پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران و عملکرد آنها در مدارس

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت، چکیده: پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران و عملکرد آن ها در مدارس دوره ابتدایی شهرستان بجنورد انجام شده است. هدف از اجرای این پژوهش پاسخ به این سوال بود ه است که آیا مهارتهای ارتباطی بر عملکرد مدیران تأثیر دارد؟ پژوهش حاضر یک مطالعه...

دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 258 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 130

حجم فایل: 526 کیلوبایت

پایان نامه بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران و عملکرد آنها در مدارس دوره ابتدایی شهرستان بجنورد سال تحصیلی 91-1390

چکیده:
پژوهش حاضر تحت عنوان بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران و عملکرد آن ها در مدارس دوره ابتدایی شهرستان بجنورد انجام شده است. هدف از اجرای این پژوهش پاسخ به این سوال بود ه است که آیا مهارتهای ارتباطی بر عملکرد مدیران تأثیر دارد؟ پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی می باشد. حجم جامعه آماری مدیران مدارس ابتدایی 245 نفر و حجم نمونه 149 نفر بر اساس فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی بوده است. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی بارتون جی ای و فرم ارزشیابی عملکرد مدیران استفاده گردیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی، استنباطی (آزمونهای تی مستقل، همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس) استفاده گردیده است. طبق نتایج بدست آمده تایید شده که بین مهارتهای ارتباطی مدیران و عملکرد آن ها رابطه وجود دارد. یعنی با بالا رفتن مهارت های ارتباطی عملکرد مدیران نیز بیشتر می شود.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1-مقدمه
2-1- بیان مسأله
3-1-اهمیت و ضرورت تحقیق
4-1- اهداف تحقیق
5-1-فرضیه های تحقیق
6-1- متغیرها
7-1- تعریف مفاهیم کلیدی
8-1- عملکرد
9-1- تعریف عملیاتی
فصل دوم: پیشینه تحقیق
1-2- مدیریت آموزش در گذر تاریخ
2-2- تعریف مدیریت
1-2-2-تعریف مدیریت آموزشی
2-2-2- ویژگی مدیر آموزشی
3-2-2- بهبود مهارت های ارتباطی مدیران
3-2- ارتباطات
1-3-2- تعریف ارتباطات
2-3-2- اهمیت ارتباطات
3-3-2- فرایند ارتباطات
4-3-2- انواع ارتباطات
5-3-2- ارتباطات در سازمان
6-3-2- موانع ارتباطات موثر
7-3-2- موانع ارتباطات
8-3-2- مدیر و ارتباطات موثر
1-8-3-2- مدیریت از نظر قرآن
2-8-3-2- مدیریت از نظر معصومین
3-8-3-2- مدیریت از نظر مطهری
4-8-3-2- مدیریت از نظر اسلام
9-3-2- مهارتهای ارتباطی مدیریتی
10-3-2-مهارتهای مدیران
11-3-2- اهمیت ارتباطات برای مدیران
12-3-2- مهارت های ارتباطی
1-12-3-2- اهمیت مهارت های ارتباطی
4-2- مهارت کلامی
5-2- هوش هیجانی
1-5-2- چرا هوش هیجانی برای رهبران مهم است؟
6-2- هوش فرهنگی
1-6-2- نقش مدیران مدارس
2-6-2- نقش اصلی مدیر مدرسه
7-2- ویژگی های ارتباط کلامی
1-7-2-مزایا و معایب ارتباط کلامی
8-2- مهارت غیرکلامی
9-2- اهمیت مهارت غیرکلامی
1-9-2- زبان اندام چه می گویند؟
2-9-2- موانع گوش کردن
3-9-2- مهارت گوش دادن
1-3-9-2- روش گوش دادن
1-1-3-9-2- گوش دادن برای رعایت ادب
2-1-3-9-2- گوش دادن برای قابل قبول بودن یا تأیید کردن
3-1-3-9-2- گوش دادن انتخابی
4-1-3-9-2- شنیدن با گوش های تیز شده
10-2- مهارت بازخورد
1-10-2- انواع بازخورد
1-1-10-2- شیوه بیان بازخورد
2-10-2- ابزارهای برای بازخورد سازنده
11-12- مهارت خود افشایی
1-11-2- روش خود افشایی
2-11-2- نظر چیکین و درلگا
3-11-2- شاخص های کلی خود افشایی
4-11-2- توسعه ارتباطات و الگوی پنجره جوهری
12-2- تعریف ارزشیابی
1-12-2-تاریخچه ارزشیابی و تعیین لیاقت و شایستگی
2-12-2- مبانی دینی ارزشیابی
3-12-2- ویژگی های یک برنامه پویای ارزشیابی عملکرد
4-12-2- تعریف ماهیت عملکرد
5-12-2- دلایل استفاده از عملکرد
6-12-2- بررسی عملکرد کارکنان
13-2- انواع واکنش ها
14-2- ارزشیابی عملکرد
1-14-2- اهداف استفاده از ارزشیابی عملکرد
15-2- بهترین روش ارزشیابی کدا ماست؟
16-2- مشکلات و خطاهای ارزشیابی عملکرد؟
1-16-2- خطای هاله ای
2-16-2- خطای نرمش یا آسانگیری
3-16-2- اشتباه یا خطای گرایش مرکزی
4-16-2- خطای وقایع اخیر
5-16-2- خطای تعصب شخصی
17-2- مشکل ارزشیابی عملکرد
18-2- آگاه کردن کارکنان از نتایج ارزشیابی
19-2- معیارهای ارزشیابی عملکرد در دستگاه دولتی ایران
1-19-2- معیارهای رفتار شغلی
2-19-2- معیارهای رفتار شغلی سرپرستان
3-19-2- معیارهای رفتار اخلاقی
20-2- پیشینه پژوهش های انجام شده
21-2- پیشینه پژوهش های انجام شده به صورت میدانی
22-2-جمع بندی و نتیجه گیری
23-2- چهارچوب نظری تحقیق
24-2- الگوی نظری تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق
1-3- مقدمه
2-3- روش تحقیق
3-3- جامعه آماری
4-3- حجم نمونه
5-3- روش نمونه گیری
6-3- ابزار گردآوری اطلاعات
7-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها
1-4- مقدمه
1-1-4- ویژگی های جمعیت شناختی
2-1-4- جنسیت پاسخگویان
3-1-4- میزان تحصیلات پاسخگویان
4-1-4- سابقه خدمت پاسخگویان
5-1-4- نوع استخدام پاسخگویان
2-4- نتایج توصیفی متغیرهای پژوهش
1-2-4- بررسی و تحلیل داده ها
2-2-4- آزمون فرضیات
3-2-4- بررسی فرضیه اصلی پژوهش
4-2-4- بررسی فرضیه اول پژوهش
5-2-4- بررسی فرضیه دوم پژوهش
6-2-4- بررسی فرضیه سوم پژوهش
7-2-4- بررسی فرضیه چهارم پژوهش
8-2-4- بررسی فرضیه جانبی اول پژوهش
9-2-4- بررسی فرضیه جانبی دوم پژوهش
10-2-4- بررسی فرضیه جانبی سوم پژوهش
11-2-4- بررسی فرضیه جانبی چهارم پژوهش
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1-5- مقدمه
2-5- نتیجه گیری
3-5- یافته های پژوهش
4-5- پیشنهادات
1-4-5- پیشنهادات کاربردی
2-4-5- پیشنهادات پژوهشی براساس یافته های تحقیق
3-4-5- پیشنهادات به سایر محقیقین
5-5- محدودیت های تحقیق
پیوست ها
پرسشنامه مهارت های ارتباطی
فرم ارزشیابی مدیر واحد آموزشی- مرحله اول
فهرست منابع و مأخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
عبارات کلیدی

  1. پایان نامه ارشد مدیریت
  2. دانلود پایان نامه
  3. پایان نامه رشته مدیریت
  4. پایان نامه مهارتهای ارتباطی
  5. مهارت ارتباطی مدیران
  6. مهارت ارتباطی مدیران مدارس
  7. ارزیابی مهارت ارتباطی مدیران
  8. تاثیر مهارت ارتباطی در عملکرد
  9. پرسشنامه مهارت ارتباطی
  10. فرم ارزشیابی مدی

خرید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد