دسته: هوش مصنوعی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1782 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20 رده بندی کالاها در فروشگاه های الکترونیکی _ یک رهیافت فازی + 20 اسلاید انگلیسی + داده های همراه
چکیده:
در مکتوبی که پیش رو دارید، روشی برای طبقه بندی کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی معرفی میگردد. این طبقه بندی بر اساس سلیقه مشتری و همچنین اطلاعات گرفته شده از دیگر موتور جستجوها پیرامون کالای مورد نظر بنا شده است. سلایق مشتری که به صورت زبانی درباره کالاها بیان شده (Linguistically defind)، یا همان خواص محصول، مستقیما از مشتری دریافت می گردد. از طرف دیگر موتورهای جستجو اطلاعاتی پیرامون کالا و بر اساس نظر دیگر مشتریان جمع آوری می کنند. مجموع سلایق مشتری و اطلاعات موتور جستجوها به عنوان مقیاسی جهت آماده سازی اطلاعات جدید و رتبه بندی کالاها مطابق نیاز مشتری استفاده می شود. میانگین وزن دار شده (Weighted average) محصولات، که از اطلاعات پیشین و سلایق عنوان شده توسط مشتری بدست می آید به ما کمک می کند تا محصولات را در فروشگاه اینترنتی رتبه بندی کنیم.
کلمات کلیدی:
سیستم های فازی
رده بندی کالا
رهیافت فازی
رتبه بندی
کمیت سنج زبانی
مقدمه:
در هر دو نوع فروشگاه کلاسیک و آنلاین، یک مشتری مشخصات مورد نظر خود را هنگام خرید کالا مطرح می کند. همزمان مایل است بداند نظر دیگر مشتریان در ارتباط با کالایی که وی قصد خرید ان را دارد چیست.
با این پروسه مشتری خواهد فهمید که انتخابش چه قدر با بهترین کالا فاصله دارد. (فاصله صفر وقتی مشتری بهترین انتخاب را دارد). مشتری انتظار دارد این رده بندی و پیشنهادات از طرف خود سیستم بازار الکترونیکی به وی داده شود. در این راه گرفتن اطلاعات، جهت دادن پیشنهاد، کار نسبتا دشواری است.
این دشواری چند برابر می شود وقتی مشتری خواسته ها و سلایق خود را به صورت فازی بیان می کند. سیستم فروش الکترونیک نیاز دارد که در جهت هرچه مشتری مدارتر شدن، این اصطلاحات فازی را نمایش داده و ترکیب کند. یک مشکل دیگر در فروش الکترونیک بیرون کشیدن وزن های پنهان شده درون هر یک از خصوصیاتی است که مشتری بر اساس این وزن های ذهنی، قضاوت و رده بندی نهایی را می طلبد. اعلام این وزن های پنهان، فروش الکترونیکی را هر چه بیشتر بر روی خواست مشتری متمرکز می کند. اما بسیار دشوار است که این وزن ها در فروشگاه های الکترونیکی دریافت و تعریف شوند، زیرا درگیر کردن مشتری با جزئیات از جذابیت خرید خواهد کاست. مطلب بعدی به میزان محبوبیت کالای انتخاب شده بر می گردد. نهایتا سیستم نیاز دراد تمام موارد فوق را با هم ترکیب کرده و رده بندی نهایی را به مشتری اعلام کند.
در این گزارش ما با مشکل اول از طریق نمایش خواص کالا که توسط مشتری بیان می شود، به صورت مجموعه های فازی، روبرو می شویم. مسئله دوم با مفاهیم اپراتور OWA (Ordered Weighted Average) و کمیت سنج زبانی مدیریت می شود. اطلاعات سایر مشتریان از طریق اینترنت و با استفاده از موتورهای جستجو انجام می شود، و نهایتا از ترکیب تمام اطلاعات فوق جهت ارائه یک رده بندی مناسب و دادن اطلاعات جدید جانبی راجع به کالای مورد نظر استفاده خواهد شد.
در بخش 1، مروری بر کارهای انجام شده در این زمینه خواهیم داشت. در بخش 2، به شرح فواید مجموعه های فازی در نمایش یک کالا و کمیت سنج زبانی (Linguistic quantifier)، همراه با توضیح مختصری در ارتباط با اپراتور OWA می پردازیم. در بخش 3، ما به چگونگی رتبه بندی بر اساس اطلاعات گرفته شده از مشتری و همچنین موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. در بخش 4، یک مثال عددی را در ارتباط با پروسه فوق از نظر می گذرانیم. مثالی که بررسی خواهد شد مربوط به کاری است که در مقاله مرجع بر روی داده ها انجام شده است. در بخش 5، پیاده سازی روش های رتبه بندی عنوان شده را بر روی داده های گرفته شده از پایگاه اینترنتی UCI، با تغییراتی که جزئیات آن شرح داده خواهد شد، انجام داده و نتایج حاصله را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.
فهرست
چکیده: 3
مقدمه: 3
1_ مروری بر کارهای قبلی: 4
2_ سفارشی کردن کالا: 6
2_1_ مفاهیم فازی در ویژگی های محصول: 6
2_2_ کمیت سنج زبانی (Linguistic Quantifier): 8
2_3_ اپراتور OWA: 9
3_ رتبه بندی محصولات: 9
3_1_ رده بندی از دیدگاه ویژگی های مورد نظر مشتری: 10
3_1_ رده بندی از دیدگاه موتورهای جستجو: 11
4_ رتبه بندی نهایی محصولات: 12
5_ مثال عددی: 13
5_1_ رتبه بندی ماشین ها از دیدگاه مشتری: 14
5_2_ رتبه بندی ماشین ها از دیدگاه مشتری: 14
6_ پیاده سازی روش: 16
6_1_ داده ها: 17
6_2_ مسئله و حل آن: 18
6_3_ بحث و نتیجه گیری: 19
مراجع: 20
قیمت فایل فقط 18,000 تومان
↓-↓
قیمت: 48000 ریال فهرست بخش اول: آشنایی با مکان شرکت مکان و تاریخچه شرکت 6 هدف شرکت 7 بخش دوم: مشتری و مشتری شناسی مشتری شناسی11 نیاز مشتری 14 روش های تامین نیاز17 توانایی های مشتری 18 استعدادهای مشتری 20 رفتارهای مشتری 22 ایرادهای مشتری 25 انتخاب مشتری 29 مشتری گرایی 30 بسته بندی کالا 35 CRM 39 جایزه کیفیت در آمریکا 45 تقسیم بازار47 بخش سوم: آزمون ونتایج آن...
صاحبان سایت ها امروزه با تبلیغات بسیاری در دنیای اینترنت رو به رو می شود مبنی بر اینکه با پرداخت هزینه ای آمار بازدید سایت خود را افزایش دهید. و از سوی دیگر شاهد صاحبان سایت های زیادی هستیم که به دنبال افزایش بازدید سایت خود هستند. حال سوال اینجاست که آیا واقعا این نوع افزایش بازدید افراد را به اهداف خود مانند افزایش فروش محصولات می رساند؟ آیا افزایش...
دسته: هوش مصنوعی فرمت فایل: doc حجم فایل: 203 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 خوشه بندی فازی (Fuzzy Clustering) خوشه بندی چیست؟ خوشه بندی یکی از شاخه های یادگیری بدون نظارت می باشد و فرآیند خودکاری است که در طی آن، نمونه ها به دسته هایی که اعضای آن مشابه یکدیگر می با¬شند تقسیم می شوند که به این دسته ها خوشه گفته می¬شود. بنابراین خوشه مجموعه ای از اشیاء...
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: داده کاوی در بانکداری الکترونیکی دسته: مهندسی کامپیوتر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: ٩۵ فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پایان نامه اینجا کلیک نمایید بخشی از مقدمه: بسیاری از شرکتها و موسسات دارای حجم انبوهی از اطلاعات هستند. با گسترش سیستمهای پایگاهی و حجم بالای داده ها ذخیره شده در این سیستم ها، به ابزاری نیازاست تا بتوان...