این مطالعه چهارچوب طرح های تلفیقی آموزش سازمانی را در رفتار سازمانی خریدار توسعه می دهد.در این مطالعه فعالیت های ارتباطی و روابط میان واحدهای استراتژیک تجاری که در فرایند خرید مشارکت دارند مورد توجه قرار می گیرند.حمایت علمی برای روابط پیشنهاد شده بر اساس رشته ای از مطالعات صورت گرفته که این مطالعات بر اساس مصاحبه با مدیران 10 واحد استراتژیک تجاری یک سازمان خدمات جهانی می باشد.بر اساس این مطالعات چندین معنی ضمنی ارائه شده است.
کریس- تحلیل گر پژوهش بازاریابی که به تازگی در سازمان استخدام شده بود- برای دفتر کار خود نیاز به کامپیوتر و چاپگر داشت.به همین دلیل سفارش خرید یک سیستم را به بخش خرید سازمان ارائه داد.بعد از گذشت 2هفته کامپیوتر خریداری شد اما خریداری چاپگر را به زمانی موکول کردند که تقاضای خرید چاپگر به حدی برسد که بتوانند تخفیف عمده ای را دریافت نمایند و پس از گذشت 6هفته چاپگر به کریس تحویل داده شد.بخش خرید تخفیف قابل ملاحظه ای را بابت سفارش چاپگر دریافت کرد.اما بخش خرید ضرر بهره وری کریس را در خلال این 6هفته در نظر نگرفت.
مشکلی که کریس با آن دست به گریبان بود در اکثر سازمان ها وجود دارد.معمولا در زمان ارزیابی اهمیت فاکتور های هزینه در برابر کل چرخه زمانی فرایند، فرهنگ خرید داده های مصرف کنندگان را در نظر نمی گیرند.از دید گاه بخش خرید چرخه زمانی فرایند به قدری نا محسوس است که اندازه گیری آن غیر ممکن است.در کاهش چرخه خرید هیچ گونه ارزش و سود واقعی وجود ندارد.با این وجود همان طور که در این مثال ساده نشان داده شد، در خرید کالاها و خدمات چیزهایی فراتر از هزینه وجود دارد.
اگر حرکت خودروها فقط با سرعت زیاد صورت می گرفت و نیز حرکت فقط در جاده های مسطح انجام می شد در این صورت اگر قدرت تولیدی موتور مستقیما به چرخها منتقل می شد، موتور قادر بود تا اتومبیل را به حرکت درآورد اما وقتی که خودرو می خواهد از حال سکون شروع به حرکت نماید و یا هنگامی که در سربالائی تند در حرکت است موتور قادر به تامین گشتاور مورد نیاز برای به حرکت در آوردن چرخها، نخواهد بود در این جاست که نیاز به یک سیستم افزایش دهنده گشتاور احساس می شود همین احساس نیاز باعث شده است تا وسیله ای بنام گیربکس ابداع شود و همانند یک اهرم مکانیکی عمل می کند و با افزایش گشتاور، سرعت را کاهش می دهد و برعکس.
