پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

پایان نامه کارشناسی

دانلود مقالات فنی و مهندسی و علوم انسانی (علوم تربیتی روانشناختی)

6. One letter differences

6. One letter differences

An interesting group is comprised of words which are spelt with a single different or additional letter. The difference affects pronunciation. Click here to see the full text.

AE

BE

aluminium (a-loom-in-um)

aluminium (a-lyoo-min-yum)

behoove

behove

carburettor (kar-boor-ate-er)

carburettor (kar-boor-et-ah)

check (in banking)

cheque

divorce/divorcee (di-vor-say)

divorcee (di-vor-see)

doodad

doodah

mom

mum

plunk

plonk

putter

potter

specialty (spesh-al-tee)

speciality (spesh-ee-al-it-tee)

tidbit

titbit


مدل رفتاری خزش خاک نرم (دانلود مقاله عمران)

عنوان انگلیسی مقاله: A soft soil model that accounts for creep
عنوان فارسی مقاله: معرفی مدل رفتاری خزش خاک نرم
طبقه بندی: عمران
فرمت فایل ترجمه شده: فایل Word ورد 2007 یا 2003 (Docx یا Doc) قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18

چکیده
قانون معروف لگاریتمی خزش برای تراکم ثانویه به منظور اینکه شرایط بارگذاری موقتی را در بر بگیرد، به شکل یک رابطه دیفرانسیلی تبدیل می شود. این مدل یک بعدی خزش برای شرایط کرنش ادومتری، به طرف حالت های عمومی 3 بعدی تنش و کرنش با مشارکت مفاهیم اصلاح شده کم کلی (Cam-Clay) و ویسکوپلاستیسیته، تعمیم داده می شود. با در نظر گرفتن اطلاعات آزمایشگاهی نشان داده می شود که مسائلی مانند خزش زهکشی نشده، بیش تحکیمی و افزایش طول عمر به خوبی به وسیله مدل در نظر گرفته شده اند.

مقدمه
خاک های نرمی که ما در نظر می گیریم، رس های تقریبا عادی تحکیم یافته، سیلت های رسی و پیت هستند. ویژگی های خاص این مصالح درجه بالای تراکم پذیری آن هاست. این موضوع به خوبی به وسیله اطلاعات آزمایش ادومتر (برای مثال به وسیله جانبو در مقاله رانکین (1985) نشان داده شده است. با در نظر گرفتن مدول سختی تانژانت در یک فشار مرجع 100KPa در ادومتر، جانبو، Eoed را بسته به نوع خاص رس در نظر گرفته شده برای رس های عادی تحکیم یافته بین 1 تا 4 مگاپاسکال گزارش می کند. تفاوت ها بین این مقادیر و سختی ها برای ماسه های تحکیم نیافته قابل ملاحظه است که، حداقل برای نمونه های سیمانته نشده آزمایشگاهی، در اینجا مقادیری بین 10 تا 50 مگاپاسکال داریم. بنابراین، در آزمایش ادومتر رس های عادی تحکیم یافته 10 برابر نرم تر از ماسه های عدی تحکیم یافته رفتار می کنند که این، تراکم پذیری زیاد خاک های نرم را نشان می دهد.

خرید

رویکردهای نوین برای طراحی تکنولوژی آموزشی (ترجمه)

چکیده

هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است. پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی (ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET) ، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد.

کلیدواژگان: آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی، طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه IDT

مقدمه

کلیه معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی رشته تحصیلی به وسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID) ، در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید

مطالب مرتبط

5. The fulfill / fulfil group (2)

5. The fulfill / fulfil group (2)

In American spelling, when you add a suffix like -ing, -ed, or -er to a word, you double the final consonant only if the stress falls on the second syllable of the root word. Thus, as in British English, the verb 'pat-rol' gives 'patrolling' and 'patrolled'. On the other hand, the verb 'trav-el' becomes 'traveling', 'traveled', 'traveler' (GB 'travelling', 'travelled', 'traveller'). Some further examples: Click here to see the full text.
AE

BE

canceled, cancelled

cancelled

counseled, counselled

counselled

equaled, equalled

equalled

fueled, fuelled

fuelled

groveling, grovelling

grovelling

leveled, levelled

levelled

modeling, modelling

modelling

quarreling, quarrelling

quarrelling

worshiper, worshipper

worshipper


5. The fulfill / fulfil group (1)

5. The fulfill / fulfil group (1)

A certain number of disyllabic verbs stressed on the second syllable are written in British English with a single but in American English with -II. This affects the spelling of derivatives. Click here to see the full text.

AE

BE

appall, appal

appal

distill, distil

distil

enroll, enrol

enrol

enrollment

enrolment

enthrall, enthral

enthral

fulfill, fulfil

fulfil

fulfillment

fulfilment

install, instal

install, instal

installment, instalment

instalment

instill, instil

instil

skillful

skilful

willful, wilful

wilful