شبکه های سنسوری بین خودرویی را می توان یک جریان شبکه ای جدید و نوظهور دانست، که برای اپلیکیشن های متعددی در محیط های خودرویی مطلوب بوده و در آن می توان از سنسور های خودرویی به عنوان منابع داده ای و سیستم های ارتباطی بین خودرویی برای انتقالات استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم راه حلی را برای جمع آوری داده ها از یک موقعیت جغرافیایی خاص ارائه دهیم که مبتنی بر شبکه های سنسوری خودرویی می باشد. متد پیشنهادی ما، بازه زمانی ای را که در طول آن می توان پروسه جمع آوری داده ها را ادامه داد ترفیع و بهبود داده و استراتژی های ارسال بسته های داده ای به سمت جلو از طریق هاپ های چند گانه را، مشابه با پروتکل های مسیر یابی محدود به تأخیر، تغییر می دهد. شبیه سازی ها نشان می دهند که راه حل پیشنهادی ما، از نظر کارائی در جمع آوری داده ها، نسبت به سایر راه حل ها بهتر عمل کرده است.
محدود به تأخیر، جمع آوری داده ها، شبکه های سنسوری خودرویی
پژوهش ها و فعالیت های مرتبط با محاورات داده ای خودرویی، در طی سالیان اخیر در حوزه صنعت خودرو و جامعه پژوهشی با شتاب بیشتری در حال حرکت بوده است. در چند سال اخیر، خودروها قادر بوده اند با استفاده از نقاط دسترسی در کنار جاده ها با سایر خودرو ها به محاوره و مبادله داده ها بپردازند. ارتباطات خودرویی، باعث فراهم شده سرویس های ایمنی و مفیدی برای رانندگان و مسافرین شده است. تکنولوژی ها و استاندارد هایی که این مسیر را نیز تسهیل ساخته اند، به زودی به ابزارهایی واقعی و ضروری مبدل گشتند: تا زمان نوشتن این مقاله، تکنولوژی رادیویی IEEE 802.11p که برای ارتباطات خودرویی طراحی گردیده است، اخیرا مورد پذیرش قرار گرفته است[1].
سیستم های ارتباطی بین خودرویی(IVC)، مبتنی بر ارتباطات مستقیم بین خودروها می باشند و از این رو باعث بروز شبکه های بین خودرویی (VANET) گردیده اند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای کلاس عمده ای از اپلیکیشن های ارتباطی مانند اپلیکیشن های مرتبط با امنیت خودرو و جاده، مدیریت ترافیک، سرگرمی[4]، جمع آوری و انتشار داده ها[5] و غیره باشند.
نیاز صنعتی برای کنترل یک ماشین القایی، بدون استفاده از سنسور مکانیکی، در حال افزایش است، و این در نشریات جدید بخوبی بچشم می خورد. تمرکز، بر روی بهبود کنترل، بدون یک سنسور مکانیکی است. یک روش جدید برای پیاده سازی یک کنترل شار-استاتور-جهت-یافته غیر مستقیم (ISFOC) بدون سنسور، برای درایو یک موتور القایی تکفاز (SPIM)، در این مقاله ارایه شده است. روش ارایه شده تخمین سرعت روتور، تنها بر مبنای اندازه گیری های جریان های سیم پیچ های اصلی و کمکی استاتور، و نیز اندازه گیری جریان محور q مرجع، که توسط الگوریتم کنترلی تولید می شود، می باشد. خطای جریان محور q اندازه گیری شده از مقدار مرجع آن، کنترل کننده تناسبی-انتگرالی را تغذیه می کند، و خروجی آن فرکانس زاویه ای لغزش تخمین زده شده، می باشد. نتایج تجربی بدست آمده برای کنترل سرعت ISFOC (کنترل شار-استاتور-جهت-یافته غیر مستقیم) بدون سنسور یک درایو SPIM، با استفاده از یک سیستم dSPACE با برد کنترلر DS1104 مبنی بر پردازشگر سیگنال دیجیتال TMS320F240، ارایه و نیز تجزیه تحلیل شده است. شبیه سازی های دیجیتال و نتایج آزمایشی، به منظور نمایش بهبود در عملکرد الگوریتم بدون-سنسور ارایه شده، ارایه شده اند.
