در این مقاله، ما با توجه به قابلیت اطمینان و با صرفه جویی در انرژی به ارائه داده ها در شبکه های حسگر بی سیم پراکنده (شبکه گیرنده بی سیم) با چند منبع همراه (MSS) می پردازیم. این یک کار بسیار مهم است، به ویژه هنگامی که به طور تصادفی حرکت MSS، به عنوان تعامل با گره های حسگر غیر قابل پیش بینی می شود، بنابراین در این مدت زمان کوتاه، تحت تاثیر ضررهای مالی خواهد بود. علاوه بر این، چند MSS می تواند به طور همزمان در منطقه تماس با سنسور ساخته شود و این حداقل داده انرژی با مشکل بهینه سازی بسیار پیچیده می باشد. برای حل مسائل فوق، در این مقاله ما یک پروتکل جدید را ارائه می کنیم که ترکیبی موثری در برنامه نویسی بوده و درخواست تکرار اتوماتیک (ARQ) در طرح ارائه شده است. ویژگی های کلیدی از پروتکل پیشنهادی به شرح زیر است: (الف) استفاده از افزونگی برای مقابله موثر با ضرر و زیان ارسالی در محیط چندپخشی می باشد (ب) توانایی تطبیق سطح افزونگی بر اساس بازخورد پشت MSS بوده و از طریق ACKS ارسال می شود. ما با شبیه سازی پروتکل، جایگزینی داریم که تنها در یک طرح ARQ مشاهده شده، حتی زمانی که یک MS واحد وجود ندارد. ما همچنین نتایج شبیه سازی را از طریق مجموعه ای از اندازه گیری های تجربی بر اساس گره های حسگر واقعی ارائه می کنیم. نتایج نشان می دهد که استفاده از روش های رمزگذاری در طول عمر سنسور افزایش می یابد و وجه غالب در محدوده (40-55٪) در مقایسه با استاندارد ساده ARQ بوده و برای شبکه گیرنده بی سیم با MSS استفاده شود.
شبکه های حسگر بی سیم، منبع موبایل (همراه)، ارائه داده مطمئن، حک کد گذاری (برنامه نویسی)، ARQ
شناخت صحیح مسائل حج به عنوان بخش عمده ای از آیات قرآنی، معارف، احکام و فقه اسلامی ضرورتی است که همواره مورد توجه مجامع مختلف قرار گرفته است و این خود فرصتی است که بیشتر به مسائل آن بپردازیم.
بنابراین در قرآن هم سوره ای به این نام یعنی، حج وجود دارد و درچند سوره دیگر از قرآن به مسائل مربوط به آن پرداخته از جمله: بقره، آل عمران، ابراهیم و…
همچنین نزدیک سیصد آیه در مورد حج و داستان حضرت ابراهیم (ع) وجود دارد که ما در این تحقیق قسمتی از آنها را همراه با تفاسیر و نظرات نویسندگان بیان می کنیم.
اما یکی از وظایف مهم ما، قضیه آشنا کردن مردم است به مسائل حج، آدمی بسیار می بیند که به حج می روند، زحمت می کشند، لکن مساله حج را نمی دانند.
البته عمده ترین مشکلی که در مورد این عبادت وفرضیه مهم وجود دارد با این که مومنان با این عبارت الهی، آشنایی دیرینه دارند، و هر سال با حضور شورانگیز از سراسر عالم، زنگار دل، با زلال زمزم توصیه می زدایند، وبا حضرت دوست تجدید میثاق می کنند، و اگر چه میراث ادب فرهنگ ما، مشحون از آموزه های حیات بخش حج است، اما هنوز ابعاد بی شماری از این فرضیه مهم، ناشناخته و مهجور مانده است.
بنابراین در این پروژه به کمک استاد بزرگوار جناب آقای محمدی در حد وسع خود سعی کرده ام که تقریباً به گوشه ای از مسائل واعمال آن بپردازیم هر چند که به خاطر کثرت مطالب و گستردگی آن نمی توان همه را بررسی کرد، اما امیدواریم که توانسته باشم به بهتر شناختن این عبادت بزرگ کمکی کرده باشیم.
این تحقیق شامل سه فصل می باشد؛ فصل اول حج از نظر لغوی و اصطلاحی بحث شده و انواع حج و عمره هم بررسی شده است.
در فصل دوم که سیمای حج از دیدگاه قرآن می باشد تقریباً آیات قرآن را تا حدودی موردبررسی و دسته بندی قرار دادیم همچنین آیات مربوط به بنای کعبه و تاریخچه آن و آیات مربوط به محرمات وواجبات حج نیز در این فصل بحث شده است.
و اما در فصل سوم، این فصل فلسفه حج می باشد که فلسفه اجتماعی، اقتصادی و فردی معنوی را به رشته تحریر درآورده، همچنین آیاتی که مربوط به آنها درقرآن بیان شده آنها را جمع آوری کرده و در مباحث مربوط به خودشان جای داده شده است.
ودر آخر هم یک نتیجه گیری کلی از همه مباحث تحقیق به عمل آمده است.
امید به این که توانسته باشم این عبادت بزرگ را که اسلام و قرآن به آن این قدر اهمیت داده اند، با استناد به قرآن تا حدی برای همه روشن ومبرهن گردد.
افزایش امکانات مادی، کاهش زمان کار روزانه، افزایش تعطیلات هفتگی و سالانه، پیدایش سالهایی در دوران جوانی که فرد با فقدان و یا کمی مسئولیت روبروست و در مجموع توجه بشر به زمان فراغت به عنوان بخشی جدی از دوران زندگی، این پدیده را در جایگاهی قرار داده است که بی توجهی به آن علاوه بر ایجاد ضایعات و آسیب های اجتماعی، موجبات نارضایتی جامعه را نیز فراهم خواهد نمود. افزایش اوقات فراغت از 3 سال در جامعه کشاورزی به 12 سال در جامعه صنعتی و حتی 19 سال در جامعه فراصنعتی در طول عمر یک نسل امروزی نسبت به سادگی بتوان از آن چشم پوشید. تأثیر بهره بردادری مطلوب از این بخش از زندگی، در پرورش انسان و رشد و شکوفایی شخصیت وی و در نهایت تکامل جامعه به حدی است که برخی تمدن جدید را « تمدن فراغت » نامیده اند. (ساورخانی، 1370، 764)
در شهرهای بزرگ تراکم بالای ساختمان، کمبود و قیمت بالای زمانی، مانعی بر سر راه ایجاد اماکن ورزشی، تفریحی و گردشگری برای رفع نیاز ساکنین شهر می باشد. از اینرو توجه به زمینهای حاشیه شهر و حتی مناطق خوش آب و هوای حومه شهرها به عنوان روشی جایگزین، مورد توجه قرار گرفته است. در ایران خلأ قدرت اداری موجود در این زمینه یکی از موانع اساسی پرداختن به این امر است. بدین معنی که شهرداریها خود را در چارچوب محدوده قانونی شهر موظف و مکلف به برنامه ریزی می بینند و فراتر از آن را در خارج از حیطه مسئولیتی خویش می دانند. ازدحام جمعیت در ایام تعطیل در پارکها و فضاهای تفریحی داخل شهر و نیز خروج صدها هزار نفر از ساکنین در تعطیلات پایان هفته به حومه های شهر و پناهگیری در دامان طبیعت نمودهایی است از کمبود امکانات تفریحی شهر و نیز خستگی از دغدغه های زندگی شهری که لزوم توجه به امکانات تفریحی شهری را اشعار می دارند.
شهر تهران به صورتی شگفت آور تمام مراحل تحول و توسعه شهری را در طول کمتر از نیم قرن از سر گذرانیده و اینک به یکی از بیست کلان شهر پر مسأله جهان تبدیل شده است.
محدوه تهران قدیم تا شصت سال پیش فقط چهار درصد از سطح تهران امروزی را دارا بوده است. رشد و توسعه این شهر تا جنگ جهانی دوم به طور آرام و یکنواخت بوده اما توسعه آن بعد از جنگ سرعت بیشتری گرفته و در سال 1354 به حدود 12 برابر افزایش یافته در حالیکه توسعه آن در سراسر دوره قاجاریه فقط چهار برابر بوده است. در روند این تحول سریع و ناموزون، چشم انداز جغرافیایی و خاستگاه طبیعی تهارن با تغییرات ویرانگر و انواع عدم تعادل روبرو گردیده است. گسترش خزنده شهر به دامنه های کوهستانی البرز و دشتهای سرسبز جنوبی و ادغام صدها روستا و هکتارها باغ و مزرعه در پیکر آن، تمام حیات شهروندان را به مخاطره افکنده است.
در گذشته آلودگیهای زیست محیطی تهران بسیار محدود بوده به طوریکه از سده هشتم تا سده سیزدهم تهران بقدری مشجر و سر سبز بوده که آن را به باغ گلزار و چنارستان و همچنین به بهشت پریان توصیف کرده اند
در سه دهه اخیر به علت گسترش بی رویه تهران بیش از 300 هکتار از اراضی کشاورزی داخل محدوده 5 ساله و 2000 هکتار از اراضی محدوده 25 ساله به مصارف ساختمان های شهری رسیده است.
با توجه به شرایط حساس زیست محیطی و کالبدی تهران از یک سو، و نیازهای روز افزون اجتماعی و فرهنگی مردم به فضاهای باز شهری از سوی دیگر، ضرورت بازنگری، سازماندهی و نظام بخشی به این فضاها، روز به روز بیشتر احساس می شود. بنابراین لازم است که در چارچوب برنامه ها و طرح های کلان شهر تهران، برنامه ریزی برای فضاهای باز و سبز، به عنوان یک بخش مستقل در برنامه ریزی شهری، مدنظر قرار گیرد و راهبردهای نوین و مناسب برای آن ارائه گردد.
با توجه به وضعیت اکولوژیکی منطقه، خشکی اقلیم، گرد و غبار کویری، فشردگی بافتهای مسکونی و میزان زیاد آلودگی هوا و صدا، ضروری است که برنامه های مربوط به توسعه فضای سبز، نه فقط به صورت توسعه سطوح سبز پراکنده در داخل شهر، بلکه به عنوان یک نظام هماهنگ متشکل از انواع فضاهای باز و سبز درون شهری، حاشیه شهری و برون شهری توسعه و انتظام پیدا کند.
پهنه جغرافیایی تهران با قرار گرفتن میان سلسله جبال البرز و دشت کویر از یک طرف، دو رودخانه بزرگ کرج و جاجرود از طرف دیگر، از تنوع محیطی و اقلیمی ویژه ای برخوردار است.
نوشته حاضر بر اساس نمونه های منتشر شده از معروفترین نگاره های نسخه های خطی فارسی تهیه گردیده است. در این نمونه ها، نزدیک به 1٤0 تصویر مربوط به بیش از 70 نسخه خطی، یک یا چند ویژگی بهار را می نمایاند و به دهه آخر قرن چهاردهم میلادی تا دهه سوم قرن هفدهم میلادی مربوط می شوند. خاطره جمعی ایرانی ویژگی های ممتاز بهار را به دوران کیکاوس می رساند و فردوسی این ویژگی ها را در سرود دیو رامشگر مازندرانی ثبت کرده است.
برخی از این ویژگیها تصویر شدنی و برخی دیگر احساس شدنی هستند. ویژگی های تصویری بهار مانند گل بوستان، لاله کوهی و سنبل و زمین پرنگار، عینا به نقاشی های نسخه های خطی فارسی منتقل شده و در آن ثابت مانده اند. درست به دلیل وجود گل در بوستان، لاله کوهی و سنبل و نقش و نگار بر زمین، می توان احساس کرد که هوا مطبوع است، یعنی نه گرم و نه سرد و فصل، فصل بهار است.
سنسور موقعیت دریچه گاز 1
سنسورهای MAP/MAF 7
سنسور اکسیژن 17
سنسور ضربه 30
سنسور های دما 37
سنسور دمای مایع خنک کننده 38
سنسور دمای هوای ورودی 43
سنسورهای اثر هال 47
سنسور موقعیت میل لنگ 63
سنسور موقعیت میل بادامک 72
سنسور سرعت خودرو 76
موتور پله ای 79
انژکتور 83
رگلاتور فشار 85
معرفی سنسورهای موتور پراید 86
معرفی سنسورهای موتورپژو 206 109
معرفی سنسورهای موتورپژو پارس 120
منابع 131
در چند سال اخیر تمام خودروها مجهز به سیستم سوخت رسانی انژکتوری شدند.سیستم انژکتوری کارآیی بیشتری داشته و آلاینده کمتری نسبت به سیستم کاربراتوری تولید می کند.اساس کار سیستم سوخترسانی انژکتوری بر پایه سنسورها و عملگرها می باشد.اما اطلاعات کمی در مورد این مبحث موجود می باشد.در این مجموعه بر آن شدیم که اطلاعاتی در مورد سنسورهای موتور پراید، پژو 206 و پارس جمع آوری کنیم. ابتدا به توضیح نحوه عملکرد سنسورها می پردازیم و سپس به معرفی سنسور موتورهای مربوطه می پردازیم.
سنسور موقعیت دریچه گاز در موتورهای بنزینی یا دیزلی مقدار سوخت مطلوب راننده را به ECU نشان می دهد. سنسور موقعیت دریچه گاز یک پتاسیومتر دوار یا یک اثر هال (برخی خودروهای شرکت فورد) است که سیگنالی به ECU می فرستد که این سیگنال با موقعیت شفت / صفحه دریچه گاز به صورت خطی متناسب است.معمولا سنسور موقعیت دریچه گاز یک سنسور با سه سیم است. سنسور برای نظارت بر سوخت مورد نیاز موتور هنگام باز و بسته شدن دریچه گاز توسط راننده طراحی شده است.چهار شرایط کاری که ECU توسط سیگنال سنسور مشخص می کند، عبارتند از: