پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

استفاده از امکان Replace all در Microsoft Office Word 2007، 2010 and 2013

استفاده از امکان Replace all در Microsoft Office Word 2007

کلمات کلیدی: ترفندهایی از ورد، ترفندهایی از word، تغییر یک کلمه به صورت گروهی در word، استفاده از امکان Replace در word، جایگزینی گروهی واژگان در ورد

یکی از جالب‌ترین امکانات word، پنجرۀ Replace است. با این امکان قادر خواهید بود در یک متن مثلاً 100 صفحه‌ای به صورت یکجا، یک کلمه را که بارها در متن تکرار شده است تغییر داده و یا ویرایش کنید. هر چند که بسیاری از افراد از این امکان استفاده می‌کنند، ولی تعداد معدودی هستند که به درستی از آن بهره می‌برند. با خواندن این مقاله می‌توانید از این امکان لذت ببرید.

ممکن است که استفاده از امکان Replace بسیار ساده باشد، ولی در عین ساده بودن، یکسری از ترفندها را نیاز دارید. به عنوان مثال وقتی شما قصد دارید کلمۀ "مکان" را در متن به کلمۀ "محل" تبدیل کنید، اگر از این ترفندها استفاده نکنید، کلماتی که در متن ترتیب "م.ک.ا.ن" را دارند نیز دچار تغییر می‌شوند؛ مثلاً "امکانات" نیز به "امحلات" تبدیل می‌شود، برای پیش نیامدن این‌چنین اشکالاتی باید از راهکار زیر استفاده کرد.

ابتدا با استفاده از دستور Ctrl+H پنجرۀ Replace را اجرا کنید. اگر مایل به استفاده از این دستور نیستید، تصویر را مشاهده نمایید.



با اجرای دستور Ctrl+H، با پنجره‌ای همانند تصویر زیر روبرو می‌شوید.



با کلیک بر روی کلید مشخص شده در تصویر، گزینه‌های پیشرفته را نمایان کنید (همانند تصویر زیر).



حال کلمه‌ای که قرار است ویرایش شود در قسمت بالا (در اینجا، مکان) و کلمه‌ای را که جایگزین آن می‌شود در قسمت پایین (در اینجا، محل) بنویسید.

با تیک زدن گزینۀ مشخص شده در تصویر (Find whole words only، یعنی فقط کلمات کامل را بیاب) از اشتباه شدن کلماتی که دارای همان ترتیب حروف هستند (در اینجا امکانات)، جلوگیری کنید.

پس از نوشتن کلمات و تیک زدن گزینۀ Find whole words only بر روی کلید Replace All کلید نمایید.

لطفاً پس از مطالعه این مطلب، نظر خود را با ما درمیان بگذارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد