پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

تصمیات کمکی چند ضابطه ای در مدیریت مالی و حسابداری (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: Multicriteria decision aid in financial management

عنوان فارسی مقاله: تصمیات کمکی چند ضابطه ای در مدیریت مالی و حسابداری

طبقه بندی: مدیریت

فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

چکیده

تصمیمات مالی یک سازمان معمولا در شرایط مطلوب مد نظر قرار می گیرد. در ارتباط با دوره بلند مدت، تصمیماتی مربوط به تخصیص بهینه سرمایه و تصمیمات مربوط به ساختارهای مالی بهینه وجود دارد. در موارد کوتاه مدت، این تصمیمات در ارتباط با بهینه سازی سهام، وجه نقد، حساب های دریافتی و بدهی های جاری و غیره وجود دارد. نظریه مالی به تجزیه و تحلیل این تصمیمات، اساسا از نقطه نظرات حد مطلوب می پردازد. ویژگی های مطلوب چنین تصمیماتی، محققان را به این سمت می کشاند تا تاکتیک های تحقیق عملیاتی را برای حل مسائلی که مرتبط با چنین تصمیماتی می باشد، مطرح کند. این مقاله به بررسی سهم تحلیل های چند ضابطه ای در حل مشکلات مربوط به تصمیم گیری های مالی در شرایط واقعی، می پردازد. این مقاله همچنین کتاب های گسترده مرتبط با این موضوع را مد نظر قرار می دهد باشد. تصمیمات مالی مربوط به یک اداره (مانند موسسات، بانک ها و شرکت های بیمه) معمولا در شرایط مطلوب در نظر گرفته می شود. در ارتباط با موارد شرکتی و برای یک دوره بلند مدت، دو نوع تصمیم در این زمینه گرفته می شود: تصمیمات مربوط به اختصاص حد مطلوب سرمایه، و تصمیمات مربوط به ساختارهای مالی بهینه. به طور مختصر، این تصمیمات اساسا در ارتباط با مدیریت سرمایه در گردش بوده و آن ها به بهینه سازی سهام، موجودی نقدی، حساب های دریافتی و وام های کوتاه مدت اشاره دارند. نظریات مالی به تجزیه و تحلیل این تصمیمات (کوتاه و بلندمدت) پرداخته اما این موارد از نقطه نظر جنبه های بهینه سازی می باشد (برای نمونه نظریات مربوط به هزینه سرمایه، نظریه سهام، نظریه اختیار در معامله و غیره از این دسته می باشد). این دورنما، محقق را به این سمت کشانده است تا تاکتیک های بررسی عملکردی را، برای حل مشکلاتی که مرتبط با چنین تصمیماتی می باشد، مطرح کند. تصمیمات قدیمی مربوط به حل مسئله در بررسی های عملکردی شامل شکل دهی مسائل مربوط به بهینه سازی در موارد محدود خاص می باشد. در واقع این به عنوان بهترین انتخاب می باشد.

خرید

پروژه بررسی تأسیسات ایستگاههای سوخت گیری CNG

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
طبقه بندی: تحقیقات سوخت

عنوان کامل: پروژه بررسی تأسیسات ایستگاههای سوخت گیری CNG

فرمت فایل: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش

تعداد صفحات پروژه: 77

CNG چیست؟
CNG مخفف عبارت (Compress Natural Gas) که معنی لغوی آن گاز طبیعی فشرده می باشد که در درجه حرارت معمولی و در فشار 200 الی 250 اتمسفر نگهداری می شود. گاز طبیعی که حاصل تجزیه مواد ارگانیک در لایه های زیر زمینی است در مخازن عظیم هیدرو کربنی زیر زمین تشکیل و تجمع می یابد ترکیب گاز طبیعی متشکل از 80 درصد متان کمتر از 12 درصد اتان و 8 درصد گازهای دیگر است و می تواند بعنوان سوخت در خودروها و یا جایگزینی برای سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار گیرد. CNG با توجه به شرایط اقلیمی ایران و با توجه به وجود شبکه گسترده توزیع گاز جایگزین بسیار مناسبی برای دیگر سوختها است، زیرا هم هزینه سوخت کمتری را به استفاده کننده تحمیل کرده و هم نقش بسزایی در بهبود وضع آلودگی هوا ایفا می کند همچنین دارای درجه اکتان 13 است که بعنوان سوخت خودرو بسیار مناسب می باشد. از همه مهمتر با مصرف CNG استفاده منابع طبیعی کشور نیز وضع بهتری پیدا خواهد کرد. گاز طبیعی نسبت به هوا سبکتر است و به همین دلیل در صورت نشت گاز از مخازن ذخیره سوخت و دیگر اجزا به سرعت به سمت بالا حرکت می کند. دمای اشتعال گاز طبیعی تقریباً دوبرابر بنزین است که همین باعث می گردد خطر انفجار یا آتش سوزی خوردهای گاز سوز به شدت کاهش یابد جدا از مشخصات فیزیک ی و شیمیایی گاز طبیعی، مخازن تخلیه گاز طبیعی CNG با استحکام بیشتری در مقایسه با باک های معمولی استفاده شده در خودرو ها ساخته می شود. کلیه مخازن ذخیره این گاز می توانند به شیر جلوکیری از جریان بیش از حد مجهز بوده که در صورت کاهش ناگهانی فشار نسبت به قطع مسیر خروج گاز اقدام کنند. هم اکنون مصرف روزانه بنزین کشور 56 میلیون لیتر است که از این مقدار 40 میلیون لیتر در پالا یشگاههای داخلی تولید می شود و مقدار 16 میلیون لیتر واردات داریم که سالانه رقمی حدود 7/1 میلیارد دلار از بودجه عمومی را به خود اختصاص می دهد که بر اساس یارانه انرژی وارداتی بالغ بر 860/103 میلیارد ریال است یعنی در حدود 165 دلار در سال برای هر نفر که با این حساب سالانه حداقل 13 میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم از طرفی ایران دومین کشور دارا منابع و مخازن زیر زمینی گاز طبیعی در بین کشورهای جهان و تقریباً 15 درصد از کل مخازن و منابع گاز طبیعی جهان در کشورمان وجود دارد. در صورتی که ما بتوانیم از گاز طبیعی بعنوان سوخت جایگزین در خودروها و نیروگاهها و … استفاده نماییم علاوه بر کاهش واردات بنزین و کاهش هزینه دولت برای پرداخت یارانه بنزین توانسته ایم از منابع و مخازن عظیم زیرزمینی گازطبیعی استفاده کنیم. سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور که در سال 1379 تاسیس شده است متولی این امر می باشد.

خرید

نمونه برداری سریع العمل اولیه ای از سیستم متحمل پرتو افشانی جاسازی شده بر روی FPGA

عنوان انگلیسی مقاله: Rapid Prototyping of Radiation-Tolerant Embedded Systems on FPGA
عنوان فارسی مقاله: نمونه برداری سریع العمل اولیه ای از سیستم های متحمل پرتو افشانی جاسازی شده بر روی FPGA
طبقه بندی: فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

چکیده
پیشرفت های فناوری آرایه گیت قابل برنامه نویسی میدان FPGA موجب می شود که این فناوری، برترین اساس جهت نمونه برداری سریع العمل اولیه ای از سیستم های دیجیتال مجتمع به شمار رود. علاوه بر این در حالی که فناوری عقب می ماند، حفظ سیستم های مبتنی بر پردازنده جهت سبک کردن تاثیرات مضر رویداد های غیر منتظره استنتاج شده از تشعشع در حال مهم تلقی شدن است. در این متن، همکاری عمده این کار، یک خط مشی نمونه برداری سریع العمل اولیه جهت طراحی شراکتی سیستم های جاسازی شده قابل اطمینان با استفاده از FPGA است. این امر از طریق یک اساس سخت کردن پشتیبانی می شود که ترکیب روش های تحمل خطای فقط نرم افزار را با خط مشی های فقط سخت افزار با بیان چندین بررسی میان محدودیت های طراحی، قابلیت اطمینان و هزینه می پذیرد. به عنوان یک بررسی موردی، چندین سیستم جاسازی شده متحمل پرتو افشانی براساس یک نسخه مستقل از فناوری از پردازنده Picoblaze توسعه یافته است.

