چکیده: هدف از پژوهش حاضر این است که چگونه می توان اعتیاد به اینترنت را در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های شهر قوچان کاهش داد. روش پژوهش از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری، دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم دبیرستان های شهر قوچان در سال تحصیلی 93-92 که تعداد آنها 745 نفر می باشد. حجم نمونه...
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتیتعداد مشاهده: 151 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 68
حجم فایل: 477 کیلوبایت
چگونه می توان اعتیاد به اینترنت را در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های شهر قوچان کاهش داد؟
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر این است که چگونه می توان اعتیاد به اینترنت را در دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های شهر قوچان کاهش داد. روش پژوهش از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری، دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم دبیرستان های شهر قوچان در سال تحصیلی 93-92 که تعداد آنها 745 نفر می باشد. حجم نمونه برابر با 248 نفر که به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده آزمون اعتیاد به اینترنت (یانگ، 1998) است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون T استفاده شد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله
حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
روش اجرا
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
تعاریف مفهومی و عملیاتی اعتیاد به اینترنت
شواهد 1
فرضیه اصلی تحقیق
تعریف اختلال وابستگی به اینترنت
ملاک های تشخیص اعتیاد به اینترنت
آیا استفاده مفرط از اینترنت می تواند نشانه اختلال روان پزشکی باشد؟
دیدگاه ها و نظریه ها در تبیین اعتیاد به اینترنت
علائم اعتیاد به اینترنت
ویژگی های اعتیاد به اینترنت
روندهای مربوط به سن
روندهای مربوط به جنسیت
پیامدهای اعتیاد به اینترنت
پیشگیری از اعتیاد به اینترنت
درمان اعتیاد به اینترنت (دیویس، 2001)
تجزیه و تحلیل اطلاعات و انتخاب راه حل
اهداف اصلی تحقیق
اهداف فرعی تحقیق
آسیب های ناشی از اینترنت
پیامدهای ناشی از آسیب های اینترنتی
شیوه های نادرست مقابله والدین با فرزندان
مراحل اجرا
شواهد 2
اعتبارسنجی
مشکلات و محدودیت های تحقیق
پیشنهادات
منابع فارسی
منابع لاتین
ضمائم: پرسشنامه اعتیاد به اینترنت