50 سوال اختصاصی (فاقد پاسخنامه)
3 دفترچه سوال عمومی (۶٠ سوال سال ٨۴ / ۶٠ سوال سال ٨۶ / ١٠٠ سوال سال ٨٩) – شامل دروس (ادبیات فارسی، معارف اسلامی، اطلاعات عمومی و سیاسی، ریاضی، کامپیوتر، زبان انگلیسی) (فاقد پاسخنامه)
هدف این مقاله، توصیف انطباق مدل ارزیابی، سیستم ارزیابی پزشکی و خدمات درمانی (TAS) است، که به هنگام رویارویی با بحران برای درک اثر عوامل انسانی یک بحران در داخل سازمان به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. طرح/ روش شناسی/ رویکرد: پس از بررسی تحقیقات، مدل TAS تنظیم می شود تا برای سازمانها در مواجهه با بحران قابل استفاده باشد. 9 ویژگی مرتبط با اثر بحران بر کارکنان یک سازمان بحث می شود. یافته ها- پیشنهادات لازم در مورد روش هایی که سازمانها بتوانند از مدل TAS استفاده کنند تا آمادگی خودشان را برای فعالیت های بازسازی و نوسازی بعد از وقوع بحران بهبود بخشند، ارائه می شود. این پیشنهادات فهرست روش های استفاده از TAS و همینطور رویکردهایی که مشاوران هنگام فعالیت در سازمان ها بتوانند از آنها استفاده کنند را ارائه می کند. پیشنهادات همچنین برای تحقیقات بعدی می تواند در زمان کار با سازمان، بکار گرفته شود. اگرچه مفاهیم استفاده شده در مدل TAS برای افراد توسعه داده شده اند، لیکن می توان بهنگام بحران در سازمان ها نیز از آن استفاده کرد.
اصالت/ ارزش: این مقاله پیشنهادات کاربردی نیز ارائه می دهد تا به سازمان ها در مدیریت تاثیر بحران سازمان ها بر کارکنانشان کمک نماید. تحقیق در این زمینه باید به بهبود TAS برای سازمانها، بویژه ارزیابی شدت واکنش سازمان ها کمک کند.
سابقه ارزیابی در مدیریت بحران سازمانی بر ارزیابی ریسک (پاتون و همکاران، 2000) و تجزیه و تحلیل تاثیر کسب و کار (لایه 2002؛ مایرز، 1999) متمرکز بوده است. این تلاش ها برای کشف و همچنین تخفیف تلفات بالقوه ناشی از بحران طراحی می شوند (میتراف و آناگنوس، 2001). ارزیابی ریسک، پتانسیل های بالقوه یک سازمان برای بحران را با ارزیابی و ممیزی تهدیدا ت داخلی و خارجی تعیین می کند(هربیرگ، 2003؛ هوج، 2003). تهدیدات احتمالاً شامل موقعیت سازمان یا کفایت تجهیزات و تکنولوژی می شود. هدف شناسایی ریسکها، تا حد امکان کاهش آنها برای جلوگیری و حداقل نمودن زیان های مالی است.
تجدید سازمان اقتصاد جهانی که دردهه اخیر صورت گرفت با پذیرش مفاهیم تولید ناب و سیستم انعطاف پذیر همراه بود. این مفاهیم به صورت تلویحی معیاری از تولید و ظرفیت کاری را که با تقاضا و ظرفیت فعلی پذیرش همخوانی داشتند، عرضه می کنند. سر منشاء وجود مدیریت ظرفیت محدود به دلیل تحقیق مستمر برای راندمان بالاتر و عدم توازن بین منابع و تقاضا برای منابع بیشتر بوده است. برای موسسات خصوصی و در تمام زمینه ها در اقتصاد ایرلند محدودیتهای مضاعفی اعمال شده است. موسساتی که در سطح بین المللی فعالیت می کنند با محدودیت های در سطح جهانی در مورد مدل های تولیدی ناب مواجه هستند. موسساتی که در بخش های غیر تجاری فعالیت می کنند با مشکلات تازه ای که مربوط به کمبود کارمندان و سایر منابع می باشد مواجه می باشند در حالی که قبلا مشکل رکود و پایین بودن راندمان در مورد منابع وجود داشت. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه حسابداری مدیریتی می تواند در مدیریت این گونه مشکلات و ارائه ظرفیت موجود به آنچه که مد نظر است مفید باشد. صرف نظر از این مطلب نبود تکنیک های برتر کمی به روز به آن نحوی که در گفته ها وجود دارد نیز از مشکلات است. روش بهینه سازی در برنامه ریزی خطی این امکان را به شما می دهد که مشکلات پیچیده ای که شامل محدودیت های مختلف ظرفیت هستند را حل کنید. علیرغم اصول شناخته شده و تفکر وجود مبانی بلند مدت حسابداری، مدارک کمی وجود دارد که نشان دهنده کاربرد متداول این اصول و تفکر در حسابداری یا عملکردهای هیئت مدیره باشند.
هدف:هدف این مقاله بررسی رابطه بین ابعاد CRM به عنوان مثال مشتری مداری، سازمان CRM، مدیریت دانش و CRM مبتنی بر فناوری و جنه های مختلف عملکرد سازمانی به عنوان مثال مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و آموزش و رشد در هتل های مالزی است. طراحی، روش شناسی و رویکرد:یک مطالعه کمی است که در رابطه با 152 مدیر هتل مالزی از 5-3 ستاره انجام شده و داده ها جمع اوری شده و مورد تجزیه و تحلیل رگراسیون قرار گرفته است که در راستای اهداف بیان این مطالعه می باشد. یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که تمام ابعاد CRM مثبت بوده و تاثیرقابل توجهی در دیدگاه های مختلف از عملکرد هتل دارد. با این حال تکنولوژی CRM با یادگیری و رشد عملکرد هتل ارنباط معنی داری را نشان می دهد. محدودیت های تحقیق و مفاهیم:تاکید شده است که ارتباط مستقیم بین ابعاد CRM و دیدگاه های عملکرد سازمانی و همچنین مطالعه در تنها هتل های 5-3 ستاره متمرکز شده است. مفهوم علمی:مفاهیم علمی معنی داری به وجود امده است که ساختمان گسترده و ابعاد موثر CRM را در هتل های بسیار مهم به صورت یک رقابت بالا و بهبود عملکرد در بخش هتل مالزی نشان می دهد.
