بودجه ها اندازه ای از کارایی مالی را فراهم می سازند که موسسه عمومی یا یک شرکت امیدوار است تا از فعالیت هایش به دست آورد. به وسیله برنامه ریزی فعالیت های آن ها، مدیران امیدوار برای مشارکت کردن بالقوه مسائل می شوند و به وسیله روشی مسائل می توانند قابل حل گردند. معرفی کردن کارایی براساس بودجه بندی تغییرات را تعیین می کند و همچنین در مدیریت کردن بودجه مورد استفاده قرار می گیرد که نشان دهنده تغییر عمیق مانند کل بخش عمومی و یا دولتی از نظر فرهنگی و ذهنی می باشد. این تغییر عمده در بیشتر کشورها باید به وسیله روش های سیستماتیک در کار موجود دولتی به صورت ساختار سازمانی قانونی از موسسات دولتی و منابع انسانی مورد حمایت قرار بگیرد.
مطالعه سیاست های اصلی و فعالیت های بودجه بندی را در مقابل بودجه بندی برای کارایی قابل تحمل و بحث های مکانیسم های جدید برای تخصیص دادن بسیار موثر منابع مربوط به بودجه و کنترل را نشان می دهد که نیازمند رسیدن به دستورات جدید گسترش یافته بخش عمومی برای فراهم ساختن ارتقا قابل تحمل و استراتژیک می باشد.
از این لحظه آن ها متولد می گردند در نیمه اول قرن بیستم، بودجه ها ابزار بسیار مشهوری برای اندازه گیری کردن کارایی اقتصادی هستند. مانند همه ابزارهای مدیریتی ظاهر شده از ابتدا، برنامه ریزی دوگانه بودجه بندی براساس پایداری محیطی می باشد و شامل بهینه کردن جریان داخلی می باشد. بنابراین ما می توانیم بگوییم که در یک محیط قابل پیش بینی اجازه بهینه ساختن بودجه بندی، پیش بینی کردن بهبودها و ساده ساختن منابع داخلی مربوط به مکانیسم های تخصیص داده شده، داده می شود.
توموگرافی امواج سطحی با استفاده از اساس سرعت امواج مابین 4-1 دوره بوده وبین 160-50 می باشد.. پروتکل ما 250 کیلومتر ورزولوشن عمودی از50 کیلومتر به عمق 300کیلومتر در گوشته است. مدل جدید ما. PM-V2-2012 بوده و مقدار 106 *3 لرزه ثبت شده است که موافق با پروتکل مدل قبلی است این است که با نخمین دما از مدل های ورقه اقیانوسی و با فشار و برآورد درجه حرارت از ترکیب مواد معدنی گارنت پریدوتیت مقدار SV(P,T) براساس مشاهدات ژئو فیزیکی محاسبه شد. اینها در مرحله بعد مورد استفاده به منظور برآورد مدل برشی و مشتقات آن با توجه به دماو فشار مورد استفاده قرار خواهد گرفت که باید با آزمایشهای آزمایشگاهی به یک توافق منطقی برسد. در درجه حرارت بالا یک آرامش رخ می دهد. که باعث موج برشی وبه فرکانس بستگی دارد. این رفتار عامل یک ویسکوزیته برای بدست آوردن زمان آرامش ماکسول است که این رفتار آرام از یک بعد فرکانسی شرح داده شده است که بستگی به انرژی فعال سازیE و مقدار حجم V دارد و مقادیر آنها از مدل ها ژئوفیزیکی در آزمایشهای آزمایشگاهی در درجه خحرارت بالا توافق دارد. در نتیجه این مدل برای تعیی ضخامت لایه لیتوسفر در موج برشی ایجاد شده از تغییرات سرعتی استفاده می شود. این پروتکل دو عامل را با توجه به مدل های قبلی بهبود داده است وبه وضوح حل لیتوسفر ضخیم را در زیر کمربند درونی فعال که در حال حاضر کوتاه است را نشان می دهد. همین عبارت اجازه می دهد که مقدار روابط کاهندگی موج برشی و ویسکوزیته آن برآورد شود.
توموگرافی امواج سطحی، درجه حرارت گوشته، ضخامت لایه لیتوسفر، روابط کاهندگی موج برشی و ویسکوزیته گوشته.
ارتباط سرعت موج برشی در مقابل افزایش کاهندگی کاهش کی یابد و کاهش ویسکوزیته در گوشته فوقانی زمین تقریبا در 90 سال گذشته شناخته شده است.(گوتنبرگ 1950.ص76) این اثرات در آستونسفر بیشتر آشکار می باشد که در آن درجه حرارت گوشته به درجه حرارت ذوب می رسد. شکل 1-A یک حالت ثابت ژئوترم را نشان می دهد. لایه نزدیک به سطح که در آن گرما از طریق هدایت منتقل می شود به عنوان یک لایه مرزی مکانیکی شناخته شده است(MBL) این است که توسط یک فاصله در لایه مرزی حرارتی (TBL) بخشی از حرارت به صورت هم رفتی از گوشته فوقانی منتقل می شود. در اعماق بیشتر گرادیان دما در ایزونتروپیک همرفتی است. بدون ناپیوستگی در عردو درجه حرارت شیب می تواند در هر نقطه رخ دهد.
این مقاله اثرات تزریق کردن سیگنال های اضافی به درون موتور القایی به منظور کنترل سرعت را بررسی می نماید. مدل جدید اشباع، قادر خواهد بود که تعامل بین سیگنالهای اضافی و اشباع هسته موتور که بر روی شار تولید کنندۀ گشتاور تاثیر دارند، را بیان نماید. در ابتدا ضریب اشباع متغیر به منظور مدل کردن سطح اشباع متغیر که به واسطه اشباع ایجاد شده است را بیان می کند. یک سیگنال ولتاژ متعادل نیز به تغذیه معمولی اضافه شده است تا اثرات چنین سیگنالهای اضافی بر موتور القایی اشباع شده بررسی گردد. نتایج شبیه سازی چنین مدلی در حالات بدون بار و بار کامل به همراه اندازه گیریهای آزمایشگاهی ارائه شده است.
تزریق مولفه های سیگنال () فرکانس بالا به فرمان جریانی یک اینورتر مدولاسیون پالس از یک ولتاژ منبع (PWM) در حال حاضر یکی از بیشترین موارد مطالعه و بررسی روشهای کنترل سرعت موتورهای القایی (IM)، بدون نیاز به موقعیت شفت یا حسگر سرعت (بدون حسگر) می باشد. به سادگی می توان نشان داد که تزریق سیگنالهای فرکانس بالای هارمونیکهای ولتاژ و جریان اضافی ایجاد می کند. که اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل بدون حسگر را به دست می آورد مرجع (1).
بر صاحبان خرد و دانش و بینش پوشیده نیست، که یکی از شاخصهای ارزنده موفقیت ملل بر دیگران میزان اطلاعات و مسئولیت های فردی است که بایستی در قبال کار و تخصص خود داشته باشند. بدیهی است که استادان و مهندسان و معلمان چون مشعلدارانی بزرگ، روشنی بخش راههای تیره و تار زندگی ابناء بشر می باشند زیرا که توانسته اند زندگی عادی اولیه جامعه را به صورت نوین امروزی تبدیل نمایند.
همانطوری که ملاحظه می شود اغلب کشورها از جمله کشورهای اروپای غربی و شرقی که دارای صنایع سنگین بوده وپیوسته در پناه کوشش و زحمات طاقت فرسای مهندسین کار آزموده و دانشمندان لایق خود توا نسته اند کشورشان را به اوج عظمت برسانند و از دسترنج و تکنیک های برتر خود سایر کشورها را رهنمون باشند و ماشین آلات صنعتی و الکترونیکی خود را در اغلب کشورهای جهان گسترده نمایند در این صورت دنیایی که با این سرعت بطرف دانش و بینش و صنعت پیش میرود بر ما است که بکوشیم تا لااقل قطره ای ازدریا باشیم.البته ناگفته نماند که کشور عزیز ما با داشتن مهندسین متخصص وجوانهای متفکر استعداد صنعتی ش دن را خواهد داشت در این صورت بر این افراد است که در کمک به صنعت و خود یاری کوشا باشند. اما در این میان مهندسین یا متخصصین در هر رشته ای را خود مأخذ و منبعی باید تا در تحت آن بتوانند بوظایف کار خود و پیشرفت و تکنیکهای نوین آگاهی پیدا کنند و برای دسترسی به این اهداف، کتاب یکی از منابع مهم بوده که می توان توسط آن خود و دیگران را در جهت علم و صنعت هدایت نمود. از آنجایی که در امور فنی وتکنیک امروزه کتابی در این مورد در دسترسی دانشجویان و دانش پژوهان دررشته های صنایع و مکانیک و ذوب فلزات نمیباشد لذا تصمیم بر آن گرفتم تا شاید این مجموعه کوچک ناچیز کمکی به دانش دیگران و راهنمایی برای کارخانجات ماشین سازی بوده و در پیشرفت صنعت شریک باشم.
پیشگفتار
مقدمه
چرخدنده های شانه ا ی
چرخدنده های ساده
چرخدنده های ساده داخلی
چرخدنده های مارپیچی
چرخدنده های مخروطی
چرخدنده های حلزونی
چرخدنده های جناقی
ابعاد چرخدند ه های مخروطی و مکانیزم آنها
قابلیت انتقال بار
محاسبات مقاومتی
طبقه بندی عموی چرخدنده های مخروطی مارپیچ
هندسه چرخدنده مخروطی مارپیچ و روابط پایه ا
زاویه مارپیچ
جهت مارپیچ
جهت های چرخش
انتخاب جهت انحناء و چرخش
اشکال مخروط های چرخدنده های مخروطی
جهت مارپیچ، جهت چرخش و رابطه آنها با نیروها
تجزیه نیروها
نیروی رانش محوری
نیروی شعاعی
محاسبات تنش و نرخ توا ن
سیستم گلیسون Gleason
زاویه مارپیچ سیستم گلیسون
چرخدنده های صفر و هایپوئید
چرخدنده های هاپیوئید(hypoid gears
چرخدنده های مخروطی مارپیچ با سیستم پالوئید(palloid) کلینبرگ
سیستم کروکس(kurvex) برای چرخدنده های مخروطی مارپیچ
محاسبات چرخدنده کروکس
طراحی چرخ دنده های ها پیوئید برای محورهای اتومبیل
چرخدنده های مخروطی مارپیچ سیستم آرکوئید(ARCOID).
حل مسأله
برنامه مطلب
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع