پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی

ترجمه مقاله توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی

  • عنوان انگلیسی مقاله: Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage
  • عنوان فارسی مقاله: توانمندسازی سازمانی و روان شناختی در پیوند بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

  • هدف: این مقاله با هدف شفاف سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است.
  • طرح /روش شناسی/رویکرد: بررسی از 211 تن از کارمندان 30 هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به منظور مطالعه توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرش ها و رفتار کارمند انجام شد.
  • نتایج: بین توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای HRM و توانمندسازی روان شناختی به عنوان نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به طور مثبت با توانمندسازی روانی، رضایت شغلی و تعهد مؤثر مرتبط شده است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که توانمندسازی روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری گرا را تعدیل می کند.
  • محدودیت ها/ کاربردهای تحقیق: داده ها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمع آوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده توانمندسازی – عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید.
  • کاربردهای عملی: در بافت های هتل های مجلل، که کاهش جابجایی کارمند و بهبود کیفیت خدمات، امری حیاتی است، توانمندسازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمندسازی روانی و رفتار مشتری گرا است.
  • اصالت/ارزش: این مقاله، شواهد تجربه ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی- نگرش های کارمند (توانمندسازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتری گرا ارائه می دهد. علاوه براین، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به طور تجربی آزموده شده است.

کلمات کلیدی

  • راهکارهای مدیریت منابع انسانی (HRM)
  • نتایج عملکرد
  • توانمندسازی
  • نگرش های کارمندان
  • رفتار مشتری گرا
  • هتل های مجلل
  • لیتوانی
  • هتل ها

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.27 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

ترجمه مقاله توانمندسازی سازمانی و روانی درارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد
عنوان انگلیسی مقاله: Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage عنوان فارسی مقاله: توانمندسازی سازمانی و روانی (روانشناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد. دسته: مدیریت فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 21 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه این مقاله با هدف شفاف سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است. طرح /روش شناسی/رویکرد بررسی ای از 211 تن از کارمندان 30 هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ...
دانلود پاورپوینت توانمند سازی کارکنان-1879
اطلاعات فایل نویسنده: رضا احمدی دسته بندی: پاورپوینت قیمت: 4000 توماندانلود پاورپوینت توانمند سازی کارکنان دسته: مدیریت ( مدیریت منابع انسانی) فرمت: پاورپوینت مقدمه: چالش های محیطی عصر حاضر از نظر پیشرفت سریع فن آوری، افزایش انتظارات مشتریان و ضرورت انعطاف پذیری، سازمانها را به جستجوی راهی برای تداوم بقای خود وادار کرده است. در این میان، بسیاری از سازمانها راه حل را توانمنسازی کارکنان تشخیص داده اند. در این فایل بصورت جامع به بررسی موضوع توانمندسازی کارکنان در سازمانها پرداخته ایم. این فایل شامل بخش های زیر است: مفهوم توانمندسازی کارکنان ابعاد توانمند سازی احساس شایستگی احساس داشتن ...

ترجمه مقاله متدلوژی و کاربردهای سیستم خبره

آیکون ورد Word

سیستم خبره

چکیده ترجمه

در این مقاله با استفاده از یک بازبینی علمی/پژوهشی و همچنین دسته بندی مقالات ارائه شده بین سال های 1995 تا 2004 میلادی بر اساس شاخص واژه کلیدی و چکیده مقالات، به بازبینی توسعه های صورت گرفته شده بر روی سیستم های خبره(ES) پرداخته خواهد شد، تا به چگونگی توسعه متدلوژی ها و کاربرد های سیستم های خبره در این دهه پی برده شود. بر مبنای 166 مقاله و 78 ژورنال آکادمیک ارائه شده تا سال 204، این مقاله با استفاده از 11 دسته بندی، به دسته بندی متدلوژی های سیستم های خبره خواهد پرداخت: سیستم های مبتنی بر قاعده، سیستم های مبتنی بر دانش، شبکه های عصبی، سیستم های خبره فازی(FES)، متدلوژی شیئ گرا، استدلال مبتنی بر مورد، معماری سیستم، سیستم های عامل هوشمند، متدلوژی پایگاه داده، مدل سازی و هستی شناسی. همه این دسته بندی ها به همراه کاربرد آنها و پژوهش ها و دامنه های مختلفی از مسائل ارائه خواهد شد. مباحثی ارائه شده است که شامل جهت گیری های توسعه زیر برای متدلوژی های سیستم خبره می باشد:

  1. متدلوژی های سیستم خبره، تمایل به توسعه به سمت خبره بودن داشته و کاربرد های این سیستم ها را می توان از نوع دامنه مسئله گرا دانست.
  2. پیشنهاد شده است که متدلوژی های اجتماعی متفاوتی مانند فلسفه، علم شناختی، و رفتار انسان می تواند سیستم خبره را به عنوان نوع دیگری از متدلوژی پیاده سازی کند.
  3. توانایی تغییر پیوسته و حفظ یافته های جدیدی را می توان یکی از نقاط قوت متدلوژی سیستم خبره دانست.

Abstract

This paper surveys expert systems (ES) development using a literature review and classification of articles from 1995 to 2004 with a keyword index and article abstract in order to explore how ES methodologies and applications have developed during this period. Based on the scope of 166 articles from 78 academic journals (retrieved from five online database) of ES applications, this paper surveys and classifies ES methodologies using the following eleven categories: rule-based systems, knowledge-based systems, neural networks, fuzzy ESs, object-oriented methodology, case-based reasoning, system architecture, intelligent agent systems, database methodology, modeling, and ontology together with their applications for different research and problem domains. Discussion is presented, indicating the followings future development directions for ES methodologies and applications: (1) ES methodologies are tending to develop towards expertise orientation and ES applications development is a problem-oriented domain. (2) It is suggested that different social science methodologies, such as psychology, cognitive science, and human behavior could implement ES as another kind of methodology. (3) The ability to continually change and obtain new understanding is the driving power of ES methodologies, and should be the ES application of future works.

Keywords

  1. Expert systems
  2. Expert system methodologies
  3. Expert system applications
  4. Literature survey

واژگان کلیدی

  1. سیستم های خبره
  2. متدلوژی های سیستم های خبره
  3. کاربرد های سیستم های خبره
  4. بررسی پژوهشی
  5. بررسی علمی

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.24 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

آشنایی با سیستم های خبره
عنوان: آشنایی با سیستم های خبره
یک سیستم خبره فازی عصبی برای تشخیص
عنوان انگلیسی مقاله: A Hybrid Fuzzy-Neural Expert system For Diagnosis عنوان فارسی مقاله: یک سیستم خبره فازی عصبی برای تشخیص دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15 دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله در اینجا خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه منطق فازی، یک شبکه عصبی و سیستم خبره است که برای ایجاد یک سیستم تشخیصی ترکیبی با یکدیگر ترکیب شده اند.با استفاده از چنین سیستمی ما یک روش جدید برای فراگیری مبانی دانش استفاده می کنیم. سیستم ما شامل یک سیستم خبره فازی همراه با یک بیس دانشی ...

ترجمه مقاله تمثیلهای هنر، سیاست، و شعر

ترجمه مقاله تمثیلهای هنر، سیاست، و شعر

  • عنوان انگلیسی مقاله: Allegories of Art, Politics, and Poetry
  • عنوان فارسی مقاله: تمثیلهای هنر، سیاست، و شعر
  • دسته: هنر
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

