- دربردارنده 25 پرسش بوده که از هر پرسش دارای 7 گزینه (از 1 تا 7) است.
1= شدیداً موافق؛ 2= موافق؛ 3= تاحدی موافق؛ 4= بی طرف؛ 5= تاحدی مخالف؛ 6= مخالف؛ 7= شدیداً مخالف
- برای بازتاب دادن حس عضویت، وفاداری و همسانی (یا اشتراک هدف) (مؤلفه های هویت سازمانی) طراحی شده است.
- «حس عضویت در سازمان» در پرسش هایی مانند «من معمولاً شغل خودم را اینگونه به دیگران شرح می دهم: من برای فلان شرکت کار می کنم یا من متعلق به فلان شرکت هستم» بازتاب می شود.
- وفاداری در پرسش هایی مانند «من حتی اگر به حقوق ش احتیاج نداشته باشم، به کارم در این شرکت ادامه می دهم» بازتاب می شود.
- دو پرسش که نشاندهنده همسانی و اشتراکات کارکنان هستند: «عموماً افرادی که برای این شرکت کار می کنند برای رسیدن به هدف یکسانی فعالیت می کنند» و «من با سایر کارکنان این شرکت اشتراکات زیادی دارم».
دستورالعمل: پس از خواندن دقیق هر کدام از موارد زیر، بهترین پاسخ را که نشان دهنده عقیده و احساس شما در رابطه با آن مورد است، انتخاب کنید.
منابع این پرسشنامه
1. Cheney G. 1983. On the various and changing meanings of organizational membership: Field study of organizational identification. Communication Monographs 50:342–362.
2. Rubin R, Palmgreen P, Sypher H. 2004. Communication research measures: A sourcebook. LEA: Mahwah, New Jersey.
« برای خرید پرسشنامه به صفحهی خرید بروید »