AE | BE |
One cannot prosper unless he works. | One cannot prosper unless one works. |
One should always be kind to his mother. | One should always be kind to one's mother. |
1. Pronunciation of 'r' |
2. Pronunciation of 'a' |
3. Pronunciation of 'o' |
4. Pronunciation of 'u' |
5. Pronunciation of 't' |
6. Pronunciation of particular words |
چکیده
تأثیر امواج الکترومغناطیس میکروویو (MU) و رادیوفرکانس (RF) بر تراکم قدرت غیرحرارتی در رنگدانه های شباهت دهنده در بافت های گیاهی مورد مطالعه قرار گرفت. افزایش رنگدانه فستوسنتتیک در هر دو مورد در مدت های پرتوگیری نسبتا کوتاه (1تا 4 ساعت) یافت شد. در حالی که در زمان پرتوگیری طولانی تر (12 ساعت) ، در گیاهانی که در معرض میکرویو بودند، کاهش محتوی رنگدانه ملاحظه شد. تصور می شود که افزایش کلی کارایی فتوسنتز بر اساس داده های غیرمستقیم که بواسطه نسبت افزایش یافته کلروفیل A/B بدست آمد، رخ می دهد. تأثیر برانگیزانندگی نسبی بر تجمع بیوماس در پرتودهی MW ملاحظه شد.
کلیدواژه: پرتو الکترومغناطیسی، Zea mays، نسبت کلروفیل، تجمع بیوماس
مقدمه
از آنجایی که جو باعث نفوذ پرتوهای کیهانی با فرکانس های دامنه GHz می شود، همواره یک مولفه میکروویوی در زمینه پرتو کیهانی وجود دارد. در دنیای مدرن، با استفاده از میکروویو پیچیده منتشره از وسایل ارتباطی موجود در هوا، سیستم های مراقبتی، صنعت، اهداف درمانی و تشخیصی در پزشکی- اهمیت آلودگی الکترومغناطیسی نیاز به تأکید بیشتر ندارد. یک نوشته مفید در مورد تأثیر بیولوژیکی میدان های الکترومغناطیسی با فرکانس کم بر ارگانسم های گیاهی وجود دارد. اما به نظر می رسد که پاسخ های استنباط شده از گونه های گیاهی مختلف در یک روش پیچیده هم به پارامترهای فیزیکی و هم منبع تابش دهی (فرکانس، تراکم قدرت، پالس ها یا امواج هاپیوسته، طول مدت پرتوفکنی و غیره) و وضعیت مغناطیسی ماده بیولوژی (مرحله رویشی، پیش تیمار، محیط و غیره) بستگی دارد؛ علیرغم این، پارمترهای بیولوژیکی گوناگون منجر به آشکارشدن جنبه های گوناگون واکنش بین امواج الکترومغناطیسی و ماده تحت تابش می شود. نمونه هایی در این باره وجود دارد که به آنها خواهم پرداخت. Muraji و دیگران (1998) گزارش دادند که یک میدان مغناطیسی با فرکانس کم تقریبا 10 Hz باعث تحریک رشد ریشه های غلات شده است. در حالی که در مورد فرکانس های بالا یعنی بالای 240 Hz، رشد متوقف شد.
AE | BE |
It's twenty of twelve, I've got to go. | It's twenty to twelve, I've got to go. |
They arrived at ten after two. | They arrived at ten past two. |
What time is it? It's half past nine. | What time is it? It's half (-) nine. |
His was different from (or than) mine. | His was different from (or-to) mine. |
I'd like for you to go now. | I'd like (-)you to go now. |
How many people were in the course? | How many people were on the course? |
What do you do on the weekend (or on weekends)? | What do you do at the weekend (or at weekends)? |
She lives on the same street. | She lives in the same street. |
I'll write (-) you as soon as l get back. | I'll write to you as soon as l get back. |
They met with the directors to discuss it. | They met (-) the directors to discuss it. |
The boss wants to talk with you. | The boss wants to talk to you. |
My aunt came over to see us. | My aunt came round to see us. |
He parked in back of the restaurant. | He parked behind the restaurant. |
You'll have to do it over. | You'll have to do it again. |