اصالت و ارزش مقاله: مقاله CRM به طور خاص برای هتل ها در مالزی می باشد.
سازمان CRM، مشتری مداری، عملکرد هتل، مدیریت دانش، فناوری مبتنی بر CRM
سطح بالایی از رقابت یکی از سخت ترین چالش ها در صنعت هتل است. این است که هتل ها به طور فزاینده ارائه بیشتر و بهتر خدمات را نجام می دهند. که به افزایش هزینه ها و کاهش مشتری و در نتیجه کاهش نرخ اشتغال می شود.(ورودگو 2005) و (سیگان و همکاران 2009) و (وانگ و وانگ 2009) و (ین ون و ادوارد 2010)
در مالزی در صنعت هتل در عمل در یک محیط کسب و کار با رقابت بالا قرار دارد و آن باعث آسیب می شود.(آوانگ و همکاران 2008). علاوه برای نرخ اشتغال هتل در مالزی بین سالهای2012-2005 در نوسان بوده است. این نیز نشان می دهد که عملکرد هتل در رابطه با نیازهای مشتری بهبود می یابد. به عبارت دیگر مدیران هتل نیاز به یک استراتژی مناسب برای فرایند استخدام دارند و تمرین را باید به منظور بهبود عملکرد انجام دهند(آونگ و همکاران 2008). بنابراین برای بهبود رضایت مشتری و هم افزایش سوددهی هتل باید در حال حاضر اقدام به اجرای استراتژی CRM با هدف جستجو، جمع اوری و تمرکز ذخیره اطالعات کرده و به اشتراک گذاری ان در تمام سازمان و سپس استفاده از ان برای همه سطوح سازمانی برای ایجاد یک برنامه مناسب.(اوسن و کانلی 2000)(سیگالا2004). بدیهی است که CRM در نظر گرفته شده یکی از بهترین استراتژی ها و شیوه ها برای هتل ها به منظور بهبود عملکرد آنها بوده و در نهایت برای اطمینان رضایت مشتری در طول دوره یک دوره طولانی وجود دارد.
اگر چه ریسک نقشی اساسی در اغلب تصمیم گیری های کارآفرینانه بازی می کند، تحقیقات علمی کمی به عمل آمده است که صراحتأ شرح داده باشد که چقدر اجزای ریسک، درک ریسک و تمایل طبیعی کارآفرینان به پذیرش ریسک، بر انتخاب میان تصمیمات بالقوه کارآفرینانه می گذارد. در این مطالعه علمی از گروه نمونه ای از کارآفرینان شرکت های تند رشد آمریکایی خواسته شد که بین تعدادی تصمیم مخاطره آمیز فرضی انتخابهایی انجام دهند. نتایج نشان داد که اینگونه انتخاب ها تحت تأثیر ریسک هایی که به طور ذاتی در هر تصمیم جدید وجود دارد و نیز همانطور که در الگوی نتایج پیش بینی شده برای هر تصمیم هم آورده شده است تحت تأثیر درک متفاوت کارآفرینان از این ریسک ها و تفاوت در تمایل آنها به پذیرش ریسک، صورت می پذیرند. هدف نمونه ما از کارآفرینان این بود که تصمیماتی که دارای سطح بالایی از «تغییرپذیری» در الگوی نتایج پیش بینی شده شان هستند انتخاب نشود. این اجتناب از «تغییرپذیری» در نتایج این را نشان می دهد که تحلیل حساسیت که معمولأ برای شرح دادن جذابیت تصمیمات جدید تجویز می شود، می تواند در ذات ریسک پذیری باشد و می تواند سرمایه گذاران بالقوه را از سرمایه گذاری در شرکت های آنان بازدارد.
رویکردهای جدید برای ارزیابی و ارائه ریسک بنگاه جدید، به غیر از رویکرد سنتی بهترین حالت/ حالت مورد انتظار/ بدترین حالت، می توانند به همان اندازه که از طریق تحقیق بازار از میزان احتمال پذیرش بازار از کالا یا خدمت جدید بنگاه می توان آگاهی یافت، مورد توصیه قرار گیرند. همچنین تأثیری از تفاوت در تمایل ریسک میان کارآفرینان بر انتخاب های جدید پرمخاطره آمیزشان یافتیم. این تأثیر این مطلب را ارائه می دهد که نه تنها کارآفرینان باید در برابر اعمال هر نوع تعصب در تصمیمات پرمخاطره جدیدشان محتاط باشند، بلکه سرمایه گذارانی که از این پس وارد بازار می شوند نیز باید میزان تمایل کارآفرینان به ریسک پذیری را هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری کاملأ مورد توجه قرار دهند. سرانجام اینکه، در حالیکه نمونه ما از کارآفرینان تمایل به گریز از سطوح بالای تغییرپذیری در انتخاب های جدیدشان دارند، آنها به پذیرش درجه قابل ملاحظه ای از خطر، یا بدترین نتیجه ممکن حاصل از تصمیم جدید، اشتیاق دارند که شاید این خطر پذیری ناشی از سودهای چشمگیر بالقوه باشد