جستجو برای کشف مشخصات مدیریت عملکرد سازمانی با نگرش تفکری به راه توسعه این خرده نظم آکادمیک ظاهر شده ممکن است استنتاج شود. شناخت ماهیت تحقیق کمکی به رشته مدیریت عملکرد که ممکن است به وسیله بازنگری مختصر ماهیت مدیریت به عنوان یک نظم و چگونگی مدیریت عملکرد درون این متن جا داده شده است. مدیریت عملکرد در 2بعد اصلی جای گرفته است: شناخت و آن چیزی که در ارتباط با سازمان اجتماعی چنانچه به وسیله گیبون و بچر پیشنهاد شده است. روش شناسی زمینه ای از مدیریت عملکرد با تجزیه و تحلیل که تاکنون متعهد شده در تلاشی برای تجزیه و تحلیل مدیریت به عنوان نظم را مقایسه کند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که تحقیق در زمینه مدیریت عملکرد، تحقیق مدیریتی اصلی تر بی شباهت احتمالاً سخت و بکارگرفته شده است (روی بعد اصلی شناختی-بچر و همگرا و شهری (روی بعد اصلی در ارتباط با سازمان اجتماعی اش گیبون). نتایج به صورت جزئی بحث شده است.
مدیریت عملکرد؛ عملکرد سازمانی؛ تحقیق
یک نظم درونی رشد یافته مورد علاقه در عملکرد سازمانی درهمه ظهورهایش در حال حاضر وجود دارد. تاریخ این علاقه به وسیله توجه قابل ملاحظه ای که به وسیله شاغلین حمایت شده است اما اخیراً تمرکز توسعه یافته ای روی سهم آکادمیکی که در این زمینه ایجاد شده وجود دارد. آکادمیک مدیریت بریتانیا، از طریق گروه علاقمند خاص مدیریت عملکرد، برای مثال؛ بازنگری جامعی از مدیریت عملکرد آغاز شده است که در نظم کلیدی مدیریت تعریف و دانسته شده است.
مدیریت عملکرد به عنوان پایه سازماندهی برای دانشنامه مکتب تجاری دانشگاهی باز در مدیریت استفاده می شود و به طور فزاینده نظریه عملکرد به عنوان یک الگوی کامل در برنامه های فوق لیسانس ‘ارتباط جهان واقعی’ را منعکس کرده است و به عنوان راه اتمام و توازن عملی تکنیکهای سودمند (به وسیله مدیران و مشاوران مورد استفاده قرار می گیرد)، با ساختهای تئوریکی مورد استفاده است. تمرکز مطالعه دور از تمرین ساده و به سمت بیشترتئوری حرکت کرده است. ما این تغییر را در تأکید غیرقابل اجتناب طوریکه آکادمیها به یک حالت انتقادی نیاز خواهند داشت با اینکه آنها بتوانند بهتر بدانند و مبناهای تجربی و تئوریکی را استنتاج کنند که تعدادی از اصولی که سایر نظریه های عملکرد ایده هایشان چگونه آنها را تحریک می کند، چگونه توسعه پیدا می کند و چگونه تغییر می کنند. این مقاله تلاش می کند مطالعه عملکرد به وسیله استفاده از تعدادی ساختهای استفاده شده به وسیله محققینی که تلاش می کنند طبقه بندی مدیریت را معلوم کنند. با تنظیم نتایج این تمرین ما روی راههای مطالعه عملکردی که علاقه افزایش یافته را ممکن است تغییر دهد می اندیشیم.
تحقیقات زیادی درباره چگونگی رفتار افراد مبتلا به اوتیسم با فقدان به اصطلاح ‘ذهنی ‘موجود بوده است که نشان می دهد این افراد (مبتلایان به اوتیسم) درک نمی کنند که شما فردی با نیازهای متفاوت از آنها هستید.ممکن است این فرضیه صحیح باشد اما مدرسان، والدین و متخصصان اغلب به همان اندازه در جستجوی فقدان یافته ها هستند تا بفهمند که نظریه احساس و قوه ادراک کودک تحت چه عنوانی نام گذاری می شود؟
شما نمی فهمید که چرا او(کودک مبتلا به اوتیسم) یک لامپ چراغ برق که سوسو می زند را مثل یک رعد و برق تجسم می کند و یا اینکه به صدا در آمدن زنگ در را همانند هزار زنگ کلیسا تصور می کند.شما درک نمی کنید و متوجه نمی شوید که چرا یک کودک ممکن است پاهای خود را قلاویز کرده، دور کلاس درس بچرخد و نمی فهمید که چگونه ماست، به دلیل همواری و صافی اش، ممکن است یکی از تنها غذاهایی باشد که باعث می شود دختر شما احساس نکند که لقمه های سنگریزه می خورد.
فرزند مبتلا به اوتیسم شما، به سختی می تواند به همان اندازه که شما نیاز هایش را می سنجید، او نیازهایتان را بسنجد.او ممکن نیست به این مسئله توجه کند که امروز روز بدی برای شماست و سعی کند کمتر موجبات آزارتان باشد.احتمال دارد بی وقفه و مداوم صحبت کند چرا که نمی تواند نشانه های خستگی را درک و تعبیر کند.
این احتمال وجود دارد که بسیاری از رفتارهای کودک شما معنی و مفهوم بدیهی و روشنی را نرساند.به نظر نمیرسد که آن ها هیچ هدف روشنی داشته باشند.اما مثلا کودکتان عمدا و با این هدف که شما را عصبانی کند و به گریه بندازد مدفوع خود را پراکنده نمی سازد و در و دیوار را با آن آلوده نمی کند.برای یک لحظه تصور کنید که رفتارهای احمقانه ای مثل این چه حسی را ایجاد خواهد کر که فرزندتان مرتباً برایتان پیام های رمزی درباره چیزهایی که برایش مهم است، می فرستد و شغل شما در تمام مدت شکستن این رمزها و تعبیر و فهم آنهاست. با یک توجه خاص و متفاوت به این گونه رفتارها، به سرنخ هایی میرسید که قبلاً نمی دیدید و نهایتاً یک روش موثر برای کمک به فرزندتان پیدا می کنید.
تمام سیستمهای تبرید تراکمی که جهت ایجاد سرما بکار گرفته می شوند از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند. این چهار قسمت عبارت است از کمپرسور – کندانسور – وسیله انبساطی (شیر انبساط یا لوله موئین) اواپراتور. عملی که در این چهار قسمت انجام می شود بدین قرار است. کمپرسور وسیله ای می باشد که فشار گاز را در سیستم بالا می برد و این اختلاف فشار بین ورود و خروج گاز کمپرسور باعث حرکت گاز مبرد در داخل سیستم می شود. کندانسور وسیله ای می باشد که گاز خروجی از کمپرسور که دارای دما و فشار بالا می باشد به مایع تبدیل می کند و دمای آنرا کاهش می دهد و وسیله انبساطی بدین صورت عمل می کند که مایع مبرد خروجی از کندانسور را به صورت پودر تبدیل می کند و علت امر شکستن یک مرتبه ای فشار همراه انبساط سریع گاز می باشد، اوپراتور وسیله ای است که پودر حاصل از وسیله انبساطی را به صورت تبخیر کامل و در نتیجه گاز تبدیل می کند. در شکل گردش ماده مبرد را در یک سیستم تبرید بطور شماتیک نشان می دهد.
با توجه به شکل گاز حاصل از اواپراتور وارد کمپرسور می شود و بر اثر تراکم فشار آن بالا می رود و مقداری حرارت جذب کرده در نتیجه دما آن حدودی بالا می رود. گاز ورودی به کندانسور که دارای دما و فشار بالا می باشد. با تماس با محیط خنک تر، گرمای خود را پس می دهد و به صورت مایع تحت فشار در می آید. این مایع بطرف شیر انبساط حرکت کرده و در اینجا فشارش شکسته می شود و به صورت پودر در می آید. در شیر انبساط تقریباً گرمای رد و بدل نمی شود و فقط گاز منبسط می شود و گاز منبسط شده در اواپراتور تبخیر می شود و گرمایی که باعث تبخیر آن می شود از محیط خود می گیرد. در نتیجه گاز گرم و محیط خنک می شود و سپس دوباره به کمپرسور بر می گردد و سیکل همچنان ادامه پیدا می کند. چگونگی تئوری سیکل تبرید را در شکل می توان مشاهده کرد.
مقدمه ای جهت آشنایی با اهداف این تحقیق آورده شده، وسپس مفهوم آلودگی بیان گردیده است.در فصل دوم، آلودگی هوا وبرخی آلاینده های موجود درهوای آلوده، ازنظرتاثیرشان برسلامت رفتارو روان مورد بررسی قرارمی گیرد.ابتدا فلزات سنگین، که یکی ازمهم ترین آلاینده های زیست محیطی محسوب می شوند، معرفی شده و سپس به بررسی تاثیرات سرب به عنوان یکی ازفراوانترین وسمی ترین فلزات سنگین برروی رفتار کودکان وهمچنین رفتارهای ضد اجتماعی پسران جوان بررسی شده است. نتیجه این بررسی ها نشان می دهد که درکودکانی که درمعرض تماس با سرب قرارمی گیرند، کاهش ضریب هوشی، ناتوانیهای گفتاری، کاهش حافظه کوتاه مدت، کاهش سرعت عکس العمل ها، بیش فعالی، تحریک پذیری زیاد و سایررفتارهای منفی را می توان مشاهده کرد. همچنین براساس این تحقیقات، رفتارهای ضد اجتماعی در پسرانی که نسبت به پسران دیگر بیشتر درتماس با این آلاینده بودند، افزایش بیشتری را نشان می دهد.ازآنجا که مواد موجود درسیگارمی توانند باعث آلودگی هوا شده وازاین جهت سلامت جسم و روان را تهدید می کنند، بحثی درمورداثرات سیگارکشیدن مادران دردوران بارداری برروی سلامت رفتارهای کودکان آنها بیان شده است، که نشان می دهد کودکانی که مادران آنها دردوران بارداری مصرف زیاد سیگارداشته اند، کودکانشان دچاراختلالات رفتاری بیشتروتمایلشان برای ارتکاب اعمال مجرمانه وضد اجتماعی، بیش ازسایرکودکان می باشد. البته این نتایج را نمی توان به تمام این کودکان تعمیم داد.پلی کلرید بی فنیل (PCB) یکی دیگر ازآلاینده های زیست محیطی محسوب می شود که نقش آن در رفتارکودکان وهمچنین تاثیرات آن همراه با سرب بررفتار رت ها مورد توجه قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد، کودکان آلوده شده با (PCB) دچارمشکلات حرکتی، گفتاری، اختلالات شخصیتی، ونیز کاهش حافظه خواهند بود.علاوه براین بررسی این ماده به همراه سرب برروی رتها و نوزادان نارس نشان می دهد، تاثیرات این دوماده بربدن بسیارمشابه هم بوده واحتمال می رود، مواد موجود دراین دو ترکیب از طریق فرایندهای مشابهی تاثیرات خود را اعمال می کنند.
اخیرا مجموعه ای از عکس هایی که باستان شناس فرانسوی، ژاک دومورگان طی اولین ماموریت علمی خود در ایران تهیه کرده بود توسط عطا آیتی، از محققان ایرانی مقیم فرانسه در نزد عتیقه فروشی از اهالی شارتر فرانسه کشف شد. اصالت و ارزش فرهنگی و علمی این مجموعه توسط برخی صاحب نظران تایید شد و آنگاه با یاری دکتر احسان نراقی، یکی از ایرانیان خیّر اروپا به نام خانم حمیرا ایازی هزینه خرید عکسها را برعهده گرفتند. پس از خریداری، عکس ها، توسط عطا آیتی فهرست بندی و در ٤ آلبوم قبل از ارسال آن ها به زادگاه اصلی خود، ایران قرار داده شد. این آلبوم ها اینک در آلبومخانه کاخ گلستان نگهداری می شوند و می تواند به عنوان راهنمایی گران بها، پژوهشگرانی را که در مورد تاریخ، جامعه و مردم ایران در پایان دوره ناصرالدین شاه تحقیق می کنند، یاری دهد. در این مقاله، عطا آیتی مختصری از زندگی دومورگان، چگونگی عکس های مورد بحث و جنبه های فرهنگی و علمی آنها را بررسی کرده است. ژاک ژان ماری دومورگان در سوم ژوئن سال18٥7 میلادی در یک خانواده اشرافی در شهرک اویسو سورکوسون به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و دوره متوسطه را در همان شهرک به اتمام رساند. شوق جوانی او را به سوی جمع آوری عتیقه سوق داد. برای ادامه تحصیل به پاریس رفت و پس از پایان تحصیلات در « مدرسه معدن شناسی» در سال 1882 به کسب دیپلم این آموزشگاه نایل آمد. در دوران تحصیل در این مدرسه کفایت خود را در زمینه باستان شناسی بروز داد، به طوری که پس از اخذ دیپلم معدن شناسی بلافاصله به ماموریت های حفاری در شمال اروپا اعزام شد. (یادآوری می شود که برادر بزرگ او، هانری دومورگان نیز قبل از وی پا به عرصه تحقیق در زمینه باستان شناسی آمریکا گذاشته بود.) پس از انتشار نتایج پژوهش های دومورگان، وزیر آموزش و پرورش فرانسه او را به دو ماموریت حفاری به هند و مالزی اعزام داشت، و از همین جا، بعدها تمایل علمی او متوجه شرق گشت.