مقدمه
در سال های اخیر، کوچک سازی تصاعدی اجزای الکترونیک ی منجر به پیشرفت های مهمی در ریزپردازنده ها گردیده است. گرچه این حقیقت دارای مزایا و معایبی است. پرمعناترین مزیت، افزایش شگفت انگیز عملکرد ریزپردازنده ها بوده است. گرچه در حالی که فناوری عقب می ماند، سطح منبع ولتاژ و تفاوت های خش (پارازیت) کاهش می یابد که باعث می شود که دستگاه های الکترونیک ی کمتر قابل اطمینان شوند و ریزپردازنده ها بیشتر مستعد پذیرش خطاهای زودگذر القاء شده به وسیله تشعشع گردند. این خطاهای متناوب، خسارت های غیر دائمی را دامن نمی زنند بلکه ممکن است منجر به اجرای برنامه نادرستی به وسیله تغییر فرستنده های سیگنال یا مقادیر ذخیره شده شوند.

خرید

رضایت از بهبود خدمات: عدالت محوری و واکنش احساسی (ترجمه مقاله مدیریت)

عنوان انگلیسی مقاله: Satisfaction with service recovery, perceived justice and emotional responses
عنوان فارسی مقاله: رضایت از بهبود خدمات: عدالت محوری و واکنش های احساسی
طبقه بندی: مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15

چکیده
این پژوهشی به بررسی ارتباط بین عدالت محوری، هیجانات، و رضایت در طی بهبود خدمات (SR) می پردازد. تحقیق کنونی مدلی را مطرح می کند که به تحلیل تاثیرات مستقیم عدالت بر روی رضایت به همراه تاثیر غیرمستقیم آن از طریق احساسات می پردازد. بررسی میدانی که درک مصرف کننده از شرایط بهبود خدمات (SR) در بخش تلفن همراه مد نظر قرار می دهد، این مدل را آزمایش می کند. این مقاله به بررسی تاثیرات نسبی ابعاد مربوط به عدالت محوری بر روی رضایت و احساسات ایجاد شده توسط بهبود خدمات (SR) می پردازد. نتایج نشان می دهد که هر سه بعد عدالت محوری رضایت را تحت تاثیر قرار می دهد، و عدالت رویه ای بیشتریت تاثیر نسبی را نشان داده و همچنین تنها بعدی می باشد که احساسات را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج همچنین نشان می دهد که هیجانات منفی می تواند به عنوان واسطه ای در مورد تاثیرات عدالت محوری بر روی رضایت با بهبود خدمات (SR) باشد.

مقدمه
فاکتورهایی که خارج از کنترل سازمان ها می باشد، تولید و ارائه خدمات را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از خدمات مبتنی بر فرد می باشند که نیازمند روابط متقابل متنوعی با مصرف کننده و هماهنگی بین خدمات دهنده های مختلف می باشد. بنابراین کیفیت ارائه خدمات بستگی به وضعیت و رفتار کارکنان، انتظارات مصرف کننده، و رفتار مصرف کنندگان دیگر نیز دارد. علاوه بر این تولید و مصرف بسیاری از خدمات که در زمان یکسان واقع می شود به این معنی می باشد که هیچ نظارتی در ارتباط با ارائه خدمات وجود ندارد. اگرچه شرکت های خدمات دهنده تلاش می کنند تا سطح کیفیتی بالایی در فعالیت هایشان داشته باشند آن ها قادر نخواهند بود تا به طور کل موانع را طی ارائه خدمات از بین برند. حتی سازمان های مشتری محوری که دارای برنامه هایی با کیفیت بالا می باشند قادر به از بین بردن تمام موانع مربوط به ارائه خدمات نمی باشند. بهبود خدمات (SR) در شرکت ها به معنی لحظاتی می باشد که برای رضایت مشتریان و قوی کردن روابط با آن ها دارای اهمیت می باشد.

خرید