پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال-4392

پروژه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات دینامیکی

عنوان کامل: پروژه بررسی سیستم‏های تعلیق فعال و نیمه فعال

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات پروژه: ٨٢

فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید

بخشی از مقدمه:

از همان روزهای اولیه ساخت اتومبیل و حتی قبل از آن، در زمانی که اسب‏ها گاری را می‏کشیدند، به خوبی معلوم و مشخص بود که ناهمواری‏های سطح جاده برای مسافران نامناسب است و باید این ناهمواری‏ها و مسافران از یکدیگر جدا می شدند.

این جداسازی خیلی بیشتر از یک مسئله فقط درباره راحتی است. دست اندازهای پی در پی و گودال‏های سطح جاده که سبب تکان خوردن و وارد شدن یک‏سری نیرو‏های عمودی به اتومبیل می شوند با افزایش نسبی سرعت اتومبیل نیز تغییر می کنند. با سرعت‏های بالایی که امروزه به آنها دسترسی داریم، مجموع این ضربات متوالی برای مسافران و همچنین قطعات و قسمتهای مکانیکی اتومبیل تحمل ناپذیر خواهند بود. در ضمن این تکانها مشکلاتی را برای کنترل اتومبیل نیز ایجاد می کند.در نتیجه، یک نیروی کششی میانی بین بدنه و چرخها وجود خواهد داشت.

لرزش‏های پی در پی بدنه خودرو سبب خستگی راننده و سرنشینان می‏شود. در پی آن کارایی و بازدهی رانندگی و عمر مفید خودرو کاهش یافته و سلامتی انسان به خطر می‏افتد، بنابراین مدل‏سازی مود سواری خودرو به‏سازی پاسخ لرزشی آن با بهره از میراینده‏های ارتعاشی از دیدگاه‏های مهم در طراحی خودرو بوده که آسایش سرنشین، افزایش دوام خودرو، ایمنی و افزایش کنترل خودرو را به دنبال دارد.

خاصیت میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی ویژگی‏های مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکان‏پذیر است. مجموعه مشخصی که فراهم‏گر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد.

نقش سیستم تعلیق در خودرو مهار چرخ در فضا (در سه راستای X وY و Z ) و فراهم کردن حرکات خطی و زاویه‏ای مناسب آن است. نیز چرخ‏ها را به صورت تکیه‏گاهی امن در زیر خودرو نگاه می‏دارد به گونه‏ای که چرخ‏ها توان مهار سازی نیروهای اعمالی به خودرو (گرانش، گریز از مرکز، نیروهای رانشی و ترمزی و … ) را داشته باشند. ویژگی‏های سختی و میرایی تعلیق بایستی چنان برگزیده شوند که پایداری و آسایش خودرو تأمین گردد.

برای پی بردن به جایگاه سیستم تعلیق، خودرو را در سه حالت زیر در نظر می‏گیریم:

•بی تعلیق: بدون سیستم تعلیق، تایر و بدنه معلق می‏باشند در نتیجه هر ناهمواری در سطح جاده، به سرنشینان خودرو منقل خواهد شد.

•با تعلیق و بی لرزه‏گیر:‌ در این حالت تایر به زمین چسبیده ولی بدنه معلق می‏باشد. در نتیجه بدنه خودرو به طور مداوم به بالا و پایین نوسان می‏کند.

•با تعلیق و با لرزه‏گیر: در این حالت تایر و بدنه به زمین چسبیده است و لرزه‏گیر، نوسانات فنر را دفع می‏نماید؛ چرخ‏ها به راحتی به بالا و پایین حرکت کرده و پایداری، اطمینان و راحتی خودرو را در پی خواهد داشت.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 2.14مگابایت
  • شماره ثبت: 505

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

پروژه تشخیص محل پلاک خودرو-1033

تشیخیص محل پلاک خودرو مهمترین مرحله شناسایی پلاک خودرو در سیستمهای حمل و نقل هوشمند است. در این مقااله روشی بلادرنگ وسریع برای پیدا کردن پلاک خودروها در تصاویر پیچیده معرفی می­شود. در الگوریتم پیشنهادی ابتدا با استفاده از عملگر سوبل اقدام به یافتن لبه های عمودی تصویر میکنیم سپس با استفاده از تحلیل هیستوگرام وترکیبی از عملگرهای مورفولوژیکی پلاک خودرو را از تصویر اصلی استخراج میکنیم. پلاک خودرو، پلاک...

پایان نامه بررسی و شبیه سازی سیستم های تعلیق (پژو 405)-5729

دسته: تحقیقات مکانیکی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ١۴۶ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب اینجا کلیک نمایید هدف اصلی این پروژه بررسی سیستمهای تعلیق و تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم غیر فعال است. که در ابتدا سعی شده است نگاهی گذرا بر انواع سیستمهای تعلیق از نظر فعال یا غیر فعال بودن داشته باشیم.بعد از آن در این پروژه تحلیل اثرات ارتعاشات بر روی سیستم...

پایان نامه بررسی سیستم تعلیق بادی-2676

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی دسته: مکانیک فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ١٢٢ جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطاف‌پذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید...

گزارش کارآموزی سیستم تعلیق خودرو سایپا-523

قیمت: 550000 ریال موضوع: گزارش کارآموزی سیستم تعلیق خودرو سایپا فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده: این گزارش کار در رابطه با سیستم تعلیق خودرو می‌باشد که در آن در رابطه با سیستم تعلیق هدف از به‌کارگیری سیستم تعلیق و اجزای آن و انواع فنرها و سیستم‌های تعلیق جلو و عقب شرح می‌دهد و در ادامه در رابطه با سیستم فرمان و اجزای آن و همچنین تعمیر و نگهداری سیستمهای...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد