکت در مورد تازگی نوآوری محصول و اینکه چگونه این تاثیرها در صنایع مختلف، متفاوت می باشد، می پردازیم. ما سه مدل اقتصاد سنجی را برای تعیین تاثیرات مجزای هر یک از این فاکتور ها، قابلیت تفسیر مشترک و تاثیرات تعامل در میان آن ها، مورد بررسی قرار می دهیم. این تحلیل ها بر مبنای 6094 نمونه ازشرکت های تولیدی می باشد، که حاصل بررسی نوآوری فناوری سال 2000 کشور اسپانیا می باشد. نتایج نشان می دهد که قابلیت فناوری شرکت، که از تحقیق و توسعه داخلی حاصل شده، به عنوان عوامل تعیین کننده اصلی نوآوری در محصول می باشد. آن ها همچنین بیان می کنند که حضور سطح بالای چنین رقابتی، فرصت های فناوری حاصل شده از عوامل غیر صنعتی به عنوان عامل تعیین کننده نوآوری، دارای اهمیت کمتری می باشند. ما نشان دادیم که وامل تعیین کننده نوآوری متفاوت بوده و بستگی به بخش های صنعتی و میزان نو بودن محصولات تولید شده دارد.

مقدمه


مشخص کردن عوامل تعیین کننده نوآوری فناوری در شرکت ها به یک موضوع جالبی در تحقیقات تجربی در زمینه نوآوری می باشد. این موارد کلا از نقطه نظر جنبه اقتصاد صنعتی و جنبه مدیریت اقتصاد ی مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی ها در حوزه اقتصاد صنعتی از این فرضیه شروع شده است که سطح نوآوری در شرکت می تواند به صورت ویژگی های ساختاری یک صنعت توضیح داده شود. و این موارد نیز امکان پذیر می باشد تا قابلیت الگوی کلی از تغییرات فناوری مربوط به صنایع خاص را مد نظر قرار داده یا به صورت کلی این موارد را کنار بگذاریم. این موارد شامل بررسی تاثیر ویژگی های یک صنعت مانند فرصت های موجود در بازار، مناسب بودن شرایط و ... می باشد. تمرکز خاصی نیز بر روی اندازه و ساختار شرکت به عنوان عوامل تعیین کننده در نظر گرفته شده است. نتایج چنین مطالعاتی به صورت مبهم می باشد. بعضی افراد نیز فرضیه های سنتی را که باعث ارتباط خاص بازار و اندازه شرکت هایی با عملکرد نوآوری مناسب هستند، معتبر می دانند. ولی دیگران مخالف چنین مواردی می باشند.

خرید

تحلیل ریسک و روش ارزیابی در محل کار (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: Risk analysis and assessment methodologies in the work sites

عنوان فارسی مقاله: تحلیل ریسک و روش های ارزیابی در محل کار

طبقه بندی: مدیریت

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 35

چکیده

هدف این مطالعه تعیین و بررسی، تجزیه و تحلیل و شرح، دسته بندی و طبقه بندی تجزیه و تحلیل ریسک های اصلی و تکنیک ها و روش های ارزیابی ریسک از طریق مرور تحقیقات علمی می باشد. این مقاله متشکل از دو بخش می باشد: a) بررسی، ارائه و شرح روش های اصلی ارزیابی ریسک و b) تجزیه و تحلیل اماری، دسته بندی، و بررسی تطبیقی مقالات علمی مشابه منتشر شده توسط مقالات علمی Elsevier B.V که دهه 2000-2009 را تحت پوشش قرار می دهد. بررسی تحقیقات علمی پیشین نشان داده است که تجزیه و تحلیل ریسک و تکنیک های ارزیابی به سه دسته اصلی طبقه بندی می شوند: a) کیفی b) کمّی c) تکنیک های پیوندی (کیفی، کمّی، نیمه کمی). تکنیک کیفی بر مبنای فرایند تخمین تحلیلی و اطمینان از توانایی مهندسان و مدیران می باشد. بر طبق به تکنیک کمی، ریسکی بر مبنای کمیّت مد نظر قرار می گیرد که می تواند توسط روابط ریاضی تخمین زده شده و به کمک داده های تصادفی ثبت شده در محل کار، بیان شود. تکنیک های پیوندی، تکنیک های پیوندی، پیچیدگی زیادی را به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان ایجاد کرده که از پراکندگی گسترده آن ها جلوگیری می کند. تحلیل های آماری نشان می دهد که روش های کمی فراوانی نسبی بیشتری (65.63%) را ایجاد کرده در حالی که روش های کیفی فرواوانی کمتری را (27.68%) ایجاد می کنند. علاوه بر این، روش های پیوندی دائما در سطح بسیار پایینی در طی دوره پردازش کامل، قرار می گیرند.

خرید

استفاده از امکان Replace all در Microsoft Office Word 2007، 2010 and 2013

استفاده از امکان Replace all در Microsoft Office Word 2007

کلمات کلیدی: ترفندهایی از ورد، ترفندهایی از word، تغییر یک کلمه به صورت گروهی در word، استفاده از امکان Replace در word، جایگزینی گروهی واژگان در ورد

یکی از جالب‌ترین امکانات word، پنجرۀ Replace است. با این امکان قادر خواهید بود در یک متن مثلاً 100 صفحه‌ای به صورت یکجا، یک کلمه را که بارها در متن تکرار شده است تغییر داده و یا ویرایش کنید. هر چند که بسیاری از افراد از این امکان استفاده می‌کنند، ولی تعداد معدودی هستند که به درستی از آن بهره می‌برند. با خواندن این مقاله می‌توانید از این امکان لذت ببرید.

ممکن است که استفاده از امکان Replace بسیار ساده باشد، ولی در عین ساده بودن، یکسری از ترفندها را نیاز دارید. به عنوان مثال وقتی شما قصد دارید کلمۀ "مکان" را در متن به کلمۀ "محل" تبدیل کنید، اگر از این ترفندها استفاده نکنید، کلماتی که در متن ترتیب "م.ک.ا.ن" را دارند نیز دچار تغییر می‌شوند؛ مثلاً "امکانات" نیز به "امحلات" تبدیل می‌شود، برای پیش نیامدن این‌چنین اشکالاتی باید از راهکار زیر استفاده کرد.

ابتدا با استفاده از دستور Ctrl+H پنجرۀ Replace را اجرا کنید. اگر مایل به استفاده از این دستور نیستید، تصویر را مشاهده نمایید.



با اجرای دستور Ctrl+H، با پنجره‌ای همانند تصویر زیر روبرو می‌شوید.



با کلیک بر روی کلید مشخص شده در تصویر، گزینه‌های پیشرفته را نمایان کنید (همانند تصویر زیر).



حال کلمه‌ای که قرار است ویرایش شود در قسمت بالا (در اینجا، مکان) و کلمه‌ای را که جایگزین آن می‌شود در قسمت پایین (در اینجا، محل) بنویسید.

با تیک زدن گزینۀ مشخص شده در تصویر (Find whole words only، یعنی فقط کلمات کامل را بیاب) از اشتباه شدن کلماتی که دارای همان ترتیب حروف هستند (در اینجا امکانات)، جلوگیری کنید.

پس از نوشتن کلمات و تیک زدن گزینۀ Find whole words only بر روی کلید Replace All کلید نمایید.

لطفاً پس از مطالعه این مطلب، نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

سیستم اطلاعاتی در مدیریت عملکرد کسب و کار: زنجیره مربوط به عرضه

عنوان انگلیسی مقاله: Information system in managing business operations
عنوان فارسی مقاله: سیستم اطلاعاتی در مدیریت عملکرد کسب و کار: زنجیره مربوط به عرضه
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 25

