دسته: کامپیوتر
حجم فایل: 924 کیلوبایت
تعداد صفحه: 40
اهـداف:
1- حفظ و مراقبت از اسناد و مدارک
2- بیان نمودن فعالیتهای سازمان از نظر آماری
3- هماهنگ کننده مکاتبات واحدها و سایر سازمانها با یکدیگر
4- راهنمائی و پاسخگوئی به مراجعه کنندگان
5- جلوگیری از تکرار و تداخل اشتباهات در مکاتبات
6- سرعت بخشیدن به عملیات ثبت و بایگانی نامه ها
7- جلوگیری از اتلاف وقت و نیروی انسانی
مقدمه
داشتن مکاتبات صحیح و اصولی لازمه حیات یک موسسه یا سازمان است و موفقیت یک سازمان را در پویایی گردش مکاتبات آن سازمان میتوان جستوجو کرد نظر بر اینکه هر فردی در بدو ورود به سازمان به دبیرخانه مراجعه می نماید لذا دبیرخانه آئینه تمام نمای سازمان است که می تواند با فعالیت مطلوب و شایسته خود ارباب رجوع را با خاطر خوش از آن موسسه رهسپار نماید.
بدین سبب موفقیت و جایگاه ویژه دبیرخانه در هر موسسهای هویدا بوده و از ارکان اصلی موسسه به حساب میآید وبدین لحاظ از دبیرخانه همیشه واحدی پرتلاش و موثر در ایجاد ارتباط دو جانبه بین سارمانها و محیط بیرونی یاد میکنند ودرموسسههای موفق شایستگی دبیرخانه در سالم سازی، توریع و مبادله صحیح و اصولی مکاتبات نمایان است.