وقتی مسیر انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگیریم می بنییم که گیربکس در این مسر نقش یک عضو واسطه را دارد، یعنی نه تولید کننده توان است و نه مصرف کننده آن. مسیر انتقال قدرت، شامل اجزاء محرک بین فلایویل موتور و چرخهای محرک می باشد. که شامل کلاچ، گیربکس، کاردان، قفل کاردان، دیفرانسیل و اکسل عقب می باشد. در این مسیر قدرت، نسبت دنده های گیربکس و دیفرانسیل به کار برده شده تا دور موتور را کنترل نموده و گشتاور لازم را تولید نماید. گیربکس یک تغییر دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسیله نقلیه، گشتاور و دور خروجی از موتور را تغییر می دهد. منظوراز گشتاور عبارت است از نیروی پیچشی که برای چرخاندن محور بر آن وارد می شود. (اشکال الف و ب)
نمونه های پارچه پنبه ای با رنگ های C.I. Reactive Yellow 84، C.I. Reactive Red 22 و C.I Reactive Blue 19 رنگرزی شد و اثر چند آنتی اکسیدان و جاذب UV معمول، به منظور بهبود خواص ثبات نوری مورد بررسی قرار گرفت. آنتی اکسیدان هایی مانند گالیک اسید، ویتامین C و کافئیک اسید و جاذب های UV مانند 2- هیدروکسی بنزوفنون و فنیل سالیسیلات به روش رمق کشی روی پارچه پنبه ای رنگ شده با رنگ راکتیو به کار گرفته شد. سپس نمونه های عمل شده، بر اساس استانداردهای بین المللی از نظر خواص ثبات نوری بررسی شد. نتایج به دست آمده هیچ گونه تغییری را در عمق رنگی نمونه ها پس از عملیات بعدی نشان نداد. در تمامی موارد، استفاده از جاذب های UV یا آنتی اکسیدان ها باعث بهبود در خواص ثبات نوری نمونه ها شد. بهترین نتیجه در افزایش ثبات نوری در کاربرد ویتامین C مشاهده شد.
به مقاومت یک کالا در برابر تغییر رنگ، زمانی که در معرض نور خورشید یا یک منبع نور مصنوعی قرار می گیرد، ثبات نوری گفته می شود. محوشدگی رنگ منسوجات در برابر نور یک پدیده شناخته شده است و حدود 200 سال تحقیقات متعددی در این زمینه صورت گرفته است. مکانیزم هایی که طی آن رنگ ها دچار تجزیه نوری می شوند، تصور می شد که پروسه های پیچیده ای هستند. با این حال، بیشتر مطالعات نشان داده که تجزیه تک مولکولی به وسیله نور UV و اکسایش نوری به وسیله نور مرئی، دو مکانیزم اصلی در محوشدگی رنگ ها هستند.
Dye+UV Light →Bleaching
Dye+ O_2+Light →Bleaching
معماری کامپیوتر اغلب به عنوان یک حوزه خاص در رشته آکادمیک علم کامپیوتر به شمار می آید. در موارد دیگر، عبارت معماری کامپیوتر برای اشاره به مشخصات دستگاه های خاص همانند، اسپارک (نوعی طراحی گرافیک در ریزپردازنده ها)، اینتل X86، دستگاه تامین برق کامپیوتر، موتورولا 680×0 مورد استفاده قرار می گیرد. معرفی دقیق تر خصوصیات چنین تجهیزاتی در ارتباط با مجموعه دستورالعمل های معماری(ISA) می باشد. در دهه 1980، زمانی که برنامه های معماری کامپبوتر برای اولین بار در دپارتمان های علمی کامپیوتر دانشگاه های مختلف آغاز به کار کردند، تاکید زیادی بر روی پژوهش های مربوط به طراحی بهتر مجموعه دستورالعمل های معماری(ISA) قرار داده شد. امروزه صنعت تمرکزش را بر روی چندین مجموعه دستورالعمل های معماری(ISA) قرار داده و تمایلی برای بازسازی آن ها به صورت مکرر با سخت افزارهای سریعتر دارند، به این ترتیب معماری کامپیوتر تمرکز خود را بیشتر بر روی بالا بردن سرعت سخت افزارهای کامپیوتری و نرم افزارهای سیطح سیستمی نسبت به به طراحی مجموعه دستورالعمل های معماری(ISA) جدید، قرار داده است. رشته تحصبلی معماری کامپیوتر نسبتا با رشته هایی همانند مهندسی کامپیوتر یا مانند آن ادغام شده است، که معمولا در شاخه رشته مهندسی الکترونیک قرار می گیرد. رشته ای که به نام معماری کامپیوتر شناخته شده است می تواند در ارتباط با این جنبه هایی باشد که چگونه یک کامپیوتر خاصی می تواند طراحی، ایجاد و اصلاح (تست) می گردد.
معماری کامپیوتر حداقل شامل سه دسته می باشد: – مجموعه دستورالعمل های معماری یا ISA، که به عنوان مجموعه ای از سیستم های محاسباتی می باشد که توسط برنامه نویسان زبان ماشینی مد نظر قرار می گیرد، که شامل مجموعه دستورالعمل ها، اندازه کلمات، نوع آدرس حافظه، ثبت پردازشگر، آدرس و فرمت اطلاعاتی می باشد. – میکرو معماری که به عنوان سازمان دهنده فعالیت های کامپیوتری شناخته می شود در سطح پایین تری، واقعی تر و با جزییات بیشتر بوده، و در ارتباط با سیستم هایی می باشد که نشان می دهد چگونه این بخش سیستم ها به هم مرتبط بوده و چگونه به منظور اجرای ISA به کار گرفته می شوند. برای نمونه اندازه حافظه پنهان کامپیوتر در ارتباط با فعالیت های سازمانی می باشد که معمولا در ارتباط با ISA نمی باشد.
شما تنها می توانید از مشخصه ذخیره سازی خودکار برای نام متغیرهای شناسایی شده در بلوک ها یا نام های پارامترهای عملیاتی استفاده کنید. به هر حال این نام ها به صورت پیش فرض دارای ذخیره سازی خودکار می باشند. بنابراین مشخصه نوع ذخیره سازی خودکار معمولا در وضعیت داده ها تکراری می باشد.
شما می توانید متغیرهای خودکار اولیه را به جز پارامترها مشخص کنید. اگر صریحا مقداری را برای یک هدف اتوماتیک مشخص نکنید، مقدار آن نامشخص می باشد. اگر شما مقدار اولیه ای را ایجاد کنید، عبارتی که نشان دهنده مقدار اولیه می باشد بر مبنای زبان برنامه نویسی C یا C++ معتبر می باشد. سپس هدف بر مبنای آن مقدار اولیه هر زمان که برنامه محتوا را بلوکه می کند، تنظیم می شود. این موارد شامل تعریف اهداف ورودی می باشد.
توجه داشته باشید زمانی که از دستور goto برای جهش به بخش میانی بلوک استفاده می کنید، متغیرهای اتوماتیک درون بلوک آغاز نمی گردند.
اهدافی که به همراه مشخصه ذخیره سازی خودکار می باشند دارای مدت زمان ذخیره سازی خودکار هستند. زمانی که یک بلوک وارد می شود، ذخیره سازی برای اهداف خودکار در آن بلوک در دسترس قرار می گیرند. زمانی که بلوک خارج می گردد، اهداف دیگر برای استفاده در دسترس نمی باشند. هدف شناسایی شده بدون هیچ مشخصه پیوندی و مشخصه ذخیره سازی ایستا دارای دوره زمانی ذخیره سازی خودکار می باشد.
اگر هدف خودکار درون یک تابع که به صورت بازگشتی فراخوانی می گردد، تعریف شود، حافظه برای هدف در هر بازخوانی بلوک اختصاص داده می شود.
متغیر خودکار دارای محدوده بلوکی بوده و بدون پیوند می باشد.
– دستور بلوک در صفحه 175
– دستور goto در صفحه 189
– شرح نقش در صفحه 148
مشخصه طبقه ذخیره سازی بیرونی این امکان را به شما می دهد که اهداف و توابعی را که چندین فایل مبدا می تواند مورد استفاده قرار دهند، بیان کنید. متغیرهای بیرونی، تعریف وظایف، یا دستورات متغیرهای توصیفی یا نقش ها را با مد نظر قرار دادن بخشی از فایل مبدا، قابل استفاده می سازند.
دستورات بیرونی خارج از تابع یا در آغاز بلوک ظاهر می شوند. اگر این دستورات به توصیف تابع بپردازند یا خارج از تابع آشکار شوند یا به توصیف هدف با پیوند بیرونی بپردازند، کلیدوازه بیرونی اختیاری می باشد. اگر شما به تعیین مشخصه طبقه ذخیره سازی نپردازید، تابع دارای پیوند بیرونی می باشد.