سیاست بدون تخیل، چیزی نیست به جز کاغذ بازی، ولی تخیل هرگز بی طرف نیست. زاغه هایی که در حومه های شهر لیما، پایتخت پرو به وجود آمده اند، زاییده جنگ داخلی، آشفتگی اقتصادی، درگیری های قومی، و بحران های زیست محیطی اند. این شهرک ها مملوند از کارگرانی بی کار که از لیما به این منطقه کوچ کرده اند، و همچنین کشاورزانی که از کوه های آند به آنجا آمده اند که اکثریت آنان را نسل بومیان آمریکایی تشکیل می دهد. بسیاری از این زاغه ها در دهه هفتاد به وجود آمده اند (1). در سال 2002، یکی از این زاغه ها به نام ‘ونتانیلا’، محل زندگی حدود هفتاد هزار نفر بود، بدون بهره بردن ازهرگونه امکانات اولیه رفاهی چون لوله کشی، برق، راه های آسفالت شده و هر گونه زیربنای اساسی دیگری برای زندگی این جمعیت. برای جا به جا کردن تپه ای در منظره پیرامون این شهر که چیزی به جز صحرا نیست، ‘فرانسیس آلیس’، به هر یک از 500 داوطلبی که از ونتانیلا به آنجا آمده بودند، بیلی داده و از آنها خواسته بود تا شانه به شانه یکدیگر، از پایین تپه کار خود را آغاز کرده و شن ها را به نوک آن منتقل کنند. یا به گفته خود آلیس در مصاحبه اش با مجله ‘آرت فوروم’: ‘این شانه انسانی توانست مقدار زیادی شن را جابجا کند، بدین گونه که تپه شنی ششصد فوتی را، 4 اینچ از جای خود حرکت داد’ (2). این ترکیب مبهم شاعرانه همراه با دستورعملی دقیق، هسته اصلی روش داستانسرایانه پرداختن به هنر فرانسیس آلیس را تشکیل می دهد. بیشتر پرو‍ژه های آلیس، به جای آراییدن و پرداختن به شیی به خصوص، قرار است چیزی مانند یک شایعه، یک داستان یا حتی یک اسطوره را در منظره اطراف، از خود به جای بگذارند. در اثری به نام ‘شایعه’، آلیس به شهری در مکزیک رفته و داستانی ساختگی را درباره مردی که در هتلی مفقود شده، برای هر کس که می توانست، تعریف کرد. این شایعه به سرعت در شهر پخش شد. البته زمانی که پلیس شروع به تهیه گزارشی در این باره کرد- شیی (اثری) همراه به وجود آمد- آلیس به دخالت خود در این اثر پایان داد. در اثری با عنوان ‘خط سبز(گاهی انجام کاری سیاسی می تواند شاعرانه باشد، و گاهی انجام کاری شاعرانه می تواند سیاسی شود)’- اثر 1997- او تصادفا قوطی حاوی رنگ سبزی را سوراخ کرده و روی نخستین خط مرزی اسرائیل و فلسطین- که اکنون دیگر محو شده- که پس از جنگ اعراب با اسرائیل در سال 1948 رسم شده بود، شروع به پیاده روی کرد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.60 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

ترجمه مقاله آیینه برون مدرن
عنوان انگلیسی مقاله: The Off-Modern Mirror عنوان فارسی مقاله: آیینه برون مدرن. دسته: علوم سیاسی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله چکیده ترجمه سده بیستم با آرمان شهرهای آینده نگر و رؤیاهای تکامل بی پایان آغاز شد و با حسرت گذشته (نوستالژی) و جست وجوی بازسازی به پایان رسید. سده بیست و یکم نمی تواند در هیچ کدام پناه جوید. نکته پوچ و خندهداری در لحظه امروز بحران اقتصادی پساصنعتی و کشمکش فرهنگی پیش صنعتی ما وجود دارد. من کشمکشی میان مدرن و ضد مدرن یا صرفاً ...
زیبایی شناسی سیاست است
عنوان انگلیسی مقاله: Aesthetics is Politics عنوان فارسی مقاله: زیبایی شناسی سیاست است دسته: هنر فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6 لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه در جشنواره دوسالانه 2005 ونیز، برای نخستین بار نمایشگاه نادر و اغواکننده مشترکی به نام ‘ آرشیو معاصر’ از کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان در کلاه فرنگی (پاویون) آسیای مرکزی به نمایش گذاشته شد. چندین ویدئو و چیدمان این نمایشگاه با کار دوباره روی فرم های آوانگارد دهه 70 و 80 میلادی نور/تاریکی آبراموویچ و اولی (1077)، اندرونی های ...

طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس

ترجمه مقاله طبقه بندی سبک یادگیری یادگیرنده با توجه به IQ و استرس برمبنای EEG

چکیده ترجمه

اهمیت شناسایی سبک یادگیری (LS) یادگیرنده برای تضمین موفقیت در یک فرایند آموزش و یادگیری ضروری است. درعین حال، IQ و و ویژگی های شخصیتی نظیر استرس نیز در پژوهش های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته اند و این پژوهش ها در تلاشند تا به طور دقیق تری یادگیرندگان را بشناسند. با این وجود، این تلاش ها معمولاً به آزمون روانشناسی محدود می گردد.

با ظهور تکنولوژی برق نگاری مغز (EEG) می توان مستقیماً به مشخصه های مغزی یادگیرنده دسترسی پیدا کرد و و نتایج می توانند با آزمون های مرسوم مورد پشتیبانی قرار گیرند. در این مطالعه، شرکت کنندگان (n=80) با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کلب (KLSI) به سبک های یادگیری واگرا، جذب کننده، همگرا یا انطباق دهنده گروه بندی می شوند. درنتیجه، سیگنال های مغز آن ها با استفاده از EEG در حالت چشمان باز و چشمان بسته ثبت گردید. ابزار آماری SPSS 16 با هدف تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت. با استفاده از تحلیل خوشه ای دو مرحله ای، مجموعه های داده ای EEG شرکت کنندگان برای LS مربوطه طبقه بندی گردید. سپس دسته آلفا برای ارتباط بین LS، IQ و استرس انتخاب گردید. این مطالعه نتیجه گرفت که سبک واگرا، سبک یادگیری با بالاترین IQ می باشد درحالیکه سبک همگرا و واگرا سبک های در معرض استرس هستند.

مقدمه

سبک یادگیری

نتایج پیشرفت های علمی در حیطه هوش و ذستاوردهای علمی گذشته، گسترده تر شده است. درحقیقت، مفاهیم زیادی از قبیل ادراک کنترل تحصیلی و انگیزه تحصیلی در رابطه با یادگیری وجود دارند که درهنگام دلسردی درمورد برتری تحصیلی باید مدنظر قرار داد (Cassidy و Eachus، 2000). یکی از مفاهیم مهمی که نکات ارزشمندی را در یادگیری به همراه داشته است، سبک یادگیری (LS) است. LS به این مفهوم اشاره دارد که افراد نسبت به اینکه چه حالتی از آموزش و مطالعه برای آن ها اثربخش تر است، با یکدیگر متفاوتند (Kolb، 1984). LS همچنین فرایندی تعریف می گردد که یک شخص از طریق آن دانش یا مهارت را از طریق درک و حفط اطلاعات کسب می نماید (Adesunloy و سایرین، 2008). پژوهش ها و اقدامات آموزشی نشان داده است که زمانیکه فرایند آموزش با سبک های یادگیری متفاوت دانش آموزان همراه است، یادگیری ارتقاء می یابد (Buch، 2002).

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.48 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

پایان نامه روانشناسی کودکان استثنائی
عنوان پایان نامه: روانشناسی کودکان استثنائی فهرست مطالب چکیده فصل یکم: کلیات پژوهش مقدمه... 2 بیان مساله... 5 اهمیت پژوهش... 7 اهداف پژوهش... 8 سوالات پژوهش... 8 فرضیات پژوهش... 9 تعریف عملیاتی متغیرها... 9 فصل دوم: پیشینه پژوهش الف)تاریخچه نظریه های یادگیری... 13 جایگاه هوشیاری در مکاتب روانشناسی... 17 آغاز نظریه های شناختی یادگیری... 18 نظریه های رشد شناختی... 20 نظریه خبرپردازی یادگیری... 23 الگوهای شناختی... 25 تاریخچه پژوهش های فراشناختی... 28 ب)مرور مبانی نظری... 30 حافظه کوتاه مدت... 31 تقطیع... 34 حافظه دراز مدت... 34 تداخل... 35 مدل پردازش اطلاعات در یادگیری... 36 فرایندهای کنترل کننده در پردازش ...
ترجمه مقاله تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله
مقاله ترجمه شده با عنوان تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله دسته بندی: مدیریت » مدیریت آموزش تعداد مشاهده: 756 مشاهده فرمت فایل دانلودی: rar فرمت فایل اصلی: Word تعداد صفحات: 15 حجم فایل: 531 کیلوبایت ترجمه مقاله تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله مقاله ترجمه شده با عنوان تئوری منحنی یادگیری، به همراه اصل مقاله عنوان انگلیسی مقاله: Learning Curve Theory عنوان فارسی مقاله: تئوری منحنی یادگیری دسته بندی: روان شناسی فرمت فایل ترجمه شده: Word (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15 ترجمه سلیس و روان آماده خرید می باشد. بخشی از ابتدای مقاله: ...

پایان نامه بررسی سیستم های خبره

پروژه بررسی سیستم های خبره

مقدمه

انسان هرزمانی که برای انجام کاری نیازبه یک یاترکیبی ازسه خصیصه سرعت، دقت وقدرت داشته به سمت تهیه، ساخت یا اختراع ماشینی رفته است.

اگراین تعریف رابپذیریم که ماشین ابزاری ساخته انسان جهت انجام کاریاکارهائیست، کامپیوتر نیز یک ماشین است امابایک تفاوت اساسی وآن اینکه برخلاف اغلب ماشینها، کامپیوتربجای ماده بااطلاعات سروکاردارد.

کارباکامپبوتربااطلاعات چندجنبه دارد، اولا به عنوان یک ماشین محاسبه، سریع، دقیق وقوی می تواند اعمال ریاضی را درمورداعداد وارقام اعمال نماید.ثانیا بعنوان یک ماشین اطلاعاتی می تواندازهرابزار دیگری سریعتر، دقیقتروقویتراطلاعات رقمی و حرفی راکسب، ذخیره، پردازش و منتقل نماید.ثالثا باتبدیل اصوات وتصاویر به کدهای رقمی توانسته بزرگترین انقلاب رادرارتیاطات باعث گردد.وبالاخره درحیطه ای که خاص انسان تصور میشد، یعنی (هوشمندی) واردعمل شده است.اگرچه تعریف دقیق هوش وهوشمندی ممکن نیست اما می توان زمینه هایی محدودتری را تعریف نمودمثل سیستمهای خبره، منطق، پردازش زبانهای طبیعی، یادگیری، تشخیص الگوها، روباتیک و... همه این مقولات نو مربوط به دانش نوینی به نام(هوش مصنوعی) می باشد، که در50 سال عمرخودیکی از مطرح ترین و انقلابی ترین موضوعات علمی بوده وبدون شک ژرفترین اثرات را برتمدن انسانی خواهد گذاشت.

دریک کلام اگرقرن آینده قرن اطلاعات وماشین آن کامپیوتر، باید دانش آن قرن را (هوش مصنوعی)دانست.

این نوشته درباره سیستم های مبتنی بر دانش یا سیستم های خبره است که تاکنون ایجاد شده اند. این قبیل سیستم ها زمینه اصلی بررسیشان مرهون رشته دیگری از مطالعات یعنی هوش مصنوعی می باشد. ایده های هوش مصنوعی به عنوان یک زمینه جدید برای بررسی و مطالعه در دهه 1940 شکوفا شد. بیش از 50 سال از موفقیت هایی که در زمینه هوش مصنوعی حاصل شده است می گذرد که در این مدت شکست هایی نیز تجربه شده است. این فصل با یک تاریخچه مختصر در مورد هوش مصنوعی و سیستم های مبتنی بر دانش شروع می شود به طوریکه خواننده بتواند درک درستی از مسائل این شاخه استدلالی از علم کامپیوتر بدست آورد.

مقدمات هوش مصنوعی

تحقیق در مورد هوش مصنوعی در دهه 1940 که مصادف با پدیدار شدن اولین نسل از کامپیوترها در مراکز تحقیقاتی بود شروع شد. اصول اولیه ماشین منطق که در ریاضیات پایه ریزی شده بودبا تلاش کرت گاول، آلونز و چرچ آلن تورنیگ مهیا شد. همچنین وایت هدراسل در سال 1913 به تولید روشهای صوری در استدلال منطقی کمک شایانی کرد. تحقیق عمده همه این افراد روی موضوع حاسبهای احتمالی وپیشنهادی متمرکز می شد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.70 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

دانلود فایل

مقالات مشابه

پایان نامه بررسی هوش مصنوعی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل پروژه:پروژه بررسی هوش مصنوعی دسته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 181 مقدمه هدف از این پروژه آشنائی با هوش مصنوعی به عنوان سمبل ونماد دوران فراصنعتی و نقش و کاربرد آن در صنایع و مؤسسات تولیدی می باشد. بدین منظور، این موضوع در قالب 3 فصل ارائه می شود. در (فصل اول) کلیات هوش مصنوعی موردمطالعه قرار می گیرد و سئوالاتی نظیر این که هوش مصنوعی چیست ؟ تفاوت هوش مصنوعی و هوش طبیعی (انسانی) درچیست ؟ شاخه های عمده هوش مصنوعی کدامند؟ و ...
جزوه هوش مصنوعی
عنوان: جزوه هوش مصنوعی شرح مختصر «هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین ها یا برنامه های هوشمند است». همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی آید، حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد: هوشمندی چیست؟ برنامه های هوشمند، چه نوعی از برنامه ها هستند؟ تعریف دیگری که از هوش مصنوعی می توان ارائه داد به قرار زیر است: « هوش مصنوعی، شاخه ای است از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، استدلال (reasoning) و یادگیری (learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می دهد» و ...