کنترل غیر مستقیم شار-استاتور-جهت-یافته، کنترل برداری بدون-سنسور، موتور القایی تکفاز، تخمین سرعت.
از موتورهای القایی تکقاز (SPIM) به طور مرسوم در کاربردهای خانگی با سرعت-ثابت، و معمولا جاهایی که تنها منبع انرژی تکفاز در دسترس است _بدون هیچ استراتژی کنترلی_ استفاده می شود. این موتورها در کولرها، ماشین های شوینده، خشک کن ها، ماشین های صنعتی، پنکه ها، دمنده ها، جارو برقی ها، و بسیاری جاهای دیگر کاربرد دارند. کنترل سرعت-متغیر موتورهای الکتریکی، به دلایل ذخیره سازی انرژی، به صورت گسترده در کاربردهای صنعتی کاربرد دارد. کاهش هزینه و بازده بالای وسایل الکترونیک قدرتی و میکروالکترونیکی، انگیزشی قوی برای پیاده سازی درایوهای SPIM هم در کاربردهای خانگی و هم در کاربرد تجاری، هستند.
تحقیقات مربوط به مدیریت زنجیره تامین (SCM)، به طور مشتمری به گسترش ‘ بخش روشن’ روابط همکاری فروشنده- خریدار (BSRs) پرداخته است. بر مبنای استدلال سرمایه اجتماعی، محققان مدیریت زنجیره تامین (SCM) به این بررسی پرداخته اند که چگونه خریدار می تواند دسترسی به منابع داشته و به تعدیل ان از طریق روابط همکاری فروشنده- خریدار (BSRs) بپردازد. بررسی ما به بسط این رشته پژوهش با مد نظر قرار دادن جنبه مبعم سرمایه در روابط می پردازد. تحقیق به این ارزیابی می پردازد که چگونه سرمایه اجتماعی در شکل شناختی، رابطه ای و ساختاری دارای سهم بوده یا مانع ارزش گذاری در رابطه فروشنده- خریدار (BSRs) می گردد. بررسی های تولیه و اهداف ثانویه، به تایید تحقیقات موجود پرداخته و جنبه ابهام ان باعث بسط پژوهش می گردد. رابطه منحنی شکل معکوسی بین سرمایه اجتماعی و عملکرد وجود دارد. همچنین سرمایه اجتماعی بسیار زیاد یا کم می تواند عملکرد را متضرر کند.این بررسی تایید می کند که ایجاد سرمایه اجتماعی در روابط همکاری فروشنده- خریدار (BSRs) به طور مثبتی دارای تاثیری بر روی عملکرد خریدار بوده، اما اگر به حد افراط نظر قرار گیرد، می تواند بر روی توانایی خریدار در مورد اهدافش و همچنین تصمیم گیری موثر، تاثیر بدی داشته و همچنین می تواند رفتار فرصت طلبانه فروشنده را افزایش دهد. همچنین بررسی ما مشخص می کند که چگونه خریدار می تواند طهور جنبه های ابهام بر انگیز را به تاخیر بیاندازد. این بررسی، مسیر پژوهشی جدیدی را در شرایط همکاری فروشنده- خریدار (BSRs) باز کرده و جهت هایی را برای پژوهش ها و فعالیت های آینده پیشنهاد دهد.
پذیرش سیستم حسابداری و بودجه ریزی تعهدی در برنامه اصلاحات مشترک المنافع بخش دولتی در طول 20 سال گذشته امری محوری بوده است. این اصلاحات در نشریاتی چون وزارت اقتصاد(Department of Finance) (DOF، 1994)، کمیسیون ملی حسابرسی (1996)؛ گاتری و پارکر (1998)؛ وانا و کلی و فورستر (2000) توضیح داده شده است. آنها با تحسین و وعده بسیار برای بهبود بهره وری مدیریت منابع و اثربخشی در ارائه سیاست و افزایش شفافیت یافته در مورد اطلاعات و پاسخگویی به مجلس و عموم مردم اعلام شده اند.
با این حال، در حالی که پیشرفت های مهمی در این موضوع ایجاد شده است، نگرانی های قابل توجهی در مورد سیستم های جدید باقی می ماند که مشکلات زیادی ایجاد می نمایند. ویژگی های اصلی سیستم های سنجش مالی جدید و مشکلات ایجاد شده توسط آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. مشکلات ناشی از کنارگذاشتن حسابداری نقدی سابق و سیستم بودجه ریزی(CABS) در نتیجه معرفی حسابداری تعهدی و معرفی همزمان دو سیستم به طور واضح متفاوت حسابداری تعهدی و بودجه ریزی (AABS)- سیستم استانداردهای حسابداری استرالیا(AAS) و سیستم آمار های مالی دولت (GFS)- ایجاد شده اند. ادعا شده است که:
این مقاله با بررسی اجمالی نقش حسابداری در نتیجه اطلاعات مدیریت مالی و سیستم گزارش دهی دولت و ماهیت و نقش دولت برای اثبات نیاز به اطلاعات مالی آن آغاز می شود. سپس ماهیت هر یک از سه سیستم حسابداری و نوع اطلاعات ارائه شده توسط هر یک را بررسی می نمایم و در ادامه نتیجه گیری و توصیه های من قرار دارد. این مقاله به فعالیت های بخش عمومی دولت در مورد ثروت عمومی و اطلاعات به طور منظم منتشر شده در صورت وضعیت های مالی دولت محدود شده است. در حالی که در آن اشاره ای به دولت های ایالتی و منطقه ای نمی شود، اما اصول یکسانی برای آنها اعمال می شود.
دیوید هیوم که آدام اسمیت او را بزرگترین و ارجمندترین فیلسوف عصر نامیده نخستین بار ضمن اشاره به راسته بورس، آن را مکانی فراتر از محل صرف قهوه و هدر دادن کاغذ و جوهر و قلم می داند. او می گوید: اگر اوراق بهادار نباشند که پس اندازها را جذب کنند این وجوه صرف خرید زمین و مستغلات می شوند که در آن صورت فعالیتهای تجاری عام المنفعه لطمه می بینند.
در اواخر قرون وسطی ملاقات بازرگانان به تدریج صورت منظمی به خود می گرفت در قرن پانزدهم و حوالی 1450 میلادی، بازرگانان بلژیکی در شهر بورژو مرکز فلانو در شمال غربی بلژیک در میدانی به نام تربوئرس در مقابل خانه بزرگزاده ای به نام فن در بوزه جمع می شدند و به داد و ستد و پرداختند. میادین محل تجمع بازرگانان به بورس مشهور شد. لزوم تأسیس بورس در شهر آنورس بلژیک در 1460 احساس گردید و آن زمانی بود که شهر بورژو به دلیل پیشروی دریا رو به ویرانی گذاشته بود و عده زیادی از بازرگانان شهر بورژو به بندر آنورس در بلژیک کوچ کرده بودند.
این پیشینه تاریخی بی شباهت به سابقه ایجاد بانک نیست که در آن مورد هم، افرادی جهت تبادل پول روی نیمکتهای میدانهای قدیمی و سنتی اروپا می نشستند، که بعدها نام بانک از همان لغت بنک به معنی نیمکت اخذ شد، ایجاد بانک و بورس هر دو در نتیجه انباشت تجربه و مهارت انسان و نیاز به مکانیسمهای تسهیل کننده بوده است.
رشد بورس و جا افتادن آن در عملیات تجاری و اقتصادی، با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن قاره، از کشاورزی به صنعتی همراه بوده است و نکته قابل توجه آنکه درست در هنگام جهش معاملات بورس و پا گرفتن آن، دول اروپایی مانند انگلستان، آلمان و سوئیس قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این نهاد را وضع کردند و قبل از اینکه امنیت سرمایه گذاری به خطر افتد و موجباتی فراهم شود که صاحبان پس اندازهای کوچک، صنایع نوپای اروپایی را از موهبت مشارکت خود محروم نمایند، ضمانت های اجرایی قانونی وضع شد تا از هر گونه تقلب و تزویر و پایمال شدن حقوق صاحبان سهام جلوگیری گردد.
اولین بورس اوراق بهادار جهان در اوایل قرن هفدهم در شهر آمستردام تشکیل گردید و کمپانی معروف استعماری هند شرقی سهام خود را در آن بورس عرضه نمود.