چکیده
کسب و کار همواره در رابطه با زنجیره عرضه می باشد. یعنی شرکت ها مواد خام، اجزا و ملزومات که برای ایجاد محصولات و خدمات خود به کار می برند، خریداری کرده و اان ها را به مجموعه مشتریانی که محصولاتشان را خریداری می کنند، تحویل می دهند. چیزی که جدید می باشد این است که سرعتی که کالاها و خدمات از زنجیر های مربوط به عرضه عبور می کنند به طور قابل توجهی افزایش یافته است زیرا پیشرفت در زمینه کامپیوتر و ارتباطات سرعت تبادل اطلاعات را بیشتر می کرده است. اگرچه یک شرکت تنها ارائه کنندگان و خریداران مستقیم خود را می بیند همان طور که در شکل 1 نشان داده شده است مجموعه خریداران و مشتریان بسیار پیچیده هستند. مثلا کارخانه ها تقریبا تمام اجزای مربوط به ماشین را از فرد دیگری به دست می آورند اگرچه بیشتر این اجزا توسط متخصصان کارخانه ساخته می شود. کارخانه ذکرشده در این مورد در واقع یک مونتاژ کننده می باشد. فروشنده های (در، باتری، آینه، موتور و صدها قطعه دیگر) در عوض این قطعات را که از طریق دلالان خود خریداری کرده اند جمع آوری کرده آن ها را به مردمی که به دنبال چنین قطعاتی می باشند بر می گردانند. اگر شرکتی تولید کننده محصولات مشتری خود باشد آن مستقیما به خریداران نهایی فروخته می شود یا این کالاها ممکن است از زنجیره های توزیع گذر کرده که خود شامل مراحل چندگانه توزیع و بازفروش می باشد. برای معاملات مربوط به تجاری- بازرگانی این فروش ها ممکن است از طریق نیروهای فروش، واسطه ها مانند دلالان یا از طریق اینترنت هدایت گردد. به عبارت دیگر زنجیره عرضه از فروشنده به مشتری گسترش می یابد.

خرید

تحلیل استراتژیک مدیریت منابع انسانی در ایران (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: An analysis of strategic human resource management in Iran
عنوان فارسی مقاله: تحلیل استراتژیک مدیریت منابع انسانی در ایران
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13

چکیده
پیامدهای استراتژیکی مدیریت منابع انسانی (SHRM) در بخش های مختلف جهان در تحقیقات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. عمق اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) منجر به بهره وری سازمان ها می گردد. تحقیق کنونی بررسی مفهومی در مورد پیامدهای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در ایران است. شرایط و عناصری که در اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در این کشور شرکت دارند به توجه بیشتری نیاز دارند. این مقاله در جستجوی عواملی است که بر اجرای مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) در ایران تاثیر گذار هستند. برای توضیح، این تحقیق به فرهنگ در سطح ملی می پردازد که بر سبک مدیریت ی در سازمان ها تاثیر می گذارد. این مقاله همچنین به بررسی فقدان مدیر مناسب به عنوان مانعی در مسیر مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) می پردازد. طرز تفکر مدیران و مداخله فرهنگی باعث جلوگیری از جذب نیروی کار مستعد و قرار دادن آنها در مسیر پیشرفت سازمان می گردد.

مقدمه
حوزه مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت منابع انسانی استراتژیک (SHRM) به تعالی قابل توجهی در طول دو دهه گذشته رسیده که از این تعالی لذت می برد هم به صورت علمی و هم عملی. رشد موازی در هر دو بخش تحقیقات موجود و علاقه در میان مدیرانی که در این زمینه فعالیت می کنند موارد قابل توجهی را در میان آزمایشات به وجود آورده که مدیران یا از آن آگاهی ندارند یا به سادگی علاقمند به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی در این زمینه نمی باشند. همزمان با آغاز بلوغ و پیشرفت استراتژی HR زمان آن فرا رسیده که مشخص کنیم حوزه تحقیق و تمرینات مدیریت ی به کجا رسیده است. اگرچه با گذشت نزدیک به دو دهه از پیشرفت علمی، این حوزه به طور آشکاری تاثیر خود را در آینده نشان خواهد داد. در تحقیق مربوط به مطالعات جهانی که سازمان هایی را نشان می دهد که می توانند فواید رقابتی بیشتری را به وجود بیاورند و در بازار سهم بیشتری داشته باشند.

خرید