دسته: مقالات ترجمه شده isi
حجم فایل: 453 کیلوبایت
تعداد صفحه: 15
www.jait. ir
چکیده… 3
1- مقدمه… 3
1-1- خواص شبکه اجتماعی… 3
1-2- نقش مکان فیزیکی… 4
2- تعریف و اندازهگیری… 5
2-1- تعاریف… 5
3- جمعآوری دادهها… 6
4- محدودیت… 10
5- کار مرتبط… 10
6- نتیجهگیری و کار آینده… 11
منابع… 13
چکیده
یکی از مهمترین خواص رسانههای اجتماعی، قابلیت دسترس بودن آن است – ما میتوانیم هر کاربر در هر گوشهای از شبکه رسانههای اجتماعی را بدون در نظر گرفتن مکان فیزیکی واقعی از کاربران دیگر شناسایی کرده و به آنها برسانیم.
به طور مفهومی، این قابل دسترس بودن، باید قادر باشد که به ما کمک نماید، شبکههای اجتماعی ما تا حدی به دلیل این که میتوانیم دوستان را بدون هیچ گونه تعامل فیزیکی (اما با فعل و انفعالات اینترنتی) در نظر بگیریم.
هیچ محدودیت فیزیکی در رسانههای اجتماعی وجود ندارد. در حالی که ما با مفهوم بالا به توافق برسیم، ما کنجکاو این هستیم که چگونه این اموال قابل دسترسی شکل شبکههای اجتماعی آنلاین ما را مشخص نماید.
به طور خاص، اگر مکان فیزیکی که دیگر یک مانع است، تعامل فیزیکی را میتوان در هنگام پیدا کردن دوستان آنلاین در نظر گرفت.
شبکههای اجتماعی باید حداقل دارای دو ویژگی زیر باشد:
1- تعداد معینی از دوستان از مکانهای مختلف در جهان باشند.
2- تعداد معینی از دوستان از محافل اجتماعی فیزیکی ما باشند. (به عنوان مثال، آنها همکاران ما نیستند بلکه دوستان مدرسه هستند و غیره).
در این مقاله، هدف ما تجزیه و تحلیل نقش مکان فیزیکی در شبکههای اجتماعی آنلاین است. برای انجام تجزیه و تحلیل، استفاده از فیس بوک، یکی از بزرگترین سایتهای رسانههای اجتماعی بهروز است که به عنوان منبع اطلاعات ما است. ما بیش از 2 میلیون پروفایل کاربر داریم که مطالعه آنها با جزئیات بررسی شده است. با تعجب، ما متوجه شدیم که مکان فیزیکی هنوز هم نقش مهمی را در شبکههای اجتماعی آنلاین ایفا میکند.
کلیدواژگان
شبکههای اجتماعی، قابل دسترس بودن، مکان فیزیکی